Ar motocikliem brauc arvien vairāk un prātīgāk 3

 
2.maijs 2011 11:31

CSDD statistika liecina, ka Latvijā ar katru mēnesi samazinās reģistrēto transportlīdzekļu skaits - reģistrēto vieglo auto skaits martā samazinājies par vairāk nekā 23,5 tūkstošiem.

Savukārt reģistrēto motociklu un triciklu skaits pamazām pieaug. Ja uz 1. martu Latvijā bija reģistrēti 16 786 motocikli un tricikli, tad uz 1. aprīli – 16 871 motocikls un tricikls. No tiem derīga tehniskā apskate bija 8690 braucamrīkiem, no kuriem apdrošināti bija 3198. Salīdzinājumam – uz 1. martu derīga tehniskā apskate ir 8571 motociklam un triciklam, bet no tiem apdrošināti bija 1702. To, ka viena mēneša laikā apdrošināto motociklu un triciklu skaits gandrīz divkāršojies, var izskaidrot pavisam vienkārši – ir sākusies motosezona, kuras oficiālā atklāšana šogad notiks 30. aprīlī.

 

Tieši pēdējās dienās pirms motosezonas sākuma strauji pieauguši motociklu apdrošināšanas polišu pārdošanas apjomi. “Seesam Latvia” sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas risku parakstītājs Pēteris Lečmanis saka, ka pavasarī varot iztikt arī bez laika ziņu klausīšanās:
– Motociklu apdrošināšanas polišu pārdošanas apjoma pieaugums nekļūdīgi liecina, ka tuvojas vasara. 2010. gada pavasarī pirmais siltuma vilnis atnāca apmēram divas nedēļas ātrāk nekā šogad, tāpēc arī pērn motociklisti apdrošināšanas polises sāka iegādāties laicīgāk.

Uz 1. aprīli 810 jeb 44 % no 1842 šobrīd spēkā esošajām motociklu un triciklu OCTA apdrošināšanas polisēm to īpašnieki bija iegādājušies apdrošināšanas akciju sabiedrībā “Seesam Latvia”. 2010. gadā “Seesam Latvia” izsniedza 23 % no visām Latvijas apdrošināšanas tirgū iegādātajām motociklu un triciklu apdrošināšanas polisēm – 3719 no 15 868.

– Šosezon līdz 26. aprīlim Latvijā noslēgti 7173 motociklu un triciklu apdrošināšanas līgumi. 2548 jeb 35,5 % no šī veida apdrošināšanas polisēm iegādātas “Seesam Latvia”, – stāsta P. Lečmanis. – Visvairāk OCTA polišu motocikliem vienā dienā – 123 – mēs izsniedzām ceturtdien, 21. aprīlī. Var teikt, ka polišu pārdošanas apjomu tieši ietekmēja ļoti optimistiskā sinoptiskā prognoze – daudzi motociklu īpašnieki tieši siltās Lieldienu brīvdienas izmantoja sezonas pirmajiem izbraukumiem. To, ka liela daļa motobraucēju savus spēkratus izvēlas apdrošināt tieši “Seesam Latvia” var izskaidrot ar mūsu kompānijas rūpīgi pārdomātajiem apdrošināmajiem riskiem un prēmiju apmēru, padarot šo apdrošināšanas veidu klientiem pievilcīgu. Aptuveni 30 % klientu motocikla OCTA polisi iegādājas internetā, jo šajā gadījumā polises pirkumam papildus tiek piemērota 10 % atlaide.

Jāatzīst, ka motociklisti ar katru gadu kļūst disciplinētāki un izraisa mazāk satiksmes negadījumu – ja 2009. gadā apdrošinātājiem kopumā tika pieteikti 123 satiksmes negadījumi, kurus bija izraisījuši motociklisti, tad 2010. gadā motociklistu izraisīto negadījumu statistika samazinājās par 7,3 %, kad apdrošinātājiem tika pieteikti 114 motociklistu izraisīti satiksmes negadījumi. Apmēram 70 % negadījumu, kuros iesaistīti motocikli, notikusi sadursme ar vieglo automašīnu. 2009. gadā izmaksātā vidējā apdrošināšanas atlīdzība saistībā ar satiksmes negadījumā iekļuvušu motociklu bija 642 lati, bet 2010. gadā – 452 lati jeb par 29,7 % mazāka, līdz ar to var teikt, ka negadījumi, kuros iekļūst motocikli, kļūst vieglāki. Tas atspoguļojas arī absolūtajos skaitļos. 2009. gadā izmaksātā lielākā apdrošināšanas atlīdzība par satiksmes negadījumu, kurā iekļuvis motocikls, bija 7070 latu, savukārt 2010. gadā lielākā atlīdzība par satiksmes negadījumu, kurā iekļuvis motocikls, bija 2701 lats. Pārskatot abu gadu statistiku, 19 % gadījumu apdrošināšanas atlīdzības ir bijušas lielākas par 700 latiem. Pēdējā laikā palielinās to apdrošināšanas atlīdzību skaits, kuru izmaksas summa svārstās no 100 līdz 400 latiem. Nedaudz samazinās to atlīdzību to skaits, kuru apmērs ir lielāks par 700 latiem.

Lielāko daļu negadījumu uz ceļa izraisa motociklisti, kuri ir jaunāki par 30 gadiem. Statistiski vislielākais risks iekļūt satiksmes negadījumā ir motociklistiem vecumā no 18 līdz 22 gadiem – šīs vecuma grupas motociklisti izraisa avārijas vai iekļūst negadījumos gandrīz trīs reizes biežāk nekā 31 līdz 35 gadus vecie motociklisti un aptuveni piecas reizes biežāk nekā 36 līdz 45 gadus vecie motobraucēji. Šāda statistika saistāma ar gados jaunāko satiksmes dalībnieku nelielo braukšanas pieredzi, pārgalvību un braukšanas ātruma nepareizu izvēli.

Motociklu īpašnieku vidējais vecums ir 31 gads

80 % no visiem motociklistu izraisītajiem satiksmes negadījumiem notiek Rīgā un Rīgas rajonā.
Vairāk nekā puse motociklu īpašnieku OCTA polisi parasti iegādājas uz trīs mēnešiem, kas ir minimālais laika periods, uz kuru tiek slēgts transporta līdzekļa vadītāja civiltiesiskās atbildības līgums. 37 % gadījumu motociklu īpašnieki iegādājas polisi uz sešiem mēnešiem un tikai 7 % gadījumu – uz 12 mēnešiem. Tas, ka motociklu īpašnieki pārsvarā izvēlas apdrošināšanas polisi uz iespējami īsāko apdrošināšanas periodu, ir vairāk impulsīva izvēle, nevis racionāli pārdomāts lēmums. Apdrošinātāju pieredze liecina, ka šiem vadītājiem vasaras nogalē bieži vien nākas iegādāties vēl vienu polisi atkal uz trīs mēnešiem. Tieši tāpēc „Seesam Latvia” motociklistiem piedāvā slēgt OCTA līgumu uz sešiem vai deviņiem mēnešiem jau motosezonas sākumā par izdevīgāku cenu.
44 % no visām motociklu OCTA polisēm tiek iegādātas aprīlī, kad sākas motociklu sezona.
 

 
Visi komentāri
 
282659. viesis 2.maijs 2011 13:28
0 0 Atbildēt

Donoru paliek aizvien mazāk un pārējiem ir respekts pret autobraucējiem.

282660. viesis 2.maijs 2011 13:57
0 0 Atbildēt

Nesen biju ciemos Madonas pusē - nobrīnijos, ka uz lauku ceļiem salīdzinoši daudz rolleristu braukā. Arī daudzi vecie Rīgas mopēdi - atjaunoti...Attīstība moto virzienā šogad ir manāma. Var jau būt, ka visu nosaka augstās degvielas cenas - auto daudziem vairs nav pa spēkam.

282688. viesis 3.maijs 2011 18:45
0 0 Atbildēt

Motorolleru skaits palielinās likumsakarīgi - ar tiem var izbraukt visas tuvu apskrienamās vietas, motorolleru vari nolikt gandrīz dajebkur, vasaras tagad siltas un benzīna cenas aug griezdamās - vieni plusi :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti