Vai policija ceļu satiksmes negadījumu izskata pēc būtības? (+ foto) 44

iAuto.lv | 9.decembris 2017 19:45

Portālā iAuto.lv vērsās kāds lasītājs, kurš ir neizpratnē par policijas lēmumu, izskatot ceļu satiksmes negadījumu Krasta ielā, Rīgā. Saskaņā ar lasītāja teikto, negadījuma vaininieks ir autovadītājs, kas piebraucis kas no otrās joslas centies tikt ceturtajā, tomēr policija lēmusi citādāk.

Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītā autovadītāja paskaidrojums. Foto: iAuto.lv

Iveco autovadītājs uzskata, ka šajā situācijā Volkswagen T5 Caravelle vadītājs nav ievērojis vairākus Ceļu Satiksmes likuma un Ceļu Satiksmes noteikumu punktus. Spriežot pēc autovadītāja paskaidrojuma ceļu policijai, Volkswagen vadītājs nav ievērojis šādus normatīvus:

Ceļu Satiksmes likums:

19. pants: Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības

  • (1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus; jāizpilda policijas darbinieku un to personu norādījumi, kuras pilnvarotas regulēt satiksmi, kā arī jāievēro luksoforu signālu, ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu prasības.
  • (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
  • (4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.

Ceļu Satiksmes noteikumi:

  • 25.pants: Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi: 25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);
  • 68. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.
  • 79. Ja ir iekārtota bremzēšanas josla, transportlīdzekļa vadītājam, kurš paredzējis nogriezties, laikus jāpārkārtojas braukšanai minētajā joslā, un transport­līdzekļa vadītājs drīkst samazināt braukšanas ātrumu, tikai atrodoties uz tās.
  • 292. Horizontālie apzīmējumi (līnijas, bultas, simboli un citas norādes uz ceļa) nosaka noteiktus satiksmes režīmus un kārtību. Horizontālie apzīmējumi ir baltā krāsā, izņemot 943., 944., 945., 946., 947. un 948. ceļa apzīmējumu, kas ir dzeltenā krāsā. Horizontālie apzīmējumi ir šādi:
    • 292.1. 920. ceļa apzīmējums – nepārtraukta līnija – sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, apzīmē braukšanas joslu robežas bīstamās vietās, brauktuves posmus, kuros aizliegts iebraukt, transportlīdzekļu stāvvietu un stāvlaukumu robežas, brauktuves malu ceļu posmos, kuros aizliegts apstāties un stāvēt, kā arī atdala joslu, kas paredzēta noteiktu transportlīdzekļu braukšanai. Plata līnija atdala velojoslu no pārējo mehānisko transportlīdzekļu brauktuves vietās, kur uz ceļa vienā līmenī ar tā segumu ierīkota velojosla;
    • 295. 920. un 921. ceļa apzīmējuma līnijas šķērsot aizliegts, izņemot 920. ceļa apzīmējuma līniju gadījumos, kad tā lietota, lai apzīmētu stāvvietas robežas, vai sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, lai atgrieztos savā braukšanas virziena pusē.

Uz Iveco vadītāju šajā situācijā attiecas Ceļu Satiksmes noteikumu pants, kas norāda uz situācijām, kad autovadītājs drīkst atrasties trešajā joslā, braucot pa ceļu ar trīs vai vairāk braukšanas joslām vienā virzienā apdzīvotās vietās:

  • 86. Apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai šādos gadījumos:
    • 86.1. ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas;
    • 86.2. lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā;
    • 86.3. lai apturētu transportlīdzekli uz vienvirziena ceļa.

Tomēr Valsts policija lēmumā par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu ir atzinusi tieši Iveco vadītāju, pamatojoties uz Ceļu satiksmes noteikumu 105. pantu par distances ievērošanu:

  • 105. Transportlīdzekļa vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes, kā arī jāizvēlas tāds intervāls, kas nodrošina ceļu satiksmes drošību.

Valsts policijas lēmums. Foto: iAuto.lv

Šāds Valsts policijas lēmums vedina uzskatīt, ka ceļu satiksmes negadījums nav izskatīts pēc būtības, vai arī Iveco vadītājs savā paskaidrojumā sniedzis nepatiesu liecību par notikušā apstākļiem. iAuto.lv rīcībā nav otra ceļu satiksmes negadījumā iesaistītā autovadītāja paskaidrojums par notikušā apstākļiem, tāpēc šādu policijas lēmumu nevar vērtēt viennozīmīgi. Bet, ja Iveco vadītāja paskaidrojums ir patiess, tad gan nākas uzdot jautājumus par to, kā un cik godprātīgi Valsts policija izvērtē ceļu satiksmes negadījumus, un vai to 'norakstīšana' uz distances neievērošanu nav ar mērķi atrisināt lietu pēc iespējas ātrāk, nevis pēc būtības.

Raksti komentāros savu viedokli par šo situāciju!

 
44 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Monro 9.decembris 2017 22:14
19 1 Atbildēt

Šādā situācijā, kad kāds mēģina "aizgriezt priekšā",un ir pietiekami laika, lai saprastu, ka sadursme BŪS, jārīkojas pretēji loģikai- jāveic manevrs savas joslas ietvaros, uz pārkāpēja pusi, ar domu , lai kontakts (sadursme) notiktu ar pārkāpēja auto sāniem, tad policijai jautājumu nebūs, kurš vainīgs.

msh 10.decembris 2017 14:28
15 0 Atbildēt

Citu variantu kā TIKT GARĀM nebija - bet nav jau obligāti jācenšas pierādīt ka T5 ir krutāks par iveco, šādā situācijā apdzenot - var arī piebremzēt un pārkārtoties AIZ tā busa.

viencexperc 10.decembris 2017 15:38
12 10 Atbildēt

Tā iet, kad brauc pa kreiso joslu.

Pat ja tas vw taranētu sānā iveco, vw nebūtu vainīgs ( pareizi izstāstot policijai "notikušo"), jo priekšroka ir tam, kurš brauc no labās. Ja vw grib pārkārtoties, iveco viņš ir jāpalaiž.

Ko gribēja, to dabūja. Tāds pats liktenis "gudrajiem" pa ārējo joslu braucējiem aplī.

Csn:

"68. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.".

Tāpēc kāda šķirba. Nepalaida vw, vai ietesās pakaļā. Nav ko braukt pa kreiso joslu.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 50

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu). Lasīt vairāk

 

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 9

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 4

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti