PAPILDINĀTS AR ATBILDĒM; Kā jūrmalniekiem un tūristiem pārvietoties pa Jūrmalu un aizbraukt uz Rīgu? (+ FOTO) 12

Dubultu stacija Jūrmalā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors | 7.augusts 2019 16:08

Rammstein koncerts Rīgā izgaismojis vēl vienu nepatīkamu faktu - Jūrmalas mikroautobusu grafiki sastādīti tā, ka ne vietējie iedzīvotāji, ne tūristi var tos saprast.

Vakar (06.08.2019) atrados Dubultu stacijā brīdī, kad bariņš apmulsušu ārzemnieku mēģināja izpētīt, kādā veidā varētu nokļūt no Jūrmalas uz Rammstein koncertu Rīgā. Un patiesi, jautājumu satiksmes organizatoriem ir.

Pirmkārt, nav norādīts pa kuru tiltu (Salu vai Vanšu) konkrētais autobuss iebrauc Rīgā, bet tas šajā gadījumā bija ļoti būtiski, jo, kā zināms, vācu grupa uzstājās Lucavsalā, kas ir pie Salu tilta, bet krietni tālu no Vanšu tilta.

Mikroautobusu laika grafiks, vienīgais informatīvais materiāls Dubultu pieturā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

Otrkārt, norādes par darbdienu un brīvdienu grafikiem nav nevienā citā valodā, kas Jūrmalas viesiem (kūrortpilsēta, taču!) rada būtiskus sarežģījumus.

Treškārt, pieturvietā uzstādīti divi grafiki un arī tas ir mulsinoši. Laikam tas ir tāpēc, jo daļu reisu sāk savu ceļu no Slokas un daļa no Jaunķemeriem. Varbūt bardaks ir arī tāpēc, ka daļu reisu nodrošina Liepājas autobusu parka, bet daļu Rīgas autobusu parks... Atgādinu, ka sabiedriskā transporta organizācijai ir jābūt skaidram un saprotamam. Drukājam skaistus bukletus, bet nevar izveidot saprotamu kustības grafiku!!!

Neticami, ka mums par šādām lietām ir jāraksta 2019. gadā, turklāt ne jau kādā nomalē, bet gan, it kā, kūrortpilsētā, kura tērē ļoti lielus līdzekļus, lai piesaistītu tūristus ar bezmaksas koncertiem, Jomas ielas svētkiem, bet beigās sanāk "Nestāsti man pasaciņas" (ļoti labs pasākums, iesaku apmeklēt ar bērniem :)).

Dubultu stacija Jūrmalā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

Dubultu stacija Jūrmalā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

Dubultu stacija Jūrmalā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

Dubultu stacija Jūrmalā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

Kad latiņa uz attīstību ir nolikta tik zemu, tad laikam būtu lieki pārmest, ka saraksts ir 1,20 m augstumā, bet ērtai lasīšanai būtu ieteicams  "acu augstumā". 

Ak jā, acu augstumā ir kaut kādi veci info stendi, tik informācijas trūkst.

Tukšas domas tukšā vietā Foto: iAuto.lv

Ko vēl varētu darīt? Karte! Jā, pilsētas karte ar atzīmētām pieturām, ar konkrēto atrašanas vietu, ar ....

iAuto meklēs atbildes uz sekojošiem jautājumiem:

  1. Kā vērtējat redzamo situāciju?
  2. Kad tiks uzstādīt vienots laika grafiks ar saprotamiem laikiem un norādītu šķērsojamo tiltu?
  3. Kāpēc grafiks ir uzstādīts tik zemu?
  4. Vai un kad grafiks tiks papildināts ar angļu valodu?
  5. Kad parādīsies pilnvērtīgas Jūrmalas pilsētas maršruta kartes?

PAPILDINĀTS 8.08. ar Jūrmalas pilsētas domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas Zanes Leites atbildi:

"Piekrītam, ka esošais risinājums nav tas saprotamākais pilsētas viesiem. Atbilstoši 2010. gada 13.jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 634 “Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā” 16.punktam reģionālās nozīmes maršrutu tīklu izstrādā valsts SIA “Autotransporta direkcija” (ATD). Šajā gadījumā autobusu satiksmi starp Rīgu un Jūrmalu organizē un kontrolē ATD. Sarakstu izvietošanu, formu un veidu nosaka ATD; uzņēmumu nosaukumus, kuri veic pārvadājumus, varat redzēt uz laika grafika izkārtnes. Jūrmalas pašvaldībai ir zināms, ka tiek plānota vienota stila kustību saraksta izstrāde visā Latvijā, pašvaldība šajā procesā izteiks nepieciešamību Jūrmalas teritorijā nodrošināt saprotamu informāciju arī pilsētas viesiem.

Uzdotos jautājumus lūdzam adresēt ATD un pārvadātājiem.

Pašvaldība organizē pilsētas nozīmes sabiedrisko transportu, ko nodrošina SIA “Jūrmalas autobusu satiksme”, un pilsētas nozīmes autobusu maršrutu kartes izstrāde ir procesā."

PAPILDINĀTS 9.08. ar Valsts SIA Autotransporta direkcija sabiedrisko attiecību speciālistes Lilitas Pelčeres atbildi:

"Saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un līguma nosacījumiem pārvadātājiem, kas veic sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos maršrutos, ir jānodrošina, lai pieturās vienmēr būtu pieejama aktuālā informācija par laiku un dienu, kad kursē autobusi. Tas nozīmē, ka pārvadātājiem ir jāatjauno kustības saraksts pieturā ikreiz, kad reisā tiek veiktas izmaiņas. Gadījumā, ja netiek ievērotas normatīvo aktu prasības vai līguma nosacījumi, Autotransporta direkcija ir tiesīga piemērot pārvadātājam soda sankcijas. Papildus informējam, ka visās republikas nozīmes pilsētās, tai skaitā Jūrmalā, reģionālo maršrutu kustības sarakstu izvietošana pieturās ir jāsaskaņo arī ar pilsētas pašvaldību.

Kustības saraksta plāksnes pieturās ir atšķirīgas, jo tās katrs pārvadātājs veidojis atsevišķi, nevadoties pēc vienotiem principiem, kā un kādu informāciju tajā norādīt. Tāpat pārvadātāji lielākoties uzstāda tikai savu apkalpoto reisu kustības sarakstu, neskatoties uz to, ka konkrētajā pieturvietā pasažieru apmaiņu veic arī citi uzņēmumi. Tādējādi ir radusies situācija, ka vienā pieturā var tikt uzstādīti dažāda veida un noformējuma kustības saraksti.

Ņemot vērā, ka iedzīvotājiem, atrodoties pieturā, kurā pasažieru apmaiņu veic vairāku pārvadātāju autobusi, nereti ir grūti saprast, cikos tajā apstāsies nākamais autobuss, Autotransporta direkcija vērsās valdībā, lai šo situāciju sakārtotu. Tādējādi šā gada 16. aprīlī Ministru kabinets lēma, ka atbildība par kustības saraksta plākšņu izstrādi un uzstādīšanu reģionālo maršrutu pieturās tiks nodota Autotransporta direkcijai. Šobrīd strādājam pie vienota kustības saraksta dizaina un tajā attēlotās informācijas izveides, kā arī ir uzsākta kustības sarakstu automātiska ģenerēšanas rīka izstrāde. Plānots, ka, sākot ar šā gada beigām, visās reģionālās nozīmes maršrutu pieturās pakāpeniski tiks uzstādītas jaunā dizaina kustības saraksta plāksnes. To pilnīga nomaiņa paredzēta līdz 2022. gadam. Papildus informējam, ka informācija par reģionālajiem maršrutiem – kursēšanas grafiku, maršruta shēmu, biļetes cenu, pārvadātāja kontakttālruni – pieejama arī Google maps lietotnē. Tāpat šī informācija pieejama gan Autotransporta direkcijas mājaslapā, gan arī portālā 1188.lv.

Kustības saraksta plāksnēm pieturā jābūt izvietotām pasažierim saskatāmā augstumā un leņķī, kā arī jāņem vērā tas, lai šo informāciju varētu uztvert arī personas ar kustību traucējumiem. Konkrētajā gadījumā reģionālā maršruta kustības saraksts ir novietots zem pilsētas nozīmes maršrutu kustības sarakstiem.

Saskaņā ar normatīvo aktu prasībām informācijai par autobusu kursēšanas grafiku jābūt pieejamai latviešu valodā. Autotransporta direkcija neplāno izvietot atsevišķas plāksnes svešvalodās. Pasažieriem ir iespēja visu nepieciešamo informāciju par katru reisu atrast Google maps lietotnē vai jautājumu gadījumā sazināties ar pārvadātāju vai mums.

Jautājums par pilnvērtīgu Jūrmalas pilsētas maršruta kartes izveidi un publicēšanu ir Jūrmalas pilsētas pašvaldības kompetencē. Autotransporta direkcijas kompetencē ir jautājumi, kas skar sabiedriskā transporta pakalpojumu reģionālajos maršrutos."

PAPILDINĀTS 12.08. ar AS "Liepājas autobusu parks" izpilddirektora Māra Ārberga atbildi:

1.Kā vērtējat redzamo situāciju?

Fotogrāfijās redzamās tukšās vietas manuprāt paredzētas Jūrmalas sabiedriskā transporta sarakstu izvietošanai-

A/S"LAP" šo jautājumu nevar komentēt.

2.Kad tiks uzstādīt vienots laika grafiks ar saprotamiem laikiem un norādītu šķērsojamo tiltu?

A/S "LAP" sniedzot starppilsētu pārvadājumus pēc noslēgtā līguma ar Valsts SIA "Autotransporta direkcija" par pasažieru pārvadājumiem "Centrs-1 A "lotē izpilda visas prasības-tajā skaitā izvietojot atbilstošus kustības sarakstus.

3.Kāpēc grafiks ir uzstādīts tik zemu?

Esmu uzdevis veikt pārbaudi visās pieturvietās par sarakstu izvietošanas augstumu un novērst trūkumus līdz 19.08.2019.

4.Vai un kad grafiks tiks papildināts ar angļu valodu?

Kustības saraksti izvietoti atbilstoši noslēgtajam pakalpojumu līgumam-angļu valodā nav paredzēts izvietot. Šeit varu piebilst, ka parasti ārzemju viesi bieži izmanto 1188 portālu, kur informācija sniegta arī angļu un krievu valodās.

Uz paša mikroautobusa Tilta nosaukums ir uzlikts Foto: iAuto.lv

Dubultu stacija Jūrmalā 6.08.2019. Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
anonimikis 7.augusts 2019 16:33
2 1 Atbildēt

Vilciens.

iAuto 7.augusts 2019 18:26
1 3 Atbildēt

Privātais auto

Dīvāna komentāri 7.augusts 2019 21:37
3 0 Atbildēt

Ar laivu?

darklight 7.augusts 2019 23:13
3 1 Atbildēt

Piekrītu anonīmiķim. Vilciens ir visjēdzīgākais Jūrmalas transports.

650 8.augusts 2019 1:29
1 2 Atbildēt

Tur tas apsūbējušais dēlis tā vien prasās uzrakstīt nostaļģisko 3-burtu kombināciju.Ārzemnieki to varētu ievadīt tulkotājā, visiem būtu interesanti.

Rr19 8.augusts 2019 10:00
1 0 Atbildēt

Esmu jau aizmirsis, kurā gadā beidza pastāvēt Rīgas autobusu parks.???

Slinkais 8.augusts 2019 22:51
0 0 Atbildēt

vilciens ir baigi labs. Jūrmalas mikriņi, ka jau jebkuri mikriņi, ir nožēlojami. brauc kā apdulluši, uz visu banku. mazā piesmidruša salonā sastumjas bieži vien nevēlami personāži bet tas, ka tur uz katra staba nav izskaidrots kā tikt uz lielpisētu nav nekas traks. tur tajā lielpilsētā tāpat nekā laba nav

Conqueror 14.augusts 2019 20:50
0 0 Atbildēt

Bet vilciens nepietur lucavsalā, labrīt

Freijers 15.augusts 2019 11:30
0 0 Atbildēt

Visa šī aicināšana uz kupli apmeklētiem pasākumiem ar sabiedrisko ir demagoģiski liekulīga tiršana...vai tas būtu Ramsīts Lucavsalā (kur līdz pasažieru stacijai, Torņkalnam ir labs gabals, ja kas), vai Brīvdabas muzeja gadatirgus, vai kas cits - pirmkārt, ja tas nav vilciens vai tramvajs ar atsevišķam citu netraucētām sliedēm, tad sēdēsiet štoperī, kur visi pārējie, bet darīsiet to siļķu mucā ar perigaru, sviedru un šprotu izelpas smaku, kad protams sagaidīsiet to reisu....es tam visam lieku pilnīgu Koļu, ja reiz maksāju visādus ekspluatācijas nodokļus, akcīzes, apdrošināšanas, TA izdevumus + auto tekošos tēriņus, tad arī izmantoju to privilēģiju (kas gan tā vairs mūsdienās īsti nav) un aizbraucu, kad gribu, kur gribu un cikos gribu....bez spiešanās, grūstišanās un citām "ekstrām", vai arī, ja gabals mazs, aizeju kājām galu galā.

Zanuda 15.augusts 2019 16:14
0 0 Atbildēt

....Neticami, ka mums par šādām lietām ir jāraksta 2019. gadā, turklāt ne jau kādā nomalē, bet gan, it kā, kūrortpilsētā...__

Visa šī LV teritorija ir EU nomale, diemžēl atpalikusi par kādiem gadiem 10, vai pat vēl vairāk

650 15.augusts 2019 16:46
0 0 Atbildēt

Vaturekā- izrādās, Dome tikai slēdz Galvenos Līgumus.Par "pārējo" Jūrmalas pilsētā atbild "pārējie".Jā.

Par Jūrmalas maršruta autobusu grafiku un paša autobusa atrašanās vietu reāllaikā un reālvietā izmanīgs androīd vai ios lietotājs var uzzināt mobilajā lietotnē.Bet lūk par maršrutnieku lietām un pieturu noformējumu atbild "Citi".Aptuveni kā par brauciena apmaksas apliecinājuma izsniegšanu papīra formātā, iekasējot pa 2eur no katra pasažier-loha.Jo biļešu kontroles specāilisti te nav redzēti gadus desmit, par to drošivien atbild vēl "citi".

gunbox 19.augusts 2019 14:05
0 0 Atbildēt

Jūrmala ir pēdēja vieta Latvijā, uz kurieni vispār braukt. Mākslīgi uzpūsta bagātības pieskaņa komunisma atbalsī, kurā dominē salmi un sapuvušas ēkas. Es Saulkrastus vērtētu 2x augstāk.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 68 850 eiro - Audi pieslēdz elektrību arī A6 sedanam (+ FOTO) 7

Vācijas autobūves kompānija laiž klajā sedana A6 hibrīdmodeli, kur četrcilindru benzīna dzinējs sadarbojas ar 143 Zs elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 22

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Nissan piesaka minivena Serena jaudīgo modeli (+ FOTO) 2

Japānas autobūves kompānija Nissan pieteikusi modernizētā minivena Serena sportisko versiju Autech, kas plašākam interesentu lokam tiks parādīta Tokijas autoizstādē (no 26.10). Lasīt vairāk

 

Apdzīšana un lēna domāšana - divkārt bīstama kombinācija (+ VIDEO) 28

Video autoram ir pietiekami daudz laika, lai atgrieztos savā joslā pēc neveiksmīga apdzīšanas manevra, taču tas netiek izmantots. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti