No pupām un sveķiem - Goodyear ilgtspējīgu riepu ražošanā izmanto dabīgos materiālus 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Goodyear | 10.janvāris 2023 10:24

Uzņēmums “The Goodyear Tire & Rubber” (turpmāk – Goodyear) ir nācis klajā ar koncepta riepu, kas 90% apmērā sastāv no ilgtspējīgiem materiāliem, arvien tuvāk pietuvojoties mērķim līdz 2030. gadam ieviest pirmās riepas no 100% ilgtspējīga materiāla.

Riepas sastāvā iekļauti gan pārstrādājami, gan dabas izcelsmes materiāli, piemēram, priežu sveķi un sojas pupu eļļa. Toties šogad jau produkcijā ienāks riepas ar līdz pat 70% ilgtspējīga materiāla saturu.

Koncepta riepai ir veiktas visas nepieciešamās pārbaudes. Tai ir fiksēta zemāka rites pretestība, salīdzinot ar standarta riepu, kas izgatavota no tradicionāliem materiāliem. Zemāka rites pretestība nozīmē, ka riepa nodrošina būtisku degvielas ietaupījumu un oglekļa samazinājumu. Lai tirgū palaistu riepas no 90% ilgtspējīga materiāla, nepieciešama vēl turpmāka sadarbība ar piegādes bāzi, nosakot nepieciešamo apjomu šiem materiāliem, kas ļautu riepas saražot lielos apjomos.

“Mēs turpinām virzīties uz mērķi, lai līdz 2030. gadam šajā nozarē ieviestu pirmās 100% ilgtspējīga materiāla riepas. Iepriekšējais gads bija izšķirošs šī mērķa sasniegšanā. Mēs izpētījām jaunas tehnoloģijas, apzinājām iespējas turpmākai sadarbībai un izmantojām mūsu komandas izturību, lai ne tikai parādītu mūsu spējas demonstrēt 90% ilgtspējīga materiāla riepas, bet arī šogad uzsāktu ražošanu riepām, kam ir līdz 70% ilgtspējīga materiāla saturs,” stāsta Goodyear vecākais viceprezidents, globālās darbības un galvenais tehnoloģiju vadītājs Kriss Helsels (Chris Helsel).

90% ilgtspējīga materiāla koncepta riepā no kopumā 17 sastāvdaļām 12 ir ilgtspējīgas. Goodyear iepazīstina ar dažām no tām.

  • Melnais ogleklis, kas nostiprina sastāvdaļas un pagarina to kalpošanas laiku, parasti tiek ražots dažādu naftas produktu sadedzināšanas rezultātā. Savukārt šai riepai ir četri dažādi melnā oglekļa veidi, kas ražoti no metāna, oglekļa dioksīda, augu eļļas un nolietotu riepu pirolīzes eļļas (pazīstama arī kā biojēlnafta vai bioeļļa) izejvielām. Šo tehnoloģiju mērķis ir samazināt oglekļa emisijas un izmantot bioloģiski ražotu oglekli, vienlaikus nodrošinot riepas veiktspēju.
  • Sojas pupu eļļa saglabā elastīgu riepas gumiju, mainoties gaisa temperatūrai. Sojas eļļa ir bioloģisks resurss, kas palīdz samazināt naftas produktu izmantošanu. Lai gan pārtikā un dzīvnieku barībā izmantotās sojas olbaltumvielas tiek izlietotas gandrīz 100% apmērā, ievērojams eļļas pārpalikums paliek pāri un ir pieejamas izmantošanai rūpniecībā.
  • Silīcija dioksīds ir sastāvdaļa, ko bieži izmanto riepās, lai palīdzētu uzlabot saķeri un samazinātu degvielas patēriņu. Šajā koncepta riepā ir iekļauts augstas kvalitātes silīcija dioksīds, kas iegūts no rīsu sēnalu atkritumiem (RHA silīcija dioksīds). Tas ir rīsu apstrādes blakusprodukts, kas nereti nonāk poligonos.
  • Poliesters tiek pārstrādāts no lietotām pudelēm, pārvēršot to pamata ķīmiskajās vielās un pārveidojot tās tehniskās kvalitātes poliesterā, ko izmanto riepu kordos.
  • Sveķus izmanto, lai uzlabotu riepas saķeri. Šajā riepā tradicionālie sveķi uz naftas bāzes tiek aizstāti ar bioloģiski atjaunojamiem priežu sveķiem.
  • Lodīšu stieple un tērauda kordi nodrošina pastiprinājumu radiālās riepas struktūrā. Šajā koncepta riepā tiek izmantota bortu stieple un tērauda kords ar augstu pārstrādes saturu, kas tiek ražots elektriskajā loka krāsnī (EAF). EAF procesa izmantošana ļauj ražot tēraudu ar mazāku enerģijas patēriņu un lielāku otrreizējās pārstrādes saturu. Tam ir mazākas siltumnīcefekta gāzu emisijas, salīdzinot ar tēraudu, kas ražots domnu krāsnī.
  • Šajā riepā ir iekļauti arī ISCC sertificēti masas līdzsvara polimēri no “bio-“ un “bio-cirkulārajām” izejvielām.

Vienlaikus Goodyear 2022. gada janvārī paziņoja par iespēju ražot riepas no 70% ilgtspējīga materiāla.

Pāreja uz ilgtspējīgiem materiāliem ir novērojama vairākos Goodyear produktos. Patlaban astoņās produktu līnijās un vairākās sacīkšu riepās ir iekļauta sojas eļļa. Uzņēmums no 2018. gada RHA silīcija dioksīda izmantošanu ir vairāk nekā divkāršojis. Ieviešot tirgū riepas ar līdz pat 70% ilgtspējīga materiāla saturu, Goodyear demonstrē taustāmu apņemšanos ar tirgū esošajiem risinājumiem veidot labāku nākotni.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 10.janvāris 2023 10:58
4 3 Atbildēt

Nevajadzēs grilu, malku. Varēs gaļu cepināt pa taisno

Tesla 10.janvāris 2023 13:05
2 2 Atbildēt

Tam jau nevajag nekādas īpašās riepas! Bet nu var jau izcept kraukšķu porciju arī ar dabīgo riepu piedevu, varbūt pat ir labāk!

Slinkais 10.janvāris 2023 10:59
4 1 Atbildēt

viņiem jau sen ir hi mileage riepas. interesanti, ka viņas ir sertificētas tikai priekš usa, un oiropā ar tādām nevar braukt

imzz 10.janvāris 2023 11:32
3 2 Atbildēt

dabīgos materiālus sāks vēl žurkas, vāveres un jenoti grauzt.

WALA 10.janvāris 2023 13:50
6 2 Atbildēt

Galvenais lai neiesakņojas un nesāk.pupas un citas drazas augt .... Kaut gan moš var panākt ka riepas nodilums "ataug" ...

LMT 10.janvāris 2023 17:34
3 1 Atbildēt

Gaidu, kad no sūdiem sāks ražot!

Ābols 11.janvāris 2023 10:07
0 1 Atbildēt

Tad jau riepu pēc 3..5 gadiem vaēs mest miskastē jo būs 'sadalījusies' un caura kaut protektors vēl priekš pāris gadiem...

Tagad jautajums kas ir zaļāk, nopirkt vecā tipa riepu kura mierīgi savus 15 un 20 gadus kādai piekabei var ripot arī pēc tās razosanas datuma, vai 15 gadu laikā ražot 3 vai 4 kmplektus no šādiem brīnumiem?!?? Tērejot cilvēkresursus, enerģiju, loģistiku lai atvestu tev šo riepu...

WALA 11.janvāris 2023 11:24
2 3 Atbildēt

10+ gadus kalpojošas riepas jau sen ir "izgudrotas", tāpat arī mūzīgi kalpojošas, taču tajās nav biznesa ;)

Jumu 19.janvāris 2023 16:04
2 2 Atbildēt

Ziemas riepas ražo no lietotiem prezervatīviem 🚘🚘🚘

Krotow 16.janvāris 2023 18:04
2 2 Atbildēt

Ja panāktu ka vairotos pašas, varētu razošanas procesu padarīt lētāku. Ieber silē auzas ar zāģu skaidām un pēc dažām dienām no aizgalda cel ārā jaunas riepas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai tiktu uz savu īpašumu Jūrmalā, tomēr jāpērk caurlaide! Kā tas var būt? (+ VIDEO) 12

Jūrmalas iedzīvotājiem ir tiesības doties uz savu dzīves vietu nemaksājot par iebraukšanas caurlaidi. Taču praksē nākas maksāt, jo caurlaide ir piesaistīta transportlīdzeklim nevis iedzīvotājam. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām elektrisko Korando e - motion (+VIDEO) 2

Elektromobilitāte paver ceļu autotirgū mazpazīstamiem un mazākiem spēlētājiem. Šoreiz Autoziņu testā nonācis 100% elektrisks krosovers KGM Korando e-motion, no firmas dīlera Andre Motors. Tas ir pirmais pilnībā elektriskais modelis bijušā Ssangyong, tagad KGM vēsturē. Lasīt vairāk

 

Rīgas centrā ierobežos koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrumu 17

Rīgas centrā tiks ierobežots koplietošanas skrejriteņu braukšanas ātrums, paredz koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošos noteikumu projekts, kuru akceptēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. Lasīt vairāk

 

Zaļā mobilitāte – Mercedes atkāpjas no plāna 13

Mercedes-Benz atkāpjas no saviem ambiciozajiem plāniem zaļās mobilitātes jomā, iepriekš uzlikto latiņu nolaižot krietni zemāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti