Zaļās kartes sistēmai 60 gadi, lielākais notikums šogad – Krievijas iestāšanās 4

3.decembris 2009 12:44

Zaļās kartes sistēmai šogad aprit 60 gadi kopš tās izveides 1949.gadā. Tā vienkāršo transportlīdzekļa civiltiesiskās obligātās apdrošināšanas iegādi braucieniem uz citām sistēmas dalībvalstīm, kā arī ļauj justies pasargātiem par CSN, ja to izraisījis šajās valstīs reģistrēts transportlīdzeklis.

Gada sākumā Zaļās kartes sistēmai pievienojās arī Krievija, kas ceļu satiksmes negadījumos uzlabos to autovadītāju drošību, kas dodas ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli uz Krieviju.
Aprēķināts, ka katru gadu Zaļās kartes sistēmas valstīs vairāk nekā pusmiljonu ceļu satiksmes negadījumu izraisa ārvalstīs reģistrēts transportlīdzeklis.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Zaļās kartes sistēmas izveidošanā veikts vērienīgs darbs, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo interešu aizstāvību un garantētu zaudējumu atlīdzību segšanu. Līdz ar Latvijas pievienošanos šai sistēmai, arī mūsu iedzīvotāji var izmantot sistēmas vienotās politikas priekšrocības attiecībā uz starptautiskās OCTA slēgšanu un zaudējumu atlīdzību saņemšanu, ja ceļu satiksmes negadījumu izraisījis citā Zaļās kartes valstī reģistrēts transportlīdzeklis.”

Zaļā karte ir starptautiska ceļu satiksmes negadījumos cietušo zaudējumu atlīdzināšanas sistēma, kas šobrīd darbojas 45 valstīs. Latvija ir šīs sistēmas dalībvalsts no 1998.gada. Visās šīs sistēmas valstīs pastāv līdzīgi principi OCTA līguma slēgšanai (Zaļā karte), kā arī ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem zaudējumu atlīdzināšanai un saņemšanai.

Krievijas iestāšanās Zaļās kartes sistēmā

Latvijas iedzīvotājiem Krievijas pievienošanās Zaļās kartes sistēmai šī gada sākumā ir gaidīts notikums, jo starptautisko apdrošināšanu jeb Zaļo karti, dodoties uz Krieviju, var iegādāties tepat Latvijā.

Juris Stengrevics: „Kopš Krievijas uzņemšanas Zaļās kartes sistēmā, tika atviegloti ceļojumu un darījumu braucieni starp Krieviju un Latviju, ko iepriekš apgrūtināja sarežģītā OCTA polises iegāde uz robežas. Dodoties uz Zaļās Kartes sistēmas dalībvalstīm, starptautisko apdrošināšanu jeb Zaļo karti var iegādāties tepat Latvijā pie apdrošinātājiem.”

Mūsu iedzīvotāji var būt droši, ka, izraisot ceļu satiksmes negadījumu Krievijā, apdrošinātājs viņu nodarītos zaudējumus atlīdzinās cietušajiem. Savukārt, ja Krievijā iekļūsiet negadījumā, par kura izraisīšanu neesat atbildīgs, tad zaudējumu atlīdzības prasības ir jākārto turpat, saskaņā ar Krievijas normatīvajiem aktiem. Jāmin, ka par negadījumu, kas noticis ES valstīs, Latvijas iedzīvotāji zaudējumu atlīdzību saņemšanas jautājumus var kārtot Latvijā.

Par Zaļās kartes sistēmu

Galvenie ieguvumi no dalības Zaļās Kartes sistēmā: pirmkārt, mūsu iedzīvotājiem izraisot negadījumu Zaļās kartes sistēmas valstīs, zaudējumus cietušajiem atlīdzinās mūsu apdrošinātājs, tādējādi novēršot jebkuras pretenzijas no cietušā puses; otrkārt, šajās valstīs der starptautiskā apdrošināšana jeb Zaļā karte, ko var iegādāties pie sava apdrošinātāja.

Zaudējumi ceļu satiksmes negadījumos Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs tiek aprēķināti un atlīdzināti pēc attiecīgās dalībvalsts likumdošanas aktiem un noteiktajiem limitiem, kurā noticis ceļu satiksmes negadījums.

Kopš iestāšanās Eiropas Savienībā Latvijā iegādātas standartlīguma polises ir derīgas visās Eiropas Ekonomiskās zonas valstīs, t.i. visās 27 Eiropas Savienības valstīs un Norvēģijā, Šveices Konfederācijā, Lihtenšteinā un Islandē, kā arī Andorā un Horvātijā. Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu standartlīguma polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties Zaļās kartes polises.
Zaļās kartes ir jāiegādājas dodoties uz tām Zaļās kartes sistēmas valstīm, kurās nav derīgs Latvijā iegādāts standartlīgums. Piemēram, Krievija, Baltkrievija, Ukraina, Moldova u.c.

 
Visi komentāri
 
273128. viesis 4.decembris 2009 8:12
0 0 Atbildēt

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „.... ceļu satiksmes negadījumu izraisījis citā valstī reģistrēts transportlīdzeklis"

Kad šitas muļķis sapratīs, ka transportlīdzeklis neizraisa avārijas, avārijas izraisa vadītāji, gājēji, ceļa uzturētāji utt., bet ne transportlīdzekļi!

P.S. Ar "jauno un debīlo" bonus-malus sistēmas ieviešanu mana BM no 13 samazināta uz 11.

273188. viesis 4.decembris 2009 17:23
0 0 Atbildēt

Tagad vienā Krievijas forumā iet diskusija par viņu OCTA. Tas atmaksas proces ir nenormāli sarežģīts, birokrātisks un laika ietilpīgs viņiem pašiem, kur nu vēl ārzemniekiem. Cilvēks velkas pa instancēm jau sešus mēnešus.

273220. viesis 6.decembris 2009 12:02
0 0 Atbildēt

To: jaaanis

Vispār jau vadītājs, gājējs utt pārkāpj noteikumus, CSNg notiek tikai tad ja notiek sadursme, un nevis gājējam ar autovadītāju:) bet transportlīdzeklim ar gājēju.

Žēl, ka Tev nav 5. BM klase vai 4. :)

273227. viesis 7.decembris 2009 9:10
0 0 Atbildēt

To :273220. viesis

Tu laikam esi Juris Stengrevics, kuram nav neamzākās nojausmas, ko nozīmē "civiltiesiskā atbildība" - “Katram ir pienākums atlīdzināt zaudējumus, ko viņš ar savu darbību vai bezdarbību nodarījis” - to paredz Latvijas Republikas Civillikuma 1779. pants.

Kāda dzelzs gabalam (transportlīdzeklim) var būt civiltiesiskā atbildība?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krītot glābj dzīvību (+ VIDEO)

Video komentārā teikts, ka avārijā neviens nav cietis. Zināms, ka vieglajā automašīnā atradies tikai dažus mēnešus vecs bērns. Lasīt vairāk

 

Rallija svētki Cēsu pusē jau šīs nedēļas nogalē

Jau šīs nedēļas nogalē Cēsu novadu pieskandinās sporta automašīnu rūkoņa – te 31.jūlijā notiks minirallija “Amata” sacensības, bet 1.augustā cīņas notiks rallijsprinta “Cēsis” ātrumposmos. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrs un iekšlietu ministre: ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanai būtiska ir abu nozaru kopdarbība 5

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits šodien darba tikšanās laikā ar iekšlietu ministri Mariju Golubevu pārrunāja abu nozaru sadarbību ceļu satiksmes negadījumu skaita mazināšanā, uzsverot, ka mērķa sasniegšanai nepieciešams gan sakārtot satiksmes infrastruktūru, gan stiprināt satiksmes uzraudzību un kontroli, tai skaitā ar vidējā ātruma radariem. Lasīt vairāk

 

Pētījums: puse Latvijas autovadītāju neprot nomainīt riepu automašīnai 27

Notiekot kādai tehniskai ķibelei ar automašīnu, autovadītāji visbiežāk – 35% gadījumu – zvana kādam no saviem tuviniekiem, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktā autovadītāju aptauja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti