BTA: Septiņkārt pieaudzis krāpniecību skaits apdrošināšanā 4

 
5.oktobris 2009 9:46

Apdrošināšanas akciju sabiedrības BTA dati liecina, ka šāgada pirmajā pusgadā auto zādzību un bojāejas skaits pieaudzis par 55% salīdzinājumā ar 2008. gada pirmo pusgadu.

Savukārt  apdrošinātāja novērojumi liecina, ka 45% no iesniegtajiem pieteikumiem ir krāpšanās ar apdrošināšanu, kas ir septiņas reizes vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā.

AAS BTA valdes loceklis Jānis Lucaus uzsver, ka pašreizējā ekonomiskajā situācija, kad cilvēku saista līzinga maksājumi un bieži vien viņi tos nespēj veikt, jo ir samazinātas algas vai zaudēts darbs, veicina arvien lielāku apdrošināšanas sabiedrību apkrāpšanas gadījumu pieaugumu.

<seesam>Shēma ir visai vienkārša. Īpašnieks inscenē automašīnas zādzību vai bojāeju un pieprasa no apdrošinātāja izmaksāt atlīdzību, lai no tās samaksātu līzinga summu un tādā veidā atrisinātu savas finansiālās problēmas vai pat uzlabotu savu materiālo stāvokli.

Runājot par automašīnām, tad izplatītākie krāpšanas veidi ir sadegšanas, noslīkšanas un smagas avārijas inscenējumi. Tomēr šie krāpšanas gadījumi attiecas arī uz nekustamajiem īpašumiem, kuri arī tiek apzināti bojāti, lai iegūtu apdrošināšanu.

Ņemot vērā, ka situācija attīstās ļoti strauji un krāpniecības gadījumu skaits pieaug dramatiski, apdrošinātāji uzsākuši cīņu ar krāpniekiem. Saistībā ar šādu tendenci lielākais apdrošinātājs BTA ir dubultojis kompānijas iekšējo izmeklētāju skaitu, kas nodarbojas ar šāda veida lietām. Tāpat aktīvāk nekā līdz šim krāpšanas lietas tiek nodotas policijai. Tuvāko triju mēnešu laikā noslēgsies pirmie tiesu darbi, kur apsūdzētajiem par apdrošināšanas izkrāpšanu draud reāli cietumsodi. Ir ierosinātas vairākas krāpniecības lietas, pirmā lieta noslēdzās ar nosacītu sodu uz trim gadiem.

„Cilvēki uzskata, ka ir spējīgi inscenēt negadījumus, piemēram, automašīnas sadegšanu vai avāriju tā, ka tas netiek atklāts, un pieprasa apdrošināšanas atlīdzību. Tomēr jāsaka, ka katrai apdrošināšanas sabiedrībai ir savi drošības dienesti, kur strādā ļoti profesionāli un pieredzējuši speciālisti, lielākoties bijušie policijas darbinieki un izmeklētāji. Šie profesionāļi katru aizdomīgu gadījumu izmeklē ļoti rūpīgi, tiek veiktas ekspertīzes, un rezultātā krāpšanas gadījumi tiek atklāti. Turklāt pie pašreizējām tehnoloģiskajām iespējām izmeklēšana kļūst arvien vienkāršāka, kā arī jebkurai mūsu darbībai vienmēr atradīsies liecinieks,” skaidro J. Lucaus.

Piesakot fiktīvu gadījumu, nav garantijas, ka apdrošinātais iegūs atlīdzību naudas izteiksmē. Ja rodas aizdomas par krāpšanas iespējamību, bet to nav iespējams pierādīt, klientam tiek dota līdzvērtīga automašīna, tādējādi aizvietojot nozagto vai bojā gājušo. Līdz ar to cilvēks ar savu krāpšanos neko nav panācis un situācija ir tikai pasliktinājusies – jāturpina maksāt līzinga maksājumi, ir zaudēta pašriska summa, kas ir vidēji 5-20% no apdrošinājuma summas, kā arī tiek sākta tiesvedība pret krāpnieku, un notiesājoša sprieduma gadījumā sodi ir bargi (t.sk. brīvības atņemšana). Cilvēks riskē sabojāt ne tikai savu kredītvēsturi, bet arī savu biogrāfiju uz visu dzīvi.

Turklāt piedāvājot naudas vietā automašīnu, uzreiz var redzēt, kurš gadījums ir krāpniecība. Ja cilvēks ir imitējis savas automašīnas zādzību vai bojāeju un cer uz naudu, ko iegūs no apdrošinātāja, viņš parasti atsakās no piedāvātas automašīnas un paņem atpakaļ apdrošinātājam iesniegto pieteikumu.
 

 
Visi komentāri
 
271669. viesis 6.oktobris 2009 0:22
0 0 Atbildēt

"Ja cilvēks ir imitējis savas automašīnas zādzību vai bojāeju un cer uz naudu, ko iegūs no apdrošinātāja, viņš parasti atsakās no piedāvātas automašīnas un paņem atpakaļ apdrošinātājam iesniegto pieteikumu."

Tātad apdrošinātāji neko nevar pierādīt, bet cilvēks uzreiz labprātīgi paliek bez ne1 automašīnas :)

"apdrošinātāja novērojumi liecina, ka 45% no iesniegtajiem pieteikumiem ir krāpšanās ar apdrošināšanu"

Labi, ka man nav BTA, citādi pie negadījuma 45% ticamība, ka arī mani sauks par krāpnieku...

271673. viesis 6.oktobris 2009 9:32
0 0 Atbildēt

271669 viesi! tu izliecies jeb esi padums? laikam jau nespeej apjeegt krapsanos ar reaalu negadijumu

271680. viesis 6.oktobris 2009 15:52
0 0 Atbildēt

Jā, Tumšpuse, laikam nespēju apjēgt krāpšanos ar reālu negadījumu :)

Tikai neticu statistikai, reizēm gadās, ka apdrošinātājs pārvelk 45% pusē reālu negadījumu.

Pēc rakstā minētiem pieaugumiem, sanāk, ka reālais nekrāpnieciskais zādzību un bojāeju skaits ir krities par kādiem 20%, tā pēc pāris gadiem būsim Laimes zemē, kur katrs negadījums būs tikai un vienīgi krāpniecisks

274383. viesis 27.janvāris 2010 22:36
0 0 Atbildēt

uzmanību visi kas nokļuvuši jebkādā negadījumā,pirms brauciet uz pie apdrošinātāja noteikti pārbaudiet riepu protektora dziļumu,visām riepām,jo pat tad ja kādai no četrām riepām būs par pusmilimetru mazāk kā noteikts ,apdrošināšana tiks atteikta,tamdēļ iesaku pārliecināties iepriekš un sakārtot savas riepasPIRMS DODATIES PIE APDROšINāšANAS EKSPERTA lai nerastos nepatīkami pārsteigumi,vislabāk to izdarīt vel pirms negadījuma.lAI VEICAS VISIEM NENOKļūT TāDā SITUāCIJā,UN cieniet viens otru ,lai dievs palīdz visiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti