«MG ZT-T» – ātrākais universālis pasaulē 16

 
1.oktobris 2003 8:57

Britu autoražotājam MG Rover neklājas viegli. Modeļu palete jau sen novecojusi un tomēr – par uzmanības piesaistīšanu autoražotājs rūpejas. MG ZT-T uzstādījis jaunu ātruma rekordu – 360,9 km/h.

Autoražotāja plānos jau aptuveni pirms gada ietilpa uzbūvēt visātrāko universāli pasaulē. Un lūk – ar Kalifornijas tūninga firmas “So-Cal Speed Shop” un “Roush Performance” palīdzību MG Rover uzbūvēja rekordistu. Inženieriem nācās uzkonstruēt V8 dzinēju ar sešu litru darba tilpumu. Pie tam – šis nedrīkstēja būt atmosfēriskais dzinējs, ne arī dzinējs ar turbīnu. Kad visi darbi pie jaunā dzinēja bija pabeigti, tas attīstīja 765 Zs lielu jaudu.

rover1.jpg

“Galvenais nebija ātruma rekorda uzstādīšana”, apgalvo MG pārstāvis Pēteris Stīvens (Peter Stevens). “Šādā pasākumā mums tiek dota iespēja veikt testus visekstemālākajos apstākļos.” MG uzsver, ka iegūtā informācija un tehnoloģijas tikšot izmantotas sporta automobiļa MG XPower SV konstruēšanā.

Kamēr inženieri vaiga sviedros mēģina salikt sporta auto, MG svin savu triumfa gājienu pasākumā “Boneville Speed Week”, kas notika Jūtas štata līdzenumos. Jau pirmajā braucienā MG ZT-T uzstādīja 333km/h lielu ātruma rekordu. Pēc nelieliem uzlabojumiem otrajā braucienā izdevās sasniegt 360.9 km/h lielu maksimālo ātrumu, kas pašlaik tiek uzskatīts par pasaules rekordu. Neviens universālis nav braucis tik ātri.
Un ātruma rekords varētu būt vēl lielāks, ja netraucētu daži organizācijas “Southern California Timing Association” drošības noteikumi, bez kuriem nu nekādi nevar iztikt. Tajos ietilpst drošības karkass, ugusdrošības sistēma, speciāla izturīgāka benzīna tvertne, kā arī rezerves izpletnis, ar kuru varētu nobremzēt automobili avārijas gadījumā. Šādas iekārtas tomēr aizņem vietu un piedod automobilim lieku svaru, kas zināmā mērā ietekmē ātruma rekordu.

Shearer, speciāli iauto
Foto: Spiegel

 
Visi komentāri
 
99190. viesis 1.oktobris 2003 9:12
0 0 Atbildēt

"Pie tam – šis nedrīkstēja būt atmosfēriskais dzinējs, ne arī dzinējs ar turbīnu."... kaa tad tas tagad jaasaprot???? :) seshlitru reaktiivais vai??? :))

99194. viesis 1.oktobris 2003 9:23
0 0 Atbildēt

Pievienojos Kindzuļa jautājumam.

99195. viesis 1.oktobris 2003 9:24
0 0 Atbildēt

citēju:

"Pie tam – šis nedrīkstēja būt atmosfēriskais dzinējs, ne arī dzinējs ar turbīnu."

paskaidrojiet man, kāds tad vēl ir iespējams parasts motors, ja tas nedrīkst būt ne viens ne otrs citātā pieminētais?

99196. viesis 1.oktobris 2003 9:27
0 0 Atbildēt

Aha mani ari tas interese! Varbut elektromobilis?

99198. viesis 1.oktobris 2003 9:29
0 0 Atbildēt

:D aha ... un tad arii skaidrs tas tilpums 6L - taa ir batereju(akumulatoru) elektroliita tilpums... ja taa tad respect :D:D:D

99201. viesis 1.oktobris 2003 9:43
0 0 Atbildēt

mosh tas dzineejs bija ar kompresoru? :) jebshu arii atomreaktors bij ielikts iekshaa? :)

99216. viesis 1.oktobris 2003 10:17
0 0 Atbildēt

nevar saprast - ātrākais, kas jebkad ir bijis. Ar reaktīvajiem tak pa zemi ir braukuši ātrāk. Tad kādā kategorijā viņš ir ātrākais?????? Tiešām gribu zināt...

(a varbūt dīzelis...?)

99218. viesis 1.oktobris 2003 10:19
0 0 Atbildēt

ā - virsrakstā jau minēts. ĀTRĀKAIS UNIVERSĀLIS. Nu labi, es dibināšu jaunu kategoriju - ātrākais sedans ar piekabes āķi. :D

un vēl jaunu kategoriju - ātrākais universālis ar zaļajiem spoguļiem. Tad katram būtu iespēja kādā kategorijā būt ātrākajam...

99219. viesis 1.oktobris 2003 10:19
0 0 Atbildēt

To Dimanc aatraakais universaalis! Tachu nav nekaadas skaidriibas par dzineeju. A mosh dzekiem 6l vodkas ieleeja, un, lai min pedaalus?

99249. viesis 1.oktobris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

Tad jau paliek vien versija par dzinēju no māliem (tobish - keramiskais, rotora), laikam...!

99269. viesis 1.oktobris 2003 12:51
0 0 Atbildēt

Nezinu gan kurshparastais dzineejs vai arii diizelis gan nav vai nu atmosfeeriskais vai arii turbo dzineejs. Un nav arii nekaadas atshkjiriibas vai vinju ar spirtu baro, vai ar gaazi vai vienlaga ko, bez gaisa sadegshanas procesaa neiztiek. Un reaktiivie ar man liekas muusdienaas pa lielakajai tiesai ir turbo rekatiivie - jo ir ekonomiskaaki,

99323. viesis 1.oktobris 2003 15:00
0 0 Atbildēt

diezvai rotors bija v8

99343. viesis 1.oktobris 2003 16:11
0 0 Atbildēt

varbūt dīzelis? vai gāzturbīna?

99357. viesis 1.oktobris 2003 18:03
0 0 Atbildēt

shis raxc man atgaadina anekdoti:

Slimniicaa teevs prasa vecmaatei:

- Vai piedzima puisiitis?

- Nee!

- A kas tad?

Tieshaam, katraa raxtaa sheit pa lazhai!

99365. viesis 1.oktobris 2003 19:43
0 0 Atbildēt

kaada atshkjiriiba, ar turbiinu bez ar kompresoru vai neee. Liela breeka, maza villa :D

99625. viesis 3.oktobris 2003 10:13
0 0 Atbildēt

vai tjuningots auto ir sjadaas apskates veerts - drosji , ka tjuunjingojot - nu piemeerema vaz vai zaz auto ar raksjesu dzineejiem un spaarniem - vareetu radiit atraako no lidojosjajiem zaporozeciem - vai varbuut vispar auto? bez cienjas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti