Visi komentāri - Gudra un zaļa – vai Rīga kļūs par nākamo Eiropas viedpilsētu?

Gudra un zaļa – vai Rīga kļūs par nākamo Eiropas viedpilsētu? 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Huawei | 17.septembris 2020 15:30

Pēc zinātnieku aplēsēm 2050. gadā par pilsētniekiem varētu kļūt jau ap 70% planētas iedzīvotāju.

Lai padarītu pilsētvidi un infrastruktūru iedzīvotājiem draudzīgāku un drošāku, bet to pārvaldi – efektīvāku, daudzas valstis jau tagad pievēršas gudrās pilsētas (smart city) konceptam. Arī jaunā Rīgas domes koalīcija vairākkārt uzsvēra, ka tālredzīgas pašvaldības domā ne tikai par šodienu, bet arī par rītdienu, un lika uzsvaru uz vērienīgu investīciju piesaisti, t.sk., lai ieguldītu pilsētvides sakārtošanā. Viens no attīstības virzieniem nenoliedzami ir 5G un viedo tehnoloģiju ieviešana, jo datu pārraides ātrums un jaunās paaudzes tīkla stabilitāte paver vērienīgas iespējas.

Turklāt tehnoloģiju eksperti norāda, ka viedpilsētas ne tikai veicinās urbāno ilgtspēju, bet arī cīnīsies ar tādām nopietnām vides problēmām kā gaisa un trokšņu piesārņojums. Šis problēmas nopietnību apliecina arī jaunākais Eiropas Vides aģentūras ziņojums, kurā norādīts, ka zemas kvalitātes vides apstākļi vainojami pie katra astotā jeb aptuveni 13% nāves gadījumu Eiropā, un tieši pilsētām raksturīgais gaisa piesārņojums un troksnis nodara vislielāko kaitējumu iedzīvotāju veselībai.

Nākotnes pilsētas - gudrākas un zaļākas?

Lielās pilsētas nekad neguļ, tāpēc automatizēts ielu apgaismojums, kas nodrošina tā centralizētu pārvaldību, elektrības patēriņa monitoringu un enerģijas taupīšanu ir ieviests daudzās Eiropas pilsētās. Mākslīgā intelekta (MI) risinājumi automatizē atkritumu savākšanu un pārstrādi, rūpējoties par pilsētu ielu tīrību un mazinot degvielas patēriņu un kaitīgos izmešus. Viedie sensori, kas izvietoti dažādās pilsētas vietās, spēj uzraudzīt gaisa kvalitāti un noteikt piesārņojuma avotus. Visbiežāk par šo piesārņojumu galveno iemeslu kļūst intensīva satiksme un sastrēgumi, kuros vienlaicīgi var atrasties simtiem automašīnu. Arī šo problēmu spēj risināt tehnoloģijas, jo MI un padziļinātās mācīšanas funkcija ir izmainījuši video novērošanas standartus. Informējot atbildīgas iestādes par situāciju uz ceļa reālajā laikā, koordinējot luksoforu darbību un identificējot pārkāpumus, videonovērošanas tehnoloģijas palīdz uzlabot situāciju uz ceļiem, veicināt gaisa kvalitāti un samazināt nelaimes gadījumu skaitu.

Gudro pilsētu koncepts lielā mērā saskan arī ar tehnoloģiju uzņēmuma Huawei redzējumu un ilgtspējīgas attīstības stratēģiju. “Mūsu mērķis – sniegt ikvienam tehnoloģiju priekšrocības, paturot prātā arī rūpes par mūsu planētu. Tāpēc Huawei piedāvā videi draudzīgos produktus un risinājumus, samazinot elektrības patēriņu un oglekļa izmešus visā produkta dzīves ciklā. Mums ir uzkrāta ilggadējā pieredze arī viedo pilsētu attīstībā. Viens no izcilākajiem sadarbības piemēriem ir spāņu pilsēta Barselona, kas tiek uzskatīta par vienu no attīstītākajām un progresīvākajām viedpilsētām Eiropā. Tai par galveno tehnoloģiju sadarbības partneri bija izvēlēts tieši Huawei, nodrošinot plašu IT resursu un risinājumu klāstu,” uzsver Rikijs Čens, “Huawei Technologies” vadītājs Baltijā.

Rezultātā Barselonā ir ieviestas vairākas tehnoloģiskās inovācijas. Viedā trasnporta vadības sistēma regulē satiksmes plūsmu un autovadītāji tiek efektīvi novirzīti uz brīvajām stāvvietām, samazinot izmešu daudzumu gaisā un nodrošinot labāku auto kustību stāvvietu tuvumā. 5G risinājumi ļāvuši sakārtot arī atkritumu izvešanas sistēmu un sabiedriskā transporta tīklu. Tagad pilsētā viedās atkritumu urnas gružus novada pazemē, samazinot smakas uz ielām un trokšņus no atkritumu savācēju automašīnām. Savukārt hibrīda autobusi un transporta pieturas, kas aprīkotas ar saules paneļiem ekrānu darbināšanai, padara arī sabiedriskā transporta lietošanu ērtu un dabai draudzīgu. Tāpat pilsētā izveidotā LED apgaismojumu sistēma, kas savienota ar sensoru tīklu, ļauj ietaupīt izdevumus Barselonas izgaismošanai.

Šie un daudzi citi piemēri pierādījuši, ka urbānā ilgtspēja vairs nav iedomājama bez jauno tehnoloģiju risinājumiem, kuru strauju attīstību lielā mērā veicinās nākamās paaudzes mobilo sakaru tīkla 5G ieviešana. Tas sekmēs digitalizāciju daudzās nozarēs, t.sk. veicinot inovatīvu pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem – lietu internetu, bezpilota automašīnas, attālināto veselības aprūpi, gudrās mājas un arī gudrās pilsētas. Latvijai ir visas tehnoloģiskās priekšrocības, kā arī kvalificēti eksperti un zināšanas, lai kļūtu par līderi šajā jomā.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 17.septembris 2020 15:50
8 1 Atbildēt

Protams, ka nē. Rīdzinieki sapņo par atpalicību un nabadzību. Ne velti balso par socialdemokrātiem, turklāt, par tiem, kuri sadarbojas ar Meksikas līmeņa valsti - Krieviju. ( Valsts budžets - Meksikā - 292 miljardi, Krievijā 270).

Lūk pirmie rezultāti:

Iedzīvotāju skaits tūkstošos:

Viļņa - 2020 - 580, 2010 - 557 ( +23)

Tallina - 2020 - 453 , 2010 - 398 ( +58 )

Rīga - 2020 - 623 , 2010 ----- !!!!!! 673

MĪNUS - 50.

imzz 18.septembris 2020 10:02
0 2 Atbildēt

Lielās pilsētas nekad neguļ !

Aha. Londona, Parīze, Sanfrancisko un Rīga neguļ ;)

viencexperc 18.septembris 2020 10:32
0 2 Atbildēt

Londona

2010.gadā 8.0 milj. 2019.g. 8.98 milj.

+ 980 000.

...

Rīga izmirst.

uupis 21.septembris 2020 1:33
1 0 Atbildēt

Nu neaizmirstam ka mēs esam perifērija! Lauki!

Frontera 8.oktobris 2020 19:38
0 0 Atbildēt

aga..noteikti

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 3

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti