Pie Tartu gājēju pārejām izmēģina viedās ceļa zīmes 15

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 22.janvāris 2020 11:28

Tartu ierīkotas trīs viedās gājēju pārejas, kurās gājēju uzmanība ar gaismas un skaņas signāliem jau laikus tiek pievērsta automobilim, kas tuvojas,, savukārt autovadītāji tiek brīdināti par gājēju tuvošanos.

Pagaidām viedās brīdināšanas sistēmas strādā izmēģinājuma režīmā, bet, ja izrādīsies, ka jaunievedums attaisnojas, ar to aprīkos vēl astoņas pārejas dažādās Igaunijas otrās lielākās pilsētas vietās.

Viedās pārejas darbojas vienkārši - kad gājējs tuvojas ielas braucamajai daļai, ierastās ceļa zīmes apmale iegaismojas un tajā attēlotais cilvēciņš sāk kustēties, bet tai laikā, kad tuvumā neviena nav, autovadītājs redz parastu nekustīgu zīmējumu.

Skatoties no gājēja puses, par automašīnas tuvošanos brīdina mirgojoša izsaukuma zīme un skaņas signāls.

"Pašlaik mēs analizējam situāciju un aptaujājam cilvēkus, lai tad pieņemtu lēmumu, vai tādas pārejas ir vajadzīgas un kur tās vēl izvietot," Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR pastāstījis Tartu komunālās saimniecības projektu nodaļas vadītājs Jānuss Tamms. "Viss būs atkarīgs no tā, kā cilvēki šo jaunievedumu uztvers un vai no tā būs jūtams labums."

Pērn satiksmes negadījumos uz Tartu gājēju pārejām cieta 16 cilvēki, bet vēl gadu iepriekš - 24 cilvēki.

 
Visi komentāri
 
uupis 22.janvāris 2020 11:43
8 3 Atbildēt

Nu re – visur rūpējas par mazāk aizsragāto satiksmes dalībnieku drošību. Visur cilvēka dzīvība ir svarīgāka par auto plastmasu un bleķi.

Zemesgramata 22.janvāris 2020 11:53
5 6 Atbildēt

Mūsu grāvju racēji nav spējīgi pat normāli apgaismot ne regulējamas parējas.

Hh 23.janvāris 2020 18:05
0 0 Atbildēt

Grāvju racējiem jau tas nav jādara to dara citi domājams

ZZZZ 22.janvāris 2020 12:46
0 0 Atbildēt

Jaunas tehnoloģijas, labi. Bet tās visur nebūs.

Visiem visur līdz ir telefoni. Nevar valsts mēroga kampaņu izveikt kaut uz vienu nedēļu, ejot pāri gājēju pārejai vai šķērsojot ceļu ārpus apdzīvotas vietas, ieslēgt to lukturīti un pavērst pret auto kustības virzienu. Nu labāk pat mirgojošā režīmā!?

Vernons 22.janvāris 2020 13:32
0 6 Atbildēt

Lāčplēša iela. Pie krustojumiem ar Rūsiņa un Abrenes ielām ir neregulējamas, slikti apgaismotas, gājēju pārejas! Auto plūsma šeit ir iespaidīga! Nu kaut kā neesmu manījis, kad to gājēju šeit necienītu! Un ir vēl viena pāreja gar dzelzceļa uzbērumu, pa apakšu. Arī gājēji ar automobīļiem kaut kā saprotas.

Stāvoklis, manis pieminētās vietās ir katastrofāls!!! Apgaismojums zem katras kritikas un gājēji neredzami.

ZZZZ 22.janvāris 2020 14:17
0 0 Atbildēt

Tā ir daudz kur, bet iedomājies, kā izskatītos ja šajās vietās šķērsojot brauktuvi gājēji ieslēgtu telefona lukturīti mirgojošā režīmā virzienā pret piebraucošo auto . Nu labi, kaut pavērstu pret savu augumu. Pat gaišajā diennakts laikā, vismaz nevarētu šķērsot ielu lasot/rakstot īsziņas.

Vajadzētu P.Timrotam piedāvāt izveikt drošā vietā eksperimentu.

650 22.janvāris 2020 19:02
0 1 Atbildēt

Lāčplēša iela gējējus neienīst- tur vienkārši dala braucēju nemāk uzvesties.Nav viņiem macīts..Bet Jūrmalas nīdējiem par prieku būtu jaatzīmē, ka tur uz vienīgās galvenās ielas nupat nesen tika atjaunotas 2gab reāli bīstamas pārejas.Luksofori uzlikti.Ja teikt godīgi- drošība tur ir pieaugusi nesaskaitāmas reizes.Jo luksoforu VAR REDZĒT pa gabalu.Var sagatavoties.Nav vairs tik aktuāli satiksmes jūklī ar ceturto aci "spēt" saskatīt pieskrienošos,pieripojošos vai kā citādi uz ātru pār-kāpšanu debesīs pretendējošos.Reāla satiksmes kavējuma arī tur īsti nav. BET, abās tajās vietās pāreju marķējums nav atjaunots..Tas tur ir vienkārši nožēlojamā bezsaimnieka izskatā.Nesalīdzināmā ar šo te foto no saulainās Igdaunijas..Turklāt, tā marķējuma NAV arīdzan uz kādām 5gab atlikušajām bezluksofora pārejām uz šīs pašas notikumiem un nopelniem bagātās ielas.Demonstratīvs nekaunīgs uzspļāviens visam.Visai tai pa visurieni kladzināmajai mūsu globālajai drošības paaugstināšanas idejai, ideoloģijai, saimnieciskumam, naudas izlietojumam, uzraudzībai,godaprātam, utttt.

uupis 22.janvāris 2020 22:00
0 0 Atbildēt

Kurš atbildēs uz jautājumu?

Kāpēc ASV daudzas zīmes ir uzrakstītas ar burtiem?

ZZZZ 23.janvāris 2020 10:16
1 0 Atbildēt

Tāpēc lai vadītājs zīmei pievērstu uzmanību uz ilgāku laiku, kamēr to izlasa.

Remontdarbu zonā divkāršs sods. Jebkura remonta zonā uz ceļa dežūrēs cops. Ja remonta zonā jāizmainās pa vienu joslu un sākums/beigas nav pārskatāmi, tur dežūrēs attiecīgi cilvēki, pēdējam brucējam tiek nodots stafetes koks, kurš otrā galā attiecīgi jānodod. Tādējādi tiek garantēts, ka rem zonā nav palicis/aizkavējies auto un neizveidosies pretimbraucēju sastrēgums.

No auto izmests atkritums, sods 1000 zaļie

uupis 24.janvāris 2020 14:20
0 0 Atbildēt

Bingo!

Vernons 23.janvāris 2020 11:55
1 0 Atbildēt

Uz brauktuves! Arī Angljā!

650 22.janvāris 2020 23:42
1 1 Atbildēt

Acīmredzot lai būtu "visiem" satiksmes dalībniekiem nepārprotami skaidrs,kas no viņiem tiek prasīts."Viņi" uzskata, ka angliski saprot jebkurš,kas tur nokļuvis.Ja katram stulbi uzzīmētam simbolam ir kāds vārdisks skaidrojums,tad skaidri vārdiski pateiktajam tāds nav vajadzīgs.

Tīri psiholoģiski- ja mums pie katra staba būtu rakstīts "palaid gājēju" vai "ievēro ātrumu", tam pamudinājumam būtu krietni lielāka "ietekme", nekā plikai zīmei.

Tika taču skaidrots, ka krievu laikā uz visiem sabiedriskā transporta durvju stikliem uzrakstītā frāze "izejas nav" patiesībā bija domāta masveida psihiskai ietekmēšanai.

uupis 24.janvāris 2020 14:22
0 0 Atbildēt

Jopcik popcik – es 650 ieliku plusiņu…

650 25.janvāris 2020 2:39
0 0 Atbildēt

Cerams, ka ne aiz pārskatīšnās;)

uupis 25.janvāris 2020 23:02
0 0 Atbildēt

Ne-a nepārskatījos.

Tātad cerība saglabājas - arī 650 var kļūt par cilvēku.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti