Noskaidroti visi standartauto rallija čempioni 16

 
27.septembris 2004 9:10

Igaunijas pilsētā Vīlandē aizvadīts rallijs “Mulgi Sugis 2004”, kas bija arī Latvijas standartauto rallija čempionāta pēdējais 7. etaps.

Labāko rezultātu no Latvijas ekipāžām sasniedza pilnpiedziņas klases čempioni Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), kas absolūtajā vērtējumā izcīnīja ceturto vietu, pārliecinošajiem uzvarētājiem Janusam un Markusam Murakas (“Mitsubishi Lancer EVO 7”) zaudējot 1;15,4. Ātrākie no mūsējiem klasē virs 1620 kub.cm. bija Jānis un Andris Kārkliņi (“Honda Integra”), taču par čempioniem, finišējot otrie, kļuva Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett”). Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. Latvijas ieskaitē labākie jau sesto reizi šosezon izrādījās kopvērtējuma uzvarētāji Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”). Komandu ieskaitē nepārspēta palika “Verners-V4 motors”.

Piektdienas vakarā 156 ekipāžas, starp kurām bija arī 36 no Latvijas, Igaunijas pilsētā Vīlandē stājās uz starta, lai cīnītos par rallija “Mulgi Sugis 2004” balvām, kā arī nacionālo čempionātu punktiem. Kā jau bija paredzams, galvenā cīņa par uzvaru absolūtajā ieskaitē izvērtās starp Igaunijas braucējiem, kuru arsenālā ir krietni vien spēcīgāka tehnika nekā labākajiem Latvijas sportistiem.

Ievērojami pārāki pār sāncenšiem izrādījās Januss un Marguss Murakas ar “Mitsubishi Lancer EVO 7”, izcīnot pārliecinošu uzvaru. Otrās vietas ieguvējus Helmetu Paulu/Andresu Sersantu, kas startēja ar jaunākās paaudzes EVO, Murakas apsteidza par 51,1 sekundi. Labākie no Latvijas pilnpiedziņas braucējiem izrādījās jaunie čempioni Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), absolūtajā vērtējumā ierindojoties ceturtajā vietā 17,1 sekundes attālumā no goda pjedestāla.

Nepilnas astoņas sekundes sliktāku rezultātu uzrādīja brāļi Roberts un Normunds Vuguļi (“Audi S2”), kas, būdami otrie starp latviešiem, nodrošināja vicečempionu nosaukumu. Atgādināsim, ka arī iepriekšējā sezonā Vuguļi bija otrie. Lielisku rezultātu, braucot ar veco, daudz pieredzējušo “Audi 80 Quattro”, sasniedza 2003. gada čempioni Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits – trešie Latvijas ieskaitē un septītie absolūtajā. Čempionāta noslēgumā “Aivariem” bronzas godalgas.

Rallijā “Mulgi Sugis 2004” pilnpiedziņas klasē Latvijas ieskaitē nākamajās pozīcījās ierindojās Kārlis Bētiņš/Edijs Bergmanis (“Toyota Celica”), Reinis Batarags/Agris.Pumpucis (“Mazda 323”) un Mārtiņš Skakauskis/Juris Lasmanis (“Mitsubishi Lancer EVO 6”). Tas nozīmē, ka pirmajā sešniekā tikai Maļavkins/Šilabrits ir braukuši ar atmosfērisko dzinēju, pārējos spēkratos uzstādīti turbodzinēji. Lai ļautu par godalgotajām vietām cīnīties arī mazākjaudīgajām pilnpiedziņas automašīnām, LAF Standartauto komisija nākošās sezonas čempionāta nolikuma projektā izveidojusi divas atsevišķas ieskaites grupas – mašīnām ar turbo un atmosfēriskajiem dzinējiem.

Lielākā intriga bija gaidāma klasē virs 1620 kub.cm, kurā vajadzēja noskaidrot čempionu titula ieguvējus. Pirms Vīlandes rallija septiņu punktu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem bija iekrājuši Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett GSi”). Vienīgie, kam vēl bija cerības nobīdīt Freibergu/Siliņu no troņa, 13 gadus vecais Jānis Kārkliņš ekipāžā ar tēvu Andri (“Honda Integra”) savu uzdevumu pēdējā etapā izpildīja –kļuva par ātrāko no Latvijas ekipāžām. Taču, Freibergs/Siliņš, finišējot 8,2 sekundes aiz Kārkliņiem, noturēja pārsvaru kopvērtējumā, tādējādi izcīnot čempionu nosaukumu. Šajā ieskaites grupā ātrāki par abām Latvijas ekipāžām bija tikai mājijnieki Jans Ounaste/Jarno Talve (“Nissan Sunny”), kas Kārkliņus apsteidza par 10,3 sekundēm. Sīva spēkošanās izvērtās par kopvērtējuma trešo pozīciju. “Mulgi Sugis 2004” augstāko vietu no trim pretendentiem – trešo -- izcīnīja Raivo un Andris Pikke („VW Golf”). Galarezultātā brāļi kopvērtējumā savāca par vienu punktu vairāk nekā sekotāji Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs, tomēr, pēc nolikuma prasībām atņemot viena sliktākā etapa rezultātu, abu sāncenšu punktu summa izlīdzinājās un pēc papildrādītāja (augstākas izcīnītās vietas kādā no etapiem) vieta uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena pienākas Poriņa ekipāžai, kas Vīlandē bija septītā starp latviešiem. Noslēgumā tikai par punktu mazāk Andrim Berķim/Vilnim Vitkovskim (“VW Golf”), kuri kļūdījās vienā no pirmās dienas ātrumposmiem un zaudēto vairs nespēja atgūt – gan rallijā, gan kopvērtējumā jāsamierinās ar piekto vietu.

Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. pilnībā dominēja Igaunijas sportisti, ieņemot pirmās sešas vietas, bet ātrākie izrādījās Olavi Pukks/Tonu Sepps (“VW Golf”). Labākie no latviešiem, šīs sezonas čempioni Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”) uzvarētājiem piekāpās 1;02,0. Jāatzīmē ventspilnieku pārliecinošais starts visas sezonas garumā – Andiņš/Ešmanis sešas reizes nopelnīja par pirmo vietu pienākošos desmit punktus, bet reizi bija trešie. Līdz ar to viņi savāca maksimāli iespējamo punktu skaitu (ņemot vērā sliktākā rezultāta atmešanu) – 60. Tikpat stabilu sniegumu demonstrēja sudraba medaļu ieguvēji Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”) – uzvara, piecas otrās vietas, arī Vīlandē (14,4 sekundes aiz Andiņa/Ešmaņa) un viena trešā. Mazajā klasē, nestartējot Ojāram Ošānam (“Toyota Corolla”), bronzas medaļas jau pirms starta nodrošināja Edgars Trūps (“Rover Gti”), kurš Vīlandē brauca kopā ar Lauri Aizderdzi, bet medaļai nepieciešamo punktu ražu nopelnīja iepriekšējos etapos ar stūrmani Jāni Čauni. Trešo vietu Latvijas ieskaitē “Mulgi Sugis 2004” izcīnīja Rolands Mūsiņš/Jānis Liepiņš (“VW Golf”).

Jauniešu vērtējumā labāko sniegumu demonstrēja Rainers Auss/Simo Koskinens, kuri ar “LADA VFTS” pamanījās uzrādīt sesto rezultātu absolūtajā ieskaitē! Otrais starp jauniešiem Jānis Kārkliņš. Dāmu ieskaitē trešo pozīciju ieguva Daniela Stīpniece (“Toyota Celica”), ātrākajai daiļā dzimuma pārstāvei igaunietei Viktorijai Pavelai piekāpjoties 5:23,1. Komandu vērtējumā šosezon visos septiņos etapos labākā izrādījās “Verners-V4 motors” (Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls), kas jau priekšlaicīgi bija nodrošinājusi čempionu nosaukumu.. Otro vietu kopvērtējumā izcīnīja „Kurzeme” (Andis Andiņš/Māris Ešmanis, Kārlis Volanskis/Gatis Zass, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols), bet trešā pozīcija “AFT Rally team Rīga” (Raimonds Dūcis/Jānis Dūcis, Edgars Trūps/Jānis Čaune, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs).

Līdz ar to Latvijas standartauto rallija čempionāts ir noslēdzies, tomēr visiem brauktgribētājiem šosezon būs vēl iespēja startēt dažos mazākos rallijos. Tā pēc nepilnām divām nedēļām 9. oktobrī Valdlaučos (pie Rīgas robežas) risināsies rallijs “Rīdze 2004”.

Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas pārstāvis.

Latvijas standartauto rallija čempionāts
7. etaps, rallijs “Mulgi Sugis 2004”, Vīlande
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) 19:39,2, R. Vuguls/N. Vuguls (“Audi S2”) +7,9, A. Šilabrits/A. Maļavkins (“Audi 80 Quattro”) +42,4, K. Bētiņš/ E. Bergmanis (“Toyota Celica”) +1:43,9, R.Batarags/A.Pumpucis (“Mazda 323”) +1:56,4, M. Skakauskis/J.Lasmanis (“Mitsubishi Lancer EVO 6”) +1:57,3.
Klase virs 1620 kub.cm.
J. Kārkliņš/A. Kārkliņš („Honda Integra”) 20:41,1, M. Freibergs/I. Siliņš („Opel Kadett GSI”) +8,2, R. Pikke/A. Pikke (“VW Golf II”) +27,7, P.Valdmanis/J. Valdmanis (“Opel Kadett”) +1:06,3, A. Berķis/V. Vitkovskis ( “VW Golf”) +1:47,5, G.Volanskis/K. Zass (“Toyota Celica”) +1:49,6.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A.Andiņš/M. Ešmanis ( “VW Golf II”) 21:49,3, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs ( “Peugeot 205”) +14,4, R. Mūsiņš/J. Liepiņš (“VW Golf”) +34,6, I. Šķērstens/J.Pūce (“”Toyota Corolla”) +2:39,7, V. Joņins/G. Eglītis (“VW Golf”) +3;02,4, R. Bullītis/M. Grundmanis (“VW Golf”) +3:14,7.
Absolūtā ieskaite
J. Murakas/M. Murakas (Igaunija, “Mitsubishi Lancer EVO 7”) 18:23,8, H.Palms/A. Sersants (Igaunija, “Mitsubishi Lancer EVO 8”) +51,1, H. Otts/U. Helde (Igaunija, “Subaru Impreza WRX Sti) +58,3, J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) +1:15,4, R. Vuguls/N. Vuguls (“Audi S2”) +1:23,3, R. Auss/S. Koskinens (“LADA VFTS”) +1:27,0.
Komandas
“Verners-V4 motors” (R. Vuguls/N. Vuguls, J. Meiers/J. Krastiņš, M. Freibergs/I. Siliņš), “Kurzeme”, “AFT Rally team Rīga.

Noslēguma kopvērtējums
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš 56, R. Vuguls/N. Vuguls 38, A. Maļavkins/A. Šilabrits 36, R. Dūcis/J. Dūcis 25, A. Ušakovs 18, M. Švarcs Švampāns/Z. Nurža 16.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš 52, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš 47, E. Poriņš 30, R. Pikke/A. Pikke 30, A. Berķis/V. Vitkovskis 29, K. Volanskis/G. Zass 19.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis 60, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs 50, E. Trūps/J. Čaune 31, O. Ošāns 24, I. Šķērstens/J. Pūce 21, A. Bērze/R. Dreimanis 17.
Komandas
“Verners-V4 motors” 124, “Kurzeme” 89, “AFT Rally Team – Rīga” 57.
 
Visi komentāri
 
141370. viesis 27.septembris 2004 14:57
0 0 Atbildēt

Apsveicam iAuto rallija līderus ar iegūto 5. vietu standartniekos, tā turēt!!! Jūsu sīvākie sekotāji iAuto rallijā

141372. viesis 27.septembris 2004 15:09
0 0 Atbildēt

hmm... Rādās ka iauto tauta nemaz tik ļoti nefano par to standart ralliju-par cik tik maz komentu.

Cerams ka tiks noorganizēts tas iauto tuss, tur vismaz var ierasties jebkurš interesents un nevis tikai rallija fans ;)

141374. viesis 27.septembris 2004 15:34
0 0 Atbildēt

kāda tur fanošana.

kam interesē, tas vai nu piedalās, vai ir skatītājos un viss.

141376. viesis 27.septembris 2004 16:36
0 0 Atbildēt

bet kāds rallijs bija !!!!! ko tadu pie mums var tikai sapnjos sastapt. drosmigi, skaisti un uz riska robezhas. Nu ir tak tie esti atsaldeti.

141380. viesis 27.septembris 2004 18:16
0 0 Atbildēt

Nē, tā nav. Vienkārši letiņi ir pietiekami lieli širmoviki. Un diemžēl pietiekami daudz. Par laimi rallistu aprindās daudz tādu neapgrozās, kaut gan ... . Igauņi vienkārši zin, kā attiecīgajās vietās džeki piebremzēs, bet ar mūsējiem kā ar bitēm. Cik reizes neesmu nācis pie atziņas, ka par pirmo 10-nieku, tagad jau par pirmo 20-nieku (jo vienkārši dalībnieku skaits ir krietni palielinājies ;) ) nav jāuztraucas - tie ir braucēji ar nopietnu pieeju šai bīstamajai lietai. Bet nu starp pārējiem gadās viens otrs nu tāds manijaks, ka maz neliekas. Jo viss ir labs, kas labi beidzas.

141381. viesis 27.septembris 2004 18:19
0 0 Atbildēt

Un vēl - ceļu tīkls tur ir ļoti pateicīgs - nevajag lielus pārbraucienus. Kaut gan viens otrs dops bija ar tādu segumu, ka es jau nu nelaistu - pārāk mīksts. Un starp citu - tika pa to braukts jau pagājšgad. Tā ka nevarētu teikt, ka esti nezināja kāds viņš izskatīsies pēc 100 autiņiem. Pagājšgad brauca 105 ekipāžas.

141382. viesis 27.septembris 2004 18:25
0 0 Atbildēt

JT67 - Tev nav informacijas, kaa beidzaas ar to novaakotaa golfa ekipazhu SS9? Cerams, ka ok, jo mums dopaa skreeja pretii ar SOS ziimi. Finishaa urmasam nozinjojaam, bet liekas, ka liidz jamam neaizgaaja info.

141384. viesis 27.septembris 2004 18:40
0 0 Atbildēt

Ta jau ir anekdote igaunu stila. Tas urmas esot stavejis ar OK zimi rokas (to vins gribeja radit), bet iznaca, ka vins skatijas uz OK un radija SOS. Patiesiba vins gribeja radit OK. Vinam it ka nebija nekadas vainas.

141389. viesis 27.septembris 2004 20:33
0 0 Atbildēt

kapec iauto shodien tikai sporta zinas, kas nevienu neintersee???

141394. viesis 27.septembris 2004 23:19
0 0 Atbildēt

pēdējais visi - man liekas, ka Tu esi pilnīgs āzis.

141395. viesis 27.septembris 2004 23:22
0 0 Atbildēt

JT67 - es Tev pilnīgi piekrītu - 100% apstiprināji manas aizdomas, ka šis varētu būt iemesls kāpēc, piemēram, Parts, sestdien ap 12 iem mierīgi sēdēja rallija centrā un pilnīgi bez jebkāda stresa dzēra kafiju - pie mums orgi, tājā skaitā Tu, pie šādiem dopiem drudžaini dzertu nervu zāles un ar šausmām gaidītu telefona zvanus no dopiem.... ne tā ? Nu ir tiem estiem pašorganizēšanās un pašdisciplinētība daudz augstākā līmenī, kā pie mums.

141403. viesis 28.septembris 2004 9:21
0 0 Atbildēt

Bet tieši tā. Un atceries pagājšgad to pēdējo ralli, kur pusi ESTU federācija noņēma dēļ drošības. Iedomājies, ka Tu atbrauc uz Milzi, un konstatē, ka esi palaists pa piemēram Kārļu dopu, nu teiksim no tās vietas, kur no lielā ceļa nost un līdz karjeram bez ātruma ierobežotājiem. Ar tekstu - jāmāk ne tikai gāze spiest, bet arī piedomāt, kur ir jābremzē. Vot tā būtu tipiska igauņu pieeja (un konkrēti Parta) šai lietai. Uztaisīt 2km dopu PA ABSOLŪTI TAISNU CEĻU AR 10 TRAMPLĪNIEM pa vidu, un ne jau Latvijas pumpiņām, bet riktīgiem un bez bremzētājiem - tas ir estu ekšens.

141408. viesis 28.septembris 2004 9:34
0 0 Atbildēt

Pagājšgad mēs divas ekipāžas no Cēsu puses braucām šo ralli - tā teikt gribējās rokas izvicināt ar savu auto pēc sezonas, a to tikai organizē un organizē - da za****** līdz kniedei. Un šogad lielākoties dopi bija tie paši, tikai pretējā virzienā. Un pilsēta ar gandrīz tāda pati, bet pret spalvu, tikai mēs braucām pa nakti. Un bez iepazīšanās, jo ikauniski nebijām pietiekoši iedziļinājušies nolikumā. Vo bija ekstrīms - pēc pilsētas veiksmīga finiša abiem ar šturmanu trīcēja kājas un rokas, ka vispār dzīvi palikām. :-)

141427. viesis 28.septembris 2004 10:40
0 0 Atbildēt

Ljoti labi atceros Tartu 2003 :). Man ljoti patīk Parta pieeja, neskatoties uz to, ka ta ir riskanta.

141437. viesis 28.septembris 2004 11:32
0 0 Atbildēt

Jā, man jau arī nebūtu pret - tipa mauciet veči, jo ar galvu ir jādraudzējas un viņa nav tikai izaugums cepures nēsāšanai.

Bet tur jau tā lieta, ka pagaidām mums Madonas ēna visu laiku nāk pakaļ. Igauņiem un leišiem tomēr nav tā bijis un tfu-tfu-tfu arī lai nebūtu. Kad tas viss pāries, to tikai viens Dievs zina.

141786. viesis 29.septembris 2004 16:15
0 0 Atbildēt

Apsveicu Māri Freibergu un Itaru Siliņu ar godam izcīnīto čempionu titulu!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti