Nevienam nav noslēpums, ka Audi spēkrati izraisa simpātijas ļoti daudzos mūsu lasītājos. Īpaši vēl, ja tas ir quattro. Tomēr šoreiz vēlējāmies iepazīties ar kādu citu šīs „ģimenes” pārstāvi, kura siluets nebūt nav ierasti klasisks un gandrīz nevienu neatstāj vienaldzīgu.
Un tā - kādā piektdienas vakarā beidzot dodamies uz Auto Rīga salonu, kur mūs gaida apsolītais ņiprais „mazulītis” Audi A2 – mazākais savu brāļu vidū.
Tīri vizuāli auto izskatās diezgan amizanti – īpaši sākumā, kamēr acs vēl nav pieradusi pie tā druknajām formām. Tā vien šķiet – tipisks pilsētas auto. Melots nebūs – lavierējot Rīgas sastrēgumos, automašīna lieliski attaisno savus gabarītus un braukšana ir ērta un viegla. Lai gan auto šķiet diezgan zems – pāris reizes uzbraucot uz trotuāra varēja dzirdēt skrāpēšanos, kā izrādījās mazliet vēlāk – tas tomēr nav nekāds „mazais bērns” un nepaliek kaunā arī mazliet šerpākos ceļa apstākļos.
Šķiet, ka ražotājs darījis visu, lai samazinātu auto svaru un izkoptu tā aerodinamiskās īpašības – viens vienīgs alumīnijs. Tā forma ir eleganta un neļaus vadītājam palikt nepamanītam. Auto konstruēts tā, lai tā īpašniekam galva par remontu sāpētu vien tik, cik aiztransportēt savu mīluli līdz servisam – atverams nav pilnīgi nekas, izņemot nelielu „vāciņu” auto priekšpusē, lai pielietu eļļu un logu mazgājamo šķidrumu. Un, protams, benzīnbākas vāciņš un durtiņas. Arī tās, šķiet, pārāk bieži virināt nenāksies, jo vidējais degvielas patēriņš šim auto ir ļoti tīkams – 6 litri uz 100 kilometriem.
Amizanti izskatās vējstikla slotiņa, kas viena pati „apkalpo” visu stiklu. Interesants ir arī lielais aizmugures stikls, kam pa vidu novietotais spoleris gan mazliet apgrūtina atpakaļskatu. Šajā pašā sakarā jāpiemin arī apjomīgie sānu balsti, kas kaitinoši neļauj brīvi skatīties pa labi un kreisi – nākas paliekties nedaudz uz priekšu vai atpakaļ. Šis arī varētu būt lielākais mīnuss.
Par spīti šķietami nelielajiem izmēriem, auto salons ir ļoti ērts – Audi kā nekā. Pārsteidzoši daudz vietas paredzēts aizmugurē sēdošajiem – ar A4 pat ne salīdzināt. Aprīkojums arī plašs – glāžu turētāji, maciņš brillēm, dažādas kabatiņas – viss kā pienākas.
Auto lieliski varētu kalpot kā ģimenes auto. Un ne tikai pilsētas apstākļos, lai gan auto tieši pēc tāda izskatās. Ar to var droši doties arī ārpus urbanizētās vides – kaut kur lauku virzienā. Protams, tas nav nekāds džips un pa lieliem dubļiem neies kā traktors. Tomēr gods kam gods – ceļu cauri dolomīta karjeram un piedevām vēl lietus laikā šis mazulis iztur godam. Un tie nav tikai tukši vārdi. Pasākumā, uz kuru devāmies minētajā karjerā mēs satikām vēl vienu tādu pašu A2...
Paldies „Auto Rīga” par iespēju izmēģināt šo auto.
L.Lapsa
audi-tests
Dizains jau sakt vilkt uz jaunas Nissan maza modela pusi :)))
Turklat panelis izskatas ka no Audi 80 tikai 85.gada :)))
Ko jus laudis esat atradusi tajos vacu auto? Tadas konservativas bundzas vien ir. Butu labak izvelejusies japanu auto vai vismaz amerikanus. Kad es braucu ar savu Chevy Camaro, visi uz mani atskatijas un biezie mersi Jurmalas stavvietas laida pa prieksu :))) Turklat man ta masina izmaksaja tikai 3000USD.
Man tagad ir MAZDA 323F (1994.g.) un atklati sakot, vacu auto pat negribas kapt ieksa - it seviski AUDI un VW. Baigais sirpotrebs :( Lidzigi ka NOKIA mobilie.
Vai tiesam jums negribas izcelties citu vidu? :) Tikai neceriet, ka vacu auto bus tas, ar ko to varesiet izdarit :(
John