Atpakaļ 20. gadsimtā 5

20.janvāris 2013 13:35

Publicēti Eiropas autotirgus 2012. gada rezultāti. Kā tos vērtēt? Nozares krīze? Revolūcija pircēju paradumos?

Kopējais un galvenais kontrolskaitlis – pārdoti 12 053 904 auto – nokrities līdz 1995. gada līmenim. Par gada kritumu (8,2%) lielāks skaitlis fiksēts vēl senāk – 1993. gadā, kad jaunu auto pārdošanas apjomi samazinājās par 16,9%.

2012. gadā no lielvalstīm tikai Apvienotā Karaliste ir pirkusi vairāk – plus 5,3 %. Citu (izņemot Vāciju – mīnus 2,9%) apjoma samazinājums mērams divciparu skaitļiem. Itālija – mīnus 19,9%, Spānija – 13,4, Francija – 13,9...
Ar plus zīmi gadu beiguši vairāki „maznozīmīgie tirgi” – Ungārija – 17,6%, Igaunija – 12,5%, Bulgārija – 1,6%. Latvijas oficiālais rezultāts – mīnus 2,9%, Lietuvas – mīnus 8%.
Eiropas autotirgus apjoms gada laikā samazinājies par gandrīz 9 procentiem.

Marku rezultāti. Tikai trīs ar plus zīmi: Jaguar/land Rover – 25,8%, Kia – 14,1%, Hyundai – 9,4%. Pārējiem – kritums. VW grupa– 1,6%, PSA grupa – 12,9%, Renault – 19,1%, GM grupa – 13,8%, Ford – 13,1%...

 

 
Visi komentāri
 
289061. viesis 21.janvāris 2013 12:49
0 0 Atbildēt

Nudien,prieks par to , ka Hundajam 9,4 % kāpums. Un laikam jau loģiski un pamatoti. Nu jau pats 7 gadu braucu ar savu Sonatu 2,4 GLS un nevaru par to auto neko sliktu pateikt. Par lielām bēdām daudzajiem kritiķiem jāatdzīst, ka joprojām nekas tam auto nav bojājies, nekas arī negrab un nerūsē. Tā nu tas ir. Nelieli iebildumi man ir tiaki pret Sonatas pārāk kokaino amortizaciju, bet iespējams, ka mūsu slikto autoceļu apstākļos tas pat ir labāk . Arī mana sieva un meita brauc ar 2004.gada Sonatu 2,0 GLS, un arī bez jebkādām tehniskām problēmām. TA abiem auto vienmēr uz pirmo reizi. Piebildīšu, ka 2004.gada modeļa Sonatai ir izcila, mīksta amortizacija un gaita ne sliktāka kā e-mersim. (esmu pāris gadus ar e-mersi braucis). Kā saka , diži biezie rietumu valstu autovadītāji, kuri savulaik reti "izlīdīšuši" no meršiem,bembjiem vai auģikiem - arī nākuši pie atziņas, ka par sakarīgāku naudiņu var nopirkt vēl sakarīgākus auto.....

289062. viesis 21.janvāris 2013 12:58
0 0 Atbildēt

Vērtēt tikai pozitīvi - dzīve iet uz augšu, vairs nav vajadzība pēc auto. Tauta maksimāli koncentrējās apdzīvotās vietās ar labu publiskā transporta infrastruktūru, dzīvo tuvāk darbam u.t.t. Ja steidzami vajag auto, paņem taksi, ja brīvdienām, tad nomas auto. Turēt auto tikai braukšanai pa pilsētu neatmaksājās.

p.s. kādu laiku dzīvoju līdzīgā stilā, kamēr apnika braukt tam nomas auto pakaļ un pēc tam aizvest atpakaļ.

p.p.s. ideja autonomu īpašniekiem, ieviest pakalpojumu - nomas auto piegāde līdz durvīm un savākšana no tām.

289065. viesis 21.janvāris 2013 13:49
0 0 Atbildēt

Normāli - tajās valstīs kur iestājās taupības režīms, nācās pirkt mazāk. Jebkuram ražotājam ir jārēķinās ar +-10% svārstībām un jāspēj izturēt arī 20% kritumu vienu gadu, pēc tam kritums samazinās. ja saliktu blakus visu gadu grafikus, tad atrastu gadu kurā tika saražots "par daudz" un iegrieza nākamajam gadam. Ja ņem vērā cik mašīnu noslīka pēdējā vētrā, tad nākamgad būs kāpums.

289068. viesis 21.janvāris 2013 14:04
0 0 Atbildēt

Vēl jau ir tāda lieta kā auto iepirkums dažādos konkursos. Uz tā rēķina vien pie mums "pacēlās" atsevišķu marku pārdošanas rādītāji. Līdzīgi varētu būt arī citās valstīs. Interesanta būtu statistika, ja salīdzinātu kādus jaunos auto pērk privātpersonas un kādus juridiskās personas.

289189. viesis 24.janvāris 2013 16:01
0 0 Atbildēt

hundajiem daudz bonusus dod labie tehniskās izturības rādītāji eiropas TUV apkopojumu datu bāzes. Hundaji pēdējo piecu gadu laikā zemāk par 4-6 vietu nav krituši. Un tas ir būtisks faktors. Arī pieņemamās cenas daudzus ieinteresē, kaut arī šodienas hundaji jau ir krietni dārgāki par 2006.gada modeļiem. Atceros, ka jauns pirmais Santa fe maksāja tikai ap 13 000 ls,tad pēdējais jaunais modeļis jau piķo 35tūkst.eiro....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autobild žurnālists: 1000 km elektroauto nevienam nav vajadzīgs

Autobild.de žurnālists Matiass Brigge uzskata, ka elektromobilis, kas bez papildu uzlādes spēs nobraukt 1000 kilometrus, nevienam nav vajadzīgs. Lasīt vairāk

 

Šogad vairāk nekā 361 000 autoīpašnieku tikuši pie augstākas "Bonus-Malus" klases

Šogad "Bonus-Malus" klase palielinājusies 361 281, bet samazinājusies - 189 815 autoīpašniekiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "Bonus-Malus" klašu pārrēķina. Lasīt vairāk

 

Projektēs gājēju un velosipēdistu ceļus pie Valmieras, Jēkabpils, Liepājas, bet Ozoliņos Latgalē šogad jau varētu uzsākt būvdarbus 1

VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsludinājusi iepirkumu par būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību trim gājēju–velosipēdistu ceļiem Vidzemē, Zemgalē un Kurzemē. Lasīt vairāk

 

Mazliet savādāks Citroen C3 (+ FOTO)

Citroen prezentējis C3 modeļus, kas paredzēti Indijas un Dienvidamerikas tirgum. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti