Parīzes pirmizrādes

 
19.novembris 2002 0:00

Šogad daudzi autoražotāji starptautisko Parīzes autosalonu uztvēra nopietnāk nekā pirms tam, tādēļ tas kļuva ne tikai par vietējo kompāniju atrādīšanās vietu, bet arī par skatuvi daudzām nozīmīgām pirmizrādēm. Debiju vidū bija gan rotaļīgi mazauto, gan sporta rodsteri, gan ikdienas modeļu sportiskotas modifikācijas, gan miniveni, gan pa kādam džipam un prestiža sedanam.

Toties tūninga firmu, dizaina studiju un superkāru ražotāju bija mazāk nekā citās līdzīga profila izstādēs. Vēl kāda tendence: tie automobiļi, kas vēl nesen (Frankfurtē vai Ženēvā) tika eksponēti kā prototipi, nu jau gatavi sērijveida ražošanai. Turpinājumā, kā tas Auto Info jau ierasts, būtiskāko novitāšu alfabētisks apskats. Audi Beidzot debitēja jaunās paaudzes piecmetrīgais alumīnija flagmanis Audi A8 ar pneimatisko piekari, kas tika mazliet piebremzēts koncerna VAG gaiteņos, lai neaizēnotu dārgā prestiža sedana Volkswagen Phaeton uzvaras gājienu. Tiek solīts, ka Audi būšot labāks, turklāt tā ražošana beidzot tiks automatizēta. Vizuāli, protams, nekā jauna – tipisks Audi. Bentley Viens no Parīzes salona skaistākajiem automobiļiem – Bentley Continental GT ar coupe tipa virsbūvi. Tas diezgan skaidri parāda, kādā virzienā attīstīsies šīs britu firmas dizains pēc absolūtās nonākšanas VAG paspārnē. Rolls Royce svinīgais stūrainums aizgājis nebūtībā, tagad Bentley pievērsīšoties 50. gadu apaļīgajām līnijām. Nav lielu šaubu par to, ka visai līdzīgs GT tiks ražots sērijveidā un piesaistīs gados jaunākus bagātniekus, vienīgi trūkst precīzu datu par tehnisko pildījumu (visticamākais: W12 cilindru sešlitru 405 kW dzinēju ar divām turbīnām, kā arī visu riteņu piedziņu), jo presei sagatavotās relīzes beidzās jau stundu pēc oficiālās prezentācijas. BMW Nelielais un žiperīgais rodsters BMW Z4 tikko nomainījis panākumiem bagāto Z3. Krisa Bengla veidotais izskats kļuvis asāks (gluži kā pavasarī Ženēvā eksponētajam konceptkāram) un vienlaikus inteliģentāks: šis BMW ar akurāto elektrisko stūres pastiprinātāju un opcionālo sešpakāpju sekvenciālo ātrumkārbu diezin vai kļūs par bandītu iecienītu auto. Pagaidām būs pieejams ar 2,5 litru 141 kW vai 3,0 litru 170 kW benzīnmotoru; Amerikā nopērkams jau šoruden. Turklāt Z4 aizmugures logs ir no stikla! Chrysler Tomēr izlemts, ka uz konveijera nonāks gan Crossfire sporta tipa auto, gan PT Cruiser kabriolets. Mazliet tālākai nākotnei paredzēts jauns PT koncepts ar nosaukumu Chrysler California Cruiser, kam 40. gadu stilā veidota gan jumta līnija, gan reljefie sāni. Šī četrvietīgā divdurvju mašīnīte lieti noderēs tur, kur jūra siltāka, sērfdēļu – vairāk, bet peldkostīmi – miniatūrāki. Citroen Kā jau bija paredzams, francūži “atšaudījās” pēc pilnas programmas. Bija ļoti veiksmīgi feisliftots kravas – pasažieru auto Citroen Berlingo (viņš arī Peugeot Partner), pat pilnpiedziņas versijā no Dangel firmas. Bija kosmisks konceptkārs ar tagad tik moderno stikla jumtu Citroen C-Airdream, veidots Gran Turismo stilā un Pininfarina Osee iespaidā, bez pedāļiem un ar drive-by-wire tehnoloģiju. Bija mazais un jautrais Donāto Koko dizainētais transformers Citroen C3 Pluriel, taču paši firmas pārstāvji atzina, ka nebija izstādīts tas pats veiksmīgākais virsbūves variants – pikapam daļa pievilcības bija zudusi. Tiesa, rūpīgais aprīkojuma saraksts un komplektācijas līmeņu izvērsums liek domāt, ka pilsētas mazauto ar pārveidojamo virsbūvi un 1,4 vai 1,6 litru motoru paredzēts sērijveida ražošanai. Daewoo Pavisam nesen Daewoo Kalos vēl tika rādīts kā prototips, nu jau tas ir pilnvērtīgs sērijveida modelis, kura līnijā ietilpst arī kompaktklases sedans (kādi visai iecienīti nosacītajās trešās pasaules valstīs un Krievijā) un Irmscher izstrādāta tūninga versija. Par to nav jābrīnās, jo zem motora pārsega rūdīti “Opelisti” atradīs daudz pazīstama. Gluži jauns ir klasi augstākais 4,8 metrus garais sedans Daewoo Evanda (divlitru motors ar 96 kW jaudu). Tā grezno dizainu veidojis Džordžeto Džudžāro, taču faniem vecā Leganza patika labāk. Ferrari 2002. gada Parīzes autosalona svarīgākais notikums – superkāra Ferrari Enzo debija. Automobilis nodēvēts par godu pašam Enco Ferrāri un tiks izgatavots tikai 349 eksemplāros. V12 sešu litru motors sasniedz 485 kW jaudu, par maksimālo ātrumu firma raksta, ka tas esot “virs 350 km/h”. Ferrari Enzo dizaina akcenti ir F-1 sacīkšu bolīdam līdzīgais deguns, augšup paceļamās durvis un labi redzamais motors, toties četrus daļēji no virsbūves kontūrām ārā lienošos aizmugures lukturus Pininfarinas studija bezkaunīgi nočiepusi Ženēvā demonstrētajam Marokas superauto konceptam Laraki Fulgura. Fiat Tā kā itāļu koncernam neiet tik finansiāli veiksmīgi kā Mihaēlam Šūmaheram, nekādu īpašu zvaigžņu stendā nebija, tikai praktiskais Fiat Stilo SW ar vagona tipa virsbūvi. Tehniski automašīnai nav nekādas vainas, taču, pēc angļu ekspertu vērtējuma, pamatīgi jāpiestrādā pie izgatavošanas kvalitātes. Ford Mazais rodsters Ford Street Ka (tomēr ar 1,6 litru motoru), ko izstrādāja Ghia, bet tagad ražos Pininfarina, noteikti bija kompānijas stenda spīdeklis arī bez seksīgās Kailijas Minogas klātbūtnes. Kur slēpās Kailija, kas izvēlēta par Street Ka reklāmas seju, kājām, krūtīm un dibenu, nav zināms... Vienlaikus ar Street Ka “Fordam” izdevās kā jaunumu iesmērēt mazliet sportiskotu veco pilsētnieku Ka ar nosaukumu Ford Sport Ka. Baumas par to, ka drīz klajā nāks kompaktais minivens uz Focus bāzes, draud īstenoties, pagaidām vismaz konceptuālās izstrādnes Ford Focus C-Max izskatā. Nostāk no trakās burzmas atradās vieglo komercauto paviljons, kur vēsā mierā debitēja kravas Transit Connect un pasažieru Tourneo Connect, kam nav nekāda sakara ar jau pazīstamo Transit mikroautobusu. Zem nosaukuma Connect slēpjas modernā garā izpildīti mazie komercauto ar unikālu virsbūvi (tāpat kā Renault Kangoo, Fiat Doblo, Peugeot Partner un tiem līdzīgie). General Motors Vispirms bija koncepts GM Autonomy, kas ļāva uz vienotas šasijas uzmontēt pilnīgi jebkādu virsbūvi. Tagad šī pati platforma apgādāta ar SKF izstrādātu drive-by-wire vadības sistēmu (nekādas hidraulikas, tikai vadi), 42 voltu elektroiekārtu un “pilnīgi jebkādu” (lasi – visai bezveidīgu) Bertone dizaina virsbūvi uz pērnā koncepta Novanta bāzes. Ja nākotne solās būt tāda kā šis GM Hy-Wire, tad būs diezgan garlaicīgi... Tad jau megadžipa Hummer H2 Eiropas debija ir zīmīgāka. Jā, šis auto ar V8 cilindru sešlitru Vortec 230 kW motoru kļuvis mazliet (nu, ļoti mazliet) kulturālāks, taču tas ir īsts, ar savām vājībām un bez Hy-Wire sterilitātes. Honda Kompaktklases leģendas Civic 30 gadu jubilejā Honda sev uzdāvinājusi gan šo auto ar hibrīdpiedziņu, gan sporta Type R īpašu svētku sēriju. Galvenais jaunums – pavisam svaiga Honda Accord, kas dizainiski seko veiksmīgās Mazda 6 pēdās, tikai ar mazāk izteiksmīgu aizmuguri. Grūti pazīstams automobilis, ko mārketinga speciālisti gribētu pozicionēt druscīt augstāk par to pašu Mazda 6. Nepilnus 4,7 metrus garais “Akords” izceļas ar kolosālu aerodinamiku un jaudīgiem četrcilindru motoriem (2,0 litru – 114 kW, 2,4 litru – 140 kW). Hyundai Viens no lielākajiem Parīzes salona pārsteigumiem – Hyundai HCD-7. Būtībā tas ir lielās klases prestiža sedana projekts bez nopietna nolūka to ražot. Dizains izdevies tik samērīgs un svinīgs, ka varētu ieteikt kompānijai HCD-7 izgatavot ar rokām mazās tirāžās, nodēvēt skaistā vārdā un pārdot par pusi no Maybach cenas. Panākumi nebūtu ilgi jāgaida. Jaguar Britiem svarīgākas par visu ir pamatvērtības. Kad no kulisēm gaismā izbrauca stenda zvaigzne, pārņēma vilšanās – parastais Jaguar XJ nopulēts līdz nemaņai spoži. Un tas ir viss?! Izrādās, ka tas nebija vis nekāds “parastais” XJ, bet gan pavisam jauna šī prestiža sedana paaudze (nu jau septītā) un tā virsbūve tiešām izgatavota no alumīnija! Efekts apmēram tāds pats kā Audi Avus Quattro parādīšanās laikā Rīgas Motormuzejā pirms gadiem astoņiem. Tāpat kā Audi A8, arī britu kaķim ir pneimatiskā piekare, V8 motora darba tilpums palielināts līdz 4,2 litriem. Mazāk kāriem ļaudīm atkal paredzēts V6 cilindru dzinējs. Krietni modernizēts esot arī sporta tipa Jaguar XK, kas vizuāli vispār nav atšķirams no vecā. Protams, kārtīgs viskijs arī vairs neprasa pēc garšas piedevām... Kia Pārējiem konkurentiem maza bēda par modernizētajiem kompaktklases Rio un vidējās klases Magentis. Daudz būtiskāks saprātīgi domājošiem ļaudīm ir krossovera Kia KCV-II prototips, kas apvieno sporta coupe, pikapu, džipu un ko tikai visu vēl ne “vienā flakonā”. Spāņu dizainers Karloss Arojo izveidojis “buržuāziski bohēmisku” sporta un apvidus auto uz 20 collu riteņiem un ar 310 mm klīrensu. Tā V6 cilindru 3,5 litru motors ar jaudu 145 kW nodrošina ātrumu 210 km/h. Ja jau korejieši tagad būvē tik progresīvus konceptauto, vairs nav tālu tas brīdis, kad viņi sagatavos ko līdzīgu sērijveida ražošanai! Maybach Dāmas un kungi, Maybach beidzot ir atdzimis! Tehniskie dati jau bija zināmi pirms tam, tagad varēja konstatēt, ka dizainā nekāds lēciens nav noticis: Maybach 57 un vēl jo vairāk garbāzes 62 modelis līdzinās ziloniskam “S klases Mersim”. Stāvokli glābj tikai standarta divu toņu krāsojums, kas avārijas kārtā samazina vizuālo masivitāti. Skaidrs, ka limuzīnu pirks tādēļ, lai gūtu baudu no dažādo komforta ierīču pārpilnības salonā un samaksātu lidmašīnas cienīgu cenu. Taču cēlais stends bija novietots krietni tuvu Versaļas izstāžu kompleksa paviljona griestiem, kur ventilācijas netika galā ar saviem tiešajiem pienākumiem, tādēļ debija atgādināja pirti smalkos uzvalkos. Redzot Maybach, varēja noģībt – no svaiga gaisa trūkuma, nevis emociju pārpilnības... Mazda Priecē, ka konceptuālo prototipu pārmantojamība sērijveida modeļos ir visai augsta. No Ženēvas salonā rādītā augstā mikrovena iznākusi jaunā Mazda 2, kas aizstās gan Demio, gan 121. To būvēs Eiropā, Valensijas rūpnīcā Spānijā uz Ford Fiesta platformas un agregatēs ar 1,3 un 1,6 litru motoru. Tātad varam cerēt, ka arī plēsīgais pilnpiedziņas sedans Mazda 6 MPS Concept ar 2,3 litru 206 kW jaudas turbomotoru drīz kļūs par realitāti, kas neļaus mierīgi gulēt Subaru Impreza WRX STI un Mitsubishi Evolution īpašniekiem. Mitsubishi Beidzot kaut kas būtiski jauns – pamatīgi modernizēts minivens Mitsubishi Space Star. Kompānijas vienapjoma auto nākotnē varētu daļēji līdzināties konceptuālajam Space Liner, kas, pēc Mitsubishi paziņojuma, veidots kā atbilde uz Renault Vel Satis. Sporta faniem svarīga šķita ziņa, ka Olivjē Bulē zīmētais prototips Pajero Evolution jau sagatavots dalībai nākamā gada Dakāras rallijā rūpnīcas komandas sastāvā. Skaisti! Nissan Vēl viens pārmantojamības piemērs: pirms gada Nissan solīja, ka jaukais konceptiņš MM.E tā pati nākamās paaudzes Micra vien būs. Taisnība – tā arī ir! Mazās klases auto sektorā kļūst aizvien šaurāk, bet dizains tur attīstās visstraujāk (piemēri tam ir burbulīgie Citroen C3 un Nissan Micra). Micra tapusi uz nākamā Renault Clio platformas, tiks būvēta Anglijā un ekipēta ar vairākiem Renault motoriem. Godīgi sakot, Nissan mārketologi gan nočiepuši veiksmīgo Peugeot ideju un izveidojuši tādu pat atpūtas auto kā 206 CC uz jaunās un smukiņās Nissan Micra bāzes, pagaidām gan kā prototipu Micra C+C. Opel Kā jau gaidījām, Corsa saime papildinājusies ar pavisam kompaktu miniveniņu (ar uzsvaru uz vārdu mini) Opel Meriva. Kā gluži negaidījām, Omega pēctecis ar nosaukumu Vectra Signum tā arī netika parādīts. Toties bija komercauto Opel Combo (ar 1,8 litru motoru no Corsa GSI) eksperimentālā sporta izpildījumā Eau Rouge, kas nosaukts par godu Spā – Frankoršampas trases ātrākajam līkumam. Bija arī ekoloģiskais sportinieks Opel Eco Speedster, kas izskatījās pēc īsta superkāra un apvienoja sevī Astra Coupe OPC X-treme un Speedster dizaina iezīmes. Tam izveidots pilnīgi jaunas paaudzes 1,3 litru 82 kW turbodīzelis kas kopā ar izcilo zemo gaisa pretestību var ļaut prototipam pārsniegt ātrumu 250 km/h un ievērot degvielas patēriņu 2,5 l/100 km! Visinteresantākais bija kāds sarkans sporta tipa mašīnas makets dabiskā lielumā, kas karājās pie stenda griestiem. Par to neviens neko nestāstīja un arī preses materiālos nebija ne vārda. Varbūt līdzīga būs jaunā Opel Tigra? Peugeot Otra firma no PSA koncerna izstādīja ne mazāku jaunumu plejādi kā Citroen. Vispirms jāizceļ coupe-cabrio ar nosaukumu Peugeot 307 CC, kur apzīmējumā nulles vietā atkal ir sirsniņa. Tāds erotisks jaukums pēc pāris gadiem varētu parādīties sērijveidā, gan tikai ar mazāk sarežģītiem un mazāk skaistiem lukturiem. 3,7 metrus īsais konceptkārs Peugeot Sesame atgādina mikrovena un džipa krustojumu ar divām bīdāmām sānu durvīm, taču liek domāt nevis par Ali-Babu, bet gan par mazauto ar indeksu 107, kas debitēšot pēc gada. Toties pārsteidzoši rotaļīgais ugunsdzēsēju auto ar degvielas elementu motoru Peugeot H2O teicami parādīja, ka utilitāras automašīnas arī var veidot pievilcīgas un mākslinieciskas. Tieši H2O ar savu spožo cisternu gluži kā senai tvaika lokomotīvei bija viens no pašiem interesantākajiem Parīzes salona dizaina atklājumiem. Porsche, Volkswagen Prestiža džipu Porsche Cayenne un VW Touareg var uzskatīt gan par diviem pilnīgi atšķirīgiem automobiļiem, gan arī viena modeļa divām versijām. Nāksies pierast, jo dizains ir visai strīdīgs (pie tam Volkswagen versijā tas izskatās pat harmoniskāk), turklāt Porsche nekad nav būvējusi piecdurvju automašīnas, bet VW tas ir trešais apvidus auto vēsturē (pēc Kuebelwagen un Iltis). Toties jaudīgie motori, kas pieejami abiem modeļiem, ir izcili savas jomas pārstāvji (Porsche: V8 cilindri, 4,5 litri, 250 vai 331 kW; Volkswagen: V6 3,2 litru benzīnnieks ar 162 kW vai V10 pieclitru turbodīzelis ar 230 kW un 750 Nm)! Renault Renault “paņēma” plašās tautas masas ar avangardisko un jauko otrās paaudzes kompaktauto Megane (grūti bija noticēt, ka tik komplicēts dizains tiešām sagaidīs sērijveida ražošanu, turklāt hečbekiem sekošot arī sedans, vagons, minivens un pat kabriolets ar stingru noņemamu jumtu), ar praktisku un funkcionālu minivena Espace ne tik revolucionāro ceturto paaudzi (tā prototips pavasarī bija redzams Ženēvā), ar jūtami uzlabotu trako trīslitru vidusmotora sporta hečbeku Clio V6 (atjaunots dizains, optimizēta šasija, jauna ātrumkārba) un ar konceptkāru Ellypse. Ja varam ticēt Francijas spēkratu presei, tad Renault Ellypse dizains rāda, kāds varētu izskatīties otrās paaudzes Scenic kompaktais minivens uz jaunās Megane bāzes. Toties tehniski Ellypse ir pilnīgs “kosmoss” – jaunas paaudzes 1,2 litru turbodīzelis sajūgts ar 12 kW elektromotoru, kas amatu apvienošanas kārtībā strādā par ģeneratoru, starteri un alternatīvo piedziņas motoru vienlaikus. Mašīnai ir 42 voltu elektrosistēma, un vadīšana notiek nevis pa trosītēm un caurulītēm, bet pa vadiem. Mazāk avangardisks bija Renault Kangoo Break Up prototips – būtībā parasts “Ķengurs” ar pilnpiedziņu un pārveidotu aizmugures kravas telpu, kur tagad var iekraut velosipēdus. Grūti iedomāties, kāpēc ko tādu nevarētu ražot? Saab No gaidītajiem konceptkāriem – ne vēsts. Jaunais Saab 9-3 ar papildnosaukumu Sport Sedan un piestūrējošo aizmugures asi vizuāli kļūst aizvien “nesābiskāks” un līdz ar to var nešķist pietiekami interesants nedz īsteniem Saab faniem, nedz citu marku piekritējiem. Būs traki, ja Saab kļūs par dārgu Zviedrijas Opel. Smart Ļoti interesanta pirmizrāde, uz kuru arīdzan jau varēja gatavoties, smeļoties informāciju no iepriekšējiem prototipiem. MCC Smart vēlas atgādināt, ka prot ražot ne tikai pilsētas mazauto, bet arī jestrus sporta rodsterus. Tagad Smart Roadster un tā analogs ar cieto jumtu Smart Roadster Coupe (trīs cilindri, 700 kub.cm, 60 kW) sagatavoti sērijveida ražošanai. Izskatās gana pievilcīgi, sver ap 800 kg, skrien līdz 180 km/h un vidēji patērē 5,5 l/100 km. Tātad vieglo rodsteru sektorā parādījies jauns un pavisam nopietni vērā ņemams spēlētājs. Seat Pēc jaunās paaudzes Seat Ibiza uzvaras gājiena bija skaidrs, ka drīz sekos līdzīga stila Cordoba ar kaislīgu sedana tipa virsbūvi. Tagad skaidrs, kas uzvarējis neklātienes duelī starp Seat un Škoda – čehu Fabia sedans izskatās krietni žēlīgāk. Starp citu, Seat stendā Parīzē bija visglītākās meitenes... Subaru Artilēristi no Fuji Heavy Industries izvērsa uguni visā frontes platumā un līdz ar feisliftotu nākamā gada Impreza variantu (modernie lukturi tiešām izskatās solīdāk, taču vairs ne tik oriģināli) sagatavoja visu līmeņu sporta modifikācijas: WRX, WRX STI un pat WRC kaujas mašīnas 2003. gada prototipu. Gudrie ierēdņi var krāt naudu jau tagad – ir vērts. Suzuki Konceptkārs ar bezjēdzīgo nosaukumu Suzuki Concept S radīts ar skatu uz konveijeru nākotnē. To drīz varētu sākt ražot Ungārijas rūpnīcā modeļa Swift vietā. Dizains gan šķiet kā variācija par Renault Clio tēmu, tikai agresīvākā izpildījumā. Visai iespējams, ka 2004. gada sērijveida variants zaudēs savu sportiskumu, tāpat kā sešpakāpju sekvenciālo ātrumkārbu. Toyota Jaunais džips Toyota Land Cruiser ar papildnosaukumu Colorado ir pilnīgi inovatīvs modelis, kas stāsies 90. sērijas vietā. Jaudīgi V6 cilindru motori (četru litru benzīnnieks ar 184 kW vai trīs litru turbodīzelis ar 120 kW), gargājiena piekares, “gudra” transmisija un smalka elektronika var nodrošināt panākumus tikpat lielā mērā kā konservatīvs dizains – apvidus auto pircēji vairumā gadījumu gribot mašīnu, kas izskatās pēc kastes. Taču Colorado aizmugures lukturu filigrānā forma parāda īstu meistaru. Eksotika Ko tajā laikā darīja nelielās franču autofirmiņas, kas nav saistītas ar globālajiem koncerniem? Ligier demonstrēja pilsētas mazauto Be Run bez jumta un bez logiem, ko var vadīt no 16 gadu vecuma, Chatenet papildināja savu “beztiesību” mašīnīšu spektru ar īstu spīdsteru Speedino (Porsche atpūšas!), Hommel svinēja 10 gadu dzimšanas dienu ar sporta coupe Berlinette RS2 īpašu modifikāciju, Venturi tā īsti atdzima ar Sašas Lakika veidotā seksīgā rodstera Fetish sērijveida versiju un sacīkšu variantu, bet Secma vilināja tīņus ar klasiskās piedziņas rodsterīti Fun 500 Extr’m un miniatūru bagiju Fun Tech Quad 340. Vispār bagiji Francijā joprojām attīstās, par ko liecināja arī dizaina studijā Boxer tapušais Bugster projekts, ko var lietot ikdienā tāpat kā Ford EX. Toties sporta auto firmas Comarth bagijs S1 Rally Raid ar vidū novietotu turbodīzeli domāts maratonralliju sacensībām, kaut vai reidam uz Dakāru. Comarth demonstrēja arī coupe un rodsteru Xtamy (spēka agregāts – divlitru Ford benzīnmotors), kas atgādināja Morgan Aero 8 un Lotus Super 7 vienlaikus. Tikpat kā nezināmā firma Fremond Fargo nāca klajā ar pavisam klasiska izskata primitīvu džipu bez durvīm, Aixam Mega tā vietā, lai veidotu jaunus superkārus, piedāvā būvēt mazus komercfurgoniņus ar rotaļīgu dizainu un moduļu konstrukciju. Itālijas dizaina studija Carcerano, nogurusi gaidīt, kad sāksies Lancia Thesis masveida ražošana, demonstrēja savu redzējumu par tēmu, kādai vajadzētu būt prestiža klases “Lančai” bez centrālā virsbūves statņa. Japānas elitārais ateljē Sivax Vecajā kontinentā debitēja ar jutekliska izskata urbanizētu sporta auto Kira, kas vairāk šķita kā smalks dizaina eksperiments nevis reāls braucamrīks. Tomēr visjocīgākie eksponāti Parīzes automodes teātrī bija firmas MDI miniautomobiļi City Cat un Mini Cat, kas kaut kādā neizprotamā veidā par “degvielu” izmantojot saspiestu gaisu! Vai tiešām kādā konstruktoru birojā sācis strādāt Žils Verns? Bilžu galeriju skatīt šeit Artis Eglītis
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti