Hibrīdauto ražošana rada reto ķīmisko elementu deficītu 6

 
3.septembris 2009 0:05

Lavīnveidīgs hibrīdautomobiļu ražošanas pieaugums pasaulē negaidīti ir radījis reto ķīmisko elementu deficītu. Neatkarīgā metāla tirgus eksperta Džeka Liftona pētījuma rezultāti liek secināt, ka jau tuvākajā laikā pieprasījums pēc vairākiem retzemju elementiem pārsniegs piedāvājumu par 40 000 tonnām gadā.

Visvairāk hibrīdu ražošanā tiek izmantoti tādi elementi, kā lantāns un neodīms, kas pieder retzemju metālu grupai. Lantānu izmanto akumulatoros, bet neodīmu - kā sakausējuma komponentu elektrodzinēju magnētisko spoļu izgatavošanā. Tā, piemēram, vienā Toyota Prius automobilī ir 1kg neodīma un 10-15kg lantāna. Pastāv arī tieša sakarība starp hibrīda energoefektivitāti un nepieciešamību izmantot retzemju metālus.

Uz doto brīdi lantāna un neodīma lielākais piegādātājs pasaulē ir Ķīna, kas ir sākusi ierobežot eksportu, jo ir pieaudzis šo elementu pieprasījums iekšējā tirgū. Pēc neoficiālām ziņām, Toyota piedalās jaunu atradņu meklēšanā Kanādā un Vjetnamā.
 
Visi komentāri
 
270757. viesis 3.septembris 2009 11:47
0 0 Atbildēt

Tas jau sen skaidrs ka hibridi kopum ir daudz neizdevigki un ilgtermiF plantai kaitgi. Protams stermiF viss izskats forai.

212.93.97.165

Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaE51-1/400.34.011; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

270758. viesis 3.septembris 2009 11:49
0 0 Atbildēt

Tas jau sen skaidrs ka hibridi kopum ir daudz neizdevigki un ilgtermiF plantai kaitgi. Protams stermiF viss izskats forai.

212.93.97.165

Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaE51-1/400.34.011; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

270761. viesis 3.septembris 2009 12:22
0 0 Atbildēt

nu tik tagad krāsaino metālu zagļi jauks āra visus hibrīdauto :D

270763. viesis 3.septembris 2009 12:49
0 0 Atbildēt

Kaut kur jau krievu presē jau lasīju, ka Krievijas "metālisti" pastiprināti interesējas par vecajiem lietotajiem hibrīdauto bateriju blokiem un arī pašiem auto. Pie mums pagaidām to hibridu pamaz, bet jebkurā gadījumā nākotnē autošpana kontigentam būs jauns darbības profils. Pieprasījums palilinoties deficitam noteikti tikai pieaugs.

270792. viesis 4.septembris 2009 0:12
0 0 Atbildēt

Progreasu neapturēt. Vaļus arī tikpat kā iznīcināja pagājušā gadsimta sākumā, iegūstot vaļu taukus ar ko darbināt eļļas lampas, bet te atklāja naftu(benzīns bija neparocīgs blakusprodukts) un vaļi tika glābti. Gan jau metāliem noveiksies.

270795. viesis 4.septembris 2009 8:40
0 0 Atbildēt

Tapat jau skaidrs, ka hibriidi ir tupiks... Reali lietojamiibas zinjaa vini ir lietojami tikai garantijas laiku vai kamer akjis beidzaas... Akjis maksaa ap 5000Ls, kuram vairs tadu lietotu vajadzees?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti