Lielākās Latvijas pilsētas plāno savienot ar ātrgaitas autoceļiem 53

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 6.decembris 2019 10:38

Starp lielākajām Latvijas pilsētām plānots veidot ātrgaitas autoceļus, aģentūrai LETA pavēstīja satiksmes ministra padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece.

Viņa norādīja, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) kopā ar transporta plānotājiem un ekspertiem diskutēja par Latvijas valsts ceļu tīkla attīstību periodā no 2020. līdz 2040.gadam. Satiksmes ministrijas un VAS "Latvijas valsts ceļi" eksperti kopīgi strādā pie stratēģijas, kas palīdzētu plānot valsts autoceļa tīkla attīstību ilgtermiņā.

"Līdz šim Latvijas autoceļu attīstība ir plānota trīs gadu nogriežņos, ņemot vērā ceļu atjaunošanai pieejamo finansējumu. Pārdomāts nākotnes skatījums ir svarīgs, lai plānotu un pamatotu nepieciešamo finansējumu ceļu attīstībai gan valsts, gan Eiropas līmenī," atzīmēja Linkaits.

Latvijas valsts autoceļu tīkla attīstības stratēģija paredz veidot ātrgaitas valsts ceļu "mugurkaulu" starp lielākajām Latvijas pilsētām - tie būs autoceļi ar atdalītām brauktuvēm un divām joslām katrā braukšanas virzienā. Lai pārvietošanās pa šiem autoceļiem būtu droša, uz ātrgaitas autoceļiem paredzēti tikai divlīmeņu pieslēgumi un pārvadi, kā arī paralēlo autoceļu tīkls.

Paralēli ātrgaitas autoceļu infrastruktūrai plānots izveidot komunikāciju koridorus, kas palīdzētu nodrošināt dažāda veida intelektisko transporta sistēmu aprīkojuma un 5G infrastruktūras izveidi.

"Lielākie tuvākās desmitgades ceļu attīstības projekti varētu būt Rīgas apvedceļa pārbūve atbilstoši ātrgaitas ceļu standartiem, veidojot to ar atdalītām brauktuvēm un divlīmeņa pārvadiem, un autoceļu no Rīgas apvedceļa uz Jēkabpili un Tukumu pārbūve par četru joslu ceļiem. "Via Baltica" tiks attīstīts par galveno tranzīta artēriju savienojumam ar Rietumeiropu un Skandināviju. Ir jau zināmas iestrādes apvedceļu izbūvei pie Iecavas un Bauskas," pavēstīja "Latvijas valsts ceļu" valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Plānots, ka Latvijas valsts ceļu attīstības stratēģija tiks apspriesta ar visām iesaistītajām pusēm.

 
Visi komentāri
 
wons 6.decembris 2019 10:54
10 3 Atbildēt

Ļoti gribētos lai ministrijas pasaku teicējs pasaka pie reizes no kurienes to finansēs. Lai nesanāk, kā ar 3x500, ārstu un skolotāju algām un citām tikpat jaukām pasakām.

snow 6.decembris 2019 11:05
0 2 Atbildēt

tieši tā - ārsti ap to laiku gribēs pelnīt 10 000 eiro mēnesī, bet mūsu bezgriestu pensijas "pareizajiem ļautiņiem" būs sakāpušas debesīs, tā ka, kādi tur ceļi - lai tam vien vēl pietiktu

Damn 6.decembris 2019 11:20
6 1 Atbildēt

Kā var nesolīt?

vīzija 6.decembris 2019 11:23
5 1 Atbildēt

Nu nekā nevar aizliegt sapņot darba laikā!Mums būšot vairāk kā viena liela pilsēta!

Janeks90 6.decembris 2019 11:22
2 2 Atbildēt

Runāt, protams, var. Nav ticības, ka kāds tās maģistrāles pēc tam uzturēs labā stāvoklī. Būs mums ātrgaitas ceļi ar bedrēm, kurās riepas atstās.

Krotow 9.decembris 2019 23:50
0 0 Atbildēt

Tak nebūs nekādu ceļu. Tiem pašiem bedrainajiem ieviesīs braukšanas maksu un apkarinās ar radariem.

Vernons 6.decembris 2019 11:27
1 1 Atbildēt

Vai to lielo ātrumu uz šiem ceļiem arī būs kur samazināt?

HE 6.decembris 2019 11:46
6 2 Atbildēt

Daži iepriekšējie vadoņi stāstīja pasakas , ka tauta 1980.gadā dzīvos komunismā, tagad esošie palikuši piezemētāki, pietiks ar ātrgaitas maģistrālēm..

20.kongress 6.decembris 2019 12:04
4 3 Atbildēt

Sarauj,tev vēl daudzās vietās šo jāiedēj.Tā nu tā brīvība.Nepagurt,līdz galam nepagurt,vecais komuņaga.Ņiķitas sen vairs nav,bet neesi sajēgu atguvis.

Pļurkt 6.decembris 2019 12:34
0 0 Atbildēt

Kad nesanāca komunisms, tad sacerēja "attīstīto sociālismu"!!

Par kuru vjetnamieši teica, ka "nam takoj ..... nje nuzhen", padzīvojuši kartīšu un talonu sistēmā pāris mēnešus (bija te pieredzes apmaiņā + apmācības).

650 6.decembris 2019 13:02
1 0 Atbildēt

Poka buģet onaņizm, ņe pastrojim kommuņizm

Zemesgramata 6.decembris 2019 11:59
0 4 Atbildēt

No kādas naudas? Ja viss aiziet armijai un ierēdņiem.

Melojot jāzin mērs.

labojums 6.decembris 2019 12:02
12 2 Atbildēt

Kas tad tur brauks?Vajag vismaz trīs joslas.Vienā stāvēs izlādējušies elektrobīļi,pa otru piebrauks mobilie uzlādētāji,pa trešo klimatam uzspļaujošās krievu fūres drāzīs.

kasinsh79 6.decembris 2019 12:06
0 0 Atbildēt

Sorry, bet es tam vienkārši neticu. No kādas naudas? Ātruma ierobežojums pa tādiem ceļiem noteikti būtu maģiskie max 100 utt.

kvatra 6.decembris 2019 12:18
2 1 Atbildēt

Vienīgais variants ir privātā partnerība. Privātais uzbūvē un valsts pēc tam piķo lēzeno Tāpat kā plānots Ķekavas apvedceļš.

wons 6.decembris 2019 23:36
2 0 Atbildēt

Tur jau jābūt nopietnai auto plūsmai, lai atmaksātos. Var pameklēt internetā, cik poļiem izmaksā piem. 100km tādu šoseju. Tie būs miljardi, kuri ar tādu auto plūsmu švaki vai atmaksāsies. Tādēļ būtu interesanti redzēt ciparus no šiem pasaku stāstītājiem.

Krotow 9.decembris 2019 23:54
1 0 Atbildēt

Poļi savējos bāņus būvēja laikā, kad varēja Eiropas fondu naudu pasmelties. Ko tolaik būvēja mūsējie, dies zina. Katros mazpisānos nekam nevajadzīgas hokeja halles un atlikumu notrieca ar meitām Maiami.

GB12 6.decembris 2019 12:25
2 0 Atbildēt

Palasot komentārus - nu, jā, viss slikti, aiaiai... ka tik paīdēt...

Patiesībā jau, nekā neiespējama tur nav, ja pareizi to lietu noorganizē... vai nu kā privātās partnerības projektu, vai kā maksas ceļus.

Zemesgramata 6.decembris 2019 15:25
1 0 Atbildēt

Lai būtu maskas ceļš, ir jābūt bezmaksas alternatīvai. Kur to redzi virzienā uz Tallinu, vai Bausku?

GB12 6.decembris 2019 17:49
3 0 Atbildēt

Gan jau atrastu... uz Bausku caur Baldoni/Vecumniekiem, Ventspili caur Jūrmalu/Talsiem... Ja pārtaisītu Kokneseni, tad vecā D-pils šoseja,,, utt.

Zemesgramata 6.decembris 2019 22:08
1 0 Atbildēt

Vecumnieki-Bauska ir grants ceļš. ????

Ja Kokneses šoseju pagarinātu līdz Rēzeknei, tad būtu forši.

650 6.decembris 2019 13:18
0 0 Atbildēt

Privātajiem partneriem atmaksājamo maksājumu veikšanai būtu ieteicams izmantot ātros kredītus- kā jau "ātrgaitas" ceļam pieklājas.Kad sajūt Naudas smaku,jārīkojas ātri.Vēsture atkārtojas.Vajadzētu atcerēties,ko mums šajā sakarā solīja iepriekšējie solītāji.Googlē būtu jābūt,ja nav izdzēsts..

atsaucīgais 6.decembris 2019 13:24
2 0 Atbildēt

Pameta kaulu,pariesim,jo esam pieklājīgi.

Freijers 6.decembris 2019 13:35
1 0 Atbildēt

Es tikai par, lai sāk ar to drausmīgo Rīgas apvedceļu...lēti gan tas nebūs, jo kaut krustojumi tur ir oi oi un vien ar A8 un A9 ir daudzlīmeņu...bet nu labāk lai ir uz ko tiekties.

Paliek jautājums par kādiem līdzekļiem - vai nu plānoti kādi fondi, par ko nevienam nav zināms, jeb arī drusku ticamākas bet daudz nepatīkamākas - no

1) paredzamiem slaucieniem saistībā ar klimata histēriju...

vai

2) Kāds klusi plāno maksas ceļus.

No abiem, bet īpaši pēdējā ir jāizvairās lai vai kas, jo tā slimība ir lipīga, ja netic, var paskatīties kas stāvvietās Rīgā notiek !

Vēl ir PP variants ar naudas atdošanu, ja nu galīgi sāk % likmes gāzties un investoriem nav kur $$ grūst.

Pļurkt 6.decembris 2019 16:33
1 1 Atbildēt

2) Kāds klusi plāno maksas ceļus.

------------------

... saviem korišiem!

Nav jau pirmā reize, kad VALSTS mērogā tiek organizētas kampaņas "savējo" pabalstīšanai ar NODOKĻU MAKSĀTĀJU NAUDU!

Joriks 6.decembris 2019 16:49
3 1 Atbildēt

Nu maksa par ātrgaitas ceļu nav nekāda inovācija... Kaut vai tajā pašā Polijā.

Bet, protams, latvietiem parastanam kaut ko tādu aptvert laikam ir šausmīgi sarežģīti.

Krotow 9.decembris 2019 23:52
0 0 Atbildēt

Visticamāk ka 2). Pie kam uz esošajiem ceļiem bedres atstās, tikai pie katras bedres pieliks pa radaram.

Antris 6.decembris 2019 14:03
2 9 Atbildēt

Šitos pašus ceļus nevar normāli uzturēt un te vel sapņo par ātrgaitas ceļiem. ????????????

Kas tad pa viņiem brauks. Ar tiem zārkiem kas mums te Latvijā ir savilkts? Patiesībā pat 70km/h jau būtu par daudz vismaz 70% Latvijas autopsarka. A te vel par autobāņiem sapņo.

Freijers 6.decembris 2019 15:08
3 2 Atbildēt

Beidz tukši dirst, davai ?

darklight 6.decembris 2019 15:32
8 1 Atbildēt

Žēl, Antri, ka tev ar tik sūdīgu auto jābrauc.

Zemesgramata 6.decembris 2019 15:37
2 0 Atbildēt

Pirms neilga laika Linkaitis vispār teica, ka nekas te vairs netiks būvēts, aizmirstiet.

feciic 6.decembris 2019 15:54
1 1 Atbildēt

Kuras tad ir tās lielās pilsētas?

Es varu nosaukt tikai vienu. Daudz lētāk būtu attīstīt ērtu un ātru sabiedrisko lai mazinātu ikrīta/vakara masas kursē uz un no Rīgu. Tad arī ar esošajiem ceļiem būtu gana.

Par izmaksām-viena kilometra Jūrmalas šosejas rekonstrukcija maksā ~5mio, jaunbūvētam droši reiz 2 vai pat 3. Tātad Rīga-Jēkabpils 140km izbūves izmaksas ir līdz pat piecām reizēm lielākas kā autoceļu uzturēšanas gada budžets, nē nu var jau skaisti runāt.

ibumetiins 8.decembris 2019 12:15
0 0 Atbildēt

Liepāja un Daugavpils. Uz A9 no Liepājas pieslēdzas arī daudzi Lietuvieši, kas braucu z Rīgu. (Liepāja ir 50 km no Lietuvas robežas, 100 km no Klaipedas ar 150 tūkstošiem iedzīvotāju).

Krotow 9.decembris 2019 23:59
0 0 Atbildēt

Vienīgi tie nerunā latviski un viņiem pēc būtības poh kas te notiek.

jj 6.decembris 2019 15:56
0 1 Atbildēt

Par ātrgaitas "bāņiem" tika runāts jau 90-tajos gados, bet tā arī tā lieta apstājās. Pasākums jau labs ,bet cik rentabls tas būs, cik miljardus naudiņas vajadzēs un kā tas iespaidos ekonomiku un sociālo stāvokli valstī. Vai "bāņi" nesašķels tā jau trauslos laukus.

Izklausās pēc pasakas 6.decembris 2019 16:08
4 0 Atbildēt

Pārāk pasakaini, lai uztvertu to nopietni!

Tā jau domāju 6.decembris 2019 16:54
3 0 Atbildēt

Sākusies priekšvēlēšanu solījumu parāde

650 6.decembris 2019 17:02
2 0 Atbildēt

Šis ir vnk uniKāli...Beidzamreiz, kad,lietojot visādus iespējamos vārdu savārstījumus, intereses pēc ieskatījos googlē- tur atrodami vien pāris skopi vārdi par jelgavas šosejas vēsturi un praktiski NE VĀRDA par jūrmalas šosejas tapšanu un ne burta ar to, kas īsti notika ar 80tajos gados uzsāktajiem 4joslu šoseju projektiem,jelgavas virzienu un jūrmalas apvedceļu ieskaitot.Krievi to visu "mums" atstāja pusratā uztaisītu,bet "mums" nebij naudas to pabeigt (vai vismaz nesapūdēt..).Kāpēc "mums" nebij- nu droši vien tāpēc, ka "mēs" nemaksājām.Pareizāk, "mēs" maksājām,bet nezinam kam un kur tas "aizgāja".Mistika..

piem.,RE: Apollo, 2007.(2007tā gada,ne 19tā!!!)9. jūnijs 00:03--->

www.apollo.lv/5432269/gluda...m-tikai-sapnos

(c)...Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP) pamatīgi izlielījies, ka finansējums ceļu būvniecībai un remontiem pēdējo gadu laikā pieaudzis un palielināsies arī turpmāk. Tomēr pagaidām Latvijas autobraucēji par gludiem un ātriem ceļiem var tikai pasapņot....

...Šogad ceļu remonta darbi ieplānoti apmēram 300 vietās visā valstī. Tiem atvēlēti 289,5 miljoni latu, no kuriem 100,5 miljoni ir ES fondu finansējums. Nākamgad valsts piešķirtos līdzekļus paredzēts palielināt līdz 220,7 miljoniem latu, bet ES - līdz 163,55 miljoniem latu (tātad kopā 384,25 miljonu latu). Taču šīs summas ir stipri nepietiekamas, lai ievērojami uzlabotu ceļu stāvokli. Pietiek vien atsevišķu posmu atjaunošanai, piemēram, valsts nozīmes ceļus paredzēts rekonstruēt tikai 48 kilometru garumā (ja neskaita ES Kohēzijas fonda finansētos lielos būvdarbus)......

!!!!!!!!!.......Maģistrāļu būvniecība kavējas A. Šlesers jau vairāk nekā divus gadus runā par to, ka tiks veidots valsts un privātās partnerības modelis, lai galvenos valsts ceļus pārveidotu par automaģistrālēm* vai ātrsatiksmes ceļiem**. Pirms diviem gadiem bija iecerēts pirmo ātrgaitas šoseju izveidot no Rīgas uz Jelgavu, bet pēc tam - no Rīgas uz Liepāju, Ventspili un Valmieru. Bija plānots, ka sagatavošanos Rīgas-Jelgavas maģistrāles būvniecībai pabeigs jau 2005. gadā, bet pērn varētu projektu īstenot. Taču nekas no tā nav īstenots. Šlesers izvairīgi atbild uz jautājumu par šīm iecerēm, sakot, ka vēlas runāt tikai par šogad paredzētajiem darbiem (nevis par 2010. vai 2012. plānotajiem).....

Meikols 6.decembris 2019 17:51
2 0 Atbildēt

Kamēr tukšu runās,atkal kaut ko lielu pa kluso nozags.Sanāk nopietni,tomēr.

650 6.decembris 2019 18:02
1 0 Atbildēt

Šeku vēl, Vēstnesis,2004.gads,(ne 19tais...): www.vestnesis.lv/ta/id/97071

Te reku arī jau visskautkas "reiz bija", mega/gari tika apspriests : iauto.lv/forums/topic/...hatrons?pnr=28

atrabotka 6.decembris 2019 19:20
4 1 Atbildēt

Aizmirsa tikai pateikt, ka pēc kādiem 10-20 gadiem tās pilsētas būs palikušas ciematu līmenī. Būs Rīga un pierīga. Darīt to ir jēga tikai tad, ja tās ir tranzīta maģistrāles. Un akūti jāuzlabo un jāplašina ceļu tīkls un stāvoklis pierīgā un Rīgā.

Pļurkt 7.decembris 2019 13:30
0 1 Atbildēt

Latvānijā ir tikai viena pilsēta, kur iedzīvotāju skaits NESAMAZINĀS..... un tā nemaz nav Rīga!

msh 9.decembris 2019 18:52
0 0 Atbildēt

Vispār jau vajag beidzot no tās ūdensgalvas to ūdeni laist laukā, jo tevis piedāvātais virziens tālāk potenciāli satur lielu valsts teritoriju pārdošanu tām kaimiņvalstīm, kuras ir spējīgas tās izmantot un attīstīt, nevis tikai bīdīt kupi prodaj bizīti vienā elles priekškambarī valsts vidienē...

Krotow 9.decembris 2019 23:58
0 0 Atbildēt

Ministrijas u.c. lielākās valsts iestādes jau sen vajadzēja izsēdināt pa lielākajām pilsētām ārpus Rīgas. Sakari tagad pietiekami labi. Būtu iemesls gan vietējai attīstībai gan ceļus salabot.

Zemesgramata 6.decembris 2019 22:16
2 0 Atbildēt

Bet vispār jau nav jēgas, neko būvēt. Jo mūsējie plāno visas kravas no autotransporta pārcelt uz Rail Baltica, protams, ja to vispār uzbūvēs.

650 8.decembris 2019 2:13
1 0 Atbildēt

Līdzīgi akā Digitālā televīzija.Visi gan gribēt (paši hvz ko...), bet apmaksās lohi (tie paši Visi..)

Meeris 8.decembris 2019 18:21
1 0 Atbildēt

ātrgaitas- smiekli nāk

cik tad būs 100 vai kā uz atjaunotās jurmalenes- kosmiskie 110kmh ?

Pļurkt 8.decembris 2019 20:54
0 0 Atbildēt

Jau esmu aizmirsis cik bija komunistu laikos..... 120 vai 130?

650 8.decembris 2019 22:02
0 0 Atbildēt

120 zīme tur 70tajos bija.Cieti.

Pļurkt 9.decembris 2019 8:46
0 0 Atbildēt

.... un tas ir pie noteikuma, ka 21. Volgai max ātrums bija 120!!

650 9.decembris 2019 22:51
1 0 Atbildēt

Tas jā, bet viņas beizamo gadu laidieni tak bija drusku ātrāki.Ap 140 gāja daudz kas.Vaz21063 un gaz24 jau bija pie 155-160.Bet reti kurš sevi cienošs žigulists ārpilsētā lēnāk par tiem pašiem 120 brauca!Vecais Raf mikriņš uz Jelgavu pa 35min ar visu centru ieskaitot aizjaaja, ja šoferim bija labs garīgais un ja visas 3 pārbrauktuves gaījās vaļā.Daudzi ikdienas braucēji Liepāju pa 2h un Smilteni pa kādi 1:15 mierīgi pieveica.

Pļurkt 10.decembris 2019 9:17
1 0 Atbildēt

Pamosties!!!!!!

Jūrmaleni ar tiem 120 atklāja tad kad vēl tādu VAZ 2106 nebija!!

GAZ 21 kā reiz 1970. gadā tikai beidza ražot - tā ka pilni ceļi ar šo tanku.

gunbox 9.decembris 2019 11:57
0 0 Atbildēt

Satiksmes ministras atkal mums tāds no padibenēm izlīdis. Nožēlojamu konsultantu un ekspertu komandu vēl salasījis, kuri no tēmas nerubī. Idiņiem laikam algu nevar pamatoti norakstīt, ja netēlos, ka stradā. Skaidri saprot, ka nav naudas, lai esošos ceļus saremontetu, viņi par maģistrālēm sapņo. Totāli atsaldeņi.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamatīga avārija "vilcieniņš" uz A7 šosejas starp Katlakalnu un Baložiem (+ VIDEO) 12

Šodien, 25.septembrī, uz Bauskas šosejas pie Katlakalna notika avārija ar četru automašīnu dalību pirms plkst.12:00. Lasīt vairāk

 

Vakar divu Audi sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas

Vakar divu automašīnu sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 37

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits. Lasīt vairāk

 

Aizvadīta akcija “ROADPOL Drošības dienas”! 1

No 16. septembra nedēļas garumā Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti