"Virši" prognozē, kas gaidāms degvielas tirgū 5

Foto: Publicitātes attēls

Virši | 6.janvāris 2020 20:10

Aizvadīto gadu degvielas tirdzniecības nozarē var raksturot kā izteikti dinamisku — alternatīvo degvielas veidu attīstība un klimata jautājumu aktualizēšanās, klientu augošās prasības sīvas konkurences apstākļos, jaunāko tehnoloģiju ieviešana un izmaiņas likumdošanā ir tikai daži no faktoriem, kuri ietekmēja nozares attīstību un tās spēlētājus.

Tajā pašā laikā degvielas tirdzniecība ir viena no jomām, kas joprojām piedāvā izaugsmes potenciālu uzņēmumiem, kuri nebaidās no izaicinājumiem, uzskata lielākais pašmāju degvielas tirgotājs “Virši”. Analizējot nozares būtiskākos notikumus 2019. gadā, “Virši” izpilddirektors Jānis Vība izceļ galvenās tendences, kas būs aktuālas arī nākotnē.

NOZARES ATTĪSTĪBA: tirgus izaugsmes tempi sarūk

Neskatoties uz to, ka pēdējo gadu laikā Latvijā novērots straujāks ekonomikas pieaugums nekā vidēji Eiropā, degvielas mazumtirdzniecības apjomi 2019. gadā turpināja palēnināties – benzīna un autogāzes realizācija 10 mēnešos samazinājās attiecīgi par 4,7% un 11,8%, salīdzinot ar to pašu periodu 2018. gadā, savukārt, dīzeļdegvielas mazumtirdzniecība uzrādīja mērenu pieaugumu 3% apmērā, kas bija par 1,3 procentpunktiem mazāk, salīdzinot ar iepriekšējā gada rādītājiem.

“Degvielas realizācijas apjomu Latvijas tirgū 2020. gadā, visticamāk, negatīvi ietekmēs gada sākumā veiktā akcīzes nodokļa likmes palielināšana benzīnam un dīzeļdegvielai, bremzējot ne tikai nozares attīstību, bet arī valsts konkurētspēju kopumā, novirzot gan ārvalstu, gan arī Latvijas tranzīta uzņēmumus uz Lietuvu un Poliju, kur, pateicoties zemākām akcīzes nodokļa likmēm, degviela būs būtiski lētāka,” komentē Jānis Vība.

ILGTSPĒJA: alternatīvo degvielas veidu uzvaras gājiens

Eiropas Savienības īstenotā klimata politika pēdējo gadu laikā mērķtiecīgi veicina alternatīvo degvielas veidu izmantošanu. Pakāpeniski savas pozīcijas tirgū iekaro elektromobiļi, būtisku attīstību Eiropā piedzīvo saspiestā (CNG) un sašķidrinātā (LNG) dabasgāze. Arī modernajai biodegvielai ir sava niša, savukārt, nākotnē cerības tiek liktas uz ūdeņraža enerģiju. Katram no alternatīvajiem degvielas veidiem ir savas priekšrocības, tāpēc ar interesi vērosim, ko tirgus dalībnieki piedāvās klimata jautājumu risināšanai transporta nozarē.

“Aktīvi strādājot šajā virzienā, pērn “Virši” Latvijā ieviesa CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Līdz šim mūsu valstī šajā segmentā nedarbojās neviens tirgotājs, lai gan ar CNG darbināmais transports ir ekonomisks, drošs, kluss un videi draudzīgāks, salīdzinot ar benzīnu vai dīzeļdegvielu. Patlaban Latvijā ir pieejamas jau divas CNG uzpildes stacijas — Rīgā un Jēkabpilī, un arī 2020. gadā plānojam turpināt attīstīt šo tirgus segmentu. Šobrīd ar CNG darbināmu automašīnu skaits Latvijā ir neliels, taču līdz ar infrastruktūras attīstību paredzams, ka to skaits tuvāko gadu laikā būtiski pieaugs – līdzīgi, kā tas pēdējo gadu laikā jau ir novērojams kaimiņvalstīs un citur Eiropā,” prognozē “Virši” izpilddirektors.

Šī nav pirmā reize, kad uzņēmuma iniciatīva ilgtspējīgu risinājumu ieviešanā ar laiku  plaši attīstās. Vēl pirms 10 gadiem “Virši” ieviesa iespēju pildīt logu šķidrumu pa tiešo automašīnas tvertnē, tādējādi mazinot plastmasas kanniņu nonākšanu atkritumos. Atbalstāmi, ka, līdzīgu piedāvājumu ieviešana turpinās — tas vēl vairāk veicinās Latvijas autobraucēju paradumu maiņu un palīdzēs saudzēt apkārtējo vidi.

KONKURENCE: turpinās tirgus konsolidācija

Aizvadītājā gadā bijām liecinieki tirgus konsolidācijas turpinājumam, uzsver J.Vība:

“Vadošie nozares dalībnieki mērķtiecīgi turpināja darbu pie degvielas uzpildes staciju (DUS) tīklu paplašināšanas, izvēloties vienu no trim izaugsmes modeļiem: jaunu DUS būvniecību, franšīzes modeļa īstenošanu vai citu, mazāku tirgus spēlētāju DUS pārpirkšanu. Sagaidāms, ka līdzīgas tendences vērosim arī šogad”.

VIRZĪBA UZ KLIENTU: sabiedrības paradumu maiņa

Mūsdienu dzīve un tās ritms maina cilvēku paradumus un prasības pret DUS piedāvātiem pakalpojumiem. Iebraukt DUS, lai ne tikai iepildītu degvielu, bet arī iegādātos ēdienu un dzērienu jau sen kļuvusi par daudzu cilvēku ikdienas rituālu, taču pēdējā laikā novērojam arī citas tendences.

Iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ēst veselīgāk. Šī tendence jau tagad atspoguļojas DUS veikalu sortimentā — svaigu dārzeņu un augļu piedāvājumu papildina veselīgu uzkodu izlase (rieksti, sukādes, pilngraudu sausmaizītes u.c.), taču tuvākā nākotnē arvien vairāk redzēsim arī nišas un specializēto produktu piedāvājuma paplašināšanu, piemēram, produktus veģetāriešiem/vegāniem, bezglutēna, bez laktozes, diabētiskie produkti, kā arī bioloģisko produktu piedāvājums.

Tāpat laika taupīšanas un ērtības nolūkos daudzi autobraucēji jau tagad sākuši izmantot DUS veikalus kā ērtu iepirkšanās vietu ikdienas preču iegādei pa ceļam uz darbu vai mājām, apvienojot ikdienas iepirkšanos ar degvielas uzpildi un nepieciešamajiem auto apkopes pasākumiem.

DARBASPĒKS: Investīcijas darbiniekos — svarīgs izaugsmes nosacījums

Spēcīgā konkurence degvielas tirgotāju vidū ir novērojama ne tikai par klientu, bet arī par kvalificētu darbaspēku. Šī iemesla dēļ uzņēmumi arvien vairāk izvēlas ieguldīt gan darbinieku labumu grozu pilnveidošanā, gan arī to apmācībā un kvalifikācijas paaugstināšanā, lai veicinātu darbinieku personīgo izaugsmi un talantu attīstību uzņēmuma iekšienē.

“Arī nākotnē speciālistu apmācība un talantu attīstība būs ļoti būtisks darbadevēju uzdevums. Tā, piemēram, apmācību programmas “Viršu skola” ietvaros divu gadu laikā tika apmācīti 338 uzņēmuma darbinieki, nodrošinot tiem nepieciešamās zināšanas un darba prasmes, lai profesionāli attīstītos līdz ar uzņēmuma izaugsmi,” stāsta J.Vība. 

 

 
Visi komentāri
 
Esso 6.janvāris 2020 21:16
11 3 Atbildēt

pasūtijuma raksts.

Kas, ko, kpc 7.janvāris 2020 0:10
13 7 Atbildēt

Kas ir Virši un ko viņi sūda var prognozēt, visu nosaka naftas karteļi lielie, pārējie var tikai smilkstēt.... ????

DD 7.janvāris 2020 14:06
9 5 Atbildēt

Kamēr cilvēki no rīta silda auto motorus tukšgaitā, tikmēr degvielas cena ir pārāk zema.

msh 7.janvāris 2020 21:35
0 1 Atbildēt

"Līdz šim mūsu valstī šajā segmentā nedarbojās neviens tirgotājs, lai gan ar CNG darbināmais transports ir ekonomisks, drošs, kluss un videi draudzīgāks, salīdzinot ar benzīnu vai dīzeļdegvielu." - uzsvars uz "salīdzinot ar benzīnu", un par to dīzeļdegvielu es neesmu drošs...

Jojo 9.janvāris 2020 0:08
0 0 Atbildēt

Reklāmas raksts jau ir, bet tāpat ir lielākiem no vietējiem.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Hyundai iepazīstina ar modernizēto i30 N (+ FOTO)

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai parādījis sportiskā hečbeka i30 N modernizēto versiju, kas Eiropas tirgū kļūs pieejama 2021.gada pirmajā pusē. Lasīt vairāk

 

Jaunais Renault Arkana būs pieejams arī Eiropā 10

Renault sportiskā un dinamiskā apvidus auto kupeja ienāk Eiropas tirgū ar jaunām tehnoloģijām, ar E-TECH hibrīda versiju un jaunu R.S. Line apdari, kam piešķirts vēl izteiksmīgāks un dinamiskāks dizains. Lasīt vairāk

 

Bēgot no policijas, Krievijā iet bojā pieci cilvēki (+ VIDEO) 10

Traģiski beigusies policijas pakaļdzīšanās Irkutskas apgabalā, Krievijā - saduroties ar kravinieku, bojā gāja visi, kas atradās vieglajā auto. (Uzmanību! - nepatīkami skati). Lasīt vairāk

 

Jauno Volkswagen Passat izstrādās Škoda 12

Čehijas autobūves kompānija Škoda, kas ietilpst Volkswagen koncerna sastāvā, reizē ar jauno Superb, izstrādās arī devītās paaudzes (B9) Volkswagen Passat. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti