Radical mašīnu Biķerniekos pilotēs Jarno Trulli cīņubiedrs 3

 
20.augusts 2004 0:06

Zviedru pilots Anderss Gabrielsons, kas septembra sākumā ieradīsies Rīgā un vadīs Radical sacīkšu auto cīņā par Biķernieku trases ātrumapļa rekordu, savulaik kartinga trasēs sacenties kopā ar pašreizējo F-1 pilotu Jarno Trulli.


Anderss Gabrielsons – Jarno Trulli cīņubiedrs

Tas notika 1994. gadā, kad abi centās uzvarēt pasaules čempionātā. Toreiz gan itālietis Trulli, gan zviedrs Gabrielsons bija spēkos līdzīgi un visu izšķīra tehniskais bruņojums un riepas. Gabrielsona rīcībā bija Vega firmas riepas, bet Trulli brauca ar Bridgestone riepām. Rezultātā Gabrielsons uzvarēja priekšfinālā, bet Trulli – finālā. Līdz ar to zviedru pilotam bija jāsamierinās „tikai” ar sudraba medaļu pasaules čempionātā. Pēc tam gan abu kolēģu ceļi šķīrās.

Kartingists Anderss Gabrielsons savu pilota karjeru sāka 11 gadu vecumā, pirmo Zviedrijas čempiona titulu izcīnot 1988. gadā. Pēc tam sekoja vairākas visa kaluma medaļas gan Zviedrijā, gan Ziemeļvalstu čempionātos, līdz 1992. gadā Gabrielsons par sevi paziņoja globālā mērogā, iegūstot bronzas medaļu pasaules kartinga meistarsacīkstēs. Turpmākajos gados viņš brauca Vega rūpnīcas komandā gan Itālijas, gan Eiropas, gan pasaules čempionātā, sacenšoties arī ar ASV un Japānas labākajiem gokartistiem, paralēli strādājot par tobrīd lieliskā Nīderlandes pilota Rikardo van Endes mehāniķi, taču kā lielākais panākums palika tā pati otrā vieta 1994. gadā aiz Trulli.

1998. gadā Anderss beidza profesionālā kartingista gaitas, sava prieka pēc šad tad piedaloties Zviedrijas sacīkstēs, veltot laiku un enerģiju valsts jauno autosporta talantu skološanai, izveidojot savu komandu dalībai gan Zviedrijas, gan Ziemeļvalstu meistarsacīkstēs un lepojoties ar savu audzēkņu panākumiem un medaļām vairāk nekā ar paša pirms tam sasniegto. Toties tas bija laiks, kad varēja nokārtot savu privāto dzīvi: Anderss apprecējās un ķērās pie jaunuzceltās mājas labiekārtošanas. Māja būtībā ir viņa hobijs – tajā visu laiku kaut ko var uzlabot, tajā var pavadīt laiku ar ģimeni, arī nedarot vispār neko...

Taču no autosporta nevar aiziet pavisam: pēc dažu gadu relatīva miera jau 2002. gadā Anderss Gabrielsons ķērās pie progresīvās Radical sacīkšu sērijas popularizēšanas un šo interesanto automašīnu izplatīšanas Zviedrijā, Dānijā, Somijā un Norvēģijā. Pirmajā gadā Skandināvijas sērijā bija tikai astoņas mašīnas, 2003. gadā – 16 (Uzvaru izcīnīja neviens cits kā Gabrielsons!), bet šogad ar 22 auto tur sacenšas jau 30 piloti. Uz nākamo gadu šajā reģionā Gabrielsons plāno arī Radical automobiļu skaitu palielināt līdz 30. Starp citu, Anderss uzskata, ka arī ar trim bērniem viņam esot par maz...



Anderss Gabrielsons

Dzimis: 1966. gadā, Linčēpingā (Zviedrija).
Dzīvo: Linčēpingā.
Ģimene: precējies, trīs bērni.
Hobiji: ģimene, māja, nekā nedarīšana.

1977. – kartingista karjeras sākums.
1988. – Zviedrijas čempions kartingā.
1989. – Zviedrijas čempions.
1990. – Zviedrijas čempions.
1991. – Zviedrijas čempions, 2. vieta Ziemeļvalstu čempionātā.
1992. – Zviedrijas čempions, Ziemeļvalstu čempions, 3. vieta pasaules čempionātā.
1993. – Zviedrijas čempions, Ziemeļvalstu čempions, 11. vieta pasaules čempionātā.
1994. – Zviedrijas čempions, 2. vieta pasaules čempionātā.
1995. – Zviedrijas čempions, Ziemeļvalstu čempions.
1996. – Zviedrijas čempions, 2. vieta Ziemeļvalstu čempionātā.
1998. – 4. vieta Zviedrijas čempionātā.
2002. – 2. vieta Radical sērijas Ziemeļvalstu čempionātā.
2003. – 1. vieta Radical sērijas Ziemeļvalstu čempionātā.



 
Visi komentāri
 
136596. viesis 20.augusts 2004 9:36
0 0 Atbildēt

Vai buus taa ka vinsh viens pats brauks pa to tarasi? Ja taa tat tas gan buus aizraujoshi :)

136688. viesis 20.augusts 2004 14:55
0 0 Atbildēt

Iteresanti gan - cik apljus pirms tam vinjam buus jaaizbrauc pa BKSB lai sasniegtu kaut cik optimaalu rezultaatu. Reaalaak jau nu buutu bijis ieseedinaat, kaadu muusu pashu shosejnieku. Bet nu ta jau redzees.

136796. viesis 23.augusts 2004 10:54
0 0 Atbildēt

vislabākā rakstā bija vieta, kur uzskaitīti viņa hobiji :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti