Eksperti: Elektriskos skrejriteņus ceļu satiksmē varētu regulēt līdzīgi velosipēdiem 13

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 29.maijs 2019 17:45

Pārvietošanos ceļu satiksmē ar elektriskajiem skrejriteņiem normatīvajos aktos varētu regulēt līdzīgi velosipēdiem, šodien diskusijā norādīja nozares eksperti.

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) un apdrošināšanas sabiedrība "Ergo" rīkotās diskusijas laikā tika mēģināts noskaidrot, kas būtu galvenās lietas, kas nākotnē paredzamas normatīvajā regulējumā, lai drošāk iekļautu elektriskos skrejriteņus satiksmē.

"Ergo" valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse diskusijas sākumā norādīja, ka uzņēmums ir veicis aptauju, kurā noskaidrots, ka pašreiz ar elektriskajiem skrejriteņiem pārvietojas 4% iedzīvotāju, tomēr vēl 20% plāno tos iegādāties un sākt lietot. Viņa uzsvēra, ka, lai gan kopumā sabiedrības attieksme pret elektriskajiem skrejriteņiem ir pozitīva, 87% tos uzskata par draudu satiksmes drošībai, kā galveno argumentu minot infrastruktūras un noteikumu nepiemērotību.

Ķirse skaidroja, ka uzņēmums veicis pētījumu, apzinot citu valstu pieredzi par regulējumu attiecībā uz elektriskajiem skrejriteņiem. Vairums valstu izmanto regulējumu, kurā skrejritenis ir pielīdzināts velosipēdam, tomēr daļa pašreiz strādā pie precīzāka, tieši elektriskajiem skrejriteņiem atbilstoša regulējuma.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris norādīja, ka normatīvajos aktos divu riteņu transportlīdzekļi iedalās vairākās kategorijās pēc braukšanas ātruma - viena ir līdz 25 kilometriem stundā (km/h), kurā ietilpst velosipēdi, nākamā ir no 25 līdz 45 km/h, un tajā ietilpst mopēdi. Savukārt tie, kuri brauc ātrāk par 45 km/h, ir motocikli. Viņš pauda, ka atbilstoši šim regulējumam elektriskie skrejriteņi ir pielīdzināmi velosipēdiem, un nebūtu vajadzība radīt papildu apakškategoriju normatīvajos aktos. Tāpat Teteris uzsvēra, ka elektriskajam skrejritenim, kas brauc ātrāk par 25 km/h, būtu jāatbilst visām mopēda prasībām, bet, ja tas tām neatbilst, tad tas Eiropas Savienībā ir nelegāls un ceļu satiksmē nav izmantojams.

Runājot par drošību, pārvietojoties ar elektrisko skrejriteni, Teteris pauda, ka bērniem noteikti būtu jāvalkā ķiveres, tāpat kā pārvietojoties ar velosipēdu. Tāpat viņš piebilda, ka cilvēkiem, kas pārvietojas ar elektriskajiem skrejriteņiem pa ielu, vajadzētu būt atstarojošām vestēm.

Diskusijas laikā tika spriests par to, vai elektriskajiem skrejriteņiem būtu jāpārvietojas par ietvi, ielu vai velojoslām. Eksperti norādīja, ka pašreiz Rīgā nav iespējams pārvietoties tikai pa veloceliņiem, savukārt, braucot pa ietvi, var tikt apdraudēti gājēji, bet uz ielas pats elektriskā skrejriteņa vadītājs var nebūt gluži drošs. Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns teica, ka Rīgas centrā ir jāsamazina stāvēšanai novietoto automašīnu daudzumu, kas samazinātu iebraukušo automašīnu skaitu, savukārt vietu, kas atbrīvojas, varētu pārdalīt citiem transporta veidiem, tai skaitā elektriskajiem skrejriteņiem.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāstīja, ka atbilstoši reģistrētajai statistikai ļoti strauji pieaug elektrisko skrejriteņu lietošana un līdz ar to - negadījumu skaits. Šogad kopš 1.aprīļa ir reģistrēti seši šādi negadījumi, kuros bijuši divi cietušie.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pauda, ka, veidojot regulējumu, bērniem un jauniešiem jānosaka valkāt atstarojošos elementus un ķiveres, tāpat kā pārvietojoties ar velosipēdu. Turklāt, braucot pa ietvi, būtu jāsamazina ātrums.

Diskusijas laikā arī tika pieminēta elektrisko skrejriteņu reģistrācija un apdrošināšana. "Ergo" pārstāve stāstīja, ka jau pašreiz skrejriteņus ir iespējams apdrošināt, bet, iespējams, būtu jādomā par obligāto civiltiesisko apdrošināšanu elektrisko skrejriteņu īpašniekiem. Savukārt Teters norādīja, ka CSDD varētu piedāvāt skrejriteņus reģistrēt, tāpat kā velosipēdus.

Diskusijas laikā izskanēja arī rosinājums, ka varētu ierobežot pārvietošanos ar elektriskajiem skrejriteņiem īpašās vietās, kur ir lielāka cilvēku plūsma, piemēram, parkos. Tāpat izskanēja rosinājums, ka, braucot pa ietvi, maksimālo ātrumu varētu noteikt 6 km/h.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Damn 30.maijs 2019 8:03
3 2 Atbildēt

imo, papildus būtu jāprasa, lai tie, kuriem ātrums ir līdz 25km/h būtu iegūta vismaz velosipēdista vadītāja apliecība, tiem, kas līdz 40km/h - vismaz mopēda vadītāja apliecība. Ātrākiem vismaz A1/B

... 30.maijs 2019 10:08
3 0 Atbildēt

Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns teica, ka Rīgas centrā ir jāsamazina stāvēšanai novietoto automašīnu daudzumu, kas samazinātu iebraukušo automašīnu skaitu.

1) Šis kadrs varētu sākt ar to, lai sakārtotu satiksmi, lai nebūtu jābrauc caur Rīgas centru, lai tiktu no viena Rīgas rajona uz citu.

2) Rīgas dome pirms dažiem gadiem izskauda stāvvietas pagalmos, lai lobētu RS stāvvietas.

3) Cilvēki nebrauc uz Rīgas centru, lai vienkārši tur pastāvētu ielas malā. Cilvēki brauc tāpēc, ka Rīgas centrā atrodas vairums valsts iestādes, kā arī teātri un atpūtas vietas... Un nestāstiet, ka no Ādažiem uz teātri visai ģimenei jābrauc uz Rīgu ar skrejriteņiem vai velosipēdiem...

anonimikis 29.maijs 2019 18:13
1 1 Atbildēt

1) ekrānbildē nav elektriskais skrejritenis

2) gājējiem arī noteiks 6km/h maksimālo ātrumu? Skriet vairs pa ietvi nedrīkstēs?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravas auto bez bremzēm tuvojas maksas terminālim un... (+ VIDEO) 2

Kravas auto bez bremzēm tuvojas maksas terminālim, kur vairākās rindās savu kārtu pie vārtiem gaida pārsvarā vieglās automašīnas. Daudztonnīgais kravinieks tās varētu sastumt kaudzē kā riekstu čaumalas, taču šoferis izvēlas vienīgo pareizo lēmumu un stūrē virsū betona konstrukcijai. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" Austrālijā izmaksās 79 miljonus eiro, lai panāktu vienošanos dīzeļgeitas sakarā 1

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" panācis vienošanos samaksāt līdz pat 127 miljoniem Austrālijas dolāru (78,8 miljonus eiro), lai izbeigtu pret to sākto daudzpersonu tiesas prāvu saistībā ar kaitīgo izmešu manipulēšanas skandālu. Lasīt vairāk

 

Jonass savu debijas sezonu MXGP klasē noslēdz kopvērtējuma sestajā vietā

Latvijas vadošais motokrosa braucējs Pauls Jonass no "Rockstar Energy Husqvarna" komandas svētdien izcīnīja sesto vietu sezonas pēdējā posma - Ķīnas "Grand Prix" - sacensībās prestižākajā MXGP klasē, šādu pašu pozīciju gūstot arī kopvērtējumā. Lasīt vairāk

 

Ķīnieši nodemonstrē hiperauto, kas ātrāks par Bugatti Chiron (+ FOTO) 7

Ķīnas kompānija Hongqi Frankfurtes autoizstādē prezentē konceptauto S9, kas 100 km/h spēj sasniegt 1,9 sekundēs – ātrāk nekā Bugatti Chiron. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti