Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Litrs degvielas maksā mazāk par 1 eiro 22

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.janvāris 2015 17:00

Degvielas tirgotāji samazinājuši degvielas cenas un dažās degvielas uzpildes stacijās (DUS) litrs degvielas maksā zem viena eiro, liecina aģentūras LETA novērojumi.

Degvielas tirgotājs "Neste" informē, ka vakar tika samazinātas degvielas cenas visās "Nest Oil" DUS par diviem centiem gan benzīnam, gan dīzeļdegvielai. Zemākās cenas "Neste Oil" DUS 95.markas benzīnam ir 1,007 eiro litrā, bet dīzeļdegvielai - 1,009 eiro litrā.

Aģentūra LETA novēroja, ka šodien pēc cenu samazinājuma "Trest" DUS Rīgā pie Valmieras ielas litrs degvielasmaksā jau zem viena eiro.

Arī "Statoil" ir samazinājis degvielas cenas par diviem centiem gan benzīnam, gan dīzeļdegvielai. Vidējā 95.benzīna un dīzeļdegvielas cena "Statoil" tīklā šobrīd ir 1,054 eiro litrā. Uzņēmuma degvielas kategorijas vadītājs Armands Žubulis skaidro, ka kopš 2014.gada jūlija benzīna cenas mazumtirdzniecībā ir samazinājušās par 32 centiem, bet dīzeļdegvielas cenas - par 25 centiem.

Kā ziņots, naftas cenas pasaules tirgū otrdien turpinājušas kritumu saistībā ar pārmērīgām enerģijas piegādēm un naftas eksportētājvalstu organizācijas OPEC dalībvalstu izteikumiem.

ASV vieglās jēlnaftas "West Texas Intermediate" (WTI) cena februāra piegādēm 13.janvārī tirdzniecības sesijas noslēgumā samazinājās par 0,18 dolāriem - līdz 45,89 dolāriem (38,94 eiro) par barelu, reģistrējot zemāko līmeni kopš 2009.gada 11.marta.

Savukārt Londonas "Brent" jēlnaftas cena nokritusies par 0,84 dolāriem - līdz 46,59 dolāriem (39,54 eiro) par barelu.

Gan WTI, gan "Brent" jēlnaftas cena 12.janvārī samazinājās par vairāk nekā diviem dolāriem, kad ASV banka "Goldman Sachs" ievērojami samazināja naftas cenu prognozi šim gadam.

Tikmēr otrdien OPEC dalībvalsts Saūda Arābija paziņoja, ka dienas, kad naftas cena bija 100 dolāri par barelu, ir aiz muguras.

 
Visi komentāri
 
iAuto 14.janvāris 2015 19:58
4 0 Atbildēt

iAuto šobrīd ir apzinājis gan tikai vienu degvielas uzpildes staciju, kur cena ir zem viena eiro - tas ir Satekles ielas Trests!

Renārs 14.janvāris 2015 20:39
1 0 Atbildēt

Nesanāca vēl redzēt!

kalfonso 14.janvāris 2015 22:37
0 0 Atbildēt

dublts neplīst :D

3ton 14.janvāris 2015 23:22
2 0 Atbildēt

Goldman Sachs brings people, capital and ideas together to help our clients and the communities we serve. See the stories of progress. Goldman Sachs regularly invites leading thinkers from a broad range of backgrounds to share their views and expertise with our people.

Karoče mani ar LMT viņi gaida, lai apspriestu kurus 40USD par barelu uztrauc. :D:D man ir pat tauriņš priekš tās konferences pietaupīts :D:D

Crankshaft 15.janvāris 2015 7:14
1 0 Atbildēt

Vai tad jūs ar LMT esat mozusticīgie, ka Goļdmans jūs

gaida? :-))))) Aizvediet viņam kādu velti, piemēram

"Latvijas macas", košers 200%! :-)))))))))))

>iAuto - un ko saka Mažeiku poļu vairumcenas, vai "Sīpoleļļas"?

nu 15.janvāris 2015 8:57
0 0 Atbildēt

igaunijā jau 2 nedēļas kā benzīna cena zem 0,95, bet latvijas statoilā pat šodien vēl 1,064, un varka tam sanāk ap 10 eiras uz katru bāku

Palaidniex 15.janvāris 2015 9:25
0 0 Atbildēt

šodienas cipars no Neste.ee

Futura 95 0.999

Futura 98 1.039

Futura D 1.069

re 15.janvāris 2015 9:00
0 0 Atbildēt

polijā 95 šodien 0,939

gree 15.janvāris 2015 9:12
0 0 Atbildēt

vnk brinos ka melo, nevar teikt ka degviela maksa zem eiro ja ta ir vien stacija no tukstoshiem!!!! es majas tirgoshu degvielu pa 50 centiem - taisam rakstu, sorit degviela maksaja 1,08 !!!!! besi

Kanibaals 15.janvāris 2015 9:22
0 0 Atbildēt

Reāli smieklīgi ar tiem degvielas tirgotājiem, rēķinājām tā un rēķinājām šitā, bet nekādi nesanāca noapaļot uz 1EUR/l, sanāk precīzi 1,007EUR/litrā. Tak varēja uztaisīt akciju un nečakarēties.

Pļurkt 15.janvāris 2015 9:43
4 1 Atbildēt

Pašreiz 1 barela cena ir tāda pati kā 1998. gadā, bet tad dīzelis Latvijas DUSos maksāja 20 santīmi litrā!

Naftas cena ir nokritusis drusku vairāk kā 2 reizes, bet degvielas cenas Latvijā labi ja par nepilni 20%, tai pat laikā ASV degvielas cenas ir nokritušas nu jau gandrīz par 50%??

Crankshaft 15.janvāris 2015 10:14
0 0 Atbildēt

Pļurkt

Pašreiz 1 barela cena ir tāda pati kā 1998. gadā, bet tad dīzelis Latvijas DUSos maksāja 20 santīmi litrā!

Naftas cena ir nokritusis drusku vairāk kā 2 reizes, bet degvielas cenas Latvijā labi ja par nepilni 20%, tai pat laikā ASV degvielas cenas ir nokritušas nu jau gandrīz par 50%??

======================

Tikai Latvijā? Varbūt apskaties DEGVIELU cenas , gan vairuma, gan mazuma, citur pasaulē, tad varbūt beigsi bezjēgā piesaukt krītošās naftas cenas :-) Degvielas gala

pārdevējs var vadīties tikai no degvielas RAŽOTĀJA vairumcenas, nosakot savu mazumtirdzniecības cenu. Bet

degvielu ražotāji pašlaik ir šokolādē ...

Pļurkt 15.janvāris 2015 11:13
0 0 Atbildēt

Nu tak paņem un apskaties!!!

Palaidniex 15.janvāris 2015 17:18
1 0 Atbildēt

pat ja apskatās degvialas mazumcenu - der aplūkot arī akcīzes nodokļus uz vienu tonnu degvielas 1998. un 2015. gadā. Tās "mazliet atšķiras"...

Kā arī 1998. gadā prasības pred degvielu un tās kvalitāti nez vai bija tādas kā šogad...

3ton 15.janvāris 2015 11:50
0 0 Atbildēt

KO?, biksēs šokolādi?!! :D:D

Kaivo 15.janvāris 2015 19:18
1 0 Atbildēt

Man viens ekonomists teica ka benzīna cenai litrā/EUR jābūt līdzvērtīgai kā barels/USD, principā varētu vel sagaidīt cenu kritumu, ja degvielas tirgotāji turpmāk nešmugulēs ar cenām. Oponentiem iesaku salīdzināt kāda bija cenu attiecība kaut vai 2014 sākumā.

Crankshaft 16.janvāris 2015 9:46
0 0 Atbildēt

Kaivo

Man viens ekonomists teica ka benzīna cenai litrā/EUR jābūt līdzvērtīgai kā barels/USD, principā varētu vel sagaidīt cenu kritumu, ja degvielas tirgotāji turpmāk nešmugulēs ar cenām.

----------------------------

Tavs "ekonomists" nekad nav jēdzis neko par ķēdi "ieguve > pārstrāde > pārdošana"! Tavai zināšanai: pat vertikāli integrētās "pilna cikla" kompānijās, kuras pašas iegūst, pārstrādā un pārdod, šīs nozares ir strikti nodalītas viena no otras, ir ūpstream'un "downstream". Un šīs nozares viena otrai iegūto naftu PĀRDOD, nevis vienkārši atdod. Un tad sanāk, ka pārstrādes sektors tiešām ir šokolādē, jo ieguvējiem jāmaksā mazāk, bet pārdevējiem var pārdot par cenu, par kuru tie vēl pērk. :-) Kas attiecas uz LT,LV,EE - galvenais piegādātājs tirgum ir poļi mažeiķos, kuri jau kopš

rafinērijas nopirkšanas visu laiku īd, ka viņiem jāpārdod degvielas Baltijas valstīs par pārāk zemu cenu, ka viņiem ir zaudējumi utt.. Degvielas tirgotājiem niecīgajā Baltijas tirgū īpašu manevra iespēju nav, kā bija tie daži centi no litra , tā ir, automātos lētāk, pilna profila stacijās dārgāk...

Pļurkt 16.janvāris 2015 10:42
1 0 Atbildēt

Latvija laikam ir vienīgā valsts EU (nu var būt ka vēl Bulgārija), kur pie degvielas mazumcenas nav klāt ceļu nodoklis! Visās pārējās valstīs ceļu nodoklis ir pie degvielas pārdošanas.

Respektīvi nodokļu daļa visām valstīm izņemot Latviju ir lielāka. Degvielas iepirkuma vairumcena atšķiras ļoti maz. Respektīvi navars no pārdošanas ir vislielākais Eiropā, taču krītoties iepirkuma cenai, Latvija ir atkal tā kur starpība samazinās vismazāk un vislēnām - respektīvi navars tikai pieaug un pamatīgi.

Tā kā te "jekonomisti" ir ar 5 augstākajām (bet Marksa un Engelsa Kapitālu laost tālāk par ievada pirmo lpp nav tikuši), tad sīkāk izklāstīt ar aprēķiniem nav nekādas jēgas - tā pat neko nesapratīs.

Kaivo 17.janvāris 2015 15:07
0 0 Atbildēt

Negribu Tevi apbēdināt, bet tieši tagad pārstrādes un mazumtirdzniecības sektors ir šokolādē, vismaz Eiropā un tieši ieguvēji ir it kā mīnusos, jo klīst apkārt leģenda ka baigi saspringt uz jaunu atradņu izveidošanu/atrašanu nevajag, nafta uzrodās arī itkā izpumpētās atradnēs, līdz ar to cena varētu būt ap 40$ par barelu

Vari palasīt gaudojošos degvielas tirgotāju reklāmrakstus ar "infogramām", kuros nav nekādas analīzes par cenas kāpumu/kritumu pret biržas cenu, bet tās bija pirmais signāls lai paceltu cenas, bet kad jānolaiž, sākas visādas atrunas

Art 20.janvāris 2015 10:11
0 0 Atbildēt

Patīkami iebraukt uzpildes stacijā un iepildīt degvielu tik pat vai vairāk kā samaksāts.

Max 21.janvāris 2015 20:10
0 0 Atbildēt

Kad palielināja degvielas cenas, tad procentuāli visai pārtikai palielināja cenas! Tagad, kad samazinās degvielas cenas - pārtikas cenas kaut kā nesamazinās!!! Kaut kā interesanti!?

Crankshaft 22.janvāris 2015 9:05
0 0 Atbildēt

Max

Kad palielināja degvielas cenas, tad procentuāli visai pārtikai palielināja cenas! Tagad, kad samazinās degvielas cenas - pārtikas cenas kaut kā nesamazinās!!! Kaut kā interesanti!?

=====================

Varbūt uzdod šo jautājumu pārtikas tirgotājiem? :-)

Pļurkt

Latvija laikam ir vienīgā valsts EU (nu var būt ka vēl Bulgārija), kur pie degvielas mazumcenas nav klāt ceļu nodoklis! Visās pārējās valstīs ceļu nodoklis ir pie degvielas pārdošanas.

==================

Latvijā ceļu nodokļa nav vispār, tev, kā speciālistam, to tā kā vajadzētu zināt :-) Un dažādās valstīs nodokļu sistēmas

ir dažādas, arī to novirzīšanas ceļi :-) Papēti nu sīkāk. Ja kas, tai pat Vācijā automobiļu benzīnam pašlaik kopējais

nodokļu slogs ir 0.88 EUR/ltr, turklāt tas, tāpat, kā pie mums, tiek iekasēts vairākkārtīgi. Tai pat Vācijā tev jāmaksā arī tas, ko mēs saucam par transporta nodevu - un tā nav maza summa. Piemēram, ja tev pieder sirdij dārgā

"urka", tad tu esi pakļauts nodevas kategorijai "bez kat I"

un maksā gada nodevu 21.07 EUR par katriem 100 cm3 motora darba tilpuma + PVN...

Respektīvi nodokļu daļa visām valstīm izņemot Latviju ir lielāka. Degvielas iepirkuma vairumcena atšķiras ļoti maz. Respektīvi navars no pārdošanas ir vislielākais Eiropā, taču krītoties iepirkuma cenai, Latvija ir atkal tā kur starpība samazinās vismazāk un vislēnām - respektīvi navars tikai pieaug un pamatīgi.

=======================

Uzraksti Mažeiķu vairumcenu samazināšanās dinamiku, citādi var sākt likties, ka viņi tās samazinājuši vismaz par

50%!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti