PAPILDINĀTS 8.10: Robotizētie zvani no "Enefit" - Tev zvana automātiski ierunāts piedāvājums; kā atteikties 12

 

Foto: Ekrānbilde no enefit.lv

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors | 6.oktobris 2021 13:23

Tehnoloģiju mērķis parasti ir atvieglot cilvēku vajadzības. Šinī gadījumā pārdevējiem nepatīkamie "aukstie zvani" tiek aizstāti ar tā saukto robotizēto zvanu.

Automātiskā "bota" jeb robotizētā zvana būtība ir vienkārša, pakalpojumu vai preču pārdevējam vairs nav jātērē darbinieku laiks, lai piedāvātu pakalpojumu nezināmiem, bet potenciālajiem klientiem, to dara sistēma ar ierunātu automātisko tekstu. Pēc nejaušības principa tiek ģenerēti nejauši telefona numuri, uz kuriem tad arī tiek veikti automātiskie zvani. Ja cilvēku interesē konkrētais piedāvājums, tad var izvēlēties nospiest attiecīgo taustiņu ciparu un ar Jums jau vēlāk sazināsies Enefit pārstāvis.

Enefit ir Igaunijas "Eesti Energia" meitas uzņēmuma Latvijā.

Pēc iAuto novērojuma zvanu saņēmējam netika piedāvāta iespēja atteikties no turpmāku zvanu saņemšanas, turklāt Enefit piedāvājumu ar automātiski ierakstītu balsi saņem 2 reizes mēneša laikā no tālruņa +371 29563130 :

  • 16.septembrī 17:23
  • 5. oktobrī 17:20

Šobrīd likums atsevišķi neregulē robotizētos zvanus, vienīgais veids ir rakstiski vērsties attiecīgajā iestādē ar liegumu izmantot turpmākiem zvaniem savu tālruņa numuru. Ja pēc šāda lieguma cilvēks atkal saņem zvanu, jau ir pamats vērsties Valsts iestādēs, lai aizstāvētu savas tiesības. Bet te arī ir jāņem vērā vesels juridisko lietu kopums, jāsaglabā nosūtītā vēstule, jābūt pareizajam saņēmēja e-pastam, teorētiski pat jābūt iesniegumam ar e-parakstu apstiprinātam, tad liegums izmantot konkrētus tālruņa numurus un liegums arī trešajām pusēm izmantot attiecīgos numurus. Jo robotizētos zvanus parasti veic citas kompānijas pasūtītāja uzdevumā.

RAKSTS PAPILDINĀTS 8.10.2021 ar Mārtiņa Vancāna, Enefit mājsaimniecību segmenta vadītāja atbildēm iAuto:

1. Kāpēc Jūs izmantojat automātiskos jeb robotizētos zvanus Latvijā?

Enefit savā darbībā plaši izmanto dažādus automatizācijas risinājumus, lai uzņēmumam svarīgus procesus padarītu efektīvākus. Tā, piemēram, miljoniem klientu elektrības patēriņa rindu tiek apstrādātas ar robota palīdzību rēķinu izrakstīšanas vajadzībām, savukārt, robotizēto zvanu izmantojam atgādinājumiem par rēķinu apmaksu un interešu vākšanai par elektrības piedāvājumu mājsaimniecībām. Saņemot interesi par piedāvājumu no klientiem, tālākā komunikācija notiek ar Enefit konsultantu. Procesu automatizācija un digitalizācija ir Enefit mātes uzņēmuma Eesti Energia grupas uzņēmumu DNA.

Kā novērojam, šī tendence arvien vairāk ienāks mūsu ikdienā. Latvijas biežāk apmeklētākās organizāciju mājaslapas vairs nav iedomājas bez automatizētā tiešsaistes čata, kas atvieglo un paātrina klientu apkalpošanas komandas darbu. Automatizācija uzņēmumos ir arī konkurences priekšrocība, ļaujot cilvēkresursu novirzīt labākai klientu pieredzes nodrošināšanai – kā liecina uzņēmumi pētījumi, Enefit ir augstākais klientu apmierinātības rādītājs starp elektrības tirgotājiem privātpersonu klientu segmentā.

2. Cik daudz šādus zvanus Jūs uzdevumā veica 2020.gadā?

Veikto zvanu apjoms ir sensitīva informācija, taču kopš Enefit ienākšanas Latvijas elektrības tirgū privātpersonu segmentā, vairāk nekā 30 tūkst. mājsaimniecību ir izvēlējušies Enefit kā savu elektrības tirgotāju, izmantojot tieši robotizētā zvana metodi. Kopējais elektroenerģijas izmaksu ietaupījums gadā šiem klientiem lēšams ap viena miljona eiro apmērā.

3. Kā cilvēki var atteikties no Jūsu robotizētajiem zvaniem?

Enefit robotizētais zvans tiek veikts pēc nejaušības principa, ģenerējot astoņu ciparu kombinācijas, kas sākas ar ciparu divi. Ja turpmāk šādus zvanus potenciālais klients nevēlas saņemt, numurs jānosūta uz elektriba@enefit.lv vai tas jānosauc zvanot 6000 0055. Ciparu kombinācija tiks ievietota algoritmā, lai zvans vairs netiktu veikts, pat, ja numurs tiek uzģenerēts atkārtoti.

iAuto aicina izteikties komentāros lasītājus, vai ir pieredze saņemot robotzvanu un kā tos vērtējat?

 
Visi komentāri
 
Andris 6.oktobris 2021 13:44
1 2 Atbildēt

Tas viss ir fufels. Man pazīstams hakers manā telefonā uzinstelēja programmu, kas šādus zvanus atvieno. man tikai vēlāk parādās ieraksts ''Nevēlams zvans'' Strādā perfekti. Tas pats attiecas uz telefonkrāpniekiem.

iAuto 6.oktobris 2021 15:01
0 0 Atbildēt

Vai tad neviens krievu valodā Tev vēl nav zvanījis un satraukti informējis par nebūšanām ar SEB kontu?

Pļurkt 6.oktobris 2021 15:49
9 2 Atbildēt

Ja man zvana automāts, tad es uzreiz nolieku trubu. kaut kur pavasarī mēģināja 2 x mani sazvanīt - vairāk nav traucējuši.

Ja man zvana visādi no "Latvijas bankas" vai "Rīgas policijas" un runā krieviski bez jebkāda Baltijas akcenta, tad es pasūtu dirst un lieku nost trubu. Ne reizi nav atzvanījuši.

Reizi piesējās biržas broķeris (ar tipiski maskaviešu izloksni, no Lietuvas tel. numura) un stāstīja kā ar viņa palīdzību kļūšu stāvus bagāts. .... Man bija laiks un gribēšana paāzēt, jo pats daudzus gadus spēlēju Rīgas biržā uz akciju cenu kāpumu un kritumu. Ar smīniņu klausījos kā mēģina ievilināt, pat piedāvāja (ar garantiju virtuālu) akciju konta apskati un tur notiekošās izmaiņas. Sajūtot, ka es sāku "briest" uz iemaksu, piedāvāja bitkoinu iegādi!!! Te nu es viņam pastāstīju ka ņe na togo narvaļisj!! Vairāk nezvana!!

Robots 6.oktobris 2021 15:53
29 3 Atbildēt

Ja man zvana robots, es to uztveru kā necieņu pret mani un nometu klausuli, numuru nobloķēju!

gunbox 6.oktobris 2021 16:57
2 2 Atbildēt

Es pat nenoklausos robotizēto zvanu. Uzreiz atvienojos un nobloķēju numuru uz forever. No šīs pašas tēmas ir kāpēc atvienoju TV dēļ 15min reklāmām par kuru skatīšanos vēl es abonēšanu maksāju un drīz laikam pienāks arī Youtube bloķēšanai. Bet vismaz viņiem var abonēt, lai nerādītu reklāmas.

iciks 13.oktobris 2021 0:28
0 0 Atbildēt

Ja youtube kompī - uzliec adbloku. Skatīsies bez bēdu un NEKĀDU reklāmu.

Mobzī laikam tik prasti nevarēs, bet nu gan jau arī tur ir risinājumi, vien neesmu pētījis.

anoagask 6.oktobris 2021 18:31
2 2 Atbildēt

labprāt uzliktu uz telefona appu, kur AI uzturētu sarunu ar tiem krāniem, vai zvanītu uz viņu zvanu centru un tērētu viņu resursus.

vispār asimetrija - par email spamu var atrauties tūkstošu sodu gabalā, bet par spam zvaniem neko...

Janka777 7.oktobris 2021 14:29
3 0 Atbildēt

Telefonu gadījumā numuri nav personas dati, jo tos var randomā uzģenerēt. Ar epastiem šāds skaidrojums neies cauri.

Kabacis 6.oktobris 2021 21:29
3 0 Atbildēt

Man arī šis zvanīja, man šis bija gaidīts zvans... Pašam bija slinkums nr meklēt...

nomiks 7.oktobris 2021 9:25
14 0 Atbildēt

Ar robotiem saru vienmēr pārtraucu uzreiz. Bet Enefit sameklēju pats, kad bija vajadzība pēc lētāka piedāvājuma nekā to piedāvāja Elektrum

Zinātājs 11.aprīlis 2022 14:46
0 0 Atbildēt

Atslēgas vārdi "microg", "youtube vanced".

Zinātājs 11.aprīlis 2022 14:47
0 0 Atbildēt

tā bija domāta atbilde iciks par youtube mobīlajos

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bugatti varētu pārdod komplektā ar personīgo benzīntanku 2

Miljonu vērts Bugatti ar personīgo benzīntanku, kurā uzpildīt sintētisko degvielu mūža garumā. Lasīt vairāk

 

Aizmiga pie stūres; absorbējošās barjeras darbībā (+ VIDEO) 9

Busiņš maina kursu un ietriecas barjerās - vadītājs apgalvo, ka aizmidzis pie stūres. Ierakstā labi redzams, kā nostrādā barjeras konstrukcija, mazinot trieciena spēku un, iespējams, glābjot šofera dzīvību - tā video komentārā. Lasīt vairāk

 

Jaunais Renault Master 4tā paaudze - tā kā "smagais" buss! (+ VIDEO)

Arī mums labi pazīstamais Renault Master sasniedzis ceturto paaudzi. Jaunākā izlaiduma pamatā ir vēl elastīgāka platforma, kas piemērota arī degvielas šūnu piedziņām. Lasīt vairāk

 

Latvija sāks Rail Baltica pamatlīnijas būvniecību 6

Sasniedzot vēl vienu Rail Baltica projekta būtisku posmu, Latvija sāks pamatlīnijas būvniecību. 21. maijā Rail Baltica komanda, Eiropas Komisijas pārstāvji un starptautiskie partneri no Francijas, Itālijas, Polijas, Lietuvas un Igaunijas tikās Rīgā. Projekta partneri, atzīmējot šo simbolisko brīdi, izveidoja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, kuru iebūvēs pamattrases pamatos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti