Eksperti: Elektriskos skrejriteņus ceļu satiksmē varētu regulēt līdzīgi velosipēdiem 13

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 29.maijs 2019 17:45

Pārvietošanos ceļu satiksmē ar elektriskajiem skrejriteņiem normatīvajos aktos varētu regulēt līdzīgi velosipēdiem, šodien diskusijā norādīja nozares eksperti.

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) un apdrošināšanas sabiedrība "Ergo" rīkotās diskusijas laikā tika mēģināts noskaidrot, kas būtu galvenās lietas, kas nākotnē paredzamas normatīvajā regulējumā, lai drošāk iekļautu elektriskos skrejriteņus satiksmē.

"Ergo" valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse diskusijas sākumā norādīja, ka uzņēmums ir veicis aptauju, kurā noskaidrots, ka pašreiz ar elektriskajiem skrejriteņiem pārvietojas 4% iedzīvotāju, tomēr vēl 20% plāno tos iegādāties un sākt lietot. Viņa uzsvēra, ka, lai gan kopumā sabiedrības attieksme pret elektriskajiem skrejriteņiem ir pozitīva, 87% tos uzskata par draudu satiksmes drošībai, kā galveno argumentu minot infrastruktūras un noteikumu nepiemērotību.

Ķirse skaidroja, ka uzņēmums veicis pētījumu, apzinot citu valstu pieredzi par regulējumu attiecībā uz elektriskajiem skrejriteņiem. Vairums valstu izmanto regulējumu, kurā skrejritenis ir pielīdzināts velosipēdam, tomēr daļa pašreiz strādā pie precīzāka, tieši elektriskajiem skrejriteņiem atbilstoša regulējuma.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris norādīja, ka normatīvajos aktos divu riteņu transportlīdzekļi iedalās vairākās kategorijās pēc braukšanas ātruma - viena ir līdz 25 kilometriem stundā (km/h), kurā ietilpst velosipēdi, nākamā ir no 25 līdz 45 km/h, un tajā ietilpst mopēdi. Savukārt tie, kuri brauc ātrāk par 45 km/h, ir motocikli. Viņš pauda, ka atbilstoši šim regulējumam elektriskie skrejriteņi ir pielīdzināmi velosipēdiem, un nebūtu vajadzība radīt papildu apakškategoriju normatīvajos aktos. Tāpat Teteris uzsvēra, ka elektriskajam skrejritenim, kas brauc ātrāk par 25 km/h, būtu jāatbilst visām mopēda prasībām, bet, ja tas tām neatbilst, tad tas Eiropas Savienībā ir nelegāls un ceļu satiksmē nav izmantojams.

Runājot par drošību, pārvietojoties ar elektrisko skrejriteni, Teteris pauda, ka bērniem noteikti būtu jāvalkā ķiveres, tāpat kā pārvietojoties ar velosipēdu. Tāpat viņš piebilda, ka cilvēkiem, kas pārvietojas ar elektriskajiem skrejriteņiem pa ielu, vajadzētu būt atstarojošām vestēm.

Diskusijas laikā tika spriests par to, vai elektriskajiem skrejriteņiem būtu jāpārvietojas par ietvi, ielu vai velojoslām. Eksperti norādīja, ka pašreiz Rīgā nav iespējams pārvietoties tikai pa veloceliņiem, savukārt, braucot pa ietvi, var tikt apdraudēti gājēji, bet uz ielas pats elektriskā skrejriteņa vadītājs var nebūt gluži drošs. Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns teica, ka Rīgas centrā ir jāsamazina stāvēšanai novietoto automašīnu daudzumu, kas samazinātu iebraukušo automašīnu skaitu, savukārt vietu, kas atbrīvojas, varētu pārdalīt citiem transporta veidiem, tai skaitā elektriskajiem skrejriteņiem.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāstīja, ka atbilstoši reģistrētajai statistikai ļoti strauji pieaug elektrisko skrejriteņu lietošana un līdz ar to - negadījumu skaits. Šogad kopš 1.aprīļa ir reģistrēti seši šādi negadījumi, kuros bijuši divi cietušie.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pauda, ka, veidojot regulējumu, bērniem un jauniešiem jānosaka valkāt atstarojošos elementus un ķiveres, tāpat kā pārvietojoties ar velosipēdu. Turklāt, braucot pa ietvi, būtu jāsamazina ātrums.

Diskusijas laikā arī tika pieminēta elektrisko skrejriteņu reģistrācija un apdrošināšana. "Ergo" pārstāve stāstīja, ka jau pašreiz skrejriteņus ir iespējams apdrošināt, bet, iespējams, būtu jādomā par obligāto civiltiesisko apdrošināšanu elektrisko skrejriteņu īpašniekiem. Savukārt Teters norādīja, ka CSDD varētu piedāvāt skrejriteņus reģistrēt, tāpat kā velosipēdus.

Diskusijas laikā izskanēja arī rosinājums, ka varētu ierobežot pārvietošanos ar elektriskajiem skrejriteņiem īpašās vietās, kur ir lielāka cilvēku plūsma, piemēram, parkos. Tāpat izskanēja rosinājums, ka, braucot pa ietvi, maksimālo ātrumu varētu noteikt 6 km/h.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 29.maijs 2019 18:13
1 1 Atbildēt

1) ekrānbildē nav elektriskais skrejritenis

2) gājējiem arī noteiks 6km/h maksimālo ātrumu? Skriet vairs pa ietvi nedrīkstēs?

Damn 30.maijs 2019 8:03
3 2 Atbildēt

imo, papildus būtu jāprasa, lai tie, kuriem ātrums ir līdz 25km/h būtu iegūta vismaz velosipēdista vadītāja apliecība, tiem, kas līdz 40km/h - vismaz mopēda vadītāja apliecība. Ātrākiem vismaz A1/B

Damn 30.maijs 2019 8:06
0 0 Atbildēt

ok, rakstā bija minēts. Izlasīju pa diagonāli

Yukki 30.maijs 2019 9:51
0 1 Atbildēt

"bērniem noteikti būtu jāvalkā ķiveres, tāpat kā pārvietojoties ar velosipēdu. "

Kāpēc tikai bērniem? Es bez ķiveres ar velo nebraucu un citiem neiesaku!

darklight 31.maijs 2019 0:21
1 0 Atbildēt

Esmu gāzies no riteņa neskaitāmas reizes bērnībā, kā arī pāris reizes jau saprātīgā vecumā. Un nevienu pašu reizi neesmu sasitis galvu! Rokas, kājas, ar stūri pa ribām - tas viss jā - bet kā ir jākrīt, lai sasistu galvu? Ko var ņemties ar tām ķiverēm?

Damn 31.maijs 2019 7:24
0 0 Atbildēt

Nevajag sasist neskaitāmas reizes, pietiek ar vienu neveiksmīgu kritienu.

... 30.maijs 2019 10:08
3 0 Atbildēt

Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns teica, ka Rīgas centrā ir jāsamazina stāvēšanai novietoto automašīnu daudzumu, kas samazinātu iebraukušo automašīnu skaitu.

1) Šis kadrs varētu sākt ar to, lai sakārtotu satiksmi, lai nebūtu jābrauc caur Rīgas centru, lai tiktu no viena Rīgas rajona uz citu.

2) Rīgas dome pirms dažiem gadiem izskauda stāvvietas pagalmos, lai lobētu RS stāvvietas.

3) Cilvēki nebrauc uz Rīgas centru, lai vienkārši tur pastāvētu ielas malā. Cilvēki brauc tāpēc, ka Rīgas centrā atrodas vairums valsts iestādes, kā arī teātri un atpūtas vietas... Un nestāstiet, ka no Ādažiem uz teātri visai ģimenei jābrauc uz Rīgu ar skrejriteņiem vai velosipēdiem...

WALA 30.maijs 2019 10:56
1 0 Atbildēt

Ko var atkal prasti sakot D=st par to automašīnu samazināšanu Rīgas centr, kas ir izdarīts sab. transporta, velojoslu, park&ride sistēmas kontekstā ???? KO var muldēt par pašu pēdējo soli pasākumu kopumam ko ir jāveic lai visiem būtu ētri droši utt.

WALA 30.maijs 2019 11:01
1 0 Atbildēt

Un vēl es gribētu atrast to "cirvi" kam kādreiz ienāca prātā doma par to ka vajadzētu visas jaunbūvēs aizliegt vedot stāvvietas ( škiet arī pazemes), gluži pretēji vajadzēta pieprasīt lai tādas tiek izbūvētas vienmēr ar plānoto auto skaitu vismaz 1.5 mašīnas uz dzīvokli, tad kas dzīvo zaļāk utt. būtu jēdzīgi kur likt savus velo gan pārējiem kur auto.

anonimikis 30.maijs 2019 11:07
0 1 Atbildēt

Nu gan tu lej, kur tas ir aizliegts?

WALA 30.maijs 2019 15:06
0 0 Atbildēt

Anonimiki - par laimi nav, bet bija kādu gadi 5+ atpakalj, vai vairāk diezgan skaļa diskusija, cerams tāda nekad neatkārtosies ...

Yukki 31.maijs 2019 11:26
0 0 Atbildēt

Wala, paradokss ir tas, ka jaunbūves būvē ar mazāku stāvvietu skaitu, kā vajag. Rezultātā visu laiku novērojama situācija, ka ap visām jaunbūvēm apkārtnē stihiski tiek liktas mašīnas. Vienlaga, vai uzbūvējam daudzstāvu ofisu vai dzīvojamo ēku, tas palielina slogu uz apkārtējo ielu caurlaidību un stāvvietu skaitu, jo konkrētajā jaunbūvē vienmēr trūkst vietas visiem auto un tie tiek likti visur apkārtnē

darklight 31.maijs 2019 23:36
0 0 Atbildēt

Vēl jau bija projekti, kur vieta pazemes stāvvietā jāpērk atsevišķi. Tā kā tauta taupīga, tad stāvvieta pustukša, bet apkārtējās ielas piebāztas ar autiņiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti