Zem X5 Le Mans slēpjas eksperiments, kas parāda, ko maksimāli spēj X5. Kā pozitīvs blakus efekts X5 Le Mans radīšanai, darbojas iespēja ar šo BMW piesaistīt cilvēku uzmanību auto izstādēs. Auto āriene lieliski atspoguļo tā spējas. Iespējams, ka BMW gribēja arī atbildēt uz AMG ML 55, ko Mercedes sauca par ātrāko 4WD pasaulē...
Motors

X5 Le Mans ir apgādāts ar 6 litru V12 dzinēju, kas savas lieliskās iespējas ir apliecinājis sacensībās. 1995. gadā šis motors svinēja savu pirmo uzvaru 24 stundu Le Mans sacensībās, dzenot uz priekšu McLaren BMW superauto. Sacensībās izmantotajam dzinējam ir samazināta jauda (~580 Zs), uzstādot gaisa pieplūdes ierobežotājus.
X5 Le Mans eksperimentālais autombīlis sasniedz 700 Zs jaudu un attīsta 720 Nm lielu griezes momentu pie 5000 apgr./s. Līdz simtam auto ieskrienas 4.7 sekundēs, bet maksimāli spēj traukties ar ātrumu 278 km/h.
Ārpuse

Visuzkrītošākā izmaiņa automašīnas ārienē ir paaugstinājums motora pārsegā. Tas ir domāts kā vieta, kur papildus uzkrāties gaisam. Izmaiņas ir arī priekšējā (lielāks gaisa tvērējs) un pakaļejā buferī, sānu spogulīšos un, protams, X5 Le Mans tiek montēti īpaši diski ar vēl īpašākām riepām. 315/35 vai 275/40 riepas tiek montētas uz priekšējiem diskiem, savukārt aizmugurējiem atvēlētas vienīgi 315/35. Masas sadalījums starp asīm ir gandrīz ideāls – 51% priekšējai un 49% pakaļējai asij. Klīrenss X5 Le Mans ar 20 collu diskiem ir samazināts par 30 mm.
Salons

Automobīļa āriene lielos vilcienos daudz neatšķīrās no parastā X5, taču salonā jaušamas lielas izmaiņas. Atverot X5 Le Mans durvis, skaidrs ir viens, tam visam ir augstākās tehnoloģijas pieskāriens. Salonā dominējošais elements ir alumīnijs. Ērtie standarta sēdekļi ir nomainīti ar četriem sporta sēdekļiem. Spoguļu un logu pacēlēju vadība ir pārcelta uz centrālo tuneli.
Nobeigumā
BMW X5 Le Mans ir tikai vienā eksemplārā, un to pašu nepārdod. Šādu modeli nav plānots ražot ne mazākā, ne lielākā skaitā.
Sorry!
Vienīgais, uz ko var cerēt, ir iespēja, ka BMW Motorsport izveidos kādu rāmāku X5 modeli, kuru ražos sērijveidā. Cerēsim!
Uģis Zarakauskis
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Visu var nopirkt... Jautaajums par cik... Eh...