Pērn Latvijā galvenokārt ievestas automašīnas, kas ražotas pirms 6-10 gadiem, savukārt kaimiņvalstī Lietuvā importēto automašīnu klāstā dominējuši 11-15 gadu veci transporta līdzekļi.
Katrs piektais 2012. gadā Latvijā ievestais auto bijis ne vairāk kā piecus gadus vecs, savukārt Igaunijā šādas automašīnas importētas vēl biežāk un sastāda trešdaļu no visiem pērn valstī ievestajiem transporta līdzekļiem.
Pēc patlaban visapmeklētākā Baltijas transporta sludinājumu portāla Autoplius.lt datiem, 2012. gadā Latvijā tika ievesti vairāk nekā 34 tūkstoši lietotu automašīnu, kas ir par 500 transportlīdzekļiem vairāk nekā Igaunijā. Tai pašā laikā Lietuvā ievests visvairāk lietoto spēkratu – 143,9 tūkstoši.
„Pērn Lietuvā tika ievests četrreiz vairāk automašīnu nekā Latvijā. Jāpiebilst, ka arī arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju auto iegādes nolūkos dodas uz kaimiņvalsti Lietuvu, jo piedāvājums šeit ir daudz plašāks, bet cenas – zemākas. Turklāt Latvijas autovadītāji var salīdzināt automašīnu cenas un izvēlēties vēlamo modeli arī mājās, jo portālā Autoplius.lv pieejami sludinājumi par patlaban tirdzniecībā pieejamajiem transportlīdzekļiem kā Latvijā, tā arī Lietuvā,” stāsta Viktors Daukšs, Autoplius Attīstības daļas vadītājs.
Pēc viņa teiktā, Baltijā jauno automašīnu pārdošanas kritums pērn piedzīvots tikai Lietuvā.
„To, protams, ietekmē cilvēku finansiālais stāvoklis un dzīves līmenis. Latvijā tas ir zemāks nekā Igaunijā, taču augstāks nekā Lietuvā. Jauno automašīnu cenas visās Baltijas valstīs ir līdzīgas, tādēļ Igaunija ir neapšaubāms līderis to tirdzniecībā,” skaidro eksperts.
Salīdzinājumam – pērn Latvijā uz vienu jaunu automobili tika importētas 2,64 lietotas automašīnas, Igaunijā šis rādītājs bija 1,5, bet Lietuvā – 10,45. Vispopulārākais modelis jauno automašīnu tirdzniecībā Latvijā bijis Volkswagen Golf, Igaunijā – Toyota Avensis, bet Lietuvā līdera pozīciju saglabājis Fiat 500.
Savukārt, ņemot vērā elektroautomobiļu pārdošanas apjomus, par inovatīvāko Baltijas valsti automašīnu tirgū dēvējama Igaunija, kur 2012. gadā pārdoti 512 elektromobiļi. Latvijas iedzīvotāji un uzņēmumi pērn iegādājušies vien sešus elektromobiļus, tomēr tādējādi apsteiguši Lietuvu, kur pagājušajā gadā nav iegādāta neviena automašīna ar elektrisko dzinēju.
Autoplius eksperts piebilst, ka vāja interese Latvijā bijusi arī par lietotiem hibrīdauto, kuros kombinēts degvielas un elektrodzinējs, – pagājušajā gadā Latvijā importēts vien 81 «hibrīds». Šajā kategorijā līderpozīcijā ir lietuvieši, kuri importējuši gandrīz sešas reizes vairāk – 479 lietotus auto ar degvielas un elektriskajiem dzinējiem.
Par Autoplius.lt
Autoplius.lt ir visvairāk apmeklētais transporta sludinājumu un tirdzniecības portāls Lietuvā, kurš jau 10 gadu ieņem līderpozīciju tirgū. Portālā izvietoto sludinājumu skaits pārsniedz 150 tūkstošus. Pēc GemiusTraffic datiem janvārī portāla unikālo apmeklētāju skaits sasniedzis 1,47 miljonus. 2012. gada pēdējā ceturksnī portālā Autoplius.lt pārdošanai piedāvāto automašīnu kopējā vērtība bija 1,62 miljardi litu jeb vairāk nekā 470 miljoni eiro.
Autoplius.lt administrē un pilnveido kompānija Plius, kas pieder Norvēģijas mediju holdingam Schibsted. Holdings Schibsted pārvalda vienu no lielākajiem sludinājumu portāliem visā pasaulē, kurš darbojas 26 valstīs. 2010. gadā Schibsted ierindojās trešajā vietā starp spēcīgākajiem sludinājumu portālu īpašniekiem pasaulē uzreiz aiz diviem šīs jomas gigantiem – eBay иn Craigslist.
Viktors Daukšs (Viktoras Daukšas)
Autoplius.lt Attīstības daļas vadītājs
domāju, ka pie leišiem pirkt auto - tas joprojām ir augsts risks. Reāla iespēja nopirkt atjaunotu auto, kas salikts kopā no trim sistiem auto....Šajā ziņā tur nekas nav mainījies.