Hibrīdauto ražošana rada reto ķīmisko elementu deficītu 6

3.septembris 2009 0:05

Lavīnveidīgs hibrīdautomobiļu ražošanas pieaugums pasaulē negaidīti ir radījis reto ķīmisko elementu deficītu. Neatkarīgā metāla tirgus eksperta Džeka Liftona pētījuma rezultāti liek secināt, ka jau tuvākajā laikā pieprasījums pēc vairākiem retzemju elementiem pārsniegs piedāvājumu par 40 000 tonnām gadā.

Visvairāk hibrīdu ražošanā tiek izmantoti tādi elementi, kā lantāns un neodīms, kas pieder retzemju metālu grupai. Lantānu izmanto akumulatoros, bet neodīmu - kā sakausējuma komponentu elektrodzinēju magnētisko spoļu izgatavošanā. Tā, piemēram, vienā Toyota Prius automobilī ir 1kg neodīma un 10-15kg lantāna. Pastāv arī tieša sakarība starp hibrīda energoefektivitāti un nepieciešamību izmantot retzemju metālus.

Uz doto brīdi lantāna un neodīma lielākais piegādātājs pasaulē ir Ķīna, kas ir sākusi ierobežot eksportu, jo ir pieaudzis šo elementu pieprasījums iekšējā tirgū. Pēc neoficiālām ziņām, Toyota piedalās jaunu atradņu meklēšanā Kanādā un Vjetnamā.
 
Visi komentāri
 
270757. viesis 3.septembris 2009 11:47
0 0 Atbildēt

Tas jau sen skaidrs ka hibridi kopum ir daudz neizdevigki un ilgtermiF plantai kaitgi. Protams stermiF viss izskats forai.

212.93.97.165

Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaE51-1/400.34.011; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

270758. viesis 3.septembris 2009 11:49
0 0 Atbildēt

Tas jau sen skaidrs ka hibridi kopum ir daudz neizdevigki un ilgtermiF plantai kaitgi. Protams stermiF viss izskats forai.

212.93.97.165

Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaE51-1/400.34.011; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

270761. viesis 3.septembris 2009 12:22
0 0 Atbildēt

nu tik tagad krāsaino metālu zagļi jauks āra visus hibrīdauto :D

270763. viesis 3.septembris 2009 12:49
0 0 Atbildēt

Kaut kur jau krievu presē jau lasīju, ka Krievijas "metālisti" pastiprināti interesējas par vecajiem lietotajiem hibrīdauto bateriju blokiem un arī pašiem auto. Pie mums pagaidām to hibridu pamaz, bet jebkurā gadījumā nākotnē autošpana kontigentam būs jauns darbības profils. Pieprasījums palilinoties deficitam noteikti tikai pieaugs.

270792. viesis 4.septembris 2009 0:12
0 0 Atbildēt

Progreasu neapturēt. Vaļus arī tikpat kā iznīcināja pagājušā gadsimta sākumā, iegūstot vaļu taukus ar ko darbināt eļļas lampas, bet te atklāja naftu(benzīns bija neparocīgs blakusprodukts) un vaļi tika glābti. Gan jau metāliem noveiksies.

270795. viesis 4.septembris 2009 8:40
0 0 Atbildēt

Tapat jau skaidrs, ka hibriidi ir tupiks... Reali lietojamiibas zinjaa vini ir lietojami tikai garantijas laiku vai kamer akjis beidzaas... Akjis maksaa ap 5000Ls, kuram vairs tadu lietotu vajadzees?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eksplozija uzpildes stacijā (+ VIDEO)

Video novērošanas ierīces fiksējušas momentu, kad Krievijas pilsētā Čeļabinskā eksplodē degvielas vedēja piekabe. Vēlāk uguns pārmetas arī uz automašīnu, kas pildās blakus. Negadījumā cietis viens cilvēks. Lasīt vairāk

 

Pārbiedējot pasažierus, Parīzē automatizēts metro vilciens neapstājas trīs stacijās 6

Parīzē automatizēts metro vilciens bez vadītāja otrdienas vakarā patraucies garām trim pieturām pilsētas centrā, manāmi satraucot pasažierus. Lasīt vairāk

 

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 10

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti