Vācu automobiļu kluba ADAC speciālisti pārbaudījuši vairāku desmitu automobiļu automātiskās ārkārtas bremzēšanas sistēmas. Vislabāko vērtējumu ieguvis Volkswagen T-Cross, kamēr super dārgais Porsche elektroauto ierindots vien 38.vietā.
Lai noskaidrotu, kuru automašīnu automātiskās bremzes strādā vislabāk, ADAC rūpīgi izvērtējis 48 modeļu EuroNCAP drošības testu organizācijas rezultātus, pārbaudot efektivitāti vairākās kategorijās un par darbību pilsētas apstākļos un ārpus pilsētas piešķirot attiecīgi 20 un 30 procentus, bet par spēju atpazīt gājējus diennakts gaišajā/tumšajā laikā un reakciju uz riteņbraucēju parādīšanos ceļā – pa 25 procentiem.
Kopumā ar autoražotāju centieniem ADAC ir apmierināts, jo 19 no 48 automobiļiem EuroNCAP noliktos drošības nosacījumus spēj izpildīt vairāk nekā 90 procentu apmērā.
ADAC nonāca pie secinājuma, ka visefektīvāk strādā Volkswagen T-Cross bremzes, kam cieši seko Nissan Juke, Tesla Model 3 un Škoda Kamiq. Sarūgtina Porsche Taycan sistēma, kas nevar izvairīties no avārijas līdz 20 km /h ieskaitot. Rezultātā vērtējums pilsētas apstākļos ir apaļa nulle, kaut gan automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma šim elektroauto, protams, ir pieejama.
Gala vērtējumā Porsche Taycan ieņem 38. vietu. Vēl zemāk atrodas VW Sharan, kas nespēja atpazīt gājējus un Kia Ceed, kas ignorēja gan gājējus, gan velosipēdistus.
Kaut kāds tups tests nevajadzīgai funkcijai. Bet nu VW ir labāks pa Poršu - tagad zināšu!
man atkal liekas, ka automātiskās bremzes ir vienīgais, ko gribētu savā mašīnā - bez pārejā var iztikt, ieskaitot autopilotu
Jā, un kāpēc tu to gribētu? Mani kaut kā nevilina doma par sēdēšanu pie stūres mašīnai, kura var negaidīti nomest pa nažiem... Vai, vēl labāk, variants, kāds ir vienai otrai mašīnai, kur tās sūda sistēmas gļuki ir pilnīgi paredzami - kā, teiksim, viens aprakstīja sava dažus gadus vecā subāra automātiskās bremzēšanas gļuku - ja braucot pa šoseju priekšā kāds nogriežas no ceļa, tad ir jāsagatavojas ka automātiskā bremzēšana metīs pa nažiem, jo tā tajā situācijā vietā kur priekšējais nogriežas, redz stāvošu "spoku mašīnu".
Kā kuram ražotājam, ir iespējams izvēlēties arī starp vairākiem režīmiem. Subāram kā jau japānim tur viss nedaudz primitīvāk, piemēram foresterim bija problēmas ar paatrināšanos nobraucot no ieskrējiena joslas un priekšā esot auto, tas takā uz mirkli samazināja jaudu, jo laikam domāja ka taisos ievilkt pakaļā priekšābraucošajam, kaut gan patiesībā gribēju pārkārtoties uz kreiso joslu
Lai nu kā satrēgumos ir lietderīgi, var sēdēt telefonā, kad priekšā esošais bremzē tad sāk pīkstēt. Ja brauc ar auto un pie reizes spaidi telefonu, rij burgeru, un dari vel.kaut ko tad ir ok
nu jopcik - tie nu gan ir iemesli lai izmantotu elektronisku asistentu
Respektīvi apmeram tas pats kā man lai brauktu pa Siguldas šoseju uz 90km/h (pēc speedo) un nesāktu gulēt ir jadara kas cits - jārij burgers, desiņa vai vel kaut kas "satiksmes drošību veicinošs" ... Sorry nu nevaru es tur tik lēni pabraukt ar tadi atrumu lai pēc 10 min. jau nesaktu praktiski jau gulēt.
Taisnība, tur mierīga var braukt ar vismaz 140km/h, pilnīgi droši! Bet nu lielākā daļa Latvijas šoferu nekam tādam nav gatavi, ja jau tagad nejēdz kurā joslā viņiem vajadzētu uzturēties, spoguļos neskatšs utt! Kā arī auto teh. stāvoklis, riepas utt. Vācijā un citur uz līdzīgiem ceļiem ar to nav nekādu problēmu.