Igaunijas pilsētā Vīlandē aizvadīts rallijs “Mulgi Sugis 2004”, kas bija arī Latvijas standartauto rallija čempionāta pēdējais 7. etaps.
Labāko rezultātu no Latvijas ekipāžām sasniedza pilnpiedziņas klases čempioni Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), kas absolūtajā vērtējumā izcīnīja ceturto vietu, pārliecinošajiem uzvarētājiem Janusam un Markusam Murakas (“Mitsubishi Lancer EVO 7”) zaudējot 1;15,4. Ātrākie no mūsējiem klasē virs 1620 kub.cm. bija Jānis un Andris Kārkliņi (“Honda Integra”), taču par čempioniem, finišējot otrie, kļuva Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett”). Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. Latvijas ieskaitē labākie jau sesto reizi šosezon izrādījās kopvērtējuma uzvarētāji Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”). Komandu ieskaitē nepārspēta palika “Verners-V4 motors”.Piektdienas vakarā 156 ekipāžas, starp kurām bija arī 36 no Latvijas, Igaunijas pilsētā Vīlandē stājās uz starta, lai cīnītos par rallija “Mulgi Sugis 2004” balvām, kā arī nacionālo čempionātu punktiem. Kā jau bija paredzams, galvenā cīņa par uzvaru absolūtajā ieskaitē izvērtās starp Igaunijas braucējiem, kuru arsenālā ir krietni vien spēcīgāka tehnika nekā labākajiem Latvijas sportistiem.
Ievērojami pārāki pār sāncenšiem izrādījās Januss un Marguss Murakas ar “Mitsubishi Lancer EVO 7”, izcīnot pārliecinošu uzvaru. Otrās vietas ieguvējus Helmetu Paulu/Andresu Sersantu, kas startēja ar jaunākās paaudzes EVO, Murakas apsteidza par 51,1 sekundi. Labākie no Latvijas pilnpiedziņas braucējiem izrādījās jaunie čempioni Jānis Meiers/Jānis Krastiņš (“Subaru Impreza”), absolūtajā vērtējumā ierindojoties ceturtajā vietā 17,1 sekundes attālumā no goda pjedestāla.
Nepilnas astoņas sekundes sliktāku rezultātu uzrādīja brāļi Roberts un Normunds Vuguļi (“Audi S2”), kas, būdami otrie starp latviešiem, nodrošināja vicečempionu nosaukumu. Atgādināsim, ka arī iepriekšējā sezonā Vuguļi bija otrie. Lielisku rezultātu, braucot ar veco, daudz pieredzējušo “Audi 80 Quattro”, sasniedza 2003. gada čempioni Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits – trešie Latvijas ieskaitē un septītie absolūtajā. Čempionāta noslēgumā “Aivariem” bronzas godalgas.
Rallijā “Mulgi Sugis 2004” pilnpiedziņas klasē Latvijas ieskaitē nākamajās pozīcījās ierindojās Kārlis Bētiņš/Edijs Bergmanis (“Toyota Celica”), Reinis Batarags/Agris.Pumpucis (“Mazda 323”) un Mārtiņš Skakauskis/Juris Lasmanis (“Mitsubishi Lancer EVO 6”). Tas nozīmē, ka pirmajā sešniekā tikai Maļavkins/Šilabrits ir braukuši ar atmosfērisko dzinēju, pārējos spēkratos uzstādīti turbodzinēji. Lai ļautu par godalgotajām vietām cīnīties arī mazākjaudīgajām pilnpiedziņas automašīnām, LAF Standartauto komisija nākošās sezonas čempionāta nolikuma projektā izveidojusi divas atsevišķas ieskaites grupas – mašīnām ar turbo un atmosfēriskajiem dzinējiem.
Lielākā intriga bija gaidāma klasē virs 1620 kub.cm, kurā vajadzēja noskaidrot čempionu titula ieguvējus. Pirms Vīlandes rallija septiņu punktu pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem bija iekrājuši Māris Freibergs/Itars Siliņš (“Opel Kadett GSi”). Vienīgie, kam vēl bija cerības nobīdīt Freibergu/Siliņu no troņa, 13 gadus vecais Jānis Kārkliņš ekipāžā ar tēvu Andri (“Honda Integra”) savu uzdevumu pēdējā etapā izpildīja –kļuva par ātrāko no Latvijas ekipāžām. Taču, Freibergs/Siliņš, finišējot 8,2 sekundes aiz Kārkliņiem, noturēja pārsvaru kopvērtējumā, tādējādi izcīnot čempionu nosaukumu. Šajā ieskaites grupā ātrāki par abām Latvijas ekipāžām bija tikai mājijnieki Jans Ounaste/Jarno Talve (“Nissan Sunny”), kas Kārkliņus apsteidza par 10,3 sekundēm. Sīva spēkošanās izvērtās par kopvērtējuma trešo pozīciju. “Mulgi Sugis 2004” augstāko vietu no trim pretendentiem – trešo -- izcīnīja Raivo un Andris Pikke („VW Golf”). Galarezultātā brāļi kopvērtējumā savāca par vienu punktu vairāk nekā sekotāji Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs, tomēr, pēc nolikuma prasībām atņemot viena sliktākā etapa rezultātu, abu sāncenšu punktu summa izlīdzinājās un pēc papildrādītāja (augstākas izcīnītās vietas kādā no etapiem) vieta uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena pienākas Poriņa ekipāžai, kas Vīlandē bija septītā starp latviešiem. Noslēgumā tikai par punktu mazāk Andrim Berķim/Vilnim Vitkovskim (“VW Golf”), kuri kļūdījās vienā no pirmās dienas ātrumposmiem un zaudēto vairs nespēja atgūt – gan rallijā, gan kopvērtējumā jāsamierinās ar piekto vietu.
Mazajā klasē līdz 1620 kub.cm. pilnībā dominēja Igaunijas sportisti, ieņemot pirmās sešas vietas, bet ātrākie izrādījās Olavi Pukks/Tonu Sepps (“VW Golf”). Labākie no latviešiem, šīs sezonas čempioni Andris Andiņš/Māris Ešmanis (“VW Golf II”) uzvarētājiem piekāpās 1;02,0. Jāatzīmē ventspilnieku pārliecinošais starts visas sezonas garumā – Andiņš/Ešmanis sešas reizes nopelnīja par pirmo vietu pienākošos desmit punktus, bet reizi bija trešie. Līdz ar to viņi savāca maksimāli iespējamo punktu skaitu (ņemot vērā sliktākā rezultāta atmešanu) – 60. Tikpat stabilu sniegumu demonstrēja sudraba medaļu ieguvēji Ivo Sāvičs/Ģirts Blumbergs (“Peugeot 205”) – uzvara, piecas otrās vietas, arī Vīlandē (14,4 sekundes aiz Andiņa/Ešmaņa) un viena trešā. Mazajā klasē, nestartējot Ojāram Ošānam (“Toyota Corolla”), bronzas medaļas jau pirms starta nodrošināja Edgars Trūps (“Rover Gti”), kurš Vīlandē brauca kopā ar Lauri Aizderdzi, bet medaļai nepieciešamo punktu ražu nopelnīja iepriekšējos etapos ar stūrmani Jāni Čauni. Trešo vietu Latvijas ieskaitē “Mulgi Sugis 2004” izcīnīja Rolands Mūsiņš/Jānis Liepiņš (“VW Golf”).
Jauniešu vērtējumā labāko sniegumu demonstrēja Rainers Auss/Simo Koskinens, kuri ar “LADA VFTS” pamanījās uzrādīt sesto rezultātu absolūtajā ieskaitē! Otrais starp jauniešiem Jānis Kārkliņš. Dāmu ieskaitē trešo pozīciju ieguva Daniela Stīpniece (“Toyota Celica”), ātrākajai daiļā dzimuma pārstāvei igaunietei Viktorijai Pavelai piekāpjoties 5:23,1. Komandu vērtējumā šosezon visos septiņos etapos labākā izrādījās “Verners-V4 motors” (Jānis Meiers/Jānis Krastiņš, Māris Freibergs/Itars Siliņš, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls), kas jau priekšlaicīgi bija nodrošinājusi čempionu nosaukumu.. Otro vietu kopvērtējumā izcīnīja „Kurzeme” (Andis Andiņš/Māris Ešmanis, Kārlis Volanskis/Gatis Zass, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols), bet trešā pozīcija “AFT Rally team Rīga” (Raimonds Dūcis/Jānis Dūcis, Edgars Trūps/Jānis Čaune, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs).
Līdz ar to Latvijas standartauto rallija čempionāts ir noslēdzies, tomēr visiem brauktgribētājiem šosezon būs vēl iespēja startēt dažos mazākos rallijos. Tā pēc nepilnām divām nedēļām 9. oktobrī Valdlaučos (pie Rīgas robežas) risināsies rallijs “Rīdze 2004”.
Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas pārstāvis.
Latvijas standartauto rallija čempionāts
7. etaps, rallijs “Mulgi Sugis 2004”, Vīlande
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) 19:39,2, R. Vuguls/N. Vuguls (“Audi S2”) +7,9, A. Šilabrits/A. Maļavkins (“Audi 80 Quattro”) +42,4, K. Bētiņš/ E. Bergmanis (“Toyota Celica”) +1:43,9, R.Batarags/A.Pumpucis (“Mazda 323”) +1:56,4, M. Skakauskis/J.Lasmanis (“Mitsubishi Lancer EVO 6”) +1:57,3.
Klase virs 1620 kub.cm.
J. Kārkliņš/A. Kārkliņš („Honda Integra”) 20:41,1, M. Freibergs/I. Siliņš („Opel Kadett GSI”) +8,2, R. Pikke/A. Pikke (“VW Golf II”) +27,7, P.Valdmanis/J. Valdmanis (“Opel Kadett”) +1:06,3, A. Berķis/V. Vitkovskis ( “VW Golf”) +1:47,5, G.Volanskis/K. Zass (“Toyota Celica”) +1:49,6.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A.Andiņš/M. Ešmanis ( “VW Golf II”) 21:49,3, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs ( “Peugeot 205”) +14,4, R. Mūsiņš/J. Liepiņš (“VW Golf”) +34,6, I. Šķērstens/J.Pūce (“”Toyota Corolla”) +2:39,7, V. Joņins/G. Eglītis (“VW Golf”) +3;02,4, R. Bullītis/M. Grundmanis (“VW Golf”) +3:14,7.
Absolūtā ieskaite
J. Murakas/M. Murakas (Igaunija, “Mitsubishi Lancer EVO 7”) 18:23,8, H.Palms/A. Sersants (Igaunija, “Mitsubishi Lancer EVO 8”) +51,1, H. Otts/U. Helde (Igaunija, “Subaru Impreza WRX Sti) +58,3, J. Meiers/J. Krastiņš (“Subaru Impreza”) +1:15,4, R. Vuguls/N. Vuguls (“Audi S2”) +1:23,3, R. Auss/S. Koskinens (“LADA VFTS”) +1:27,0.
Komandas
“Verners-V4 motors” (R. Vuguls/N. Vuguls, J. Meiers/J. Krastiņš, M. Freibergs/I. Siliņš), “Kurzeme”, “AFT Rally team Rīga.
Noslēguma kopvērtējums
Pilnpiedziņas klase
J. Meiers/J. Krastiņš 56, R. Vuguls/N. Vuguls 38, A. Maļavkins/A. Šilabrits 36, R. Dūcis/J. Dūcis 25, A. Ušakovs 18, M. Švarcs Švampāns/Z. Nurža 16.
Klase virs 1620 kub.cm.
M. Freibergs/I. Siliņš 52, J. Kārkliņš/A. Kārkliņš 47, E. Poriņš 30, R. Pikke/A. Pikke 30, A. Berķis/V. Vitkovskis 29, K. Volanskis/G. Zass 19.
Klase līdz 1620 kub.cm.
A. Andiņš/M. Ešmanis 60, I. Sāvičs/Ģ. Blumbergs 50, E. Trūps/J. Čaune 31, O. Ošāns 24, I. Šķērstens/J. Pūce 21, A. Bērze/R. Dreimanis 17.
Komandas
“Verners-V4 motors” 124, “Kurzeme” 89, “AFT Rally Team – Rīga” 57.
Apsveicam iAuto rallija līderus ar iegūto 5. vietu standartniekos, tā turēt!!! Jūsu sīvākie sekotāji iAuto rallijā