Braucot pa slapju segumu, ieteicams samazināt ātrumu un palielināt distanci 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 19.maijs 2021 9:30

Braukšana lietū auto vadītājam nozīmē redzamības pasliktināšanos un ilgāku reakcijas laiku, savukārt iebraukšana peļķē var izraisīt akvaplanēšanu vai radīt bojājumus automašīnai.

Tāpēc, braucot pa slapju ceļa segumu, nepieciešams samazināt ātrumu un palielināt distanci ar priekšā braucošo transportlīdzekli. 

Lietainos laika apstākļos vadītājam ir jābūt vēl uzmanīgākam un pastiprināti jāseko līdzi situācijai uz ceļa. Nokrišņi palielina saslīdēšanas iespējamību, un vadītāja pienākums ir to novērst. Neuzmanīga braukšana un neatbilstoša ātruma izvēle apdraud satiksmes dalībnieku drošību.

Braucot pa slapju segumu

Braukšana ar atļauto maksimālo ātrumu vai mazāku ātrumu negarantē drošību uz ceļa. Lai ātrumu varētu uzskatīt par drošu, tam ir jābūt piemērotam tieši konkrētajiem laika apstākļiem, noteiktajiem satiksmes ierobežojumiem un redzamībai uz ceļa. Braukšana lietū var ievērojami samazināt redzamību, novērst uzmanību un pat pagarināt autovadītāja reakcijas laiku. Tāpēc lietainās dienās automašīnas vadītājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem un piesardzīgiem.

Pastiprināta uzmanība jāpievērš ceļa segumam un jāizvairās no iebraukšanas peļķēs vai ar ūdeni piepildītās ceļa risēs. Ja tomēr nav iespējams izvairīties no iebraukšanas peļķē, piebraucot pie tās, ir maksimāli jāsamazina ātrums un tieši pirms peļķes jānoņem kāja no bremžu pedāļa, cenšoties peļķi izbraukt lēni un vienmērīgi. Tā kā nav zināms, vai peļķe neslēpj dziļu bedri, lai pasargātu pārnesumkārbu un dzinēju no trieciena, vēlams nospiest sajūgu. Šāda rīcība palīdzēs samazināt automašīnas bojājuma apmērus.

Akvaplanēšana – kā pareizi rīkoties

Braucot pa slapju virsmu, var rasties akvaplanēšana – riepas nespēj novadīt lieko ūdeni un zaudē saķeri ar ceļa segumu. Šādā situācijā automašīnas aizmugure var tikt sanesta uz sāniem un parādīties pēkšņa stūres nestabilitātes sajūta, jo stūre kļūst pārāk viegli vadāma. Šādā brīdī nedrīkst pēkšņi un strauji spiest bremzes, bet gan ir jānoņem kāja no gāzes pedāļa, ļaujot automašīnai vienmērīgi zaudēt ātrumu. Tāpat nevajadzētu sagriezt stūri, bet gan pagaidīt, līdz automašīna atkal kļūs vadāma. Visām šīm darbībām vajadzētu palīdzēt atgūt riepu saķeri ar segumu un saglabāt transportlīdzekļa stabilitāti.

“Pārmērīgs ātrums, nodilušas riepas un lietus pārpludināts ceļš ir ļoti bīstama kombinācija un iemesls kontroles zaudēšanai. Lai izvairītos no akvaplanēšanas, samaziniet ātrumu, it īpaši, ja auto riepu protektori vairs nav dziļi. Lai gan saskaņā ar ES normatīviem protektora dziļums drīkst būt 1,6 mm, riepas būtu nepieciešams nomainīt brīdī, kad protektora dziļums sasniedzis trīs līdz četrus milimetrus. Šādas riepas nodrošinās labāku saķeri ar segumu,” skaidro Ādams Bernards, Renault drošas braukšanas skolas mācību direktors.

Palieliniet distanci ar priekšā esošo transportlīdzekli

Braucot ierobežotas redzamības apstākļos un pa slapju ceļa segumu, ir svarīgi nodrošināt pietiekamu distanci ar citiem satiksmes dalībniekiem. Bremzēšanas ceļš palielinās proporcionāli transportlīdzekļa ātruma pieaugumam kvadrātā. Tas nozīmē, ātrumam pieaugot divas reizes, bremzēšanas ceļš kļūs četras reizes garāks. Uz slapja seguma bremzēšanas ceļš var pagarināties līdz pat vairākiem desmitiem metru – tas ir jāņem vērā, izvēloties distanci ar citām automašīnām.

“Saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem minimālajai distancei starp transportlīdzekļiem, kas brauc pa to pašu joslu, ir jābūt vismaz pusei no transportlīdzekļa ātruma, kas izteikts kilometros stundā. Piemēram, vadītājam, kurš brauc ar ātrumu 120 km/h, jānodrošina 60 m distance no priekšā braucošā transportlīdzekļa,” norāda Ādams Bernards.

 

 

 

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
nu jā 19.maijs 2021 14:18
4 0 Atbildēt

Kas tad nu ķīniešu riepu atbalstītāj?

Visi te slavēja ķīnas mēslus, tik kad sāk snigt, vai ir lietus, tad šiem perdeļiem aste dirsā....

viencexperc 19.maijs 2021 10:39
4 4 Atbildēt

Nu nē. Šeit esošie pamuļķi domā, ka avārijās nav vainīgs ātrums. Tā, ka, pa slapju asfaltu, vēlams svaigu, un plikām riepām var maukt uz 140.

Avārijās vienmēr vainīga infrastruktūra un priekšā braucošais, kurš negarantēja drošību

nu nē 19.maijs 2021 10:49
3 2 Atbildēt

Ja ir zīme (90) tad ir jābrauc ar maksimāli atļauto un likumīgajiem +10 jo spidometrs rāda mazāk par faktisko ātrumu. Ja vēl auto ir krosovers, tad vispār nekas nevar atgadīties un var dot vēl +5 pa virsu. Ātrumu samazina lohi, penši un lūzeri. Lūk tā. Jā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti