Ir izstrādāta autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas un administrēšanas, kā arī samaksas kontroles kārtība, pēc kuras apstiprināšanas valdībā varēs uzsākt tā sauktās eirovinjetes ieviešanas procesu.
To paredz 12. martā Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie Ministru kabineta (MK) noteikumu projekti: „Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas un administrēšanas kārtība”, „Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 18. augusta noteikumos Nr. 665 „Autopārvadājumu kontroles kārtība””, „Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 20. septembra noteikumos Nr. 716 „Autotransporta inspekcijas nolikums”” un likumprojekts „Grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas likumā”.Normatīvajos aktos noteikts, ka autoceļu lietošanas nodevu maksās transportlīdzekļa turētājs, vadītājs vai īpašnieks. Veicot maksājumu, būs jāsniedz informācija par transportlīdzekļa asu skaitu un motora izmešu līmeni.
Maksājums attieksies uz transportlīdzekli, kura pilna masa ir lielāka par 12 tonnām un kurš paredzēts tikai kravu pārvadājumiem. Nodeva būs jāmaksā par valsts galveno autoceļu posmu lietošanu. Dienas likme plānota 6 līdz 7,5 latu apmērā atkarībā no automašīnas asu skaita un motora izmešu līmeņa.
Eirovinjetes samaksas kontroli un administrēšanas funkcijas veiks Autotransporta inspekcija.
Pēc normatīvo aktu projektu apstiprināšanas valdībā atklāta konkursa kārtībā tiks izvēlēts operators. Tas izveidos un uzturēs iekasēšanas infrastruktūru, kā arī nodrošinās, lai pārvadātāji varētu veikt maksājumu par ceļu lietošanu tirdzniecības vietās visu diennakti.
Ņemot vērā sarežģīto ekonomisko situāciju valstī un Satiksmes ministrijas sarunas ar autopārvadājumu nozares pārstāvjiem, eirovinjetes ieviešana paredzēta nākamā gada sākumā. Šie termiņi iestrādāti arī Autoceļu lietošanas nodevas likuma grozījumos.
Lai minētie normatīvie akti stātos spēkā, tiem jāgūst atbalsts valdībā.
kretīni... vajag jau ar 3.5t sākt.... ka Lietuvā....