Valdībā virza ieceri par pienākumu tirgotājiem pārdot noteiktu īpatsvaru "zaļās" degvielas 20

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 28.maijs 2018 11:15

Ministru kabineta komiteja šodien lēma virzīt izskatīšanai valdībā Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādāto Transporta enerģijas likumu, kas paredz veicināt "zaļās" degvielas apjoma pieaugumu.

Likumprojekts nosaka obligātu pienākumu degvielas tirgotājiem katru gadu pārdot noteiktu "zaļās" degvielas īpatsvaru. Ar jauno likumu paredzēts aizstāt patlaban spēkā esošo Biodegvielas likumu.

Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva par atjaunojamo energoresursu izmantošanas veicināšanu nosaka, ka no atjaunojamajiem energoresursiem (AER) saražotās enerģijas īpatsvaram enerģijas bruto galapatēriņā 2020.gadā ir jābūt 40%. Tāpat katrai dalībvalstij 2020.gadā jānodrošina, ka no AER saražotā enerģija (biodegvielas, biogāzes, no AER saražotā un transportā patērēta elektroenerģija) veido vismaz 10% no enerģijas galapatēriņa transportā (2015.gadā Latvijā sasniegti 3,9%).

Iepriekš EM valsts sekretāra vietnieks Jānis Patmalnieks pauda, ka pašreizējā situācijā Latvijai neizdosies sasniegt noteiktos AER mērķus transporta sektorā, tāpēc iecerēts mainīt atbalsta kārtību, lai izvairītos no soda naudām.

Jaunajā likumā paredzēts, ka Ministru kabinets nosaka pasākumus, lai no AER saražotās enerģijas īpatsvars transportā no 2020.gada ir vismaz 10% no enerģijas bruto galapatēriņa transportā un turpmāk veicinātu no AER saražotās enerģijas īpatsvaru transportā.

Lai šo mērķi īstenotu, likumā iestrādāts obligātā pienākuma mehānisms, kura atbildīgās puses ir tirgotāji, kuriem uzlikts pienākums katru gadu pārdot noteiktu daudzumu enerģijas, kas ražota no AER, ieskaitot no AER ražotu elektroenerģiju.

Obligātā pienākuma mehānismā tirgotājiem nosakāmo pienākumu apjomu sadalījumā pa gadiem, pienākumu apjoma noteikšanas metodiku un atbildību par pienākumu neizpildi noteiks Ministru kabinets.

Jaunajā likumā arī sniegta "alternatīvās degvielas" definīcija, proti, tā ir elektrība, ūdeņradis, biodegviela, sintētiskā un parafīna degviela, dabasgāze, tai skaitā biometāns, saspiestā dabasgāze, sašķidrinātā dabasgāze un sašķidrinātā naftas gāze, kā arī cita degviela vai enerģijas avoti, ar kuriem daļēji vai pilnībā aizvieto naftas izcelsmes šķidrās degvielas transportlīdzekļa apgādei ar enerģiju un kam ir potenciāls veicināt transporta dekarbonizāciju un uzlabot transporta nozares ekoloģiskos rādītājus.

Kopumā jaunā likuma mērķis ir veicināt alternatīvās degvielas izmantošanu transportlīdzekļos, nodrošināt tās pieejamību un kvalitāti, infrastruktūras attīstību, lai sekmētu ilgtspējīgu tautsaimniecības attīstību un ierobežotu klimata pārmaiņas.

 
Visi komentāri
 
GTD2 28.maijs 2018 13:38
26 2 Atbildēt

kura tad ir taa zalaa energija, rapshu, kas tur zalsh visi lauki ar kimikalijaam saindeetu, tai skaitaa apkartejaa vide, zalie, ibio

650 28.maijs 2018 14:38
13 4 Atbildēt

Vajag domāt plašāk/valstiskāk.Uzdibini jaunu Sia,izpīpē Plānu,piesakies Eu līdzekļu saņemšanai.Tad izīrē no kaimiņa 2-3 dobes ar panīkušu rapsi,kreisās dobes malā uzslej sausajai tualetei līdzīgu būdu ar 2 ieejām.Tad iesniedz Pieteikumu- saki, ka Tu tagd acis/pĀr/griezis audzē rapsi un ka būdas otrajā ieejā Tev ir palaists Noslēgtā Cikla dekarbonizātās biodegvielas ražošanas Kombināts,apvienots ar personīgo ūdeņraža ražotni.Kaut kas jau Agrāk kkur dzirdēts, va ne ??

rudens68 28.maijs 2018 15:05
10 1 Atbildēt

Man jau šķita , bio degvielas ēra izslimota ,sen neko nebiju dzirdējis . Nu še tev .

ech... 28.maijs 2018 17:05
5 0 Atbildēt

Nav efektīivāka veida kā pārvērst zemi par tuksnesi kā audzēt jebkādus augus speciāli biodegvielas ražošanai.

atrabotka 28.maijs 2018 20:10
8 0 Atbildēt

Es būtu gatavs saderēt, ka kādām "valdībniekam" pieder kāda "zaļās" degvielas ražotne vai rapšu lauks. Naudiņu visiem vajag. Šie arī nav muļķi. Papildus pie 6000 eiro algas mēnesī vēl tikpat nenāks par sliktu! Galvenais jūs - nodokļu maksātāji, domājiet zaļi! ;)

WONDERWHY 28.maijs 2018 21:17
8 0 Atbildēt

Reāls lobijs, kura rezultātā pāris kadri nopelnīs miljonus, bet pārējie zaudēs tūkstošus.

driver 28.maijs 2018 21:24
3 4 Atbildēt

Neste šīs normas laikam vienīgā jau izpilda ar ProDiesel...

Un no pieredzes- tā degviela tiešam ir cool

OIK 28.maijs 2018 21:57
8 0 Atbildēt

Vienu OIK klapē ciet, jaunu laiž vaļā, lai izpumpētu naudu no iedzīvotājiem un papildinātu dažu miljonāru kabatas...

moris.... 28.maijs 2018 22:59
2 3 Atbildēt

Kaut kāds ,,kašmars'' Man kā turistam , ēdiena gatavošanai

nepieciešams gan rītos,pusdienās un vakarā tīrs bencins ,kurudiemžēl nevienā DUS nav iespējams iegādāties ! Izmantojot esošo biodegvielu ,visi katļiņi ir nokvēpuši melni jo melni .Pats vari tēlot nogrimmētu mori .Jā un lai aizdedzinātu šo pārdošanā esošo tā vispirms ir sekundes 8-10 ar sērkociņu jāuzsilda !

zinātājs 29.maijs 2018 13:58
1 0 Atbildēt

risinājums - 98.benzīns ir bez biopiejaukuma.

A98,ne mazāk 28.maijs 2018 23:32
0 1 Atbildēt

Kādas muļķības!Pie TA jāuzrāda čeki par valdības noteikto minimumu savējo atbalstam iegādi.Tikai tā saimnieks gūs peļņu.Citādi viss kārtībā,esam zaļi no OIK.

cmyk 28.maijs 2018 23:35
5 0 Atbildēt

Tai valdībai tiešām nav ko darīt?Bet atradīsies pie siles pietuvinātie un muļķu bars,kuri šos trulos zagļus atkal ievēlēs!

žube 28.maijs 2018 23:49
9 0 Atbildēt

Hūtes bērniem piederošā biodegvielas rūpnīca nevar savilkt galus. Vajag taču, lai auto īpašnieki piespiedu kārtā to uztur.

Un šobrīd balsošanas mašīna, tāpat, kā prezidents un vadošie valsts ierēdņi ir tiešā pakļautībā. Kad tad vēl, ja ne tagad.

protams 28.maijs 2018 23:56
5 0 Atbildēt

Ar to vēl ir par maz, ka tā rūpnīca uzcelta par pašvaldības, valsts un Eiropas naudu, bet pieder hūtes bērniem. Vēl vajag, lai visi autovadītāji ir spiesti šo rūpnīcu uzturēt!

dīzels 29.maijs 2018 0:04
5 0 Atbildēt

Latvijas autoīpašniekiem ne tikai būs jāuztur visbagātātā zagļu ģimene, bet vēl arī jābojā savu spēkratu motori.

lomiks 29.maijs 2018 6:52
4 0 Atbildēt

Jebio degvielas ražotāji partiju sponsori grib atpakaļ savu naudu. Un ka mums vajag ekonomisko neatkarību un zaļo enerģiju līdzinās zaļajai elektrībai,kas izrādijās liela afēra!

Kanibaals 29.maijs 2018 8:50
0 0 Atbildēt

Varbūt būs arī labums, ka atgriezīsies CNG uzpildes stacijas. Būs vismaz konkurence dabasgāzes tirgū.

Bet vispār prātīgi saimniekojot būtu jāatbalsta vairāk pārbūve uz LPG kā arī tirgot gazoholu ar 30% etanola piejaukumu. Atkarība no Krievijas degvielas mums dārgi maksā. Protams šis jau visdrīzāk būs kārtējais OIK, sačakarēs visu saknē.

WONDERWHY 29.maijs 2018 12:41
0 1 Atbildēt

Neesmu baigais degvielu eksperts, bet vai tad visi šitās visas biodegvielas afēras neskar dīzelistus ? Es braucu ar benzīnu un apsveru tuvākajā laikā savam mazmotoram uzbāzgt LPG. Kāpēc benzīnauto īpašniekiem ir jācieš kartupeļvāgenu īpašnieku dēļ ? Kaut kāds tupums savā ziņā. Valdības ideja kā naudu izspiest no uzņēmumiem. Dīzeļdzinējus aizliedz, uzspiež pārdot noteiktu daudzumu biodegvielu, dēļ dīzeļu aizlieguma nespēj to izdarīt, cenas visiem degvielas veidiem debesīs, noslauc miljonus soda naudās un visi valdībā laimīgi, ceļ jaunas mājas-kuģus.

lops 29.maijs 2018 20:36
0 0 Atbildēt

Tava benzīna kapsēta nevienu neintresē, jo tu tāpat nebrauc pietiekoši daudz lai tavs patēriņs un pienesums būtu intresants.. Šis viss skar arī pārvadātājus, ar lieliem patēriņiem un lieliem dīzeļiem, bet bez tiem veikali būs tukši un nebūs ne ēdiena ne ar ko dibenu noslaucīt.. Tā kā šī būs kārtējā afēra, pēc kuras cenas visam veikalā pieaugs, un maksās par to pircējs

Kanibaals 29.maijs 2018 23:36
0 0 Atbildēt

Tu jau tagad brauc ar 10% bioetanola piejaukumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 10

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti