Pirmajos sešos 2009. gada mēnešos Volkswagen koncerns palielināja tirgus daļu globālajā tirgū. Grūtajā ekonomiskajā vidē Eiropas lielākais autoražotājs no janvāra līdz jūnijam palielināja tā pasažieru auto tirgus daļu līdz 12 procentiem (2008. gada pirmajā pusgadā: 9,9 procenti).
Tirdzniecības un mārketinga nodaļas vadītājs Vitigs: “Darbojamies pēc plāna, bet otrajā pusgadā būs jāpieliek lielākas pūles” |
Volkswagen zīmola piegāžu skaits pirmajā pusgadā palielinājies
Tieši Volkswagen pasažieru automobiļu zīmols ziņoja par tirgus daļas pieaugumu par 1,7 procentiem gada pirmajā pusē – līdz 8 procentiem (6,3 procenti). Līdz jūnija beigām piegāžu skaits bija palielinājies par 2,2 procentiem – 1 949 000 (1 907 800) transportlīdzekļu. Tas, galvenokārt, bija, pateicoties pozitīvajai izaugsmei Vācijā, Brazīlijā un it īpaši Ķīnā. Automobiļu Tiguan, Scirocco, Passat CC un Golf pārdošanas rādītāji bija ļoti iepriecinoši. Spriežot pēc atsauksmes līdz šim, kā arī pasūtījumu skaita, nākamajos mēnešos pozitīva tendence gaidāma arī jaunajam Polo. Arī Audi, Škoda un SEAT zīmolu izaugsme bija labāka kā kopējam tirgum.Pozīcijas svarīgos tirdzniecības reģionos nostiprinājās
Ja salīdzina, tad zīmolam visos svarīgākajos tirdzniecības reģionos veicās labi. Lai gan pasažieru auto tirgus Eiropā saruka kopumā par 18,4 procentiem, koncerns ziņoja par ievērojami niecīgāku – 11,7 procentu samazinājumu – līdz 1 662 900 (1 883 700) vienībām. Ziemeļamerikā, tirgū, kas saruka par 33,2 procentiem, tika piegādāti 221 900 (253 900; -12,6 procenti) transportlīdzekļu. Dienvidamerikā pasažieru automobiļu tirgus daļa pieauga līdz 22,1 procentam (19 procenti). Brazīlijā, kas ir lielākais tirgus šajā reģionā, piegāžu skaits pieauga par 6,1 procentu – līdz 335 700 (316 300) transportlīdzekļu, pārspējot 3,7 procentu pieaugumu pasažieru automobiļu tirgū. Šeit jaunā Golf – Brazīlijā labāk pārdotā transportlīdzekļa – tirdzniecība turpināja attīstīties labi. Kamēr tirgus Āzijas/Klusā okeāna tirdzniecības reģionā saruka par 0,6 procentiem, Volkswagen koncerns ziņoja par piegādāto transportlīdzekļu skaita pieaugumu – līdz 723 800 vienībām (610 300; +18,6 procenti).Ķīnā piegāžu skaits pieauga līdz 652 200 vienībām (531 600; +22,7 procenti). Vācijas tirgū koncerna zīmoli piegādāja 631 900 transportlīdzekļus (iepriekšējā gadā: 534 400; +18,3 procenti). Pieprasījums pēc Volkswagen Fox, Polo, Golf, Tiguan, Scirocco un Passat CC, Audi A3 un Q5, SEAT Ibiza, Škoda Roomster, Fabia un Superb un Volkswagen Caddy bija īpaši augsts. Volkswagen, kas ir galvenais koncerna zīmols, savā iekšējā tirgū piegādāja 339 000 automobiļus (iepriekšējā gadā: 269 000; +26,0 procenti).
* izņemot Scania
** izņemot Scania, ieskaitot Volkswagen komerciālo transportlīdzekļu zīmola kravas auto un autobusus 2009. gada janvārī/februārī
Auto Group Baltic SE
Volkswagen Baltic States