Ženēvas autosalonā pazīstamais itāļu ateljē Pininfarina prezentē konceptauto Birdcage 75th ("Putnu būris"). Koncepts vienlaicīgi demonstrē Maserati dizaina stila attīstību, atgādina par leģendāro Birdcage Tipo 63 un atzīmē studijas vadītāja Serdžio Pininfarini 75 gadu jubileju.
Savulaik sacīkšu auto Birdcage Tipo 63 izraisīja īstu skandālu ar savu neparasto, caurskatāmo cauruļu rāmi, dēļ kā tad arī ieguva iesauku "Putnu būris".
Koncepts konstruēts uz "ikdienas" Maserati MC12 versijas. Pininfarina komanda nolēmusi, ka virsbūves formai jābūt vislabākajās aerodinamikas tradīcijās ieturētajā piliena formā.
Automobilis paredzēts tikai vienam pasažierim. Uz augšu un uz priekšu atverot visu virsbūves priekšējo daļu, vadītājs ērti var iekārtoties diezgan šaurajā kokpitā.
Iekārtojies ar alkantru apvilktajā sēdeklī autovadītājs ērti var pārredzēt visus nepieciešamos rādītājus displejā, kas projecē attēlu uz caurspīdīga stikla aiz stūres.
Ierasto atpakaļskata spoguļu auto nav (un ko gan tajos varētu ieraudzīt?) – tos aizstāj atpakaļskata kameras un infrasarkanās kameras, kas seko situācijai.
Auto radīšanas gaitā Pininfarina sadarbojās ar Motorola, kas Birdcage 75th uzstādījusi terminālu, kas nodrošina pieeju internetam, telefonijai un navigācijai.
Turklāt komplektācijā ietilpst mobilais tālrunis, kas pēc formas atgādina vai nu TV pulti, vai haizifi profilā. Un, ja sērijveida Birdcage parādīšanās iespējas ir visai apšaubāmas, tad varam gaidīt, ka drīz vien parādīsies mobilais tālrunis Motorola Birdcage.
Aiz vadītāja vietas paslēpies sešlitru V12 dzinējs ar 700 zirgspēku jaudu, kas darbojas pārī ar sešpakāpju sekvenciālo kārbu.
Lai arī auto garums ir 4,66 m, tā augstums tik tikko pārsniedz vienu metru; toties platums ir veseli 2,02. Sver šis "putnu būrītis" tieši pusotru tonnu.
Vakar shito pie maximas redzeeju