Braukšanas uzsākšana pret kalnu ziemā 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 12.februāris 2021 10:29

Ziemā autovadītājiem nav nepieciešams doties uz kalniem, lai piedzīvotu grūtības, kādas rada uzbraukšana stāvā ceļa posmā. Jau ledaina vai sniegota izbrauktuve no pazemes stāvvietas var kļūt par īstu izaicinājumu.

Renault Drošas braukšanas skolas instruktori sagatavojuši padomus, lai ziemā vieglāk pievarēt stāvās uzbrauktuves un uzkalniņus.  

Spēcīga snigšana vai ceļa seguma apledojums, kas veidojas sasalstošu nokrišņu dēļ, autovadītājiem vienmēr sagādā grūtības, bet papildu problēmas šādos apstākļos rodas īpaši tad, ja ir nepieciešams uzbraukt stāvākā uzkalniņā. Bieži vien ceļš ir tik slidens, ka nav iespējams uzsākt braukšanu no vietas.

“Ja nepieciešams, zem piedziņas riteņiem var novietot gumijas paklājus, kas izņemti no auto salona, vai arī pakaisīt smiltis, ja tās ir pieejamas. Tas palielinās riepu saķeri un atvieglos braukšanas uzsākšanu no vietas,” skaidro Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors.

Kalnā ir daudz vieglāk uzbraukt tad, ja auto jau ir kustībā. Lai atvieglotu braukšanu augšup, autovadītājs laicīgi var uzņemt ātrumu un novērst riteņu slīdēšanu. Tāpat autovadītājam vajadzētu izvēlēties piemērotu ātrumu un prasmīgi lietot gāzes pedāli.

“Ja, braucot kalnā, automašīnas riteņi sāk buksēt, nedaudz atlaidiet gāzes pedāli un, ja iespējams, mēģiniet noturēt transportlīdzekli kustībā. Braucot stāvā kalnā pa slidenu ceļu, braukšanas uzsākšana no vietas var sagādāt lielas problēmas. Tāpat svarīgi atcerēties, ka, braucot kalnā, priekšējiem riteņiem jābūt vērstiem braukšanas virzienā. Tas nodrošinās labāku saķeri ar virsmu,” norāda Ādams Bernards.

Nedrīkst aizmirst, ka kvalitatīvas ziemas riepas ir pamats drošai braukšanai ziemā. Lai arī Latvijā noteiktais minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kas ir vairāk nekā, piemēram, Polijā, šādam protektoru dziļumam jābūt ne tikai pašā sezonas sākumā, bet visā ziemas sezonas laikā un arī sezonas izskaņā.   

 

 

 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anoagask 12.februāris 2021 12:12
4 0 Atbildēt

bezjēdzīgs google-translate raksts no R-Eiropas. Latvijā nav kalnu - ja netiec augšā, noripini atpakaļ lejā un sāc vēlreiz ar lielāku ieskrējienu.

TBH vienreiz ar nomas šrotu paliku uz zem salu tilta krustojuma ar maskavas ielu - bija pārāk slidens, lai izkustētos

felix65 13.februāris 2021 8:25
1 0 Atbildēt

Paklājiņus? Ha! Ja riepām ar protektoru un pat ar radzēm nav saķeres, tad tā būs gludam paklājiņam? W.T.F! Un ja tā būtu, tad ko, uzbrauci un pērc jaunus paklājiņus?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti