Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

«Opel Mokka» SUV: kompakts izmērs, lieli plāni 4

 
4.jūnijs 2012 8:35

Opel jaunais SUV Mokka paplašina ražotāja modeļu klāstu un ir pirmais vācu zīmols, kas ienāk ātri augošajā subkompakto sporta automašīnu segmentā.

• Pirmais vācu autoražotāja modelis jaunajā subkompakto SUV apakšsegmentā
• Jaunais Mokka paplašina Opel modeļu klāstu un ienes jaunu enerģiju ātri augošajā Eiropas SUV tirgū
• Jauns un dinamisks auto, sportisks dizains kombinācijā ar izsmalcinātu funkcionalitāti
• Efektīva, pieejama un pārdomāta pilnpiedziņas sistēma pilsētas un bezceļu vajadzībām
• Jaunums segmentā: ergonomiskie AGR sēdekļi, uzlabotā apgaismošanas sistēma un priekšējā kamera
• Trīs benzīna un viens dīzeļdzinējs, standartaprīkojumā – degvielu ekonomējošā Start/Stop tehnoloģija
• Izstrādāts Vācijā priekš Eiropas vajadzībām
Par spīti tikai 4,28 metru garumam, Mokka modelī pavisam brīvi jutīsies pieci cilvēki. Modelis tur Opel doto solījumu apvienot pievilcīgu dizainu, inovatīvas tehnoloģijas un augstvērtīgas funkcijas par plašam pircēju lokam pieejamu cenu. Automašīnas cena ir sākot no 18,990 eiro (ieteicamā mazumtirdzniecības cena Vācijā bez PVN) par 85 kW/115 ZS 1,6 litru benzīna dzinēja Mokka modeli. „Opel Mokka stiprās puses ir tādas pašas kā lielākajiem SUV, bet šajā modelī tās izpaužas modernajā un kompaktajā formātā,” atzīmē Opel vadītājs Karls-Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). „Mokka papildina Opel modeļu klāstu un turpina kustību, kas tika aizsākta jau pirms vairākiem gadiem ar mūsu modeļu spēcīgo ienākšanu tirgū. Tas ienes arīdzan enerģiju jaunajā SUV apakšsegmentā, kam nākamajos gados tiek pareģots ievērojams pieaugums.”

Dinamiska braukšana un dzīvesveids

Automašīnas funkcionalitāte un ērta, augsta sēdpozīcija apvienota ar piedzīvojumu garu. Mokka modeļa braukšanas dinamikā ir apvienotas pilsētas vajadzības ar bezceļu veikšanas spējām. Tieši tādēļ, neatkarīgi no priekšējo riteņu piedziņas (FWD), Mokka modelim var tikt pielāgota pilnpiedziņa (AWD), kas nodrošina vēl labāku vilkmi un vadāmību. AWD tehnoloģija ir efektīva, pārdomāta un pieejama un palīdz Mokka modelim pārslēgties no spēcīga pilsētas SUV uz automašīnu ar labu bezceļu veiktspēju.

Augstas saķeres braukšanas apstākļos, piemēram, pa asfaltētiem ceļiem, Mokka atrodas FWD režīmā, kur viss griezes moments ir uz priekšējiem riteņiem. Tas palīdz nodrošināt labu degvielas ekonomiju. Tomēr, lai uzlabotu braukšanas pieredzi un vadāmību, atkarībā no vilkmes vai braukšanas apstākļiem, griezes moments nemanāmi tiek pārslēgts no priekšējās uz aizmugurējo asi. Uz ļoti slideniem vai grants ceļiem griezes momenta sadale starp priekšu un aizmuguri ir līdz 50 – 50. Kopumā vadītājs tikai iegūst no šīs sistēmas, kas automātiski pielāgojas attiecīgajiem ceļa apstākļiem. Visas pilnpiedziņas sistēmas svars ir tikai 65 kilogrami, tādā veidā degvielas ekonomija saglabājas efektīva.

Mokka modeļa šasija pat uz slikta ceļa nodrošina lieliskas braukšanas īpašības un maksimāli labu vadāmību. Priekšējā tilta Makfersona piekare jau veiksmīgi tikusi izmantota iepriekšējos Opel modeļos, bet tagad Opel inženieri to ir uzlabojuši vēl vairāk. Lai paaugstinātu amortizatoru izturību, ir tikusi pievienota sānu slodzi kompensējošā atspere, tādējādi nodrošinot amortizatoru atbilstību SUV automobiļiem izvirzītajām prasībām, kas nodrošina iespēju veiksmīgi pārvietoties arī pa neasfaltētiem ceļiem.

Aizmugurējam tiltam Opel inženieri ir pievienojuši U veida caurules formas vērpstieni, kas novietots priekšā aizmugurējiem riteņiem. Mokka vērpstienis ir ticis veidots speciāli, lai tas spētu atbilst gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijām, tādā veidā nodrošinot optimizētus rites ātruma un rites stūrēšanas raksturlielumus. Tas vadītājam visās automobiļa versijās ļauj izbaudīt labāko iespējamo vadāmību un kontroli.

„Mēs lepojamies ar savu jauno SUV Mokka, kurā atrodami daudzi vācu inženieru radīti komponenti, tai skaitā dzinēji un transmisijas, šasija un bremzes, ESP, pilnpiedziņa, skaņas risinājumi, izpūtējs, sēdekļi un daudzi citi,” atzīmē Ulrihs Šmālors (Ulrich Schmalohr), Starptautiskās modeļu līnijas izpilddirektors. „Dizains, automašīnas veiktspēja, kvalitāte, tehnoloģijas un skaņas risinājumi atbilst visaugstākajiem standartiem, kādus mūsu pircēji mūsdienās sagaida no Opel.”

Turklāt, lai automašīnas šasija spētu demonstrēt maksimālu sniegumu, Opel inženieri ir radījuši modernu elektrisko stūres pastiprinātāju (EPS), kas nodrošina vēl atsaucīgāku stūres vadību un standartaprīkojumā būs pieejams visos Mokka SUV, izņemot 1,8 litru benzīna motora modeļus, kas izmanto hidraulisko stūres pastiprinātāju (HPS). 1,8 l benzīna dzinējs būs pieejams tikai Krievijas tirgū.

Plašs dzinēju spektrs

Jaudu nodrošina četri efektīvi motori. Visi manuālās transmisijas dzinēji aprīkoti ar degvielu ekonomējošo Opel Start/Stop sistēmu. Benzīna agregāti ir pieejami 1,6 litru dabīgi aspirēta dzinēja ar 85 kW/115 ZS lielu jaudu, 155 Nm griezes momentu un 103 kW/140 ZS jaudīga 1,4 l Turbo ar 200 Nm griezes momentu, kā arī dabīgi aspirēta 1,8 l (103/140 ZS, 175 Nm) motora versijās. 1,8 litru dzinējs tiks piedāvāts tikai Krievijas tirgū. Dīzeļa motoru klāsts ietver 96 kW/130 ZS 1,7 CDTI Turbo dīzeļdzinēju ar 300 Nm griezes momentu, kas nodrošina augstu degvielas ekonomiju un zemu emisiju daudzumu. 1,7 CDTI dzinējs ir pieejams gan ar manuālo, gan ar automātisko sešu pārnesumu transmisiju. 1,4 Turbo sākotnēji būs pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu, bet vēlāk arī ar automātisko transmisiju.

Lieliskās Opel tehnoloģijas tagad arī SUV apakšsegmentā

Mokka modelis SUV apakšsegmentā ienes modernākās tehnoloģijas, piemēram, virkni vadītāja palīgsistēmu, kas balstītas uz Opel Eye priekšējās videokameras sistēmu, un aizmugurējo atpakaļskata kameru. Šī sistēma vadītājam nodrošina dažādas funkcijas, kuru skaitā ir joslu pamešanas brīdinājums (LDW) un otrās paaudzes ceļa zīmju atpazīšanas sistēma (TSR II), kas tagad atpazīst arvien vairāk ES un ārpus ES izmantotās ceļa zīmes, tai skaitā četrstūra formas norādes un dinamiskos LED displejus.

Patiecoties papildus pieejamajam komplektam, kas ietver atpakaļskata kameru un priekšpuses un aizmugures sensorus, automašīnas novietošana stāvvietā ir padarīta vēl vienkāršāka kā jelkad. Neviena cita SUV apakšsegmenta automašīna nepiedāvā tik plašu palīgierīču klāstu. Turklāt Opel Mokka ir ekipēts ar Vācijas Muguras veselības asociācijas AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.”) sertificētajiem ergonomiskajiem sēdekļiem. Četrās pozīcijās pielāgojamais vadītāja sēdeklis ir pirmais AGR apstiprinātais sēdeklis SUV apakšsegmentā. Jaunā dizaina ergonomiskajām sēdvietām bija jāatbilst desmit kritērijiem, tai skaitā – jānodrošina četru pozīciju jostasvietas balstu un sēdekļa atzveltnes kontūru precīzu atbilstību mugurkaula dabiskajam izliekumam. Mokka automašīnas aizmugurējais sols var tikt sadalīts attiecībā 60 pret 40, tādējādi, nepieciešamības gadījumā, nodrošinot līdzenu virsmu.

Papildus tam, Mokka modeļa bagāžas transportēšanas spējas izpaužas arī jaunākās paaudzes aizmugurējā velosipēdu turētājā FlexFix – tas nevainojami atbilst aktīva dzīvesveida cienītājiem. Opel ir vienīgais autoražotājs, kas piedāvā šādu sistēmu. Lietotājam draudzīgais turētājs ir pilnībā integrēts mašīnas aizmugurē, tas darbojas līdzīgi kā atvilktne un uz tā vienlaicīgi var novietot līdz pat trim velosipēdiem. Pat tad, kad velosipēdu turētājs ir pilnībā piekrauts, integrētā un ērtā sistēma ļauj viegli piekļūt bagāžas nodalījumam.

Mokka ar visām augstākminētajām iezīmēm ir kā radīts cilvēkiem ar aktīvu un izsmalcinātu dzīvesveidu. To atspoguļo arīdzan pats automašīnas nosaukums, kas radies, iedvesmojoties no mazajām, apaļajām Coffea Arabica šķirnes kafijas pupiņām. No mokas pupiņām gatavotā kafija ir izsmalcināta un eleganta, bagātīga raksturā un enerģijas pilna. Gluži tāpat kā šīs pupiņas, arī Opel Mokka ir kompakts izmēru ziņā, bet liels savā attieksmē.

Drosmīgs SUV dizains apvienots ar izsmalcinātu funkcionalitāti

Ar Mokka modeli Opel dizaineru filozofijas sajaukums „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti” tagad rod jaunu izpausmi subkompakto SUV segmentā. Opel Mokka demonstrē drosmīgu raksturu ar skulpturāliem un elegantiem vaibstiem, vienlaicīgi saglabājot arī sportiskas iezīmes ar muskuļotām un atlētiskām virsbūves līnijām. Izteikto priekšējo režģi, bamperu aizsarguzlikas un riteņu arkas vēl vairāk izceļ Opel tipiskais “zibens” virsbūves sānos, kas virzienā uz aizmuguri tiecas uz augšu. Tāpat Mokka sportisko raksturu vēl vairāk uzsver tā paaugstinātais klīrenss, kas īpaši piemērots grants ceļiem, un modeļa 1,540 mm platā riteņu šķērsbāze. Automašīnas izskatu papildina arī 18” vieglmetāla diski, kas ietilpst ‘Enjoy’ un ‘Cosmo’ standartkomplektācijās. Tādā veidā riteņi lieliski izceļ Mokka modeļa drosmīgo un robusto dizainu. Neviens cits autoražotājs SUV apakšsegmentā nepiedāvā 18” riteņus kā standartu. Vēlāk papildus būs pieejami arī 19” riteņi.

Arī Mokka modeļa interjers atspoguļo Opel dizaina filozofiju „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti”. Skulpturālo raksturu iemieso spārna formas instrumentu panelis un mākslinieciski veidotās durvju virsmas. Salonā redzamas arī Opel tipiskās vērtības, piemēram, tādas kā daudzpusīga pielietojuma iespējas un lietotājam draudzīga funkcionalitāte – sākot no instrumentu paneļa dubultā cimdu nodalījuma konfigurācijas, slēgtas mantu uzglabāšanas vietas konsoles tunelī līdz pat ietilpīgiem sānu nodalījumiem priekšējās un aizmugurējās durvīs. Pateicoties līdz pat 1,372 litru ietilpīgajam bagāžniekam un līdz 19 dažādām sīklietu novietnēm salonā, ir redzams, ka īpaši ir padomāts tieši par ģimenēm nepieciešamo funkcionalitāti.

Vēl vairāk ekskluzīvu tehnoloģiju drošībai un komfortam

Pie standarta iezīmēm, kas uzlabos braukšanas īpašības visās Mokka versijās, pieder elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma (ESC), saķeres kontroles sistēma (TC), kā arī kalnā uzbraukšanas palīgsistēma (HSA) un no kalna nobraukšanas kontroles sistēma (HDC) – tās uzlabo braukšanas komfortu gan augšupvērstā, gan lejupejošā virzienā.

Saķeres kontroles sistēma elektroniski darbojas līdzīgi bloķējošajam diferenciālim. Tā novērš riteņu izslīdēšanu un ar specifiskiem algoritmiem atbalsta Mokka modeļa AWD sistēmu, kas uzlabo automašīnas veiktspēju. Kalnā uzbraukšanas palīgsistēma palielina braukšanas komfortu un, atrodoties uz kalna, palīdz vadītājam apstādināt auto. Sistēma attur automašīnu no ripošanas atpakaļ pat tad, kad darba bremzes ir atlaistas. Savukārt no kalna nobraukšanas kontroles sistēma ir ļoti noderīga apgrieztā scenārijā, kad automobilis atrodas lejupvērstā pozīcijā. Vadītājs var noteikt un ierobežot ātrumu, kādā automašīnai vajadzētu pārvarēt nogāzi. Automātiskā ātruma kontrole nozīmē to, ka autovadītājam nav nepieciešams izmantot bremzes.

Bagātīgs un izsmalcināts – Opel Mokka modelis inovatīvas un augstvērtīgas tehnoloģijas tagad padara pieejamas arī SUV apakšsegmentā. Uzlabotā priekšējā apgaismojuma sistēma (AFL+), kas balstīta uz trešās paaudzes biksenona gaismu sistēmu, vēl vairāk paaugstina braukšanas drošības līmeni. AFL+ galvenās funkcijas ir lauku ceļu, lielceļa, pilsētas, gājēju zonas apgaismojumi, apgaismojums nelabvēlīgiem laika apstākļiem, palielinātas tālās gaismas, statiskā straujo pagriezienu gaisma, dinamiskais līkuma apgaismojums, LED dienas gaitas apgaismojums un High Beam Assist, kas automātiski pielāgo tālās gaismas tā, lai tās neapžilbinātu aizmugurē vai pretim braucošo automašīnu vadītājus.

Bagātīga standarta komplektācija un augstvērtīgi aprīkojuma līmeņi

Papildus pamata ‘Essentia’ aprīkojuma līmenim, klienti var izvēlēties arī augstvērtīgo ‘Enjoy’, kas standartā ietver garu sarakstu ar premium līmeņa papildinājumiem, piemēram, 18” vieglmetāla diskus, manuālo gaisa kondicionieri un CD-Radio ar Bluetooth savienojumu. Izsmalcinātākā aprīkojuma pakete ‘Cosmo’ standartā ietver vēl vairāk premium līmeņa piederumus – automašīnas stāvvietā novietošanas sensorus transportlīdzekļa priekšpusē un aizmugurē, divu zonu gaisa kondicionēšanu un kombinēto ādas un tekstila sēdekļu apdari. Tādi papildinājumi kā, piemēram, hroma durvju rokturi kombinācijā ar vairākiem hroma ielaidumiem un riteņi ar tumšāku apdari piešķir automašīnai papildus luksusa pieskārienu.

Mokka modelis Opel dīleru salonos būs pieejams 2012. gada beigās.
 

 
Visi komentāri
 
286271. viesis 4.jūnijs 2012 13:20
0 0 Atbildēt

maziņš, švaks un dārgs - opels! :)

286276. viesis 4.jūnijs 2012 19:27
0 0 Atbildēt

Ko tik mūsdienās nesauc par SUV :)

286278. viesis 5.jūnijs 2012 7:37
0 0 Atbildēt

Juutu, ka buus baudaams...

286284. viesis 5.jūnijs 2012 17:56
0 0 Atbildēt

Opel jaunais SUV Mokka paplašina ražotāja modeļu klāstu un ir pirmais vācu zīmols, kas ienāk ātri augošajā subkompakto sporta automašīnu segmentā.

subkompakta sporta automašīna? Kurš tulko šitos tekstus? :D

dabiskā aspirācija arī ierullē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nodeg tikai divus gadus vecs Mercedes-Benz EQA elektromobilis (+ VIDEO)

60 000 eiro vērtā automašīna sadega pilnībā diezgan ievērojami bojājot arī blakus esošās garāžas vārtus. No lielākas nelaimes īpašniekus paglāba tas, ka liesmas tika laicīgi pamanītas. Lasīt vairāk

 

Klīrenss 20 centimetri - Lexus piedāvā krosoveru NX Overtrail versijā (+ FOTO) 4

Lexus NX Overtrail izveidots kā versija sliktākiem ceļiem, kas papildinās pircēja izvēli Eiropas tirgum. Lasīt vairāk

 

Zināmi 32 auto modeļi, kas sacentīsies par “Latvijas Gada auto 2025” titulu (+ FOTO)

31. oktobrī noslēdzās dalībnieku pieteikšana konkursā “Latvijas Gada auto 2025”. Līdz ar to sāksies konkursa lielais testa brauciens, kura laikā žūrija tos vērtēs, lai noteiktu labāko – fināla septītnieku. Lasīt vairāk

 

Kulbergs prasa atcelt ekspluatācijas nodokli automašīnām, kuras rada līdz 130 CO2 g/km izmešus (+ VIDEO) 37

Tehnoloģiju bloga "Kursors.lv" vadītājs Kristaps Skutelis norāda, ka mazturīgie nespēs pārsēsties uz elektroauto, kam piekrīt arī Saeimas deputāts un "Auto asociācijas" vadītājs Andris Kulbergs ("Apvienotais saraksts"), tāpēc, viņaprāt, būtu jāatceļ ekspluatācijas nodoklis visiem auto, kuri rada līdz 130 CO2 g/km izmešus, lai veicinātu iedzīvotāju pārsēšanos uz automašīnām, kuras rada mazāk izmešu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti