Tikai 15% autovadītāju ziemā jūtas droši uz ceļa: padomi trauksmes mazināšanai 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Goodyear | 18.oktobris 2023 15:15

Braukšanas apstākļi ziemā mēdz būt sarežģīti, izaicinoši un arī potenciāli bīstami. 85% autovadītāju jūtas nedroši, vadot automobili ziemas skarbajos laikapstākļos – visbiežāk bažas rada apledojuši ceļi un bailes, ka citi satiksmes dalībnieki varētu zaudēt kontroli pār saviem automobiļiem, liecina Goodyear veiktā aptauja*.

Daudzi transportlīdzekļu vadītāji piedzīvo trauksmi un nedrošību, tāpēc Goodyear kopā ar psihologu un sociologu Deividu Vaskuri (David Waskuri) apkopojuši padomus, kas palīdzēs šajā gadalaikā uz ceļiem justies pārliecinošāk.

Ziemas sākumā velti laiku treniņiem

Kad uzsnidzis pirmais sniegs, autovadītājiem var šķist, ka ir piemirsusies iepriekšējā ziemā uztrenētā piesardzība un iemaņas. Pārliecība par savām braukšanas prasmēm mazina trauksmi, tāpēc ziemas sākumā velti laiku treniņiem. Tam izvēlies poligonus vai ceļus, uz kuriem ir pavisam neliela satiksme, un atjauno iemaņas bremzēšanā un ātrumā uzņemšanā. Ja nejūties pārliecināts par savām spējām, trenējies kopā ar pieredzējušu autovadījāju, kurš var sniegt noderīgus padomus.

Nenovērs uzmanību

Daudzas avārijas izraisa neuzmanība. Koncentrēšanos uz ceļa novērš viedtālruņa izmantošana, sarunas ar pasažieriem un pat domas par kaut ko, kas izraisa dusmas vai, tieši pretēji, sajūsmu. Ja emocijas kļūst traucējošas, labāk ieturi pārtraukumu, apstājoties tuvākajā atļautajā vietā.

Ievēro distanci

Ievēro lielāku distanci no priekšā braucošā automobiļa. Tas dos papildu laiku reaģēšanai pēkšņas apstāšanās gadījumā. Ņem vērā, ka bremzēšanas ceļš ziemā palielinās un ir ļoti atkarīgs no laikapstākļiem un ceļa stāvokļa.

Neaizmirsti par atpūtu

Nogurums ietekmē gan reakcijas laiku, gan koncentrēšanās spējas. Izvairies vadīt automobili, ja neesi pietiekami izgulējies. Ja plānots garāks ceļš, ieplāno regulāras apstāšanās.

Koncentrējies uz pašreizējo brīdi

Kāda ir apkārtne? Kā tu jūties? Cik ērti esi apsēdies autovadītāja sēdeklī? Uzmanības pievēršana konkrētajam brīdim samazina pulsa ātrumu un rada nomierinošu efektu. Šī metode palīdzēs sakoncentrēties braucienam, novēršot negatīvas domas un emocijas.

“Auto vadīšana ziemā daudziem no mums var radīt satraukumu. Ir daudz veidu, kā varam palielināt drošību uz ceļa, tostarp, bremžu pārbaude, lukturu pulēšana, kas uzlabo redzamību tumsā un sniegputeņa laikā, kā arī kvalitatīvu riepu izvēle. Mūsu jaunās ziemas riepas, kas atbilst visprasīgāko autovadīju vajadzībām, palīdzēs justies pārliecinātākiem uz ceļa un sagatavoties sarežģītajiem braukšanas apstākļiem ziemā,” stāsta Goodyear pārstāve Sonija Lenevī (Sonia Leneveu).

Arī pareizu riepu izvēlei ir nozīme

51% aptaujāto eiropiešu uzskata, ka labas un pareizi izvēlētas riepas ir svarīgs faktors, lai ziemā uz ceļa justos drošāk. Testi apliecina, ka augstas kvalitātes un sezonai atbilstošas riepas ir nozīmīgas drošai braukšanai ziemā. Nesen veiktais Autobild tests parādīja, ka bremzēšana ar mazbudžeta ziemas riepām uz slapja ceļa, braucot ar ātrumu 80 km/h, var būt līdz pat 10 metriem garāka, ja salīdzina ar premium klases ziemas riepām[1].

Izmantojot jaunākās tehnoloģijas un īpaši domājot par saķeri, īsāku bremzēšanas distanci un labāku vadāmība uz ledus un sniegota ceļa, Goodyear papildinājis piedāvājuma klāstu ar bezradžu ziemas riepām UltraGrip Ice 3. Šīs riepas salīdzinājumā ar četriem augstākās klases konkurentiem uzrādījušas labāko veiktspēju.[2] Turklāt UltraGrip Ice 3 ir piemērotas dažādiem transportlīdzekļiem, tai skaitā jaudīgiem un smagiem SUV tipa transportlīdzekļiem, kā arī elektriskajiem automobiļiem.


[1] Auto Bild 40/2022. Salīdzinātas 56 ziemas riepas 215/55R17 izmērā, bremzējot uz slapja ceļa ar ātrumu 80 km/h, testa auto - VW Passat.
[2] Salīdzinot ar četriem jaunākajiem pieejamajiem dizainiem no galvenajiem konkurentiem Ziemeļvalstīs (Pirelli Ice Zero FR, Michelin X-Ice Snow, Nokian Hakkapeliitta R5, Continental VikingContact 7). Testētāji: UTAC (iepriekš Test World) decembrī, 2022. gadā un janvārī, 2023. gadā, balstoties uz Goodyear pieprasījumu. Testētais riepu izmērs: 245/45R18 100T&H XL, izmantotais automobilis: BMW 520i, testa norises vieta: Ivalo, Lapzeme. Plašāks apraksts par veikto testu: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports.html

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Fox 24.oktobris 2023 6:50
1 0 Atbildēt

Ar pirmo sniegu sāksies,visādi murgi sāks vilkties pa ceļiem neadekvāti lēni.

BMW 19.oktobris 2023 16:53
1 0 Atbildēt

Tas nozīmē ka atlikušajiem 85% nav ko darīt uz ceļa! Lai brauc ar sabiedrisko! Ja cilvēks nejūtas droši pie stūres, tad nevajag sēsties pie stūres!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Prezentēts Zeekr Mix – minivens ar neparastu salonu 5

Ķīnas autoražotājs Zeekr Pekinas autoizstādē iepazīstinājis ar minivenu Mix – ģimenes transportlīdzekli, kam piemīt plašas salona transformēšanas iespējas. Lasīt vairāk

 

Aizsardzības ministrija izdod jaunu bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” redakciju

Aizsardzības ministrija informē, ka ziņu portāla “Sargs.lv” sadaļā “72 stundas” ir pieejama bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” jaunā redakcija, kas ir papildināta ar sadaļām par krājumu veidošanu, rīcības plānu sagatavošanu ģimenēm, kā arī citu svarīgu un noderīgu informāciju. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 15

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti