40 Ls vietā autovadītāji izvēlas maksāt 200 000 15

 
20.februāris 2012 10:31

Kā liecina aptauju dati, visbiežāk auto īpašnieki iegādājas OCTA, jo ir bailes tikt sodītiem no ceļu policijas puses...

Tikmēr patiesie zaudējumi nav mērāmi 60 - 80 latu samaksātās soda naudas apmērā, bet bieži vien daudzos simtos un tūkstošos.

„Rodas jautājums, kas ir labāk – nopirkt polisi, samaksājot daudzos gadījumos pat mazāk kā 40 latus gadā, jeb pakļaut riskam sevi un apkārtējos, radot precedentu traģēdijai ar ilgtermiņa sekām”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Zaudējumu atlīdzība no Garantijas fonda tiek izmaksāta saskaņā ar OCTA likuma un starptautisko normatīvo aktu prasībām. Lielāko Garantijas fonda atlīdzību izmaksu daļu sastāda atlīdzību izmaksas par ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg), kurus ir izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA apdrošināšanas. 2011.gadā atlīdzību izmaksām no Garantijas fonda par 827 apdrošināšanas gadījumiem ir pieņemti 1 032 lēmumi par kopējo summu Ls 910 389. Izmaksas lielums uz vienu apdrošināšanas gadījumu 2011.gadā sastādīja Ls 1 101. Tomēr kā norāda LTAB, 2011.gadā turpinājās izmaksas par CSNg, kuri notikuši 2006. un 2008. gadā. Vienas avārijas radītās sekas mērāmas gandrīz Ls 250 000 apmērā

Top 3

1.vieta

Ford Mondeo vadītājs, atrodoties alkohola reibumā, Rīgā izraisīja avāriju, kuras rezultātā tika bojāts cits transportlīdzeklis un ievainoti tā vadītājs un divi pasažieri, no kuriem viens kļuva par invalīdu. Šobrīd cietušajiem tiek maksāti ievērojami invaliditātes un slimības pabalsti, kā arī ārstēšanās izdevumi. Neapdrošinātā auto īpašniekam būs jāsedz izdevumi Ls 247 332 apmērā. Turpretī OCTA uz periodu 12 mēneši neapdrošinātā auto īpašniekam, (ņemot vērā, ka tas ir komerctransports), būtu izmaksājusi Ls 80. Privātā transportlīdzekļa gadījumā OCTA summa būtu vēl zemāka.

2.vieta

2011.gada aprīlī tika pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu saistībā ar Īrijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu, kuru izraisīja kādas neapdrošinātas BMW markas automašīnas vadītājs, kurš bija izdomājis demonstrēt sacīkšu garu un agresīvu braukšanas stilu. CSNg rezultātā tika bojāti četri transportlīdzekļi, viena persona gāja bojā un piecas personas tika ievainotas. Par CSNg izraisīšanu tiesa noteica Latvijas auto vadītāja atbildību 60% apmērā. Neskatoties uz atbildības sadalījumu, neapdrošinātā auto īpašniekam par nodarītajiem zaudējumiem būs jāsedz iespaidīga summa - Ls 204 502 . Savukārt OCTA polises cena uz 12 mēnešiem viņam būtu izmaksājusi mazāk kā Ls 40.

3.vieta

BMW markas automašīnas vadītājs piedalījās ceļu satiksmē 2,18 promiļu alkohola reibumā. Nespējot novaldīt transportlīdzekli, tā vadītājs Rīgā, Pārdaugavā uzbrauca šķērslim. CSNg rezultātā cieta BMW automašīnas divi pasažieri, vienai no pasažierēm iespējama invaliditāte mūža garumā. Novērtētā atlīdzības summa Ls 156 252 apmērā. OCTA apdrošināšana konkrētajam BMW vadītājam būtu izmaksājusi Ls 65 uz 12 mēnešiem.


Kā norāda Juris Stengrevics iepriekšminētie gadījumi spilgti iezīmē transportlīdzekļu vadītāju bezatbildību un sekas kādas var rasties apzinātas vai neapzinātas rīcības rezultātā. Auto īpašniekiem, kuri nav apdrošināti, bet ir izraisījuši negadījumu, izdevumi būs jāatlīdzina pašiem, un tā kā summas mērāmas daudzos desmitos tūkstošos, tās ir saistības mūža garumā.

„Svarīgākais faktors, kas iedzīvotājus var pasargāt no milzīgiem finansiāliem zaudējumiem vai vēl lielākas traģēdijas, ir pašu cilvēku attieksmes maiņa. Ir laiks sākt saprast, ka mēs paši nesam atbildību ne tikai par sevi, bet arī apkārtējiem, kā arī mantu – vienalga, vai tas ir nekustamais īpašums, vai transportlīdzeklis. Daudzu auto īpašnieku OCTA polise izmaksātu 20 - 60 latus gadā, taču nolemjot ieekonomēt, cilvēki sev uzliek saistības simtos tūkstošu latu apmērā. Varbūt ir laiks salikt svaru kausos ieguvumus un izdevumus un nekalpot pašiem par traģēdijas cēloni ”, komentē Juris Stengrevics.
 

 
Visi komentāri
 
285371. viesis 20.februāris 2012 10:56
0 0 Atbildēt

Nu, šajā rakstā pat man jāsaka, ka tiek dzīta demagoģija. It kā jau viss pareizi, bet... 1. un 3. gadījumā OCTAs iegāde nu nekā nebūtu palīdzējusi izvairīties no zaudējumu segšanas. Stengrevica kungs laikam ir piemirsis, ka par avārijas izraisīšanu "zem grādiem" pienākas regress, tā ka, laimīgajiem autovadītājiem OCTA neesamība tajos gadījumos nebija tā lielākā problēma.

Un jā, patreizējais maksātnespējas likums neparedz ierobežojumus attiecībā uz apdrošinātāju vai to pārstāvošo insitūciju prasījumiem. Tā ka, šie pieteiks bankrotu un pēc 4 gadiem no saistībām būs brīvi.

285372. viesis 20.februāris 2012 11:53
0 0 Atbildēt

Tomēr, daudzi autovadītāji joprojām riskē - un braukā bez octas. Jau gadiem ilgi. Nopērk to polisu reizi gadā, kad jāiet uz TA. Un viss. Zinu diezgan daudzus tādus, bet ieskaidrot problēmu neizdodas. Diemžēl, populara tāda rīcība ir daudzu studentu autovadītāju vidū. Vēl populārāka, lauku rajonos. Tur pat iecirkņu policijas inspektori itin labi zina, kuri auto ir bez octas, bet "družbas"vārdā neko nesaka. Pēdējo mēnešu laikā uz ceļiem CP kontrole ir minimala - ja nu vienīgi jaunie FR kaut ko atklāj. Lielā "ziepe" jau sākas tikai tad, ja kaut kas notiek.

285373. viesis 20.februāris 2012 13:42
0 0 Atbildēt

Vai tad OSCTA maksā, ja vainīgais bijis šmigā??? Tāpat regresā piedzīs.

285374. viesis 20.februāris 2012 13:49
0 0 Atbildēt

Amatpersonu meli aug augumā...

285375. viesis 20.februāris 2012 14:06
0 0 Atbildēt

viss jau itkā nebūtu slikti, tikai liekas ka CSNg OCTA nav spēkā ja vadītājs ir bijis alkohola reibumā kā arī ja nav atbilstošās transporta līdzekļa vadītāja kategorijas

Par atbilstošu kategoriju zinu no savas pieredzes!

285381. viesis 20.februāris 2012 15:50
0 0 Atbildēt

Stengrēvica kungs laikam nelasa pats savus likumus… :D

285385. viesis 20.februāris 2012 20:49
0 0 Atbildēt

stulbeņi salasīsies šito rakstu, brauks dzērumā ar cerību, ka (vēl stulbākais) raksta autors apmaksās regresu

285397. viesis 21.februāris 2012 9:31
0 0 Atbildēt

Ne tikai alkohola reibumām, bet arī pie rupji parkaptiem satiksmes noteikumiem iestājas regres. Tā ka raksts galīgi neiet kopā ar to TOPu, 1. un 3. gadījums ir pilnīgi skaidrs un 2. arī visticamāk OCTA ir bijusi, tikai ir pārkapti noteikumi, jo piedzen tikai 60%.

FUI raksta autoram.

285398. viesis 21.februāris 2012 10:28
0 0 Atbildēt

Tagad skaidrs – nākamais raksts jau uzcepts – OCTA paliks dārgāka… :D

auto-tehnika.delfi.lv/auto_latvija/....d?id=42147270

285419. viesis 21.februāris 2012 20:29
0 0 Atbildēt

2.gadījums arī ir nekorekts. UK apdrošināšana nemaksā 40Ls gadā, bet gan vismaz 400Ls gadā. Pie tam ja atklātos, ka vainīgais nebija "tūrists" un uzturās tur ilgstoši, tad LV OCTA vienkārši netiktu atzīta.

285422. viesis 21.februāris 2012 22:12
0 0 Atbildēt

Nu pļē, tak pālī tāpat regresu piedzen.

Gadā kopā sanāk trīsciparu skaitli atstāt, jau aptuveni 10-to gadu pēc kārtas, lai dabūtu cita *******a iznīcinātā auto tirgus cenu, 3x iesiegumu rakstīju un vēl pāris mēnešus jāgaida bija un saņēmu tikai ap 60%, jo redz šamiem tabulas ...

285429. viesis 22.februāris 2012 10:04
0 0 Atbildēt

Pašlaik jau nu OCTA ir vēl nopērkams par sakarīgu cenu. Lūk, manai sonatai

piem, ar abonus/malus 17, par trim mēnešiem tikai 11 ls. Tas nav daudz. Vēl atceros, kā pirms gadiem 3-4, par savu mersi w-124- par trijiem mēnešiem OCTas maksāju pāri par 40 ls. Vērosim,kas būs tālāk. Visticamāk, ka tie prieki sadārdzināsies. Pēc loģikas, cenas gan vajadzētu pacelt tikai regularajiem auto sitējiem.

285441. viesis 22.februāris 2012 13:33
0 0 Atbildēt

40 ls 17. BM klasei uz 3 mēnešiem? Tikai nevajag... :D

285452. viesis 23.februāris 2012 12:26
0 0 Atbildēt

Man 12. BM - uz gadu 30.74, uz 3 mēn - 9.22 - līdzīga cena bija arī pēdējos pāris gadus, t.i. OCTA cena īpaši nemazinājās līdz ar BM pieaugumu, lai gan par šo cenu nevarētu īpaši sūdzēties.

Treknajos gan bija tā - uz gadu:

2006 - 47 (6. BM)

2007 - 78 (7. BM)

2008 - 110 (8. BM)

pirms tam lietoju tikai citiem piederošus auto - nesanāca audzēt BM.

285456. viesis 23.februāris 2012 14:04
0 0 Atbildēt

Nezinu, kur esi pircis, bet tik dramatiski cenas neauga treknajos gados, ja nu vienīgi kādā atsevišķā kompānijā atsevišķām riska grupām.

Man septītajā gadā OCTA maksāja 69 lvl uz gadu ar 6. BM, pēc tam izraisītas avārijas dēļ BM nokrita uz 4., 2008. gadā OCTA maksāja 170. Gribi teikt, ka bija tik maza starpība starp 4. un 8. BM? Pēc pieredzes saku - nebija.

lai varētu vērtēt plus mīnus objektīvāk, es mēģinu sekot līdzi, cik OCTA maksā manai mammai, kura 2005. gadā nopirka auto un visu šo laiku brauc bez avārijām. Pirmā OCTA maksāja kaut kādus latus 60 un tad visu laiku cena gāja uz leju, nākamajā gadā bija 50, septītajā, astotajā - ap 40 (nekritās, bet arī neauga), 2009. - ap 30, pēdējā polise maksāja 19.

Bet būtībā no 2010. gada vidus cenas pamazām ceļas augšā, tiesa gan, ik pa laikam kāds nolaiž, piemēram, man firmas autiņiem, nemainoties BM klasei, nupat OCTA cena par 10% lētāka kļuva. Tajā pašā laikā manam privātajam pēdējā pusgada laikā cena ir uzaugusi par kādiem 15%.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 1

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti