Akcija «Gājējs. Bojāgājējs» turpinās... (+ foto) 165

 
5.janvāris 2005 11:22

Pēdējā laikā bieži tiek runāts par gājējiem, par viņu kultūru, par to, ka arī tiem būtu jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi. 4.janvāra rīts dažiem cilvēkiem paliks atmiņā kā ne pats patīkamais.

Kalnciema un Baložu ielu krustojums ir samērā plats. Tas nav paredzēts gājēju šķērsošanai, bet tas netraucē gājējus tur "staigāt pāri" bez nekādiem kompleksiem - pāri 4 joslām. Daži to dara steidzīgi, daži - ne ļoti. Daži paspēj, bet daži nepaspēj.



4.janvārī ap plkst 10:30 šajā vietā "nepaspēja" kāds pieklājīga vecuma vīrietis. Kaut arī pa otro joslu Vanšu tilta virzienā braucošais Volvo 850 vadītājs darīja visu, lai gājējs neciestu, sadursme bija neizbēgama un tā notika.

Ziņu aģentūra LETA: ... Kalnciema un Baložu ielas krustojumā automašīna «Volvo 850», ko vadīja 1979. gadā dzimušais Andris, vakar uzbrauca 1955. gadā dzimušajam Aivaram, kas smagā stāvoklī nogādāts slimnīcas reanimācijas nodaļā.



It kā jau parasta situācija - gājējs notriekts ceļu šķērsojot tam neparedzētā vietā. Tomēr šoreiz mēs sekojam līdzi šim notikumam no pirmajām minūtēm. Pēdējā laikā daudzi lasītāji uzdod jautājumus šajā sakarā - kas jādara pēc šāda negadījuma? Nereti ir bojāts auto. Ir zaudējumi. Apdrošināšana netiek maksāta (OCTA). Tā kā minētā Volvo vadītājs ir Andris, iAuto biedrs, mums būs iespēja sekot šī gadījuma norisei līdz pat galam.



Sākam visu no sākuma. Notikusi sadursme - gājējs guļ uz ielas. Kaut ko murmina. No galvas gāžas asinis. Andris
izliek avārijas trijstūri, sniedz pirmo palīdzību, izsauc ātro palīdzību, izliek avārijas trijstūri, izsauc Ceļu policiju zvanot uz 112, kur ar to tiek savienots. Ātrie atbrauca ātri, pierakstīja Andra personas datus un kopā ar cietušo devās uz slimnīcu. Izliktais avārijas trijstūris neiepatikās kādai kundzītei pie stūres un tā to sadragāja ar sava dampja riteņiem. Pēc "ātro" aizbraukšanas uz ceļa palika tikai cietušajam vīram zem galvas liktais spilvens, kas tagad, aptašķīts ar asinīm, atgādināja par notikušo traģēdiju.



Andra mašīna (VOLVO 850) bija cietusi samērā maz - ātrums pirms sadursmes esot bijis ap 45 km/h. Izsists priekšējais stikls, sabojāts panelis.



Uzreiz pēc sadursmes pie Andra pienāca arī divi liecinieki, kas notikušo esot redzējuši un tie pieteicās sagaidīt policiju, lai sniegtu liecību. Viens no lieciniekiem paskaidroja, ka pats pirms kāda laika esot uzbraucis mopēdistam un esot izjutis, ko nozīmē CSNg bez lieciniekiem.



Pēc 40 minūtēm ieradās Ceļu policijas ekipāža, operatīvi izdalīja visiem veidlapas - varēja sākt rakstīt paskaidrojumus. Pa to laiku tika izmērīta un uzzīmēta arī negadījuma situācija.

Protams, esiet gatavi - šādās situācijās vadītājam nāksies arī "iepūst trubiņā" - vadītāja pārbaude ir obligāta. Protams - 0,00 promiles. Pēc 20 minūtēm pārbaude tika atkārtota, lai to varētu uzskatīt par MK noteikumiem atbilstošu vadītāja alkohola pārbaudi. (Pretējā gadījumā iespējams, ka kāds "gudrinieks" var izdomāt, ka vadītājs bijis alkohola reibumā, bet pārbaude nav tikusi veikta pareizi.)

Policisti noformēja visus dokumentus un tad arī paskaidroja Andrim, kas būtu jādara tālāk. Tā kā konkrētie CP nelemj par vainu, bet tikai konstatē faktus, "vainīgo" noteiks Gaujas ielā. Ņemot vērā, ka mašīnai radīti materiāli zaudējumi un Andris ir pārliecināts, ka viņa vainas šeit nebija, policisti ieteica doties uz Lomonosova ielu 9 un tad uz tehnisko ekspertīzi - Klijānu ielu 23. Šeit eksperts pierakstīja un nofotografēja visus zaudējumus.



Kas tālāk? Jāgaida CP slēdziens par to, kurš vainīgs. Kad tas tiks saņemts, stāstīsim par to atkal.





P.S. Kamēr tika stādīti protokoli, tieši šo pašu vietu, neskatoties uz Ceļu policijas (ar ieslēgtām bākugunīm) klātbūtni, šķērsoja desmitiem cilvēku, tajā skaitā arī amatpersonas...



E.Biele
iAuto
 
165 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
153568. viesis 5.janvāris 2005 11:30
1 0 Atbildēt

noteikumi paredz, ka vispirms jāizliek trīsstūris un tikai tad viss pārējais, ko darīja vadītājs...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti