Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja trešdien konceptuāli atbalstīja prāmja pārceltuves izveidošanu pār Daugavu starp Bolderāju un Vecmīlgrāvi, lai atvieglotu kravas automašīnu nonākšanu Rīgas ostā.
Jautājumu tālāk virzīs uz Rīgas domes Finanšu departamentu, lai atrastu atbilstošu finansējumu.
Rīgas domes Satiksmes departaments kā iespējamo prāmju īpašnieku iesaka SIA "Rīgas satiksme", kas organizē sabiedriskā transporta kustību pilsētā, taču par operatoru - SIA "Rīgas jūras līnija", kas pašlaik nodrošina prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu.
Savukārt termināļu un pievedceļu būvniecībā departaments iesaka piesaistīt Rīgas brīvostas pārvaldi, kura šiem mērķiem varētu izmantot daļu no Eiropas Savienības (ES) strukturālo fondu līdzfinansējuma, vai paredzēt citus līdzekļus brīvostas šā gada budžeta projektā.
Kā viens no variantiem šobrīd iecerēts, ka varētu būt divi prāmji, kas kravas automašīnas pārceltu pusstundas laikā.
Satiksmes departamenta direktora vietnieks tehnoloģiju jautājumos Edgars Strods prognozēja, ka šādā gadījumā aptuvenās būvizmaksas varētu būt 3,14 miljoni latu.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Guntis Pilsums norādīja, ja projektu īstenos, "tajā brīdī kravas transporta satiksme 11.Novembra krastmalā tiks pārtraukta".
SIA "Imink" tehniski ekonomiskais pamatojums liecina, ka prāmju pārceltuves ierīkošana ir lietderīga un ekonomiski pamatota. Novērtēts, ka 2005.gadā pieprasījums pēc pārvadājumiem pāri Daugavai ar prāmi varētu sasniegt apmēram 260 automašīnām stundā.
Prāmju satiksmi ir atbalstījusi Rīgas transporta sabiedriskā padome, arī Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācija vēstulē paudusi konceptuālu atbalstu.
Savukārt Satiksmes ministrija savā atzinumā par tehniski ekonomisko pamatojumu prāmja pārceltuves izveidošanai kā vienīgos iebildumus min nepieciešamās izmaiņas esošajā ielu tīklā, kuras būtu risināmas, izstrādājot piebraucamo ceļu un termināļu būvniecības tehnisko projektu.
RĪGA, APR 21, BNS
APSVEICAMA IDEJA! LAI IZDODAS!