Atgādinājums: Iereibušiem līgotājiem zaudējumi būs jāatlīdzina no savas kabatas 2

 
18.jūnijs 2009 9:13

Satiksmes uzraudzības birojs, CSDD un apdrošināšanas sabiedrība „ERGO Latvija” atgādina visiem līgotājiem, ka braukšana alkohola reibumā ir nopietns ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums, kas var beigties ar negadījuma izraisīšanu.

Saskaņā ar likumdošanu par braukšanu alkohola vai narkotisko vielu ietekmē piemērojams ne tikai bargs administratīvais sods vairāku simtu latu apmērā, transportlīdzekļa konfiskācija vai pat cietumsods, bet apdrošināšanas kompānija, pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas cietušajam, visu izmaksāto summu regresa kārtībā ir tiesīga piedzīt no ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā vadītāja. Tātad iereibušajam līgotājam būs jāmaksā no savas kabatas. Savukārt KASKO apdrošināšanas gadījumā vainīgais saņems atteikumu, tādējādi pašam apmaksājot gan sava transportlīdzekļa remontu, gan atmaksājot regresa prasību apdrošinātājam.

„ERGO Latvija” speciālisti atgādina, ka Latvijā apdrošināšanas atlīdzības maksimālais iespējamais apmērs saskaņā ar likumdošanu var sasniegt 250 000LVL katrai cietušajai personai un 70 000 LVL par mantai vai īpašumam nodarīto zaudējumu, ko regresa kārtībā var piedzīt no transportlīdzekļa vadītāja, kurš reibumā izraisījis ceļu satiksmes negadījumu.

Saskaņā ar OCTA Likuma 41.pantu apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā.

 Ingrīda Ķirse, ERGO sabiedrību Latvijā valdes locekle: „Alkohola vai citu vielu reibumā izraisīts ceļu satiksmes negadījums ir rupjš un apzināts autovadītāja pārkāpums pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Par šādu rīcību soda ne tikai Valsts policija, bet arī apdrošinātājs. Likumdošanā ir iestrādāta norma, kas ļauj apdrošinātājam OCTA gadījumos regresa kārtībā no vainīgā autovadītāja atgūt cietušajiem atlīdzinātos zaudējumus, ko apdrošinātāji arī izmanto. Tādēļ aicinām līgotājus nekādā gadījumā nesēsties pie stūres alkohola reibumā, jo šādā veidā jūs pakļaujat riskam ne tikai sevi, bet arī savas ģimenes drošību. Rūpējaties par savu, savas ģimenes un citu cilvēku dzīvību, veselību un naudu! Lai Jāņi ir šī gada Priecīgākie Svētki mums visiem!”

Andris Lukstiņš, CSDD direktors: „Braukšana apreibinošo vielu ietekmē nav attaisnojama. Diemžēl pārāk daudz dzīvību tiek zaudēts un dzīvju izpostīts par spīti regulāriem sabiedrības informēšanas pasākumiem. Šogad īpaši vēršamies pie autobraucēju līdzcilvēkiem, kurus esam uzrunājuši arī iepriekš. Izglāb draugu – neļauj braukt reibumā! Iespējams, atturot no sēšanās pie stūres vienu draugu, tiks izglābtas vairākas dzīvības.”

Svētku laikā par satiksmes drošību rūpēsies pastiprināti    

Kā liecina Satiksmes uzraudzības biroja apkopotie dati, šī gada piecos mēnešos, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, par 22,4% samazinājies to autovadītāju skaits, kuri pie stūres sēdušies dzērumā vai apreibinošu vielu ietekmē.

Edmunds Zivtiņš, Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieks: „Lai gan pie stūres alkohola reibumā braucošo autovadītāju skaits ir samazinājies par piekto daļu, joprojām šādas rīcības rezultātā tiek izraisīti ceļu satiksmes negadījumi. Reaģējot uz šo faktu, tiek organizēti plaši Ceļu policijas reidi visā valsts teritorijā. Arī Jāņu brīvdienās, kas šogad iekritušas garas, notiks Ceļu policijas reidi, lai iespēju robežās rūpētos par drošību uz valsts ceļiem.”

Saskaņā ar Satiksmes uzraudzības biroja datiem, šī gada pirmajos piecos mēnešos reibumā pie stūres aizturēti 3055 autovadītāji, no kuriem CSNg izraisījuši 210 cilvēki, bet bojā gājuši jau 101 cilvēki.
 
Visi komentāri
 
269504. viesis 18.jūnijs 2009 14:15
0 0 Atbildēt

CP - plātīzeri. Skumīgi, bet fakts. Kā vienmēr.

269510. viesis 18.jūnijs 2009 17:34
0 0 Atbildēt

Un kapec nav atgadinajums CP, ka vini ar savu kukulnemsanu provoce dzerajus laist gar ausim sho bridinajumu..

212.93.97.166

SAMSUNG-SGH-U900/1.0 SHP/VPP/R5 NetFront/3.4 SMM-MMS/1.2.0 profile/MIDP-2.0 configuration/CLDC-1.1

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti