Ar jauno Audi A3 2.0 TDI uz Kuršu kāpām 49

 
11.septembris 2003 0:14

Visu vasaru gribēju nokļūt Kuršu kāpā. Un pirms dažām nedēļām pienāca lielā iespēja – kārtīgi pārbaudīt jauno Audi A3 ar 2.0 litru turbo dīzeļdzinēju. Lai tests iznāktu vēl iespaidīgāks, Audi centrs deva atļauju aizbraukt arī uz Lietuvu. Un tā sen lolotā doma par Kuršu kāpas apmeklējumu varēja piepildīties.

Ievads

Audi Centrā ierados jau piektdienas vakarā, lai saņemtu šo auto un mēģinātu to saprast. Jau tuvojoties centram, A3 pa gabalu atšķīrās no pārējiem tur stāvošajiem auto. No priekšpuses uzlūkojot, rodas sajūtas, ka tas ir mazs Audi A8. Visā A3 dizainā ir jūtams Valtera de Silva roku (domu) pieskāriens. Tagad A3 ir kļuvis krietni lielāks – gan no iekšpuses, gan arī ārpusē.

a3-26.jpg

Salons gan nav īpaši mainījies, ja neskaita nedaudz dziļākus un sportiskākus sēdekļus. Parakstot līgumu par auto saņemšanu uz brīvdienām, pievērsu uzmanību kādam samērā iespaidīgam ciparam – cenai. Bet iekāpjot automobilī, sapratu, kas par lietu - šī nebija „gluži” bāzes versija. Ja neskaita navigāciju, tajā varēja atrast visu pārējo. Gaišais ādas salons vēl tikai papildus izceļ salonu – tas tiešām liek justies kā dārgā limuzīnā.

a3-1.jpg

Ņemot vērā, ka šī ir 2.0 turbodīzeļa versija, nekādu lielo adrenalīnu no tās negaidīju.  Bet jau izgriežoties uz Eizenšteina ielu, mani pārņēma šausmas – katrs akseleratora  piespiediens tika ievērots un auto burtiski lidoja. Ņemot vērā CSN, nekāda īpaša lidošana nav iespējama un tāpēc pie dzinēja vēl atgriezīsimies vēlāk. Vakarā vēl pavizinājāmies pa Rīgas ielām, kā rezultātā, par spīti tā sauktajām automātiskajām gaismām, „norāvu” 5Ls sodu par neieslēgtām tuvajām gaismām.  Kā tas varēja notikt? Izrādās, pavisam vienkārši – Audi ir gudrāks par mani. Kad sāka nedaudz krēslot, man sagribējās ieslēgt arī paneļa apgaismojumu, kas Audi neieslēdzas automātiski, kā tuvās gaismas. Tajā brīdī man priekšā stāvēja auto. Pagriezu gaismu slēdzi par 2 pozīcijām, kas varētu atbilst tuvajām gaismām. Pret priekšējā auto vēl joprojām skaidri redzēju savu tuvo gaismu atspīdumu – viss kārtībā... un turpināju ceļu. Kad mani apturēja CP inspektors (biju piesprādzējies un nepārsniedzu ātrumu), biju šokā, ka viņš apgalvoja, ka es braucot bez tuvajām gaismām, bet viņam bija taisnība. Izrādās, tas notika divu iemeslu dēļ – gaismu slēdzim ir 4 nevis 3 pozīcijas: off, auto, gabarīti, tuvās. Bet es taču redzēju, ka gaismas nenodzisa! Izrādās, ka gaismas nodziest ar dažu sekunžu aizturi..., ko nevarēja paredzēt. Nācās piekrist, ka gudrā Audi dēļ jāmaksā sods.

Brauciens drīz sāksies

Tā kā lielus gabalus ar vienu auto braukt nav interesanti, nolēmām braukt divu ekipāžu sastāvā – kā otrais auto startēja iAuto lasītājiem pazīstamie nesen salaulājušies Robchiks un Maija ar nedaudz vecāku Audi 80 dīzelīti. Tā nu mēs pavisam agrā sestdienas rītā satikāmies Ziepniekkalna ielas Statoilā, lai uzpildītos un dotos garajā ceļā. Tā kā A3 degvielas rādītājs rāda ½, ieleju tikai apmēram 30 litrus dīzeļa.  Sākam ceļojumu. No rīta biju nedaudz aizgulējies, tāpēc nācās uz Statoilu nedaudz palidot. To atcerējās A3 kompjūters. Pēc uzpildīšanās – pirmajā brīdī tas man apgalvoja, ka ar pilnu bāku es varēšot noripot 850 km. Jau tas likās normāli, bet pēc dažu kilometru mierīgas veikšanas kompjūters sāka rādīt brīnumus – līdz tukšai bākai jābrauc 1100 km! Tā neko – ekonomija.

a3-2.jpg

Izrādās, ka dīzelis spēj būt arī uzkrītoši kluss. Taisnības labad jāsaka, ka no viņa var dabūt laukā arī skaņu – vajag tikai vairāk uzspiest, tad dīzelītis pārvēršas par zvēru. Galu galā – šīs versijas motoriņš 140 Zs (320 Nm) līdz 100 km/h ieskrienas nieka 9,5 sekundēs.

a3-3.jpg

Izdomājām, ka Lietuvā iebrauksim caur Elejas kontrolpunktu. Nepagāja ne 2 stundas, kad mēs tur ieradāmies. Tā kā auto ir jāapdrošina, sākas joki. Mūsējam A3 ir tāds interesants un ne visiem saprotams valsts numurs – AUDI. Dēļ tā arī dažās vietās Lietuvā varējām uzjautrināties. Apdrošinātāja apskata tehnisko pasi no abām pusēm un jautā, kāds ir auto valsts numurs. Atbildu: AUDI. - Jā, viņa zinot, ka tas ir Audi, bet kāds tad esot valsts numurs?... Šķiet, Lietuvā tāda izcelšanās ar numuriem nav izplatīta.

a3-4.jpg

Iebraucam Lietuvā. Tā kā es nezinu, cik drīkst (?) nesodīti pārsniegt ātrumu, braucam tieši ar tādu maksimālo ātrumu, kas norādīts ceļa zīmēs. Te nu noder vēl viena Audi fīča – maksimālā ātruma brīdināšanas sistēma. Par laimi cimdu nodalījumā atrodam biezu lietošanas pamācību latviešu valodā. Izrādās, ar uz logu tīrītāja papildus novietotajiem taustiņiem var programmēt kompjūteru. Mūsu tuvākais mērķis – Šauļi. Tā kā man sāk palikt karsts, bet blakussēdētājai ne visai, izmantoju Audi klimata kontroles iespējas – manā pusē tiek uzturēta 18, bet blakus 23 grādu temperatūra. No blakussēdētāja puses pabāžot roku manā virzienā var izjust veikala saldētājvitrīnu efektu – kondicionieris rullē.

Īpašās ceļazīmes

It kā visā Latvijā visas ceļa zīmes ir zināmas, bet lietuviešiem vajag izcelties. Ik pa brīdim redzam brīdinājuma zīmi - melns aplis trijstūrī. Ilgi nevaram saprast, ko tas nozīmē: kas var notikt? Ceļs beigsies? Tomēr nē – kā saprotam, tā brīdina, ka šajā vietā ir notikušas daudzas avārijas - bīstami.

a3-5.jpg

Šauļu lielpilsēta

Tuvojamies Šauļiem. Pirms pilsētas apturam pie lielajiem, šķībajiem burtiem, lai nofotografētos un dotos tālāk. Izkāpjot no mašīnas, saprotu, ko nozīmē ērts salons – it kā nebūtu braukts gabals no Rīgas. Tā kā no rīta vēl nekas nav ēsts, nolemjam to izdarīt Šauļos.  Ik pa brīdim ceļmalās atrodas lielie reklāmstendi ar uzrakstu Maxima 9 minūtes, 8 minūtes utt. Bet pašu Maximu atrast uzreiz neizdodas. Nevar jau zināt, ar kādu ātrumu lietuvieši brauc uz Maximām. Lielveikalu atrast neizdodas, tāpēc sākam sekot citiem norādījumiem un atrodam kaut ko citu pazīstamu – Statoilu. Izrādās, ka suņi šeit ir līdzīgi un tos arī noriskējam nogaršot. Bailēm nebija pamata – Statoil arī āfrikā ir Statoil... Pēc īsās paēšanas ar jauniem spēkiem nolemjam atrast to sasodīto Maximu. Šoreiz zīmes rāda citā virzienā. Vēl nākas noķert dažas „mēles” un mums izdodas atrast vietu, kur atrodas šis lielveikals. Par Maximu daudz nestāstīšu – te viss ir kā Latvijā.

a3-6.jpg

Zeķes ar desām, riepas ar kefīru utt. Pēc provīzijas iepirkšanas ļoti sagribas kafiju. Nevis Statoila kafiju, bet īstu. Pavisam netālu atrodam nelielu, bet vizuāli normālu kafejnīcu. Izrādās, šeit neviens nezina neko vairāk par lietuviešu valodu.

a3-7.jpg
Arī angļu valoda oficiantei izklausās sveša. Kaut kā pasūtīju espreso. Arī dabūju to, ko pasūtīju – 20g megastipras kafijas.

Vēl kādu laiku pagaidīju - varbūt atnesīs ūdeni, bet lieki. Tā bija mana porcija. Roberts rīkojās smalkāk – viņš to kafiju šķaidīja ar Maijai atnesto tēju... Lai vai kā, bet možums parādījās un mums bija spēks doties tālāk.

Geocaching spēle

Mēs, kā jau orientieristi, nolemjam atrast dažus internetā noskatītus un pierakstītus geocaching punktus. Viens tāds atrodas gandrīz pa ceļam. Slēdzam iekšā GPS un uzņemam kursu uz šo punktu. Tie, kas nezina, kas ir geocaching, skatās www.geocaching.com. Pēc kāda laika jūtams, ka sākam tuvoties šim punktam. Ceļš ved mežā. Roberts brauc pa priekšu, mēs sekojam. Laiku pa laikam es redzu, ka aiz Audi 80 ar vēderu „skrāpē” zemi. Mūsu A3 brauc droši un neko vēl neķer. Iebraucām galīgā ******.

a3-8.jpg

Nācās griesties atpakaļ, jo Audi 80 un A3 nav bezceļu auto. Spīd saule, čivina putniņi. Turpinām ceļu pa citu celiņu (stigu) un beidzot pietuvojamies punktam tik tuvu, ka ir vērts apstāties un kāpt laukā. Esam apmēram 80 metrus no noslēptā punkta. Tas esot zem kāda celma. Pienākam pie kaut kāda ūdens. Upe? Ezers? Dīķis? Bet GPS rāda vēl 30 metrus uz priekšu. Labi, ka Maijai ienāk prātā apiet šo ūdens šķērsli, jo mums ar Robertu rodas doma braukt pa citiem ceļiem. Pēc brītiņa ieraugām Maiju otrpus ūdens. Izrādās, tas tāds sīks dīķītis vien ir.

a3-9.jpg

Arī celms, zem kura ir paslēpts KP nav ilgi jāmeklē. Pierakstāmies, ka esam šeit bijuši, daži momentfoto un dodamies atpakaļ uz saviem braucamajiem, lai dotos uz Klaipēdu.

Uz cigarešu dzimteni Klaipēdu

Izdomājam, ka uz Klaipēdu brauksim pa garāko, bet ātrāko ceļu – pa automaģistrāli, kur likumīgi atļauts braukt ar 130 km/h. Kaut arī Audi A3 2.0 TDI maksimālais ātrums ir krietni lielāks (207 km/h), nākas braukt ar zīmē norādīto, jo par lietuviešu ceļu policiju dzirdēts ir daudz... Nezinu, kā Robertam un Maijai, bet mums – ok. Ieslēdzu kruīzkontroli uz 130 km/h, sakrustoju kājas un klausos savādo lietuviešu runāšanu pa radio. Izrādās, ka t.s. Super FM skan arī tur – jocīgi klausīties pazīstamas frāzes, bet lietuviešu valodā. Pa ceļam nākas pierast pie tā, ka lielākā daļa lietuviešu brauc lēnāk par maksimālo ātrumu. Tāpēc bieži tos nācās apsteigt. Šajā gadījumā lieti noderēja interesantā pagriezienu rādīšanas sistēma. Pēc ieslēgšas/izslēgšas A3 nomirgo signālu vēl trīs reizes. Uz šosejas, pie nenozīmīgiem manevriem, tas ir ļoti ērti. Tā kā darīt nav ko, jo auto brauc pats, sāku pētīt, ko tad rāda kompjūters. Un izrādās, ka līdz 120 km/h degvielas patēriņš ir stipri līdzīgs dokumentos definētajam, bet pie 130 km/h dīzelītis sāk dzert vairāk – 6,5 l/100km (3 cilvēki mašīnā). Nepaiet nekāds ilgais laiks, kad esam pietuvojušies jūras pilsētai Klaipēdai. Garām paslīd Philip Moris cigarešu fabrikas filiāle, daži ceļu policisti ar saviem smieklīgajiem radariem rokā. Viņu radaram ir tāda kā automāta saliekamā laidne.

a3-10.jpg

Ieripojam Klaipēdā. Robchiks „vada”, jo viņš zina, kur var atrast mums vajadzīgo prāmi – uz Kuršu kāpu. Pēc vairākiem apļveida krustojumiem ieraugām ko līdzīgu ostai. Šeit automobiļi un cilvēki tiek transportēti uz pussalu. Jānostājas rindā, lai samaksātu par „vizināšanos” ar prāmi. Cita ceļa uz pussalu nav – vismaz no Lietuvas puses. Lai arī ko mēs gribētu darīt, pie kases jāmaksā par braucienu turp un arī atpakaļ. Tā kā līcī strādā 3 prāmji, drīz vien uz viena no tiem nokļūstam arī mēs. Uz dažām minūtēm varam izkāpt no mašīnām.

Pussala

Drīz arī mēs esam uz pussalas. Šeit daba šķiet savādāka. Arī ceļi ir ideāli. No sākuma nolemjam aizbraukt līdz delfinārijam un jūras muzejam.  Tuvojoties delfinārijam ir skaidrs, ka stāvvietā brīvu legālo vietu nav – aizņemtas. Vienīgās brīvās palikušās ir paredzētas autobusiem. Un kas tad tas? Vairākas vietas ar „A” ir aizņēmuši interesanti autobusi ar LV numuriem. Mašīnas ir nostājušās pa 2 katrā autobusu stāvvietā. Apskatām, ka tām nav nekādu klamburu vai dzelteno lapiņu logā un izveidojam nākošo „autobusiņu”.

Delfinārijs un muzejs

Izstāvam pusgaru rindu, kas lielāko tiesu sastāv no LV pilsoņiem, iegādājamies biļetes uz kārtējo delfinārija šovu. Izrādās, ka fotografēšana telpās arī maksā naudu, bet mēs nolemjam riskēt – nemaksāt, bet tomēr kaut ko nofotografēt. Un izrādās, ka fotografēt ir daudz ko. Delfīni, dresētāju pavadībā rāda brīnumus.

a3-11.jpg

Domāju, ka katram tas būtu jāredz. Žēl, ka tikai lietuvieši neko no EU savienības idejas nav sapratuši un visu šovu vārās savā valodā, aizmirstot, ka lielākā daļa skatītāju nesaprot šo interesanto valodu. Pēc diezgan garā šova apskatām muzejus un gatavojamies uz Kuršu kāpas pusi. Arī tur atrodas viens geocaching punkts, bet par to vēlāk.

a3-12.jpg

Nelegālais foto

Jau braucot uz delfināriju ievēroju dažus kuģīšus, pie kuriem man ļoooti gribētos nofotografēties – ar visu auto, kamēr vēl nav atņemts. Sarunājam ar Robertu, kas es ātri ātri atpakaļgaitā pa trotuāru „ieskriešu” pie kuģīša, bet viņš nofotografēs. Sacīts, darīts. Pielidoju pie kuģīša. Robchiks fotografē, bet kuģīša apsargs jau ņem mobilo un sāk „spaidīt pogas”. Vēl viens fotouzņēmums un mēs ņemam kājas (riteņus) pār pleciem un mūkam prom.

a3-13.jpg

Pavisam netālu ir auto stāvvieta un daži kioski, kur nolemjam „uzpildīties”. Tikko esam noparkojušies, garām „domīgi” paslīd lietuviešu municipāļi un aizdodas kuģīša virzienā. Laikam meklē pārkāpējus.

a3-14.jpg

Viss izdodas, mūs nepamana. Apēdam lietuviešu nacionālo ēdienu – kūpinātas gaļas belašus, samainām vēl nedaudz naudiņas pret litiem (izrādās naudu maina visās vietās, tikai pa mazāk demokrātisku kursu) un dodamies uz Kuršu kāpu. Līdz tai – apmēram 50 kilometri. Pa ceļam vēl apskatām Lietuviešu nacionālo pārvietošanās līdzekli - pajūgu.

a3-15.jpg

Fantastika neAmerikā

Pa ceļam braucam cauri fantastiskai vietai – Juokrante. Ciems līča krastā. Tīrs krasts, daži koki (trūkst palmu) un maza osta. Šķiet, šī ir pilsēta no cita kontineta. Visa ciemata teritorijā ir daudz gājēju pārejas, ko vietējie un tūristi labprāt izmanto.

a3-17.jpg

Arī policistiem šeit ir ko darīt – „40 km/h zona”. Uz salas sastapām vismaz divus aktīvus posteņus. Jāsaka, ka arī lietuviešiem patīk spēlēt paslēpes, tikai viņu darbu apgrūtina fakts, ka gandrīz visi braucēji šeit ar gaismām brīdina viens otru. Nedaudz tālāk atrodas apskates vērta vieta - kormorānu un pelēko gārņu noēstos kokus. Skats, ņemot vērā tikko redzēto nereāli nostalģisko pasaku, ir brrriesmīgs. Kokiem nav ne lapu, ne mizas. Vienīgais, ko var pamanīt, ir pamestās putnu ligzdas sakaltajušos zaros.

a3-16.jpg

Braucam tālāk pa salu – Krievijas virzienā. Pēc kāda laika apstājamies vienā no regulāri izvietotajām stāvvietām. Šeit pussala ir kļuvusi ļoti šaura un pakāpjoties var redzēt gan jūru, gan līci. Lai to izdarītu, dodamies uz līča krastu, kas atrodas nedaudz augstāk kā pārējā pussala. Šeit pat izvietots skatu laukumiņš. Vienīgi pastāvīgi niknais vējš ar saceltajām smiltīm neļauj normāli paiet un apskatīt apkārtni. Šķiet, tas nekad neaprimstas.

Nāves ieleja

Pēc tam dodamies tālāk - uz pašu galu. To, kā izrādās, sauc par Nāves ieleju – šeit kādreiz bija karagūstekņu nometne. Gribas atrast arī otro pierakstīto geocaching punktu.

a3-18.jpg

Piebraucam maksimāli tuvu uzdotajām GPS koordinātēm. Tā ir stāvvieta pie salauztā saules pulksteņa. It kā mēs redzam vietu, kur mums jānokļūst, lai atrastu punktu, bet tas atrodas nepilnu 2 km attālumā! Neko darīt, ar auto pietuvoties vairs nav iespējams – jāiet ar kājām. Šajā brīdī es sāku meklēt pasi – galu galā atrodamies dažus kilometrus no robežas – pierobežas zonā. Lai arī kā es raktos pa Audi A3, pase neatrodas. Šķiet, esmu atstājis to Lietuvas kontrolpunktā. Turpinu meklēt un pēc kāda laika ieskatos tur, kur es nekad neko neesmu glabājis – zem saules sarga. Pase atrodas un mēs, ar Maximā nopirktu firziķu maisiņu rokās, dodamies uz GPS punktu.

a3-20.jpg

Ceļš nav īpaši viegls – riebīgās tuksneša smiltis mijas ar netīrītiem mežiem. Kad pēc GPS rādījumiem atlikuši daži simti, es, pārbaudot redzi, ievēroju daudzus regulāri novietotus stabiņus ar tādām dzeltenām plāksnītēm... Krievijas robeža. Vēl joprojām ceram, ka GPS punkts būs pirms robežas (tā vismaz bija rakstīts www.geocaching.com).

a3-25.jpg

GPS rāda 100 m. Bet robeža ir klāt. Kad nostājamies pie iedomātās līnijas starp robežstabiņiem, līdz noslēptajam punktam atlikuši nieka 80 metri. Vējš pūš. Smiltis šņirkst starp zobiem. It kā jau gribas „paņemt” šo punktu, tomēr redzam, ka arī mūs no tuvākā torņa var labi redzēt. Saku Robchikam – ja gribi, ej, bet man vairs negribas.

Tomēr nolemjam, ka 80m skriet pār robežu būtu pietiekami riskanti un par to pašu naudu dodamies atpakaļ, pie saviem automobiļiem. Atkal 2 kilometri pa Nāves ieleju. Pēdējiem spēkiem aizrāpojam līdz turpat esošajam vēja salauztajam saules pulkstenim. No šīs vietas izskatās nerāli – aiztikt līdz tiem sīkajiem stabiņiem, ko sauc par robežu. Tepat, pie saules pulksteņa sēž kāds muzikants, vējš gaudo. Sajūtas - nereālas. Viss jau ir jauki, tikai nezūd rūgtums sirdī par objektīvu iemeslu dēļ nesasniegto geocaching punktu. Nu nav tā ekstrēmā spēle „kurš pārskries pāri robežai”. Apskatām saules pulksteni un dodamies tālāk.

a3-21.jpg

Robeža

Lai būtu vēl viens svarīgs apliecinājums mūsu ceļojumam, pretēji aizliegumam, nofotografējamies pie Lietuvas – Krievijas robežas. Tad braucam atpakaļ – nolēmām pavakariņot sapņu pilsētiņā Juodkrantē.

a3-22.jpg

Sēžam krodziņā, caur logu skatāmies, kā gudrais Audi A3 rimti stāv uz nostaļģiskās ainavas fona, visakārt balsu murdoņa, cilvēki, pēc valodām spriežot, no dažādām pasaules malām, ar lielākiem un mazākiem bērneļiem, durvis vaļā, sāk gāzt lietus... Absolūti nereāla sajūta.

Palanga

Plānotā Palangas pilsētas apskate izpaliek, jo ir vēls un vēl gāž lietus.  Lietus laikā atklājam jaunas Audi A3 gudrības: kad līst un ātrajā režīmā ieslēgts logu tīrītājs, ieslēdzot atpakaļgaitu, automātiski ieslēdzas arī aizmugurējā stikla tīrītājs. Nu tas nebūtu nekas, bet priekšējie tīrītāji, mašīnai apstājoties, pārslēdzas lēnākā režīmā un atsākot braukt paši atkal pārslēdzas uz iepriekš uzstādīto ātro režīmu. Sīkums, bet - patīkami. Tumsa.

a3-23.jpg

Maldoties pa Palangu gandrīz nākas iznīcināt auto – nolēmām apgriezties, bet paspējam manevru veikt tikai līdz pusei, kad tajā brīdī pamanām, ka mūsu durvju virzienā tuvojas zirga pajūgs bez nevienas gaismas. Pēdējā brīdī atcerējos, ka zirga konstrukcijā bremžu nav un ... spiedu gāzi grīdā. Mašīna apgriezās un, šķiet, es izbaudīju tās mistiskās 9,5 sekundes līdz simtam, bet zirgs vismaz nepaspēja izārdīt šo jauko auto. Palangā notiek kaut kādi svētki. Ielas automobiļu pilnas. Cilvēki rosās pa ielas kafejnīcām. Jauka noskaņa, ja vien nebūtu tie maskētie zirgu pajūgi bez nekādām gaismām.

Uz Latvijas-Lietuvas robežas viss notiek samērā ātri. Daži jautājumi no kurienes, uz kurieni, kā patika utt. un mēs dodamies tālāk. „A3 gudrajam” atkal ieslēdzam kruīza kontroli un aidā caur Liepāju dodamies uz mājām. Latvijā smidzina. Nogurums ir diezgan liels – uz ceļa rādās dažādu krāsu suņi un plankumi. Galu galā esam nobraukuši tūkstoti kilometru un izstaigājušies pa Kuršu kāpām vismaz kilometrus septiņus. Laikam jau šāds maršruts būtu jāplāno vismaz uz divām dienām. Ap 3 naktī esam mājās. 21 stundu garais AUDI maratons ir galā. Visi noguruši, bet apmierināti.

a3-24.jpg

Kopumā tika nobraukti ap 1000 kilometru. Nekāda noguruma, kas būtu saistīts ar mašīnas vadīšanu.  Šis limuzīna un kompaktklases apvienojums spēj aizraut jebkuru – gan to, kam patīk mierīgi un cēli pārvietoties, gan arī to, kam agresivitāte lien pa šuvēm laukā. Audi A3 to pieļauj. Domāju par to, kas man visvairāk patika – ceļojums vai jaunais Audi A3. Un tomēr nācās secināt, ka vislabākais ir ... abu apvienojums – interesants brauciens ar ļoti interesantu un patīkamu it kā kompaktklases auto.

Braucot ar šo auto var izjust divas radikāli pretējas emocijas: tas var būt lēnīgs un lepns kā limuzīns un, ja nepieciešams, tas var likt justies, kā ļoti sportiskā mašīnā – šis dzinējs to atļauj. Kā jau solīts, Audi A3 otrās paaudzes auto ir kļuvuši daudz sportiskāki - gan vizuāli, gan arī iekšēji.

Audi A3 tehniskie dati:

4 cilindru turbo dīzeļdzinējs VTG,
4 vārsti uz vienu cilindru,
TDI tiešā degvielas iesmidzināšana,
Maksimālā jauda: 140ZS pie 4000 apgr./min.,
Maksimālais griezes moments: 320 Nm pie 1750 – 2500 apgr./min.,
Pārnesumkārba: 6 pakāpju manuālā,
Maksimālais braukšanas ātrums: 207 km/h,
Paātrinājums 0-100 km/h: 9,5 sek.,
Degvielas patēriņš pilsētas režīmā/ārpus pilsētas/vidējais: 7.2 / 4.5 / 5.5,
Pašmasa /pilna masa: 1340/1900 kg,
Garums/platums/augstums: 4203/1765/1421 mm

Bāzes modeļa cena: sākot no 18,782 eiro.

Paldies Audi Centram par uzticēto Audi A3!

Jauno Audi A3 pilotēja Elmārs Biele
Fotografēja E.Biele & R.Kristiņš

 
Visi komentāri
 
95995. viesis 10.septembris 2003 2:03
0 0 Atbildēt

tam mazajam audim smuks dizains. priekshaa lampas arii nav tik debiilas kaa lielaakai daljai jauno auto.

96001. viesis 10.septembris 2003 8:49
0 0 Atbildēt

normaala statoil un maxima reklaama ;)

96002. viesis 10.septembris 2003 8:56
0 0 Atbildēt

Par objektīvu auto testu šeit grūti runāt. Raksts ir subjektīvs no sākuma līdz beigām. Šajā jomā tomēr jāatzīst, ka Krievijas auto prese raksta labāk.

96006. viesis 10.septembris 2003 9:06
0 0 Atbildēt

Bet autiņš tiešām ir labais!

96007. viesis 10.septembris 2003 9:07
0 0 Atbildēt

tas ir raxts par izklaidi nevis par auto testeeshanu (man taa lkikaas)

96008. viesis 10.septembris 2003 9:07
0 0 Atbildēt

Sim mazajam auto pilna massa 1900, tatad LIELIE nodokli :))) Protams lieki 20 Ls gada neapstadinas cilveku no jauna auto iegades, bet.....

Man tik drusku nepatika, ka redaktors visu laiku A3 sauc par "gudro A3" :)))

96009. viesis 10.septembris 2003 9:09
0 0 Atbildēt

Piedodiet bet nepamaniju rakstu par audi :)

izskatijaas ka dzeks ar gjimeni sagribeeja uz kaapaam un izspieda audi ar ko aizbraukt :(

ne bilzhu ne testu - vismaz buutu kaadu zaklji panjeemis liidz kas fotografeet prot.

Te jau pec, atvainojiet, diletantisma ozh

96012. viesis 10.septembris 2003 9:17
0 0 Atbildēt

Manupraat ljoti labui uzrakstiits raksts par mashiinu un ne tikai lai buutu interesanti lasiit.. jo sausos slavinaashanas/nopelshanas rakstus ir neinteresanti lasiit, un to es parasti arii nedaru!

Super, man patika.

P.S. RHINO kas tev nepatika bildeem?

96016. viesis 10.septembris 2003 9:33
0 1 Atbildēt

Audi nav bezcelju mashiina? nu, nu :)))

96022. viesis 10.septembris 2003 9:54
0 0 Atbildēt

Tie lielie neapmierinātie ***** tāpēc, ka pasiem nekad nebūs tada iespēja. Man gan raksts patika - super. Tikai ilgi jalasa.

96023. viesis 10.septembris 2003 9:56
0 0 Atbildēt

super stastins, es ari gribu uz kursu kaapaam... un ar audi a3!

96025. viesis 10.septembris 2003 9:59
0 0 Atbildēt

F***...normaala paraadiiba - ne baazes versija.... B***, paraadiet man japaani, kuram tas viss, kas iekshaa A3 nav baazes modelii. Nu iznjemot navigaaciju..

Wamps

96026. viesis 10.septembris 2003 10:00
0 0 Atbildēt

Kas ir VTG?

96027. viesis 10.septembris 2003 10:04
0 0 Atbildēt

Aber uz Kuršu kāpu ir vērts aizbraukt arī bez A3. Un tur uz vietas ir jāpadzīvo dienas 2 vismaz, lai lēni izbaudītu šīs vietas burvību.

Juodkrante ir forša, bet apmeklējuma vērta ir arī Nidas vecākā daļa. Un kur tad nu vēl skati no lielajām kāpām.

Jārēķinās tikai, ka maksā Lietuvas OCTA, prāmis uz pussalu, iebraukšana nacionālajā parkā (jau pirms Juodkrantes).

96028. viesis 10.septembris 2003 10:04
0 0 Atbildēt

Labs rakstins!

96029. viesis 10.septembris 2003 10:05
0 0 Atbildēt

jaa, ja var ticeet tam, ka A3 ir gandriiz A8, tad atliek tikai izdariit secinaajumus par to kaads suuds ir A8 ;))

96030. viesis 10.septembris 2003 10:07
0 0 Atbildēt

Ja izlasa visu rakstu (es to izdariju), tad ari par A3 ir gana daudz info.

96034. viesis 10.septembris 2003 10:34
0 0 Atbildēt

Cena A3 ir afigetj augsta!!!

96038. viesis 10.septembris 2003 10:41
0 0 Atbildēt

..... bet prieksejie tiritaji, masinai apstajoties, parslēdzas lenaka rezima un atsakot braukt pasi atkal parsledzas uz ieprieks uzstadito atro rezimu ..... taada lieta ir bembim jau no 91.g. Kopumaa nav slikts raksts. Kurshu kaapa ir baigi smukaa vieta, vieniigais ka jaabrauc tomeer vasaraa. :) delfinaarijaa nekur nemaniiju uzrakstus ka buutu jaamaksaa par bildeeshanu. Varbuut aklums bija piemeties, bet neviens arii neko neteica par manu intensiivo bildeeshanu.

96039. viesis 10.septembris 2003 10:47
0 0 Atbildēt

Diemžēl nevienu sakarīgu auto testu latviešu valodā neesmu lasījis (izņēmums - tulkotie), jo (tāpat kā žurnālā "Auto") šeit vairāk runa ir par to, kā mēs ēdām, kam pabraucām garām utt. Nekā izsmeļoša par pašu automobili. Normāls Audi A3 dīzeļa tests latviešu valodā (manā skatījumā) bija Dzintaram Hmieļevskim no TVnet/Auto, varat pameklēt.

96056. viesis 10.septembris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

Palabošu Danzs... logu tīrītaju fiška ir arī manam 88.gada E34 ;)

96073. viesis 10.septembris 2003 12:44
0 0 Atbildēt

Jāa, raksts labs, bet ar A3 tam tiešām ir maz kopīga. Bet ir arī otrs "bet", i-auto ir Reda privātā lapa- ko viņš grib, to viņš var publicēt, kaut vai ģimenes fotoalbūmu. Neredzu kam te varētu būtu kādi iebilstami.

96075. viesis 10.septembris 2003 12:59
0 0 Atbildēt

Loti labs raksts, nesaprotu, par ko jus te uztraucieties - butu vairak tadu (garo) rakstu!

96079. viesis 10.septembris 2003 13:17
0 0 Atbildēt

Izlasiju visu - par A3, starp citu, pietiekami daudz, kas rakstits. :)

96083. viesis 10.septembris 2003 13:28
0 0 Atbildēt

Gribu A3!

96086. viesis 10.septembris 2003 13:35
0 0 Atbildēt

Man arī patika šis raksts, tā tik turpināt.

96091. viesis 10.septembris 2003 14:07
0 0 Atbildēt

Lasot komentārus, ievēroju, ka lasītāji rakstu uztver atšķirīgi, pārmet raksta autoram, ka rakstā audi A3 nav galvenā loma.... Manuprāt, spriežot pēc nodaļas"Cilvēks un auto" , raksta pamatnostādne ir vērsta uz brauciena aprakstu. Kā daudzi raksti minētajā nodaļa. Konkrētais auto modelis ,šajā gadījumā A3, varētu būt savstarpēji pakārtots jēdziens. Līdzīgi kā tajā rakstiņā par jauniešu braucienu ar Ford Sierra. Lūk, ja raksts būtu nodaļā " Testu zona", tad ,protams, visam raksta saturam būtu jāatbilst tikai un vienīgi konkrētā auto raksturojošiem datiem.

Man pašam raksts ļoti patika, jo vasarā pats šo maršrutu izbraucu. Tiesa, sēžot gan konfortablā Neoplan busā,nevis savā bembī. Atvaļinājumā man tomēr ir vēlme atpūsties un relaksēties, nevis meklēt saskarsmi ar citzemju "zaļajiem draugiem", kuri īr spējīgi pabojāt atvaļinājuma noskaņu .

Un, iepriekš jau atvainojos REDAKTORA k-gam, ja viņu mans komentārs aizvaino.

96100. viesis 10.septembris 2003 14:45
0 0 Atbildēt

vai es butu akls, tehniskie dati te ari ir mineti.

vai pie tehniskajiem datiem butu jamin cik sekundes var apmest sho auto uz jumta no cik lielas krujas ar to var nolek un cik smags juras konteiners var vinjam uzkrist uzjumta ?

dazhreiz cilveku ierusejosha domashana via skaudiba nezinu kas tas ir. besi araa :(

96101. viesis 10.septembris 2003 14:54
0 0 Atbildēt

> Bimmer tev vispar smadzenu nav.

tikai zini ka rocinjas pa logu vicinat.

vicini talak varbut kadreiz apcirtis kad.

kad vajadzigs atbalsts tad uzreiz ir klat,

pareja laika tikai zini ka visus apdirs.

/Robchiks/

96112. viesis 10.septembris 2003 16:29
0 0 Atbildēt

normaals raxts! diezgan neuzkriitoshi iepiita mashiinas reklaama, bija interesanti lasiit /un pasmaidiit par gudraa audi fiichaam, kas jau ir iebuuveetas 10 gadus veciem xxx auto kaa standartapriikojums/.

96115. viesis 10.septembris 2003 16:35
0 0 Atbildēt

Man ari raksts patika- tik gari un interesanti raksti reti kad gadas.

96126. viesis 10.septembris 2003 18:36
0 0 Atbildēt

Man shis raksts patika, jo esmu sho marshrutu izbarucis jau vismaz 4 reizes pedeejo 5 gadu laikaa!

Parasti turp dodos septembrii vai bik veelaak, jo tad viesniicaas ir puscena un arii lashu laiks ir klaat, kad var kaartiigi izeesties ikrus:) 2 no 4 reizeem marshruts ir bijis pat 3 dienu garsh "piekjerot" klaat Kaunju un Trakai (pie Viljnjas-ezerpils), un veikti vismaz ~1600km. Nesaprotu, kur Redaktors tur salasiija 1000km, varbuut delj liikuma cuar Liepaju.

Turpceljaa ir izlaisti vismaz 3 ieveeriibas cieniigi objekti-Krustakalns, Absurda muzejs un Akmens daarzs (neatceros ciemata nosaukumu) Arii uz Kurshu kaapas esot, tajaa mazpilseetinjaa pa celjam uz Nidu ir ineresants koka skulptuuru parks "Raganu kalnas":) utt.

Vaardu sakot, ieplaanojiet shaadu marshrutu vismaz uz 2 dienaam, lai vakaraa var kaartiigi uzeest vieteejo kuupinaato zivtinju un uzdzert Kalnapils alinju!

P.S.Nidaa labs viesniics 2-istabu nummurinsh 4 cilveekiem rudenii izmaksaa ~24Ls.Brokastiis turpat katram noeest 1,5Ls ir pagruuti...

96131. viesis 10.septembris 2003 19:53
0 0 Atbildēt

Raksts ļoti foršs, taču man būs 2 komentāri par tajā izteiktajām domām.

1. Tika minēts, ka daudzi lietuvieši brauc lēnāk par atļauto ātrumu, un bija noprotama Redaktora attieksme, ka tas esot kaut kas slikts. Es gan teiktu, ka tā ir laba lieta - tāpēc jau Lietuvā ir labāka situācija satiksmes drošības jomā, ka tur autovadītāji tik bieži nenesas kā negudri.

2. No Šauļiem uz Klaipēdu izdevīgāk ir braukt pa taisno caur Kuršenai un gar Telšiai. Tas attālums ir ap 150 km, turpretī gar Kelmi un tālāk no Križkalnis pa Kauņas - Klaipēdas maģistrāli ir ap 200 km. Ja brauc pa īsāko ceļu ar 90 km/h, tad ar Audi-A3 2,0 TDI uz 150 km notērē 7,5 litrus dīzeļdegvielas. Ja brauc pa garāko ceļu (lielākā daļa pa maģistrāli ar 130 km/h), tad notērē uz 200 km 12,5 litrus dīzeļdegvielas. Starpība - 5 litri jeb Ls 1,80. Laika ziņā pie tam ieguvuma nekāda. Es noteikti brauktu pa taisnāko ceļu.

96135. viesis 10.septembris 2003 20:15
0 0 Atbildēt

>SantaFe palasi uzmanigi kas bija pec Shuliem

un kapec tika braukts ne pa isako celu.

tas nebija netisham :))

bet savadak tev tiktiesham ir taisniba. :)))

/Robchiks/

96158. viesis 11.septembris 2003 9:55
0 0 Atbildēt

Kur var pieteikties? Es arii gribu braukt ar jaunu A3 uz Nidu.

96164. viesis 11.septembris 2003 11:06
0 0 Atbildēt

Jaunaa A3 dizains ir garlaiciigs. Gandriiz vareetu sadereet, ka netiks atziits par dizaina peerli, kaa tas bija savaa laikaa ar veco A3. Taa kaa dzineeji tendeeti uz ekonomiju , nevis sportisku braukshanu, plus veel cena, tad jaasecina, ka auditorija ir virs 45g liidziigi kaa Golfam.

96179. viesis 11.septembris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

Labs raksts! un A3 dizains ir diezgan normals!

96242. viesis 11.septembris 2003 15:14
0 0 Atbildēt

BMW 750IL rullz.

Life sucks without BMW.

96252. viesis 11.septembris 2003 15:30
0 0 Atbildēt

Kārtējais BMW atsaldenis.Starp citu 750 nerulz ar savu debilo aluminija motorinu, kas nav paredzets remontesanai. Paprasi kaut tiem - no bmwpower, tie ari apstiprinas. Ta ka, puisit, esi sajaucis adreses un seit runa it ka gaja par celojumu uz Lietuvu. Tiesam riebjas tas minoritates, kas tikai to vien kliegt pat bmw rulzibu mak un pasi brauka ar sarusejusam miskastem, kuram jau 9ls antiko auto nodoklis jamaksa.

96412. viesis 12.septembris 2003 10:35
0 0 Atbildēt

Oi Oi Cik mees esam aizvainoti, un 750 IL patiesaam ir jauks.

96415. viesis 12.septembris 2003 10:38
0 0 Atbildēt

Jauks pa gabalu, bet ne jau ka savs.... :)

96728. viesis 15.septembris 2003 14:34
0 0 Atbildēt

Baigaa masa tam siikajam audim... Taa taada jauno mashiinu riebiiga tendence... :(

98616. viesis 26.septembris 2003 15:36
0 0 Atbildēt

mjaaa autiņš jau smuks..

102109. viesis 23.oktobris 2003 14:46
0 0 Atbildēt

Tiešām labs raksts arī auto ir super,kaut gan es arī esmu BMW fans un lietotājs man nav nekādu pretenziju pret citu marku auto ,katrā autiņā ir kas īpašs kā nav citos.Šādi interesanti auto apraksti bija Auto Moto žurnālā tagag uztaisījuši kaut kādu hibrīdu Tehnika mums,kāda velna pēc piecūkoja auto žurnālu ar tosteriem un lidmašīnām priekš tam ir paredzēti citi žurnāli. Fu vismaz sirdi izkratīju.

105047. viesis 19.novembris 2003 17:35
0 0 Atbildēt

Visi audi rulle

106829. viesis 1.decembris 2003 17:46
0 0 Atbildēt

Principā rakstu varētu nosaukt arī šādi:

"UZ KURŠU KĀPĀM (ar audi)"

131486. viesis 30.jūnijs 2004 14:29
0 0 Atbildēt

kā var paskatīties kad bus delfinārija lietuva

138931. viesis 7.septembris 2004 14:47
0 0 Atbildēt

Labs rakstiņš.

Tikai drusku paviršs.

190363. viesis 11.janvāris 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Man patīk pasniegšanas veids. Ar ļoti lielu interesi izlasīju un tagad ir sajūta, ka pati brauc un pati biju! Super, bet par A3 esmu vēl lielākā sajūsmā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti