Savākti vairāk nekā 12 000 paraksti pret akcīzes nodokļa celšanu autogāzei 3

Latvijas Gāzes Asociācija | 16.septembris 2013 12:59

Divu nedēļu laikā vairāk nekā 12 tūkstoši autobraucēji Latvijā ir parakstījušies pret akcīzes nodokļa likmes celšanu autogāzei. Savāktos parakstus Latvijas Gāzes asociācija apkopos un iesniegs Saeimā, lūdzot Saeimas deputātus apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikuma tālāku virzību.

“Papildu ieņēmumi valsts budžetā nedrīkst kalpot par attaisnojumu nodokļu palielināšanai. Ir nepieciešamas nopietnas debates Saeimas frakcijās par to, ko valsts vēlas panākt, palielinot akcīzes nodokļa likmi autogāzei. Ja mēs vēlamies dzīvot zaļākā Latvijā un elpot tīrāku gaisu, tad tā ir politiska izšķiršanās un ir nepieciešams apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikumu. Turklāt fakts, ka 12 tūkstoši iedzīvotāji divu nedēļu laikā ir parakstījušies pret nodokļa palielinājumu, apliecina, ka arī pusotrs santīms pie esošā iedzīvotāju ienākuma līmeņa, īpaši reģionos, ir nozīmīgs palielinājums. Pie tam pret nodokļa celšanu ir parakstījušies arī autovadītāji, kas nelieto autogāzi, jo izprot nepieciešamību atbalstīt videi draudzīgāku, alternatīvu degvielu,” norāda Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Autogāzes lietotāju skaits pēdējo divarpus gadu laikā ir pieaudzis gandrīz par trīs ceturtdaļām jeb 68%, tomēr joprojām tie ir tikai 6,2% no transportlīdzekļiem, kas piedalās kopējā satiksmē. Autogāzi lielākoties izvēlas iedzīvotāji reģionos, kuriem ikdienā uz darbu ir jāmēro vairāki desmiti kilometru, bet publiskais transports nav pieejams.

“Uz kopējā fona ieņēmumi valsts budžetā no šī priekšlikuma būs relatīvi niecīgi, tomēr nozarei tas nozīmē tālākas attīstības iesaldēšanu, jo cilvēki pārstās ieguldīt līdzekļus autogāzes iekārtu uzstādīšanā. Jau šobrīd Ekonomikas ministrijas spekulācijas un publiskie izteikumi par akcīzes nodokļa palielināšanu, ir atstājuši dramatisku efektu uz nozari,” skaidro asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Kopumā pēckrīzes laikā, meklējot efektīvākus risinājumus izmaksu samazināšanai, gan uzņēmumi, gan mājsaimniecības veica nopietnas investīcijas, uzstādot automašīnās autogāzes iekārtas. Pēdējā pusotra gada laikā vien investīciju apjoms sasniedza 10 miljonus latu.

“Domājot par vides aspektiem, lielā daļā Eiropas Savienības valstu autogāzes izmantošana tiek veicināta valsts līmenī, jo tās izmantošana samazina gāzu toksiskumu. Rīgā regulāri tiek pārsniegts pieļaujamais gaisa piesārņojuma līmenis, kuru rada tieši autotransporta izplūdes gāzes, kas savukārt ietekmē iedzīvotāju veselību,” uzsver Valdis Bergs.

Parakstu vākšana norisinājās divas nedēļas, no 2. līdz 15.septembrim. Parakstīties varēja Latvijas Gāzes asociācijas biedru autogāzes uzpildes stacijās.

Jau iepriekš ziņots, ka iebildumus pret Ekonomikas ministrijas priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli autogāzei ir paudusi ne tikai Latvijas Gāzes asociācija, bet arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Latvijas degvielas tirgotāju asociācija un Degvielas tirgotāju un ražotāju savienība un daudzas citas nevalstiskās organizācijas un auto nozares asociācijas.

Latvijas Gāzes asociācijā apvienojušies astoņi nozīmīgākie autogāzes mazumtirdzniecības uzņēmumi Latvijā, kas pārstāv 70% no kopējās tirgus daļas. Pērn sašķidrinātās naftas gāzes nozares kopējais apgrozījums bija vairāk nekā 70 miljoni latu, tai skaitā autogāzei - 24,8 miljoni latu, savukārt nodokļos tika veikti maksājumi vairāk nekā 10 miljonu latu apmērā.

 

Balso iAuto aptaujā: "Vai Tu atbalsti akcīzes nodokļa paaugstināšanu autogāzei?" un izsaki savu viedokli šeit >>>

 
Visi komentāri
 
REX 16.septembris 2013 13:45
0 0 Atbildēt

Valsts budžetā ir nepieciešama "iešprice". Stipri saubos, ka savaktie paraksti kaut ko ietekmēs.

Palaidniex 16.septembris 2013 18:09
3 0 Atbildēt

Un nešķiet jocīgi, ka visi dīzeļ- un benzīnlietotāji maksā kā ļoļiki pilnu akcīzi. Nepaaugstina jau gāzi līdz maksimumam ar pirmo janvāri. Pat, ja ierubīs pilnu akcīzi kā dīzelim un benzīnam - gāze tāpat būs būtiski lētāka...

Kāpēc auto gāzes akcīzei jābūt mazākai pamatotu argumentu nav, tikai mkaukšana par to, ka pielīdzina pārējiem...

Ne nu gāzes iekārtas, ne nu gāzi ražo un rod Latvijā...

Tikai un tā 18.septembris 2013 14:59
0 0 Atbildēt

Jābūt gāzes cenai tuvu benzīna un dīzeļa cenām.

Gāze taču paredzēta virtuvēs pankūku cepšanai.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ID.3 elektronika joprojām niķojas - Volkswagen saskāries ar nopietnām problēmām

10 000 speciālistu cenšas atrisināt problēmas ar elektriskā ID.3 programmnbodrošinājumu, taču velti – risinājumu neizdodas rast un, šķiet, ka Volkswagen būs saskāries ar lielām problēmām. Lasīt vairāk

 

Latvijā samazinājušies autotransporta radītie gaisa piesārņojuma dati 3

Covid-19 dēļ izsludinātās ārkārtas situācijas laikā Latvijā nedaudz samazinājies slāpekļa dioksīda (NO2) piesārņojums, kas galvenokārt ir atkarīgs no autotransporta satiksmes intensitātes, aģentūrai LETA pastāstīja VSIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra" pārstāve Sanita Peleke. Lasīt vairāk

 

Valstu noteiktie ierobežojumi; aktuālā situācija

Eiropas Komisijas izveidots materiāls (angļu valodā), kurā apkopoti ES dalībvalstu pieņemtie pasākumi transporta nozares darbības nodrošināšanai COVID-19 pandēmijas laikā: https://ec.europa.eu/transport/coronavirus-response_en Lasīt vairāk

 

Avārijā Zemgalē gājis bojā gājējs (papildināts 13.10) 2

Vakar Latvijā reģistrēti 70 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens, bet cieta vēl četri cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti