Lavīnveidīgs hibrīdautomobiļu ražošanas pieaugums pasaulē negaidīti ir radījis reto ķīmisko elementu deficītu. Neatkarīgā metāla tirgus eksperta Džeka Liftona pētījuma rezultāti liek secināt, ka jau tuvākajā laikā pieprasījums pēc vairākiem retzemju elementiem pārsniegs piedāvājumu par 40 000 tonnām gadā.
Visvairāk hibrīdu ražošanā tiek izmantoti tādi elementi, kā lantāns un neodīms, kas pieder retzemju metālu grupai. Lantānu izmanto akumulatoros, bet neodīmu - kā sakausējuma komponentu elektrodzinēju magnētisko spoļu izgatavošanā. Tā, piemēram, vienā Toyota Prius automobilī ir 1kg neodīma un 10-15kg lantāna. Pastāv arī tieša sakarība starp hibrīda energoefektivitāti un nepieciešamību izmantot retzemju metālus.Uz doto brīdi lantāna un neodīma lielākais piegādātājs pasaulē ir Ķīna, kas ir sākusi ierobežot eksportu, jo ir pieaudzis šo elementu pieprasījums iekšējā tirgū. Pēc neoficiālām ziņām, Toyota piedalās jaunu atradņu meklēšanā Kanādā un Vjetnamā.
Tas jau sen skaidrs ka hibridi kopum ir daudz neizdevigki un ilgtermiF plantai kaitgi. Protams stermiF viss izskats forai.
212.93.97.165
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaE51-1/400.34.011; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413