1966. gadā Ženēvas autosalonā parādītais Alfa Romeo Duetto Spider bija pēdējais Turīnas dizaina studijas dibinātāja Batistas Pininfarinas darbs. Tā kā sākotnējie tirdzniecības apjomi nebija ieprieciniši, neviens nevarēja iedomāties, ka pamatmodelis ražošanā noturēsies 27 gadus.

Auto dizains sākumā neguva atzinību, taču pakāpeniski vairāku pārveidojumu rezultātā līnijas kļuva graciozākās un sasniedza kulmināciju 80.gadu beigās, kad tika izveidots auto ar stūrainu pakaļdaļu. Tā ražošanu pārtrauca tikai 1993.gadā.

Klasiskais Alfa motors ar divām sadales vārpstām tika pakāpeniski palielināts no 1600 cm3 līdz 1750 cm3 un vēlāk līdz 2 litriem 1971. gadā.

Eksperti visaukstāk vērtē 1750 modeli tā elastības un izsmalcinātības dēļ, taču arī 1600 piedāvā labu paātrinājumu un divlitru modelis izceļas ar lielāku griezes momentu. Šie autombīļi bija dārgāki (Spider 1750 cena Lielbritānijā bija tikai nedaudz zemāka nekā daudz ātrākajām E – Type), taču ar vieglu stūrēšanu, ātru pārnesumu pārslēgšanu un labām diska bremzēm tie braucējā radīja līdzdalības sajūtu, kādu spēj sniegt tikai nedaudzi auto.Tie bija auto ar laidenu gaitu un ūdensnecaurlaidīgu jumtu, ko varēja pacelt ar vienu roku.

Pirmās paaudzes Spider vārds Duetto tika izvēlēts aptaujā, kurā piedalījās 140501 dalībnieks. Duetto tika atzīts par labāko, jo tas simbolizē gan to, ka auto ir divvietīgs, gan motora divas sadales vārpstas.
Sākotnējie “laivas gala” formas modeļi kļuva populāri pēc 1967.gada filmas “The Graduate”.
Alfa Romeo Spider 2000 (1966 – 1993 )
Motors
četrcilindru
Darba tilpums
1962 cm2
Jauda
131 ZS
Transmisija
manuālā 5 pakāpju
Maksimālais ātrums
199km/h
Izgatavoto auto
82 500
skaits
Ostops,
iAuto
Materiāls no: Enciklopēdija "Klasiskie auto"
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
tas i4r labi