Atpakaļ 20. gadsimtā 5

 
20.janvāris 2013 13:35

Publicēti Eiropas autotirgus 2012. gada rezultāti. Kā tos vērtēt? Nozares krīze? Revolūcija pircēju paradumos?

Kopējais un galvenais kontrolskaitlis – pārdoti 12 053 904 auto – nokrities līdz 1995. gada līmenim. Par gada kritumu (8,2%) lielāks skaitlis fiksēts vēl senāk – 1993. gadā, kad jaunu auto pārdošanas apjomi samazinājās par 16,9%.

2012. gadā no lielvalstīm tikai Apvienotā Karaliste ir pirkusi vairāk – plus 5,3 %. Citu (izņemot Vāciju – mīnus 2,9%) apjoma samazinājums mērams divciparu skaitļiem. Itālija – mīnus 19,9%, Spānija – 13,4, Francija – 13,9...
Ar plus zīmi gadu beiguši vairāki „maznozīmīgie tirgi” – Ungārija – 17,6%, Igaunija – 12,5%, Bulgārija – 1,6%. Latvijas oficiālais rezultāts – mīnus 2,9%, Lietuvas – mīnus 8%.
Eiropas autotirgus apjoms gada laikā samazinājies par gandrīz 9 procentiem.

Marku rezultāti. Tikai trīs ar plus zīmi: Jaguar/land Rover – 25,8%, Kia – 14,1%, Hyundai – 9,4%. Pārējiem – kritums. VW grupa– 1,6%, PSA grupa – 12,9%, Renault – 19,1%, GM grupa – 13,8%, Ford – 13,1%...

 

 
Visi komentāri
 
289061. viesis 21.janvāris 2013 12:49
0 0 Atbildēt

Nudien,prieks par to , ka Hundajam 9,4 % kāpums. Un laikam jau loģiski un pamatoti. Nu jau pats 7 gadu braucu ar savu Sonatu 2,4 GLS un nevaru par to auto neko sliktu pateikt. Par lielām bēdām daudzajiem kritiķiem jāatdzīst, ka joprojām nekas tam auto nav bojājies, nekas arī negrab un nerūsē. Tā nu tas ir. Nelieli iebildumi man ir tiaki pret Sonatas pārāk kokaino amortizaciju, bet iespējams, ka mūsu slikto autoceļu apstākļos tas pat ir labāk . Arī mana sieva un meita brauc ar 2004.gada Sonatu 2,0 GLS, un arī bez jebkādām tehniskām problēmām. TA abiem auto vienmēr uz pirmo reizi. Piebildīšu, ka 2004.gada modeļa Sonatai ir izcila, mīksta amortizacija un gaita ne sliktāka kā e-mersim. (esmu pāris gadus ar e-mersi braucis). Kā saka , diži biezie rietumu valstu autovadītāji, kuri savulaik reti "izlīdīšuši" no meršiem,bembjiem vai auģikiem - arī nākuši pie atziņas, ka par sakarīgāku naudiņu var nopirkt vēl sakarīgākus auto.....

289062. viesis 21.janvāris 2013 12:58
0 0 Atbildēt

Vērtēt tikai pozitīvi - dzīve iet uz augšu, vairs nav vajadzība pēc auto. Tauta maksimāli koncentrējās apdzīvotās vietās ar labu publiskā transporta infrastruktūru, dzīvo tuvāk darbam u.t.t. Ja steidzami vajag auto, paņem taksi, ja brīvdienām, tad nomas auto. Turēt auto tikai braukšanai pa pilsētu neatmaksājās.

p.s. kādu laiku dzīvoju līdzīgā stilā, kamēr apnika braukt tam nomas auto pakaļ un pēc tam aizvest atpakaļ.

p.p.s. ideja autonomu īpašniekiem, ieviest pakalpojumu - nomas auto piegāde līdz durvīm un savākšana no tām.

289065. viesis 21.janvāris 2013 13:49
0 0 Atbildēt

Normāli - tajās valstīs kur iestājās taupības režīms, nācās pirkt mazāk. Jebkuram ražotājam ir jārēķinās ar +-10% svārstībām un jāspēj izturēt arī 20% kritumu vienu gadu, pēc tam kritums samazinās. ja saliktu blakus visu gadu grafikus, tad atrastu gadu kurā tika saražots "par daudz" un iegrieza nākamajam gadam. Ja ņem vērā cik mašīnu noslīka pēdējā vētrā, tad nākamgad būs kāpums.

289068. viesis 21.janvāris 2013 14:04
0 0 Atbildēt

Vēl jau ir tāda lieta kā auto iepirkums dažādos konkursos. Uz tā rēķina vien pie mums "pacēlās" atsevišķu marku pārdošanas rādītāji. Līdzīgi varētu būt arī citās valstīs. Interesanta būtu statistika, ja salīdzinātu kādus jaunos auto pērk privātpersonas un kādus juridiskās personas.

289189. viesis 24.janvāris 2013 16:01
0 0 Atbildēt

hundajiem daudz bonusus dod labie tehniskās izturības rādītāji eiropas TUV apkopojumu datu bāzes. Hundaji pēdējo piecu gadu laikā zemāk par 4-6 vietu nav krituši. Un tas ir būtisks faktors. Arī pieņemamās cenas daudzus ieinteresē, kaut arī šodienas hundaji jau ir krietni dārgāki par 2006.gada modeļiem. Atceros, ka jauns pirmais Santa fe maksāja tikai ap 13 000 ls,tad pēdējais jaunais modeļis jau piķo 35tūkst.eiro....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti