"Enefit Green" paraksta līgumus par 325 miljonu eiro finansējumu vēja parku projektiem Igaunijā, Lietuvā un Somijā 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.janvāris 2023 9:41

Igaunijas atjaunīgās enerģijas kompānija "Enefit Green" piektdien ar SEB un Ziemeļu investīciju banku (ZIB) parakstījusi līgumus 325 miljonu eiro vērtībā, lai finansētu vēja parku projektus Igaunijā, Lietuvā un Somijā, kā arī saules enerģijas parku Igaunijā.

Ar ZIB parakstīt aizņēmuma līgums uz 12 gadiem par simt miljoniem eiro. 

Savukārt ar SEB noslēgti vairāki līgumi par kopējo summu 225 miljoni eiro. Finansēšanas periods ir septiņi gadi, "Enefit" informēja Tallinas biržu. 

"Enefit Green" ir pieņēmis galīgos lēmumus par investīcijām un sācis būvdarbus sešos vēja parkos un četros saulesenerģijas parkos Lietuvā, Igaunijā, Polijā un Somijā. To kopīgā ražošanas jauda ir 596 megavati (MW). Pēc šo parku pabeigšanas, kas plānota divu gadu laikā, "Enefit Green" projektu kopīgā ražošanas jauda pieaugs līdz 1053 MW. 

"Enefit Green" ir Igaunijas valstij piederošās enerģētikas grupas "Eesti Energia" meitasuzņēmums. 

 
Visi komentāri
 
korķis 7.janvāris 2023 10:00
7 1 Atbildēt

A mums latvenergo pats nebūvē un citiem neļau uzlieko super maksas par pieslēgumiem(padarot biznesu faktiski nerentablu).

WALA 8.janvāris 2023 11:23
0 1 Atbildēt

Es gan teiktu ka Latvenergo pareizi dara, es ASV esot esmu pieredzējis ko nozīmē gan lēti sakari, gan lēta elektrības pārvade, kā laikapstākļi vai elektrības pieprasījums mainās tā pat līdz tam ka tev eleltrības vienkārši nav, un sakari(fiksētais POTS) tādi ja otru galu var dzirdēt tikai 1/3 daļu no sarunas. Pakalpojuma kvalitātei vismaz manā skatījumā ir daudz lielāka nozīme, kā tā lētumam ....

no enefit 7.janvāris 2023 13:55
0 1 Atbildēt

14 centi par kWh

tumsā 7.janvāris 2023 20:19
1 1 Atbildēt

Latvijā bezvējš.Nedaudz smird.

fre 8.janvāris 2023 11:24
1 1 Atbildēt

vot tiesam kads no zurnalistiem vai jauna energijas ministrija varetu sito gadijumu izpetit, varbut tas ir signals ka mums te sakne kaut kas ir garam, ja reiz ta brutalinizgriez mus no pan-baltic projekta.

raimondsm 8.janvāris 2023 11:34
1 0 Atbildēt

Pārvades tarifu problēmas risinājums Saules enerģijas individuālajiem ražotājiem.

Izdomāju daļēju risinājumu pēdējā laika problēmām ar pārvades tarifiem un 6 procentu zudumiem (450GWh) 1.31 min

ltv.lsm.lv/lv/raksts/04....artas.id279514

sevišķi Saules ražotājiem

1. Saules enerģija nav jāražo mājās vai tikai mājās, bet maksimāli tuvu pie iespējas, izmantojot pārveidošanu, tuvu augstsprieguma tīkliem lielās platībās.

2. Tādējādi zudumi ir minimāli.

3. Saules baterijas tiek izvietotas lielākās platībās tuvu pārvadei un pilsonis SAVAS Saules baterijas, dzīvojot kaut kur Baldonē vai Alūksnē, patiesībā ir izvietojis tuvu Rīgas vai Aizkraukles pārvades sistēmai. Nosaka praktiski nemainīgas apkalpošanas maksas.

4. Diskusija par aizņemtajām lauksaimniecības zemēm jau ir bijusi vairākas reizes un ir zināms, ka saražotā Saules enerģija gada laikā ir kārtu kārtām lielāka par iespējamo lauksaimniecības vai mežsaimniecības enerģētikas apjomu.

5. Tāpēc patērētājs mierīgi tērē savu atsevišķo, CITUR IZVIETOTO bateriju saražoto vasarā bez maksas un ziemā sarēķināto pārpalikumu.

6. Var ražot arī vairāk, nekā patērē pats Saules bateriju īpašnieks mājās vai savā uzņēmumā un atrast ērtu sadarbības formu.

7. Elektroauto ātrajai lādēšanai būs jāmeklē risinājumi.

8. Ražotāji ar pietiekami lielu enerģētikas komponentu ražošanā arī piedalās un arī proporcionāli saņem un tērē enerģiju.

9. Tādējādi daļa enerģijas ir lētāka un mazāk ietekmē produktu pašizmaksu un inflāciju.

10. Likumiski noteikt dažādu blakusizmaksu izmaiņu moratoriju uz 30 gadiem. Lai nesanāk atkal, kā parasti.

11. Vispārēji applausi.

Pie tam tā varētu eleganti atrisināt atbalsta programmas visādām atbalstāmām iedzīvotāju grupām un enerģijas izmaksu komponenti energoietilpīgām ražošanām. 3 kilovatu jaudas paneļi gadā saražo apmēram 3 tūkstoši kilovatstundu.

Nez kāpēc, ja patērētajs var mainīt enerģijas piegādātāju, joprojām atrodoties turpat, ar to pašu māju un tiem pašiem vadiem pariet no Enefit uz Sadales tīklu vai vēl kā, bet tantei viņas 3 kilovatu paneļi nekādi nedrīkst atrasties pie Rīgas pārvades līnijām vai Aizkrauklē?

Protams, kaut kādā brīdī kāds būs saražojis vairāk, nekā var patērēt un tam būs jāmeklē kaut kāds juridiski pareizs veids, kur tās kilovatstundas uzkrāt vai tirgot. Tāpat uzņēmumiem viena no izmaksu komponentiem izmaiņas var tulkot kā valstisku atbalstu uzņēmumiem un konkurences ietekmēšanu. Tas arī jāatrisina.

Kurš dos zemi, kas uzturēs, vai noteikumi nemainīsies - tie ir valstij ar gudru reindustrializācijas politiku un speciālu enerģētikas ministru risināmi jautājumi. Rail Baltic vajadzīgās zemes taču saņēma un izmantos dzelzceļa būvniecībai. Arī enerģētiskā neatkarība ir ļoti svarīga.

www.mk.gov.lv/lv/jaunums/ka...as-labklajibu?

nra.lv/latvija/riga/...a-ietaupit.htm

AS "Pasažieru vilciens" elektroenerģijas izmaksas oktobrī palielinājušās no 7,75% līdz 22,5%.

Protams, patērētās megavatstundas būtu lieka greznība šajā rakstā.

Tad nu, ja mājas 10kw sistēma maksā 10 tūkstošus tad pavisam prasti reķinot, brīvā pļavā pie sadales 10MW maksātu 10 miljonus. Gadā tāda sistēma saražotu 10GWh enerģijas.

Jebkurš ražotājs varētu piedalīties.

Rēķinātājs 9.janvāris 2023 17:18
0 0 Atbildēt

10GWh saražo 10kW sistēma, 10MW sistēma saražotu 10TW gadā.

raimondsm 11.janvāris 2023 1:13
0 0 Atbildēt

kilo, mega, giga, tera

katra nākamā reiz tūkstotis

10kW strādā 1000 stundas gadā ar pilnu jaudu un saražo 10 tūkstošus kilovatstundu, kas ir 10 megavatstundas

10MW strādā 1000 stundas gadā ar pilnu jaudu un saražo 10 tūkstošus megavatstundu, kas ir 10 gigavatstundas

sabcat 8.janvāris 2023 18:16
0 0 Atbildēt

Un kāds šim rakstam sakars ar auto?

raimondsm 11.janvāris 2023 1:14
0 0 Atbildēt

varbūt tāds, ka ar to energiju var uzlādēt elektroauto

wons 8.janvāris 2023 22:12
0 0 Atbildēt

Enefit ir privāts kantoris. Ļoti gribētu saprast, vai mūsu Elektrum/Latvenergo, vispār varētu bez valsts atbalsta, garantijām izdzīvot, vai nē?

Tyter 8.janvāris 2023 23:26
0 0 Atbildēt

Nelasi tikai virsrakstu

izlasi ludzu rakstu lidz galam

"Enefit Green" ir Igaunijas valstij piederošās enerģētikas grupas "Eesti Energia" meitasuzņēmums.

Valsts kompanija kas tiek parvaldita ļoti labi un visai driz ienems lielu daļu baltijas valstu energotirgus.

WALA 11.janvāris 2023 17:42
0 0 Atbildēt

Neiņems + Esti pois drusku "šmaucas" - viņiem visas mazās upju elektrostacijas (redzētas paŗis tiesi Enefit Green, ja pareiz atceros īpašnieku) tiek sauktas par "zaļām", kaut pie mums uz mazajiem upju "dambētājiem" skatās stipri šķībi ;)

Opis 10.janvāris 2023 9:18
0 0 Atbildēt

Nu tik pelnīs, nu tik būs. Es teiktu, ka par sadales pakalpojumiem ir jāmaksā tiem, kas gūst peļņu no elektrības pārvades, nevis gala patērētājam.

khe 10.janvāris 2023 9:57
0 0 Atbildēt

kāpēc Latvijā neko nebūvēs?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

35 miljoni dolāru: Henriks Fiskers pārdod savu Holivudas villu

Bankrota priekšā nonākušais elektroautomobiļu ražotājs meklē izeju no smagās situācijas. Lasīt vairāk

 

40 gadi bez kārtīga remonta: “Kur paliek mūsu ceļa nodoklis, ko maksājam?” Protests Rojā (+ VIDEO) 9

Pēdējā administratīvi teritoriālā reforma Roju pievienoja Talsiem, rojniekiem solīja, ka uz novada centru tie varēs aizbraukt pa sakārtotu ceļu. Taču realitātē viņiem regulāri salauztas automašīnas, dārgi remonti. Viņuprāt, arī atpūtnieki izvēlas piejūras ciemam mest līkumu. Lai beidzot skaļāk pievērstu uzmanību nesakārtotajam ceļam, ap 250 automašīnu devās protesta braucienā. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti