"Latvenergo" jūras vēja parku attīstīšanā sadarbosies ar Vācijas energokompāniju "RWE" 10

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.septembris 2022 11:40

AS "Latvenergo" jūras vēja parku attīstīšanā sadarbosies ar Vācijas energokompāniju "RWE", piektdien informēja "Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste.

Kompānijā skaidro, ka sadarbība ar "RWE", kas ir pasaulē otra lielākā kompānija jūras vēja parku attīstīšanā un trešā lielākā kompānija Eiropā atjaunojamās enerģijas ziņā, sākta, lai veiksmīgi papildinātu ģenerācijas portfeli, veicinātu nacionālo klimata mērķu sasniegšanu un stiprinātu enerģētisko drošību.

Piektdien abas kompānijas parakstīja sadarbības memorandu, kas paredz strādāt pie tā, lai tuvākajos gados Baltijas jūrā izveidotu atkrastes vēja parku.

Čakste teica, ka atkrastes vēja parka izveidi plānots realizēt līdz 2030.gadam. 

Viņš uzsvēra, ka Latvijai krasta līnija ir ļoti gara un vēja jaudas Baltijas jūrā ir krietni lielākas, nekā Latvija spēj pati patērēt, tāpēc tiks strādāts arī pie eksporta iespējām.

"Baltijas jūras vējš Latvijas piekrastē ir nacionālā bagātība ar vēl neizmantotu potenciālu, kas jau tuvākajā nākotnē ne tikai palielinās Latvijas un kaimiņvalstu enerģētisko neatkarību, bet arī ļaus eksportēt elektroenerģiju uz augošo Eiropas elektroenerģijas tirgu," pauda "Latvenergo" vadītājs.

Čakste skaidroja, ka atkrastes vēja parki ir iekļauti "Latvenergo" stratēģijā, taču vispirms tiks veidoti sauszemes vēja parki, galvenokārt, tāpēc, ka to tehnoloģijas ir attīstītākas.

Viņš arī uzsvēra, ka efektīvi izmantojot Daugavas, saules, kā arī sauszemes un atkrastes vēja spēkus, "Latvenergo" varēs nodrošināt Latviju ar elektroenerģiju jebkuros laika apstākļos un par zemākām cenām.

Tāpat Čakste pauda gandarījumu, ka ir izdevies izveidot sadarbību ar "RWE". "Atkrastes vēja parki nav uz vienu gadu, bet uz 10 un vairāk gadiem, tāpēc ceru, ka mūsu laulība būs ilga un veiksmīga," viņš teica.

"RWE Renewables" atkrastes vēja enerģijas attīstības izpilddirektors Svens Utermēlens piektdien norādīja, ka sadarbības memorands apstiprina uzņēmuma apņemšanos izmantot Baltijas reģiona neizmantoto atkrastes vēja enerģiju.

Viņš teica, ka uzņēmumam ir 18 atkrastes vēja parki, no kuriem trīs - Baltijas jūrā. "Mēs esam gatavi sniegt savu pieredzi un zināšanas, lai īstenotu pirmo atkrastes vēja parku Latvijā, un lai nostiprinātu enerģijas drošību gan Latvijā, gan tās kaimiņvalstīs, kā arī veicinātu enerģijas eksportu uz Eiropu," sacīja Utermēlens.

"Latvenergo" pārstāvji norāda, ka saskaņā ar uzņēmuma stratēģijā definēto 2030.gadam "Latvenergo" iecerējusi palielināt vēja un saules staciju jaunu līdz 2300 megavatiem (MW). Jauna spēcīga partnerība veicinās šī mērķa sasniegšanu, turklāt uzņēmumu zināšanas un līdzšinējā pieredze dos devumu arī izsludinātajā Latvijas - Igaunijas kopprojektā "Elwind" viena gigavata (GW) atkrastes enerģijas nodrošināšani.

Jau ziņots, ka "Latvenergo" koncerns šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 744,582 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 66,2% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt grupas peļņa pieauga 2,5 reizes - līdz 141,905 miljoniem eiro. Savukārt koncerna māteskompānijas apgrozījums 2022.gada pirmajos sešos mēnešos pieaudzis divas reizes, sasniedzot 473,714 miljonus eiro, bet koncerna mātesuzņēmuma peļņa bija 151,589 miljoni eiro, kas ir 2,1 reizi vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" pieder valstij, bet uzņēmuma obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.
 

 
Visi komentāri
 
?? 16.septembris 2022 13:29
0 0 Atbildēt

nez, tas labi vai slokti?

Grozs 16.septembris 2022 16:15
0 1 Atbildēt

Ja pārpalikušo elektrību pārvērtīs H2 un glabās inčukalnā vai jaunajā Dobeles pazemes krātuvē, tad tas ir labi, jo atkārtotas enerģētikais krīzes mums LV būs pagātne.

Ja nē un visa jauda plūdīs uz ārzemēm, tad te nepaliks ne peļņa, ne elektrība un visiem mums no sava loga vakadzes skatities un klausities tās turbīnas.

Jo tās būs visur.

Pļurkt 16.septembris 2022 17:21
0 1 Atbildēt

Kārtējais naudas atmazgāšanas projekts!!

Vēja parkus ir jāslien okeānu piekrastēs vai kalnu virsotnēs!!

Latvijā vēji ir vāji un pietiekami reti. Līdz ar to ieguldītie līdzekļi atmaksāsies tikai ieviešot papildus nodokli..... aļa OIK!!

+++++

Gluži tā pat kā ar saules paneļiem! Spānijas pustuksnešos ir liels lietderības koeficients, bet Latvijā tā ir tikai parodija.

Hmm 16.septembris 2022 17:29
1 0 Atbildēt

ok, vējš/saules paneļi/ru gāze atkrīt, AES var būt labākā gadījumā pēc 15 gadiem, šķelda/granulas gandrīz 90% aiziet uz ārzemēm. Varianti?, kā sildīties?

Pļurkt 16.septembris 2022 19:10
0 1 Atbildēt

EU ir kopējās robežas!! Spānijā nav HES, bet Latvijā ir, Latvijā nav saules, bet Spānijā ir..... utt!!!

Kur problēma??

anonimikis 18.septembris 2022 19:17
1 0 Atbildēt

Spānijā nav HES? Tu tak esi stulbs kā zābaks.

Kanibaals 19.septembris 2022 15:42
0 0 Atbildēt

Vados, tupiķi, vados ir problēma.

es 17.septembris 2022 11:11
0 0 Atbildēt

Ko var dirst par to bezvēju! Ja Latvijā nebūtu vēja, tad vēja parku īpašnieki nebūtu miljonāru sarakstā! Un tie cilvēki māk rēķināt līdz pat centa simtdaļai.

Pļurkt 18.septembris 2022 8:51
0 0 Atbildēt

Par OIK un dubulttarifa samaksu ražotājam neko neesi dzirdējis?

Jumu 17.septembris 2022 12:22
0 0 Atbildēt

Kamēr nav pie mums jaudīgu dažošanas uzņēmumu, ar Daugavas HESu kaskādi un propeleriem var iztikt, bet tikai, ja nav jaudīgu ražotņu. Bet tā vajadzētu uzbūvēt AES. Bet propeleru īpašnieki to nepieļaus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saražoti 100 miljoni Hyundai

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumam ir pamats lepoties – visā pasaulē 57 gadu laikā ir saražoti 100 miljoni Hyundai automobiļu. Lasīt vairāk

 

Degvielas cenas: Dīzelis dārgāks 1.477 un 95 benzīns 1.497 EUR - 28.09.2024 (+ VIDEO) 7

Degvielas cena atkal uzsākusi ceļu augšup, desmit dienu laikā pievienojot litra cenai 10 centus. Atgādināsim, ka 18. septembrī litrs dīzeļdegvielas Neste uzpildes stacijā maksāja 1,377 eiro, bet 95-tais benzīns - 1,397. Lasīt vairāk

 

BMW ar Seat saduras Siguldas novadā - policija lūdz atsaukties aculieciniekus 9

2024.gada 28.septembrī ap pulksten 05.30 Siguldas novadā, uz autoceļa A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) 59.8 km notika sadursme starp diviem transportlīdzekļiem - "BMW 320", kuru vadīja sieviete un transportlīdzekli "Seat Alhambra", kuru vadīja vīrietis. Lasīt vairāk

 

Kā mūsdienu modernie auto mūs izspiego (+ VIDEO) 4

Epizode, kurā tiek apskatīts, kā automašīnu ražotāji izspiego labticīgos autovadītājus, slepeni pārdodot viņu personisko informāciju datu brokeriem un apdrošināšanas kompānijām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti