Asociācija: Biodegvielas obligātā piejaukuma atcelšana būtiski nesamazinātu degvielas cenu 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.marts 2022 12:13

Biodegvielas obligātā piejaukuma atcelšana būtiski nesamazinātu degvielas cenu, aģentūrai LETA pauda Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas valdes loceklis Indulis Stikāns.

Viņš skaidro, ka, meklējot risinājumus, kā samazināt degvielas cenu kāpumu, nav pieļaujama ideja par biodegvielas obligātā piejaukuma atcelšanu, jo tas ir klajā pretrunā ar kopējo Latvijas un Eiropas mērķi mazināt energoatkarību no Krievijas resursiem un produkcijas.

Stikāns atzīmē, ka Latvijai ir jāskatās līdzīgā virzienā, kā to dara Francija, kas piešķirs subsīdiju jeb atlaidi par degvielu 0,15 eiro apmērā par katru degvielas litru. "Mūsuprāt, arī Latvijai jāskatās līdzīgā virzienā, tostarp, kā samazināt izejvielu cenas un ražošanas izmaksas bioenerģijai, nevis jāatsakās no tās, radot papildu spiedienu uz fosilo degvielu, vairojot pieprasījumu pēc tās," viņš min.

Stikāns norāda, ka ideja par biodegvielas obligātā piejaukuma atcelšanu nesaskan arī ar Eiropas Savienības (ES) zaļo kursu un emisiju samazināšanas plānu, kas aizvien paredz pakāpenisku atteikšanos no fosilās degvielas.

Pēc Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijā paustā, atsakoties no biodegvielas, degvielas tirgotāji atkal būs spiesti atbalstīt Krievijas izcelsmes fosilo degvielu, jo ES valstīs biodīzeļdegvielas patēriņš vidēji veido 7%, tādējādi, atceļot šo piejaukumu, pieprasījums pēc naftas produktiem pieaugtu, radot jaunu pieprasījumu pēc tiem un pie ierobežota piedāvājuma attiecīgi jaunu cenu kāpumu. Tāpat samazināsies arī lopbarības ražošana, kuras deficītu un cenu pieaugumu jau tagad izjūt lauksaimnieki.

Stikāns uzsver, ka asociācijas veiktais pētījums liecina, ka biodegvielas piejaukuma ietekme uz dīzeļdegvielas cenu nav galvenais faktors cenu svārstībām. Nav novērojamas arī būtiskas cenu izmaiņas, sākoties vai noslēdzoties piejaukuma periodam. Apkopotie dati liecina, ka problēmas ir tieši ar fosilās degvielas pieprasījuma/piedāvājuma ietekmi uz cenu, kā rezultātā tā aug straujāk nekā biodegvielas cena, bet, ja nebūs biodegvielas, cenas augs vēl straujāk.

"Līdz ar to ir maldīgi domāt, ka biodegvielas piejaukuma atcelšana varētu radīt būtisku ietekmi uz cenas samazinājumu, ir jāmeklē citi risinājumi, kā patērētājiem samazināt degvielas un pārējo energoresursu straujo cenu kāpumu, ko izraisījusi Krievijas agresija Ukrainā un ASV un ES ieviestās sankcijas," uzsver Stikāns.

Jau ziņots, ka koalīcijas partiju vidū pašlaik notiek sarunas par iespējam samazināt straujo degvielas cenu pieaugumu, kas radies saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā. Viens no piedāvātajiem variantiem ir bioloģiskās piedevas samazināšana degvielā.

Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācija dibināta 2005.gadā. Asociācijas mērķi ir veicināt ar bioenerģijas izmantošanu saistīto valsts atbalsta programmu un rīcības plānu izpildi. Atbalstīt vietējos, ilgtspējības kritērijiem atbilstošu biodegvielu un biodegvielas izejvielu ražotājus, biodegvielu tirgotājus. Sagatavot priekšlikumus un virzīt jautājumus normatīvu sakārtošanai alternatīvo energoresursu ražošanai transportam ar mērķi samazināt CO2 emisijas.

 
Visi komentāri
 
anoagask 18.marts 2022 17:08
9 0 Atbildēt

rudenī pietrūks pārtikas + cenas graudiem būs augšā, jābeidz šo ekoārprātu jau laicīgi

felix65 18.marts 2022 17:22
9 1 Atbildēt

Nu jā. Oik asociācija arī saka. Tā biopiedeva ir vistīrākā kaitniecība un barotne netīriem cilvēkiem. Nodarbojos ar meža un dārza tehniku un labi zinu, cik graujoša ietekme tādai degvielai ir uz karburatoriem. Rodas lieki izdevumi īpašniekiem, jo jāmaina tā draņķa sabojātos karburatorus. Cena atkarībā no modeļa variējas no 50 līdz pāri simtam. Iesakām cilvēkiem lietot 98to, jo tur par 5 pročiem mazāk spirta, bet daudz jau tas nepalīdz. Mašīnas to jūt mazāk, ja neskaita jaudas zudumu un palielinātu pat3riņu. Lauksaimnieciskās platības tiek aizņemtas ar nelietderīgi izlietotiem augiem un tas tikai tādēļ ka tā grib jobnutie idioti no ES, bet mūsu blēži steidz to izmantot kabatu piesišanai. To, kādi pideri un gļēvuļi vada Eiropu, varam redzēt Ukrainas kara sakarā.

Motorolers 19.marts 2022 8:26
5 0 Atbildēt

Ko tik nesadirsīsi savu personīgo interešu labā! Šis galīgi nav laiks domāt par kkādu eko šmeko, paskataties, ka laiž ārā pa trubām T-72, ikarus salīdzinājumā ar to zvēru ir elektro auto! Pārtiku tagad jāaudzē un ieroči jāpērk, nevis eko, bio šmeko jāpiemin! Zaļais kurs ibio, kur rodas tādi mērgļi pie mums?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti