Kurš gan nav braucis vai vismaz redzējis Opel Rekord C? Uz jautājumu nav jāmeklē atbilde. Bet vai esam padomājuši, ka pirms Rekord C arī bija kāds modelis - pašlaik ļoti reti sastopams un apbrīnas vērts auto – Rekord B.
Opel Rekord vairākus gadu desmitus bija plaši pazīstams un atzīts ģimenes auto. Līdz pat 80. gadu vidum automobilis godam pildīja savas funkcijas. Taču ne visus Rekord varēja pieskaitīt kases grāvējiem. Izrādās, ka viens no Rekord modeļiem konveijeru atstāja tikai 300000 eksemplāros.
Kad 1965. gadā Opel Rekord B nonāca pie dīleriem, tas tika uzskatīts par auto, kas bija jauns, bet tai pat laikā novecojis. Novecojis nevis tehnisko risinājumu, bet gan dizaina dēļ. Par cik Opel nevēlējās atpalikt no pārējiem auto ražotājiem, Rekord B saņēma pavisam jaunus dzinējus - 1,5 litru 60 Zs jaudīgu, 1,7 litru 75 Zs jaudīgu, 1,9 litru 90 Zs jaudīgu dzinēju, kā arī vienu sešu cilindru benzīna dzinēju. Ar to, diemžēl, nepietika, lai cilvēki “atdzīvināto vectētiņu” atzītu par modernu.
Dizaina ziņā Rekord B no iepriekšējā modeļa atšķīrās ar taisnstūra formas priekšējiem lukturiem un apaļiem aizmugurējiem lukturiem. Ļoti līdzīgiem aizmugurējiem lukturiem vajadzētu rotāt arī leģendārā Opel GT aizmuguri.
Jāatzīst, ka Rekord B tā arī nekad nesvinēja savu uzvaras gājienu. Lai arī tagad automobiļa īpašnieks “pa bāni” varēja “dragāt” ar 160 km/h lielu ātrumu, uzlabotais Rekord “vectētiņš” nekļuva populārs. Varbūt auto ražotājs nepievērsa uzmanību tā laika vispārējām dizaina tendencēm?
Opel savu kļūdu laicīgi apjauta – Rekord B pārdošana tika pārtraukta pēc 11 mēnešiem (no 1965. gada augusta līdz 1966 gada jūlijam). Lai arī šajā laikā tika pārdoti 300000 Opel Rekord B, tomēr tas nav vērā ņemams rādītājs. Īstais panākums bija Opel Rekord C, kura pārdošanas apjomi jāraksta ar septiņu ciparu skaitli.
Un kas zin’, varbūt tieši Jūsu garāžā stāv Opel Rekord B. Ja tā, tad varat uzskatīt sevi par reta eksemplāra īpašnieku.
Shearer, speciāli iauto
nu ko tur par tadiem srotiem raxtit!? labak par kadu legendu butu raxtijushi!