Publicēti Eiropas autotirgus 2012. gada rezultāti. Kā tos vērtēt? Nozares krīze? Revolūcija pircēju paradumos?
Kopējais un galvenais kontrolskaitlis – pārdoti 12 053 904 auto – nokrities līdz 1995. gada līmenim. Par gada kritumu (8,2%) lielāks skaitlis fiksēts vēl senāk – 1993. gadā, kad jaunu auto pārdošanas apjomi samazinājās par 16,9%.
2012. gadā no lielvalstīm tikai Apvienotā Karaliste ir pirkusi vairāk – plus 5,3 %. Citu (izņemot Vāciju – mīnus 2,9%) apjoma samazinājums mērams divciparu skaitļiem. Itālija – mīnus 19,9%, Spānija – 13,4, Francija – 13,9...
Ar plus zīmi gadu beiguši vairāki „maznozīmīgie tirgi” – Ungārija – 17,6%, Igaunija – 12,5%, Bulgārija – 1,6%. Latvijas oficiālais rezultāts – mīnus 2,9%, Lietuvas – mīnus 8%.
Eiropas autotirgus apjoms gada laikā samazinājies par gandrīz 9 procentiem.
Marku rezultāti. Tikai trīs ar plus zīmi: Jaguar/land Rover – 25,8%, Kia – 14,1%, Hyundai – 9,4%. Pārējiem – kritums. VW grupa– 1,6%, PSA grupa – 12,9%, Renault – 19,1%, GM grupa – 13,8%, Ford – 13,1%...
Nudien,prieks par to , ka Hundajam 9,4 % kāpums. Un laikam jau loģiski un pamatoti. Nu jau pats 7 gadu braucu ar savu Sonatu 2,4 GLS un nevaru par to auto neko sliktu pateikt. Par lielām bēdām daudzajiem kritiķiem jāatdzīst, ka joprojām nekas tam auto nav bojājies, nekas arī negrab un nerūsē. Tā nu tas ir. Nelieli iebildumi man ir tiaki pret Sonatas pārāk kokaino amortizaciju, bet iespējams, ka mūsu slikto autoceļu apstākļos tas pat ir labāk . Arī mana sieva un meita brauc ar 2004.gada Sonatu 2,0 GLS, un arī bez jebkādām tehniskām problēmām. TA abiem auto vienmēr uz pirmo reizi. Piebildīšu, ka 2004.gada modeļa Sonatai ir izcila, mīksta amortizacija un gaita ne sliktāka kā e-mersim. (esmu pāris gadus ar e-mersi braucis). Kā saka , diži biezie rietumu valstu autovadītāji, kuri savulaik reti "izlīdīšuši" no meršiem,bembjiem vai auģikiem - arī nākuši pie atziņas, ka par sakarīgāku naudiņu var nopirkt vēl sakarīgākus auto.....