«General Motors» var samazināt ražošanu Eiropā 2

 
18.februāris 2009 11:15

Korporācija General Motors saskaņā ar restrukturizācijas plānu plāno būtiski samazināt automobiļu ražošanu Eiropā. Kā ziņo aģentūras, tiek apspriesta iespēja slēgt vai pārdot vairākas Opel un Saab rūpnīcas. Abi šie zīmoli pieder GM. Projekts ir nosūtīts ASV finanšu ministram Timam Gaitneram saskaņā ar noteikumiem par valsts kredīta piešķiršanu ASV automobiļu rūpniecībai par summu 13 miljardi 400 miljoni dolāri.

Koncerna General Motors vadības plāni paredz slēgt Opel rūpnīcas Bohumā, Vācijā, un Beļģijas Antverpenē, kā arī pārdot rūpnīcu Eizenahā, Vācijā. Bez tam, GM plāno pilnībā atteikties no Saab markas automobiļu ražošanas Zviedrijā un Vauxhall Lielbritānijā.
 
Vēl nekad visā 100 gadu ilgajā vēsturē pēdējā laikā pasaulē lielākā kompānija General Motors nebija nokļuvusi tik dziļā krīzē. Patreiz tā balansē uz bankrota robežas un ir spiesta lūgt palīdzību valdībai. Bet valdība pieprasīja iesniegt ražošanas restrukturizācijas plānu. 17.februārī General Motors no Amerikas valdības ir saņēmusi vēl vienu kredītu par summu 4 miljardi dolāru, papildus jau saņemtajiem 9 miljardiem pagājušā gada beigās. 

Tajā pat laikā GM Eiropas darbinieku forums, kas apvieno kompānijas arodbiedrības kontinentā, ir publicējis paziņojumu, kurā aicina korporāciju pārdot Opel, Saab un Vauxhall, jo, pēc arodbiedrību domām, tas ir vienīgais reālākais un prātīgākais zīmolu un darbavietu saglabāšanas variants. Tikai Opel rūpnīcās Vācijā ir nodarbināti 25 tūkstoši cilvēku. Daudzi vācu politiķi aicina Vācijas valdību nepieļaut pazust vienam no lielākajiem vācu automobiļu ražotājiem.

Tāpat ir zināms, ka to Vācijas federālo zemju valdības, kurās atrodas Opel rūpnīcas, izskata iespēju tās izpirkt, lai glābtu no likvidācijas. Pati korporācija presei paziņoja, ka no vienas puses "GM netaisās komentēt baumas par iespējām slēgt rūpnīcas", bet no otras puses, "lai samazinātu izdevumus Eiropā, pieņemamie mēri var iekļaut sevī arī neordinārus un agresīvus soļus". 
 


 


 

 
Visi komentāri
 
266987. viesis 19.februāris 2009 11:07
0 0 Atbildēt

Opel struktūra tak bija pelnoša tajā GM grimstošajā kuģī...

267045. viesis 23.februāris 2009 13:11
0 0 Atbildēt

koroporatīvie zimola tirliņi cer saglābt GM zīmolu nevis GM peļņu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti