Tirgotājs: Nākamo divu gadu laikā saules paneļu tirgus augs vismaz divas līdz trīs reizes 3

 
Nozare.lv | 12.marts 2023 8:06

Nākamā un aiznākamā gada laikā mājsaimniecības arvien aktīvāk pieņems lēmumu par labu saules paneļiem, un tirgus augs vismaz divas līdz trīs reizes, aģentūrai LETA norādīja elektrotehnisko iekārtu tirgotāja SIA "Baltijas elektro sabiedrība" valdes priekšsēdētājs Edgars Bergholcs.

Viņš pauda, ka šobrīd pieprasījums pēc saules mikroģeneratoriem jeb saules paneļu sistēmām privātmāju vajadzībām ir ļoti augsts un pārsniedz jebkuras prognozes. AS "Sadales tīkls" šobrīd ir pieslēdzis 10 000 mikroģeneratorus, no kuriem 99% veido saules paneļi.

Bergholcs norādīja, ka vēl pirms gada neviens nebija gaidījis šādu saules paneļu bumu ne pasaulē, ne Latvijā.

Vislielākā interese par elektroenerģijas pašražošanu mājsaimniecībā, uzstādot saules paneļus, ir klientiem Rīgā un Pierīgas novados. Turklāt rudenī jūtami pieauga privātmāju īpašnieku interese par saules paneļiem un to uzstādīšanu līdz gada beigām, bet pieprasījums bija tik liels, ka rezervācijas rindas izveidojās līdz pavasarim.

Kopumā iedzīvotāju interese pērn rudenī dubultojās. Bergholcs lielo interesi skaidroja ar to, ka iedzīvotāji vēlas sevi pasargāt no cenu kāpuma.

Viņš skaidroja, ka lielākais izaicinājums ir saules invertoru pieejamība un ražotāju piegāžu aizkavēšanās, jo rūpnīcu ražošanas kapacitāte atpaliek no pieprasījuma apjoma. "Latvija un Baltija kopumā ir mazs noieta tirgus, bet pieprasījuma bums ir daudzviet pasaulē. Saules paneļi izmaksu ziņā ir efektīvākā alternatīva elektrības cenu pieaugumam privātmāju īpašniekiem Eiropā, tāpēc pieprasījums pēc tiem ir ļoti augsts un ģeopolitisko notikumu un to radīto seku dēļ pieaudzis daudz straujāk nekā prognozēts," pauda Bergholcs.

Bergholcs norādīja, ka valsts atbalsta mehānismi pieaugošās inflācijas un energoresursu sadārdzinājumam ir nepietiekami. Turklāt saistībā ar plānotajiem elektroenerģijas pārvades un sadales tarifu pieaugumiem, mājsaimniecībām būs lielāks izmaksu slogs. "Tāpēc ne tikai nākamais gads, bet noteikti vēl aiznākamais būs saulesenerģijas apguves buma laiks, kad arvien aktīvāk mājsaimniecības pieņems lēmumu par labu saules paneļiem. Tas tirgus augs vismaz divas trīs reizes," pauda Bergholcs.

"Baltijas elektro sabiedrība" reģistrēta 1994.gadā un tās pamatkapitāls ir 10,653 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā bija 15,18 miljoni eiro un peļņa 45 040 eiro. "Baltijas elektro sabiedrība" pieder Vācijā reģistrētajai "FEGA & Schmitt Elektrogrosshandel GmbH".
 

 
Visi komentāri
 
MMX 12.marts 2023 12:50
5 0 Atbildēt

Man kaut kā vairāk sāk vilkt uz akumulatoru stacijas pirkšanu nevis saules paneļu. Privātie masveidā sakraus sev paneļus uz mājām netto pārdošanai pa biržas cenām, investori saekslelēs lielos saules parkus un visi kolektīvi radīs situāciju, ka dienas vidū elektrība nemaksās neko, savukārt vakarā Latvenergo ar prieku tirgos pa divkāršu tarifu. Attiecīgi loģika velk uz to, ka drīzāk jāliek aķi lai pa dienu uzkrātu citu saražoto, ko tad vakarā savām vajadzībām izmantot.

Opis 14.marts 2023 8:52
0 0 Atbildēt

Es jau ar skatos kādu sistu Teslu, lai var akumulatoru bloku nocelt! Pie topošajiem sadales tarifiem lētāk būs no tīkla uzlādēt pa nakti, kad lēta štrome, un lietot pa dienu no aķīša.

Pēdējā projektā tie zagļi bija ietāmējuši 18 centus par katru pārvadīto kwh + elektrības tarifs+PVN.

Šobrīd ir kaut kādi 5 centi. Un vēl grib kaut kādas komisijas maksas Neto sistēmas administrēšanai, nu apetīte tiem zagļiem vienkārši nekaunīga!

MMX 14.marts 2023 9:59
0 0 Atbildēt

Es principā neesmu pārāk pārsteigts par ST tarifu plānu. Tajās cenās ir iekļauta arī tīkla attīstība privātā elektroauto uzlādē, jo lai arī ST un Latvenergo saka, ka viņi ir gatavi visam, tad pēc tā ko pats redzu nozarē viņi nav gatavi nekam. Jau saules paneļu pieteikumi daudzās vietās radīja nepieciešamību pēc tīkla pārbūves un ja tam vēl sāks krāmēt klāt elektroauto tādos jūtamākos apjomos, tad tīkls vienkārši atsēdīsies.

Problēma jau nav tajā, ka kāds tur kaut ko baigi zagtu, bet gan tajā, ka visos vadības līmeņos ir pazudusi sajēga par nozari. Korporotīvie vadītāji, kuru galvenais uzdevums ir akcionāru peļņa, nav pareizā grupa, kurai pārvaldīt ST vai Latvenergo veida uzņēmumus. Praksē tur vispār nekādai peļņai nevajadzētu būt, visai naudai vajadzētu aiziet tīkla attīstībā un izdevumu samazināšanā gala klientam. Gala klients tad ir tas, kas veido peļņu valstij, ne jau valsts pārvaldīts uzņēmums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 22

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

"Cupra" pasaules pirmizrādē prezentē jaunos "Formentor" un "Leon" modeļus (+ FOTO) 1

Cupra atklāj modernizētos Formentor un Leon modeļus. Dzinēji ar jaudu no 150 līdz 333 Zs, tostarp dīzelis un lādējamais hibrīds. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 20% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādāja ar 3,7 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 20% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja otrdien publiskotais paziņojums. Lasīt vairāk

 

Great Wall Motor uzlabo Ora 3 un samazina cenu 8

Ķīnas autoražotājs Great Wall Motor (GWM) uzlabojis kompakto elektriskās piedziņas modeli Ora 3 un iepriecinājis pircējus, samazinot cenas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti