"Latvenergo" zaļās enerģijas ražošanā plāno investēt 200 miljonus eiro 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.novembris 2022 8:53

Lai veiktu investīcijas zaļās enerģijas ražotnēs un tās izmantošanas veicināšanā, AS "Latvenergo" ir noslēgusi ilgtermiņa aizdevuma līgumus ar "SEB banku" un "Swedbank Latvija" par kopējo summu 200 miljoni eiro, teikts "Latvenergo" paziņojumā biržai "Nasdaq".

"Latvenergo" oktobra beigās un novembra sākumā ir noslēgusi divus ilgtermiņa aizņēmuma līgumus ar "SEB banku" par 100 miljoniem eiro un ar "Swedbank Latvija" par 100 miljoniem eiro.

Aizņēmumus plānots izmantot "Latvenergo" koncerna zaļo investīciju finansēšanai un refinansēšanai - investīcijām hidroelektrostacijās, investīcijām saules enerģijas ieguves parku izveidei un uzturēšanai, kā arī investīcijām e-mobilitātes attīstībai Baltijā. Aizņēmumus paredzēts izmantot koncerna ilgtspējīgu ražošanas projektu finansēšanai un refinansēšanai Daugavas hidroelektrostacijās un saules parku izveidē, kā arī elektromobilitātes pakalpojumu attīstībā.

Uzņēmumā skaidro, ka "Latvenergo" koncerna izaugsmes stratēģija ir vērsta uz ilgtspējīgas enerģētikas attīstību, veicinot arī klimatneitralitātes mērķu sasniegšanu. Koncerna ambīcijas ir jaunu atjaunīgās enerģētikas jaudu - saules, vēja parku - attīstīšana, kā arī ilgtspējīga dzīvesveida veicināšana, attīstot elektromobilitātes pakalpojumus. Jaunajos biznesa virzienos notiek mērķtiecīga izaugsme, tāpat strauja izaugsme ir elektromobiļu uzlādes segmentā ar 159 pieslēgvietām un plānu tuvākajā laikā paplašināties kaimiņvalstīs.

Abi noslēgtie līgumi papildina gada sākumā zaļo obligāciju emisijā gūtos līdzekļus, kas arī tiek ieguldīti "Latvenergo" ilgtspējas projektos - gan atjaunīgās enerģijas ražošanā, gan vides aizsardzības pasākumos.

"Latvenergo" kapitāla piesaisti veic plānoti un regulāri, savlaicīgi nodrošinot finansējumu gan kapitālieguldījumiem, gan likviditātes vadībai. Kredītreitinga aģentūra "Moody's" "Latvenergo" ir piešķīrusi investīciju pakāpes kredītreitingu "Baa2" līmenī ar stabilu nākotnes perspektīvu, kas liecina par "Latvenergo" koncerna stabilitāti un finansiālo uzticamību.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" pieder valstij, bet uzņēmuma obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
Visi komentāri
 
Saulite 26.novembris 2022 10:00
1 2 Atbildēt

10 000 majsaimniecibu izvelejas uzlikt saules paneļus, ja katram saules paneļi ir 10 kw, tad kopā tie ir 100MW uzstaditas jaudas.

Kad pasaulē realizē zaļās enerģis projektus, tad izmaksa ir 1 miljons 1KW.

attiecīgi, pa šiem 200 miljoniem var uzbūvēt 200MW projektu, ņemot straujo inflaciju tad redzams, ka vares uzbuvet vel mazak.

Tad rodas jautājums vai mājsaimnicibas ir palikušas par konkurentiem Latvenergo?

Kapec gruzt miljoniem valsts naudas, ja pašas majsainiecibas varetu nodrošināt tādas jaudas? Bet tām paceļ tarifu!

Lai nebūtu konkurences.

Lielā kompānija negrib mijiedarboties ar majsaimniecibam, bet grib tās ekspluatet.

Vai nebutu labak to naudu iedod majsaimniecibam saules paneļu uzlikšanai? Tā tās lietas nenotiek, neparko

srt 26.novembris 2022 11:12
1 4 Atbildēt

Redzi, muļķīt, mājsaimniecības ir izmētātas pa visu valsti un ir ļoti, ļoti neizdevīgi "lasīt" no viņām enerģiju. Tas ir kā ar sēņošanu, var vienā vietā piegriezt pilnu grozu un var pusi dienas staigāt apkārt.

Šeit ir tieši tas pats - Latvenergo var vienā/dažās vietās uzbūvēt parku un caur vienu/dažiem transformatoriem un pārvades līnijām savākt saržoto enerģiju. Pie kam, pašizmaksa būs n-tās reizes mazāka. Tīrs bizness!

Koments 26.novembris 2022 11:39
7 5 Atbildēt

Kad komentē pieliec vismaz tekstu apmaksata reklāma, jo tieši tā vajadzētu rakstit ST sabiedrisko attiecibu speciālistam

Peneļus neliek bomži, bet parsvara lepnu maju ipašnieki, tie visi dzivo pierigā un lielajās vaksts pilsētās tapec par transformātoriem tas ir murgs.

Un otra lieta ka Latvenergo nav iekšā biznesā ja cilvēkam paneļi, tapec viņaprāt tādus vajag izskaust. Un padarit katru LV cilvēku atkarīgu no Latvenergo.

Tīrs bizness

Besi ka ST darbinieki te troļļo.

Lieka ka parasti apmaksātas reklāmas laikrakstos

srt 26.novembris 2022 13:22
2 4 Atbildēt

Tieši tā, ar transformatoriem tas ir murgs. Ne tikai ar transformatoriem, bet arī ar pārvades līnijām. Tad, ka attīstītāji attīstīja visādu tur laimes pļavu un zelta purvu apbūves projektus, neviens neierēķināja slodzes rezerves. Mērķis bija ar pēc iespējas zemākām izmaksām nogrūst lohiem apbūves gabalus. Un tagad šie losīši (nereģistrētie piznesmeņi), ar valsts atbalstu uzlikuši saules paneļus, grib lai valsts vēl uzdāvina viņiem jaudīgākus trafus, pārvades līnijas un par velti tās apsaimnieko. Un elektrību, protams, lai valsts pērk par viņiem izdevīgu cenu un atpirkt no valsts, protams, viņi grib par 3x zemāku kā pārdošanas.

ZZZZ 26.novembris 2022 10:01
0 0 Atbildēt

Šos vajadzētu būvēt max ātri un jūrā. Būtu pievienotā vērtība neaizņemtu lauksaimnieciski derīgo zemi un kā mākslīgs barjeru rifs gan peldošiem gan zemu lidojošiem svešķermeņiem

ZZZZ 26.novembris 2022 10:06
0 0 Atbildēt

To Saulītei, tas jau pat lohiem parastajiem sen bija skaidrs...kam vajag/nevajag konkurentus

Vējiņš 26.novembris 2022 10:12
2 1 Atbildēt

Majsaimnicibas pat bija gatavas tikla laist vairak neka noteikumos noteikti 11KW, bet sadales tikli uzreiz teica ka rikos reidus, lai vairak zaļās enerģijas nenonak tīklā

Smiekligi kad dzirdamas no Latvenergo mēslurunas par zaļo enerģiju

srt 26.novembris 2022 11:20
0 0 Atbildēt

Gatavas uz kādiem nosacījumiem? Brīvajā tirgū, bez valsts atbalsta, nevienam to mājsaimniecības elektrību nakuj nevajag. Un mākslīgi stimultēt nereģistrētos piznesmeņus mums (valstij) arī nafig nevajag!

Xtrail 26.novembris 2022 13:20
2 0 Atbildēt

Šis jau ir bijis amerikā

tagad redzam arī te

www.bloomberg.com/features/2016...ffett-vs-musk/

Ņeporjādok! 26.novembris 2022 11:42
0 0 Atbildēt

Par zaļo enerģiju maksāsim ar zilām olām.

Jumu 26.novembris 2022 15:13
0 0 Atbildēt

Esmu ļoti tālu no tām paneļu būšanām. Bet ja tos paneļus nesasaistīt ar Latvenergo tīklu un izmantot autonomi. Teiksim dienā ar tiem paneļiem uzlādēt batarejas un enerğiju izmantot saimniecībā. Ja šī autonomā enerğija izbeidzas, tad pārslēgties uz Latvenergo tīklu. Vai tā nedrīkst?

srt 26.novembris 2022 15:19
0 0 Atbildēt

Tas nav izdevīgi, nevar appist valsti!

Tāda sistēma ir der vietās, kur elektroapgādes nav vispār. Lētāk ir pirkt no ST.

ZZZZ 27.novembris 2022 9:30
1 0 Atbildēt

Tu esi ST nevis srt un gribi appist lohus

imzz 26.novembris 2022 20:49
0 0 Atbildēt

Kā, nu, manuprāt diezgan vienkārši, pieslēdz sadalei ATS ( Automatic transfer switch ) kurš pārslēdz automātiski uz Latvenergo, ja tava "elektrostacija" pārstāj ģenerēt ( krīt spriegums zem noteikta līmeņa ). Tur vēl visādas nianses var būt, piem. lai pārslēdz sinusoīdas zemākajā punktā, izvairoties no strāvas lēciena mīkstā pārslēgšana, snihronizācija,1F vai 3F , bet pamatā ATS, kāds ir arī visiem lielajiem patērētājiem, kuriem vairāk par 1 ievadu.

wons 27.novembris 2022 15:11
0 0 Atbildēt

Forši, kā tādas iespējas apmaksā Latvijas tauta, tāpat kā savulaik Ķeguma HES.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Elektriskie kravinieki jau 2030. gadā “noliks pie vietas” dīzeļus 1

Elektrisko kravas auto drīzu uzvaras gājienu paredz jaunākais pētījums. Lasīt vairāk

 

Vēl mazāk darba vadītājam - Ford uzlabojis BlueCruise autopilotu 5

ASV autobūves uzņēmums Ford uzlabojis savu BlueCruise tehnoloģiju, kas nodrošina daļēju autonomo braukšanu uz noteiktiem ceļiem. Tas iespējams, pateicoties jaunākajam atjauninājumam ar indeksu 1.4. Lasīt vairāk

 

Kad zīmes neredzam (+ FOTO) 13

Neredzam, nesaprotam vai ignorējam - iauto.lv lasītājs iesūtījis attēlus, kas uzņemti pie bērnu slimnīcas Rīgā. Lasīt vairāk

 

iAuto piedalās 24 stundu izturības sacensībās. Kā mums gāja? (+ foto) 5

20. un 21. septembrī Lietuvā, Panevežā tika aizvadītas “Enefit” 24 stundu auto sacīkstes elektriskajiem automobiļiem. Tajās piedalījās arī Latvijas auto žurnālistu komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti