Pagājušajā nedēļā Latvijā elektroenerģijas cena pieaugusi par 36% - iAuto

Pagājušajā nedēļā Latvijā elektroenerģijas cena pieaugusi par 36% 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.jūnijs 2022 10:34

Aizvadītajā nedēļā Latvijā vidējā elektroenerģijas cena kāpa par 36% un bija 245,25 eiro par megavatstundu (MWh), aģentūru LETA informēja AS "Latvenergo" pārstāvji.

Lietuvā elektroenerģijas cena pieauga par 29% līdz 250,6 eiro par MWh. Savukārt Igaunijā elektroenerģijas cena samazinājās par 4% līdz 167,81 eiro par MWh.

Aizvadītajā nedēļā "Nord Pool" sistēmas cena kāpa par 30% līdz 130,29 eiro par MWh.

"Nord Pool" sistēmas cenas pieaugumu veicināja vēja izstrādes kritums "Nord Pool" reģionā par 27%, Ziemeļvalstu hidrorezervuāru līmeņa samazinājums, kā arī dabasgāzes, ogļu un emisiju kvotu cenu kāpums, skaidro "Latvenergo". Baltijas vidējās elektroenerģijas cenas pieaugumu noteica zemāki atjaunīgās enerģijas - vēja un hidroelektrostaciju - izstrādes apjomi reģionā, kā arī par 16% zemākas enerģijas plūsmas no Somijas un par 2% mazākas plūsmas no Zviedrijas SE4 tirdzniecības apgabala. Elektroenerģijas cenu atšķirību starp Igauniju un Latviju, Lietuvu noteica pieejamās šķērsgriezumu jaudas samazinājums starp Igauniju un Latviju remontdarbu dēļ.

Turpinās Ziemeļvalstu atomelektrostaciju ikgadējā apkopes darbu sezona, un aizvadītajā nedēļā pieejamās jaudas īpatsvars no kopējās uzstādītās bija 82%.

Aizvadītajā nedēļā "Nord Pool" reģionā elektroenerģijas patēriņš samazinājās, un kopā tika patērētā 6451 gigavatstunda (GWh), bet izstrādes apjomi samazinājās līdz 7125 GWh.

Baltijas valstīs kopējais elektroenerģijas patēriņš samazinājās par 4% līdz 445 GWh. Latvijā kopā patērētās elektroenerģijas apjoms kritās par 9% līdz 109 GWh. Igaunijā elektroenerģijas patēriņš bija 127 GWh, tas samazinājās par 7%. Lietuvā elektroenerģijas patēriņš palika iepriekšējās nedēļas līmenī, kopā tika patērētas 209 GWh.

Baltijā elektroenerģijas izstrāde pieauga par 4% līdz 254 GWh. Latvijā elektroenerģijas izstrādes apjomi kritās par 9% līdz 59 GWh. Tajā pašā laikā Igaunijā ražošanas apjomi pieauga par 13% līdz 128 GWh. Lietuvā elektroenerģijas izstrāde palika iepriekšējās nedēļas līmenī un bija 66 GWh.

Aizvadītajā nedēļā izstrādes apjoms pret patēriņu Latvijā bija 54%, Igaunijā - 101%, bet Lietuvā 32%. Baltijas valstīs tika saražoti 57% no reģionā patērētā elektroenerģijas apjoma.
 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Harijs 29.jūnijs 2022 14:45
1 1 Atbildēt

es domāju viņi nemaz nezin cik viņiem alga kāda ekonomija jūs ko - viņi ir kā aiz augsta žoga - 1 % izredzēto vienā pusē un otrā pusē visi pārējie, kas apkalpo šo noziedzīgo struktūru.

Opis 28.jūnijs 2022 13:13
1 1 Atbildēt

Interesanti, vai valsts iestādes arī ievieš taupības pasākumus un savelk jostas, jeb vienkārši paprasa budžetā lielāku piešprici un izliekas, ka energoresursu cenas valsts sektoru neskar!?

Kad sāks deputāti braukt ar velosipēdiem un sabiedrisko?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti