EP komitejas atsakās atzīt dabasgāzi un kodolenerģiju par videi draudzīgiem energoresursiem - iAuto

EP komitejas atsakās atzīt dabasgāzi un kodolenerģiju par videi draudzīgiem energoresursiem 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.jūnijs 2022 10:11

Divas Eiropas Parlamenta (EP) komitejas otrdien nolēmušas neatbalstīt plānus marķēt dabasgāzi un kodolenerģiju kā ekoloģiski ilgtspējīgas.

EP Vides, sabiedrības veselības un pārtikas drošības komiteja un Ekonomikas un monetāro lietu komiteja kopīgā balsojumā neatbalstīja "zaļās taksonomijas" priekšlikumu. Pret to nobalsoja 76 deputāti, par - 62 , bet četri atturējās.

Eiropas Komisija (EK) bija ierosinājusi marķēt investīcijas dabasgāzes un kodolenerģijas projektos kā ilgtspējīgas, izpelnoties kritiku no vides aizstāvjiem, privātā sektora un klimata ekspertiem, ar kuriem EK konsultējās, izstrādājot šo priekšlikumu.

Investīciju noteikumu mērķis ir novirzīt privātos ieguldījumus, lai palīdzētu Eiropas Savienībai sasniegt savu 2050.gada klimata mērķi - panākt "neto nulles" siltumnīcefekta gāzu emisiju, veicot enerģētikas sektora reformu.

Priekšlikuma atbalstītāji savukārt norādīja, ka tas paredz stingrus nosacījumus investīcijām.

Nākamais būtiskais solis šim priekšlikumam paredzams jūlijā, kad EP sapulcēsies uz nākamo pilno sesiju. Ja EP deputāti to noraidīs, tas nestāsies spēkā, un tādējādi EK būs jāatsauc vai jālabo šis priekšlikums.

Šis ir pirmais trieciens EK prezidentes Urzulas fon der Leienas mēģinājumam pasludināt dabasgāzi un kodolenerģiju par zaļām, deputāts Maikls Bloss, kas pārstāv zaļos. Viņš piebilda, ka katrs pieejamais eiro ir jāiegulda saules un vēja enerģijas projektos.

Eiropas Tautas partijas preses pārstāvis ekonomikas politikā Markuss Ferbers izteicās, ka "tirgū vienkārši nebija apetītes pēc taksonomijas ar kodolenerģiju un gāzi".

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
MMX 15.jūnijs 2022 10:53
3 1 Atbildēt

Vai saprotu pareizi, ka Ķīnā ražoti, nepārstrādājami saules paneļi un tikpat nepārstrādājami vēja ģeneratori ir uzskatāmi par dabai draudzīgiem energoresursiem? Nu šitā mēs komunismu točna neuzcelsim, atkal sahāra būs jāpiekrauj ar lūžņiem. Piekrītu ka gāze varbūt arī nav tas zaļākais energoavots, bet nu neiekļaut kodolenerģiju jau tiešām ir demagoģija. Gribēšu redzēt, kā Vācijas rūpniecisko sektoru nodrošinās ar saules paneļiem un vēju, liekot vēl kaudzi ar akumulatoriem, un beigās to visu nosauks par dabai draudzīgu.

Nez tie saules paneļi lauku ceļu pamatnēs stāvēs tikpat stabīli kā šiferis?

Astrofire 15.jūnijs 2022 19:16
2 1 Atbildēt

Tiešām interesanti, kāpēc viņi dabasgāzi un kodolenerģiju centās kopā izspiest. Vai nu lai dabasgāzi plaistu uz kodolenerģijas pleciem, vai arī lai abus izgāztu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti