Sagatavota normatīvā bāze eirovinjetes ieviešanai Latvijā 6

 
13.marts 2009 0:01

Ir izstrādāta autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas un administrēšanas, kā arī samaksas kontroles kārtība, pēc kuras apstiprināšanas valdībā varēs uzsākt tā sauktās eirovinjetes ieviešanas procesu.

To paredz 12. martā Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie Ministru kabineta (MK) noteikumu projekti: „Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas un administrēšanas kārtība”, „Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 18. augusta noteikumos Nr. 665 „Autopārvadājumu kontroles kārtība””, „Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 20. septembra noteikumos Nr. 716 „Autotransporta inspekcijas nolikums”” un likumprojekts „Grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā”.

Normatīvajos aktos noteikts, ka autoceļu lietošanas nodevu maksās transportlīdzekļa turētājs, vadītājs vai īpašnieks. Veicot maksājumu, būs jāsniedz informācija par transportlīdzekļa asu skaitu un motora izmešu līmeni.

Maksājums attieksies uz transportlīdzekli, kura pilna masa ir lielāka par 12 tonnām un kurš paredzēts tikai kravu pārvadājumiem. Nodeva būs jāmaksā par valsts galveno autoceļu posmu lietošanu. Dienas likme plānota 6 līdz 7,5 latu apmērā atkarībā no automašīnas asu skaita un motora izmešu līmeņa.

Eirovinjetes samaksas kontroli un administrēšanas funkcijas veiks Autotransporta inspekcija.

Pēc normatīvo aktu projektu apstiprināšanas valdībā atklāta konkursa kārtībā tiks izvēlēts operators. Tas izveidos un uzturēs iekasēšanas infrastruktūru, kā arī nodrošinās, lai pārvadātāji varētu veikt maksājumu par ceļu lietošanu tirdzniecības vietās visu diennakti.

Ņemot vērā sarežģīto ekonomisko situāciju valstī un Satiksmes ministrijas sarunas ar autopārvadājumu nozares pārstāvjiem, eirovinjetes ieviešana paredzēta nākamā gada sākumā. Šie termiņi iestrādāti arī Autoceļu lietošanas nodevas likuma grozījumos.

Lai minētie normatīvie akti stātos spēkā, tiem jāgūst atbalsts valdībā.
 
Visi komentāri
 
267685. viesis 13.marts 2009 1:00
0 0 Atbildēt

kretīni... vajag jau ar 3.5t sākt.... ka Lietuvā....

267691. viesis 13.marts 2009 9:28
0 0 Atbildēt

Kāpēc kretīni? Manuprāt, normāla iekšējā tirgus aizsardzība. Mazās mašīnas ceļus praktiski nebojā un pamatā tiek izmantotas iekšējiem pārvadājumiem. Uzliekot robezū virs 12 tonnām, maksa tiek uzlikta tieši lielajiem starptautiskajiem pārvadājumiem - mūsu valsts gadījumā gandrīz vienīgi importam un tranzītam.

267699. viesis 13.marts 2009 12:12
0 0 Atbildēt

Eirominjeta ieviešana smago šoferiem?

267700. viesis 13.marts 2009 12:36
0 0 Atbildēt

Sen jau vajadzēja šito ieviest, kautgan tāpat nev liela cerība, ka iekasētā nauda kautkur nepazudīs, bet tiks izlietota autoceļu stāvokļa uzlabošanai...

267710. viesis 13.marts 2009 18:38
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc pie leišiem sākot ar 3.5 tonnām.... un iekasē naudu uz nebēdu... priekš kam mums bezmaksas laist iekša leišu - ja pie viņiem par to pašu mūsējiem jāmaksā?

Te jau ir principāls jautājums nevis ceļu bojāšanas aspekts....

267728. viesis 15.marts 2009 22:21
0 0 Atbildēt

izskatās ka atslēdznieka astoņkājim pietrūkst nākamajām vēlēšanām :D :D :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Lai uzlauztu Tesla Model 3 hakerim pietika ar 2 minūtēm

Kanādā sarīkotajās “hakeru” sacensībās Pwn2Own franču kiberaizsardzības speciālistam no Synacktiv uzņēmuma pietika ar divām minūtēm, lai uzlauztu Tesla aizsardzību. Lasīt vairāk

 

Zaļi dzīvot neaizliegsi - airBaltic pērk duci Audi par 100 000 eiro katru 22

Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) nosoda aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgu 2022.gada izlaiduma "Audi e-tron" elektroauto iegādi līzingā un pieprasīs skaidrojumu "airBaltic" padomei, aģentūru LETA informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Aļona Zandere. Lasīt vairāk

 

Pasaule mainās, un autoražotāji pielāgojas: arī sportiskie SUV modeļi prot taupīt 15

Lai samazinātu dzinēju degvielas apetīti un ierobežotu izmešus, inženieriem nākas likt lietā visus iespējamos paņēmienus. Viens no vienkāršākajiem un efektīvākajiem risinājumiem, kā to sasniegt, ir ekonomiskās braukšanas režīms. Lasīt vairāk

 

Tavs Auto TV tests: jaunais Peugeot 408 (+ VIDEO) 3

Kādas atmiņas jums nāk prātā, kad izdzirdat vārdu Peugeot 408? Franču kino klasika, komēdija Taxi, praktiski hečbeki vai sedani? Nē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti