"Latvenergo" koncerna ieņēmumi pērn provizoriski pieauga par 72,9% 6

 
Nozare.lv | 28.februāris 2023 12:05

AS "Latvenergo" koncerns pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 1,842 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 72,9% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt grupas peļņa pieauga 2,6 reizes - līdz 183,417 miljoniem eiro, liecina "Latvenergo" sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Vienlaikus koncerna māteskompānijas apgrozījums 2022.gadā palielinājās 2,1 reizi, sasniedzot 1,231 miljardu eiro, bet koncerna mātesuzņēmuma peļņa bija 208,812 miljoni eiro, kas ir pieaugums 2,6 reizes.

Uzņēmumā skaidro, ka līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā 2022.gadā Eiropa pakāpeniski atteicās no Krievijas gāzes, kas ietekmēja ne vien dabasgāzes, bet arī citu energoresursu piegādes, veicinot to cenu kāpumu. 

Pērn "Nord Pool" sistēmas elektroenerģijas vidējā cena bija 2,2 reizes augstāka un sasniedza 136 eiro par megavatstundu (MWh). Tas notika, ņemot vērā, ka dabasgāzes cena 2022.gadā bija gandrīz trīs reizes augstāka, pārsniedzot 132 eiro par MWh. Latvijā elektroenerģijas cena pieauga 2,5 reizes, augustā sasniedzot vēsturisko mēneša vidējās cenas rekordu un pārsniedzot 467 eiro par MWh. Savukārt emisiju kvotu vidējā cena bija 81 eiro par tonnu, kas ir par 53% augstāka nekā 2021.gadā. 

"Latvenergo" kopš 2022.gada 24.februāra ir pārtraucis dabasgāzes iegādes no Krievijas, pārorientējoties uz sašķidrinātās dabasgāzes piegādēm no citām valstīm, norāda kompānijā.

Pēc uzņēmumā skaidrotā, šie faktori ietekmēja ne tikai "Latvenergo" koncerna finanšu rezultātus, bet arī saražotās elektroenerģijas daudzumu, kā arī apliecināja koncerna izraudzīto stratēģisko attīstības mērķu nozīmi valsts energoapgādes drošumam.

Uzņēmumā norāda, ka pērn koncerns ir veicis būtisku ieguldījumu stratēģisko mērķu īstenošanā, kas vienlaikus atbalsta valsts enerģētisko drošumu. Pērn jūlijā reģistrēts "Latvenergo" un AS "Latvijas valsts meži" kopuzņēmums SIA "Latvijas vēja parki", savukārt septembrī sadarbības memorandu parakstīja "Latvenergo" un RWE. Abu projektu realizācija paredz ieguldījumu lieljaudas vēja parku attīstībai atjaunojamās, drošas un lētākas elektroenerģijas ieguvei. Papildus "Latvenergo" koncerns ir aktīvi rīkojies, klientu un arī valsts nodrošinājumam iegādājoties dabasgāzes drošības rezerves un iegūstot tiesības izmantot Klaipēdas sašķidrinātās dabasgāzes termināli.

2022.gadā "Latvenergo" koncerns Baltijā saražoja 3822 gigavatstundas (GWh) elektrības, no kuras 70% jeb 2671 GWh ir izstrādāta Daugavas hidroelektrostacijās (HES). Šādu zaļās enerģijas īpatsvaru ietekmēja augstās dabasgāzes un oglekļa dioksīda (CO2) kvotu cenas. Tādēļ "Latvenergo" TEC saražots par 39% mazāk elektroenerģijas nekā gadu iepriekš jeb 1123 GWh un siltāku laika apstākļu dēļ par 14% mazāk siltumenerģijas jeb 1777 GWh.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, par 8% palielināts "Latvenergo" koncerna elektroenerģijas klientu skaits, sasniedzot vairāk nekā 818 000 Baltijas valstīs, no kuriem vairāk nekā 175 000 ir ārpus Latvijas. 2022.gadā "Latvenergo" koncerna pārdotais elektroenerģijas apmērs Baltijā bija 5452 GWh, no kurām 35% jeb 1912 GWh - Igaunijā un Lietuvā. Savukārt dabasgāzes klientu skaits ir pieaudzis par 15%, decembra beigās pārsniedzot 21 000 klientu. Pārdotās dabasgāzes apmērs ir pieaudzis par 1,3%, sasniedzot 1040 GWh.

Uzņēmumā norāda, ka mērķtiecīga izaugsme turpinās jaunajos biznesa virzienos, kas atbalsta koncerna stratēģijā definētos ilgtspējas un klimatneitralitātes mērķus.

Pieaugot tirgus pieprasījumam pēc atjaunojamās enerģijas, būtiski palielinājies pieprasījums pēc saules paneļiem. "Latvenergo" noslēgto saules paneļu un saules parku daļu pārdošanas līgumu skaits Baltijā ir pieaudzis gandrīz piecas reizes, pārsniedzot 6200. Kopējā "Latvenergo" koncerna mazumtirdzniecības klientiem uzstādītā saules paneļu jauda Baltijā pārsniedz 38 megavatus (MW). 

Paplašinot un diversificējot ražošanas portfeli ar zaļajām tehnoloģijām, notiek jaunu saules parku projektu attīstība - šobrīd darbībā atrodas četri "Elektrum" saules parki ar kopējo jaudu 11 MW. Projekta vai celtniecības stadijā ir saules parku izveides projekti Baltijā ar kopējo jaudu vairāk nekā 190 MW.

"Elektrum Drive" elektroauto uzlādes tīklā 2022.gada beigās bija 195 pieslēgvietas. Tajās veiktas vairāk nekā 24 000 uzlādes 480 MWh apmērā.

"Latvenergo" koncerns 2022.gadā investēja 121,7 miljonus eiro, kas nav būtiski mainījušās salīdzinājumā ar 2021.gadu. Lielākā daļa jeb 70% ieguldīti sadales tīklu aktīvos. Turpināta arī Daugavas HES hidroagregātu rekonstrukcija.

Jau vēstīts, ka 2021.gadā "Latvenergo" koncerna apgrozījums bija 1,065 miljardi eiro, bet koncerna peļņa bija 71,623 miljoni eiro.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" pieder valstij, bet uzņēmuma obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
Visi komentāri
 
Opis 28.februāris 2023 15:28
2 1 Atbildēt

Lai man tie regulatori pastāsta, kā tas var būt, ka Latvenrgo koncerna peļņa aug, bet Sadales tīkla tarifi esot jāceļ, jo esot zaudējumi? Sanāk, ka Latvenergo savam Sadales tīklam pārdod elektrību par sālītu tarifu, nopelna ahūno piķi, un sūdzās, ka nabaga sadales tīklam švaka dzīve, nevarot galus savilkt, jo esot jāmaksā lielajam, ļaunajam Latvenergo.

Varbūt Jūs tur sava koncerna iekšienē pārdaliet to piķi un miers?

MMX 28.februāris 2023 16:33
1 0 Atbildēt

Tas saucas korporatīvā pārvaldība - visām koncerna daļām ir jāstrādā ar peļņu. Problēma tik tā, ka minētais koncerns ir valsts uzņēmums, kurš pārvalda lielāko daļu tirgus. Es saprastu, ka peļņa būtu privātajam biznesam, bet šajā gadījumā valsts pelna uz iedzīvotājiem, kam tehniski pieder pats Latvenergo, kas ir tā maigi izsakoties nekorekti. Korektais veids tiešām būtu pārdalīt ieņēmumus koncerna iekšienē lai palielinātu pārējo nozaru konkurētspēju, nevis peļņu iegrūstu budžetā.

Opis 1.marts 2023 8:44
0 0 Atbildēt

Ja ar valsts naudu var stutēt AirBaltic, tad var ar Latvenergo peļņu segt Sadales tīkla zaudējumus, jo tieši tas arī notika pirms Latvenergo sadalīšanas. Ja sadales tīklam jāceļ tarifi, lai pelnītu, tad arī AirBaltic būtu jādara tāpat, bet nē, nevar, jo tad neviens nelidos! Elektrības gadījumā nav iespējas elektrību nelietot!

wons 2.marts 2023 9:09
0 0 Atbildēt

Principā maskēts nodoklis.

Vernons 28.februāris 2023 20:43
0 0 Atbildēt

Putins vainigs!

progress 1.marts 2023 8:48
0 0 Atbildēt

Elektriibas nodoklis rullee!!! Naudas ir vairaak, kaa vajaga!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 

Mitsubishi modernizējis krosoveru ASX (+ FOTO)

Reizē ar platformas brāli Renault Captur, modernizācijas procesam cauri gājis arī Mitsubishi ASX. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti