Automašīnas mazgāšana ziemā 4

 
10.janvāris 2013 12:56

Ceļu uzturēšanai ziemā intensīvi izmantotie pretslīdes materiāli veicina korozijas parādīšanos gan uz virsbūves, gan citām automašīnas daļām, tāpēc „Statoil Fuel & Retail Latvia” aicina automašīnu īpašniekus pievērst pastiprinātu uzmanību automašīnas virsbūves apkopei ziemas sezonā.

 „Statoil Fuel & Retail Latvia” rekomendē par savu automašīnu rūpēties visu gadu, tomēr ziemā tam jāpievērš papildu uzmanība, jo uz ceļiem kaisītais sāls kopā ar smiltīm un sniegu ir nopietns drauds transportlīdzeklim. Pretslīdes materiāls no brauktuves virsmas nonāk ne tikai uz automašīnas virsbūves, bet arī citām vietām, piemēram, šasijas un ritošās daļas. Tās ir ne tikai grūtāk nomazgājamas, bet arī ievērojami jutīgākas pret sāls negatīvo ietekmi.

Vislabākais veids, kā pasargāt savu mašīnu no korozijas riskiem, ir regulāra tās mazgāšana – vismaz reizi divās nedēļās. Ziemas sezonā piemērotāka būs tāda automašīnas mazgāšanas programma, kas ietver arī šasijas mazgāšanu un virsbūves vaskošanu. Skalojot automašīnas apakšu, tiks notīrītas sāls, zemes un citu netīrumu paliekas riteņu arkās un citās mitruma koncentrācijas vietās, kas veicina rūsēšanu, turpretī vaskošana pildīs aizsargfunkcijas un ļaus arī turpmāk samazināt vides negatīvo ietekmi uz automašīnas virsbūvi.

„Sāls kaisīšana uz brauktuves ļauj samazināt slīdēšanu, tomēr šīs darbības sekas var radīt pavisam citus riskus, par kuriem autovadītājiem ir jādomā. Viens no tiem ir izteikta rūsas un korozijas veidošanās. Protams, labākais risinājums, lai no tā izvairītos, ir savlaicīga un regulāra automašīnas kopšana – tādējādi ilgtermiņā tiks ietaupīts gan laiks, gan resursi, kas tiktu patērēti novēršot jau radušos tehniskos bojājumus. Lai arī mazgāšana šķiet tikai neliela daļa no kopējās tehniskās apkopes, tomēr tai ir būtiska nozīme, lai spēkrats nezaudētu savu vērtību,” skaidro Gatis Pavārs, „Statoil Fuel & Retail Latvia” veikala preču un pakalpojumu attīstības direktors.

Ziemas laikā nevajadzētu aizmirst par vispārēju mašīnas tehniskā stāvokļa pārbaudi – bremzēšanas iekārtas, stūres iekārtas, ritošās daļas un citu elementu apskate ļaus pilnībā novērtēt automašīnas stāvokli. Tāpat svarīgi ir arī regulāri sagatavot mašīnu dažādiem laikapstākļiem, to nomazgājot un ievaskojot.

Uzziņai
Populārākais pretslīdes materiāls Latvijā ir sāls - 2012./2013. gada ziemas sezonā valsts autoceļu uzturēšanai jau līdz 1. oktobrim AS „Latvijas autoceļu uzturētājs” bija sagatavojis vairāk kā 40 000 tonnu tehniskās sāls un 20 000 kubikmetru smilts/sāls maisījuma.


Ieva Stūre
SIA „Latvija Statoil” sabiedrisko attiecību konsultante

 
Visi komentāri
 
288851. viesis 10.janvāris 2013 14:06
0 0 Atbildēt

Staķis piedāvā arī auto apakšas vaskošanu!!!!!!!?????????????? :O

288853. viesis 10.janvāris 2013 14:22
0 0 Atbildēt

Viena lieta gan ir skaidrāka par skaidru - sāli pie mums uz autoceļiem kaisa daudz vairāk nekā to vajadzētu reali darīt. Domāju, ka dažķārt daudzviet varētu aprobežoties vai nu ar tīru granti vai smalki sasmalcinātām šķembām, kā to praktizē ziemeļvalstīs. Pieļauju, ka tuvākajos gados var sākties jauni tiesas procesi ar ceļu uzturētājiem, sakarā ar sāls nodarītiem zaudējumiem autoparkam. ES valstīs tml. procesi jau ir bijuši, un autovadītāji ir vinnējuši. (IV)

288854. viesis 10.janvāris 2013 14:44
0 0 Atbildēt

Šoziem jau nu gan daudz nesāla. Bet nu uz tās grants vai šķembu savākšanas izmaksām var pat atļauties zaudēt tiesā...

288907. viesis 14.janvāris 2013 11:54
0 0 Atbildēt

288853.

Viena lieta gan ir skaidrāka par skaidru - sāli pie mums uz autoceļiem kaisa daudz vairāk nekā to vajadzētu reali darīt.

========================

Muļķības, daudzviet Eiropā to dara daudz bagātīgāk :-)

Domāju, ka dažķārt daudzviet varētu aprobežoties vai nu ar tīru granti vai smalki sasmalcinātām šķembām, kā to praktizē ziemeļvalstīs.

========================

Varbūt tu zini, cik LV izmaksātu kaisīšana ar IMPORTĒTĀM granīta / bazalta sīkšķembām, cik šo sīkšķembu savākšana pavasarī un mazgāšana atkārtotai izmantošanai, cik "rīdziņu" pielāgošana sīkšķembu izmantošanai?

baidos, ka ar iedalīto budžetu ceļinieki neizvilks ... :-(

Pieļauju, ka tuvākajos gados var sākties jauni tiesas procesi ar ceļu uzturētājiem, sakarā ar sāls nodarītiem zaudējumiem autoparkam. ES valstīs tml. procesi jau ir bijuši, un autovadītāji ir vinnējuši. (IV)

======================

Vari nosaukt kādu piemēru? :-) :-) :-) Ceļu uzturētājiem vienmēr azotē būs dzelžains arguments par auto pretkorozijas apstrādi :-) Kā saka, lūdzu, pērc varbūt lētāku auto, bet proties atbilstoši lietotāja instrukcijai tam ik pa 3 gadiem izpildīt atjaunotu pilnu pretkorozijas apstrādi! Tikai tādā gadījumā autoražotājs garantēs , teiksim 10 gadu garantiju pret virsbūves caurrūsēšanu :-) Rūsu neveicina kalcija hlorīds, bet tā cenas dēļ to izmano pārsvarā tiltu un ceļu pārvadu apstrādei, lai nebojātu metāla daļas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viens no retajiem sedaniem Toyota Camry būs pieejams Latvijā no 38 600 līdz 46 500 eiro (+ VIDEO)

Vidējās klases sedans Toyota Camry šogad ieiet savā devītajā paaudzē. Pasaulē tas ir visvairāk pārdotais sedans ar vairāk nekā 21 miljonu eksemplāru. Jaunākais modelis Eiropā tiek piedāvāts vien izvēlētos tirgos, tajā skaitā arī Baltijā. Lasīt vairāk

 

Pasaules pirmizrāde elektroauto Škoda Elroq Prāgā! No 33 000 eur, no 380 km distance (+ VIDEO) 12

iAutolv ir klāt pilnīgi jaunā Škoda Elroq elektriskās piedziņas krosovera prezentācijā. Lasīt vairāk

 

Automašīnu lietošanas nodokli cels par 10% un prasīs samaksāt katru gadu 61

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie un saskaņošanai iesniegtie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā paredz no 2025.gada palielināt visas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes par 10%. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām Škoda Kodiaq plug-in hibrīdu (+ VIDEO) 2

Lādējamie hibrīdi palielinātas valsts subsīdijas dēļ kļuvuši tik aktuāli, ka bez tiem neiztiek vien retais mūsdienu SUV. Škoda Kodiaq iV 1,5 litru benzīna turbodzinējs savienots ar 85 kW elektromotoru. Sistēmas summārā jauda ir 204 ZS. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, bet virs tās vīd uzraksts “SportLine”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti